Skasowanie Life by You oczami twórcy. „Możesz zrobić więcej, niż oczekiwano, a i tak możesz stracić grunt pod nogami 2 tygodnie przed premierą”
Już mnie męczy płacz twórców gdy produkcja jest skasowana, anulowana, wstrzymana. To nie oni podejmują ryzyko i wykładają na produkcje miliony, tylko wydawca. Gdyby gra wyglądała zadowalająco i miałaby szanse się sprzedać to z dużym prawdopodobieństwem nie zostałaby skasowana. Więc nie zrobili więcej niż oczekiwano. Bo oczekiwana wyraźnie więcej.
A kto zatwierdzenia i zleca te projekty? Kto zleca research co ludzie chcą? Przecież nie ci na dole. Więc ogarnij downa z tymil wyzywaniem od komuchów i bronieniu CEO. Oni mają dużą odpowiedzialność, za swoje decyzje zwłaszcza.
Przecież nie bronie CEO. Napisałem dokładnie to co TY - to CEO odpowiada za to jak dany projekt czy dana firma działa. Odpowiada nie tylko finansowo, ale też prawnie. Dlatego ma tak ogromną odpowiedzialność i za t dostaje więcej kasy niz ci na dole.
Komuniści w poprzednich tematach stwierdzili, że to gówno prawda, ze CEO nic nie robi i jest niepotrzebny.
Nie wiem jak wyglądała współpraca między Paradox a tym studiem i kto tu jest winny.
Ale...
Prace zaczęli w 2019 roku. Wynik tych 5 lat pracy nie był spektakularny. No więc ten tego... właśnie
Jeśli prace nad tą grą faktycznie rozpoczęły się już w 2019 r., to rzeczywiście nie wyglądało to zbyt dobrze. Co prawda nie wiem jak wielki zespół pracował nad tą grą, ale i tak jak na 5 lat pracy, to ta gra wygląda bardzo słabo (osobiście myślałem, że ta gra powstaje od maks 2 lat). Z tym tempem to nie wiem czy twórcy w ciągu kolejnych pięciu lat byliby w stanie stworzyć coś przyzwoitego. Teraz trochę mniej dziwi mnie decyzja Paradoxu.
Pracuję w IT - developerom (i ogólnie twórcom) projektu zawsze się wydaje, że wiele osiągnęli, bo siedzieli nad tym od zera i widzieli jak rozwija się coś z niczego, dla nich to sukces, ale patrząc z perspektywy trzeciej osoby to bardzo często jest dalekie od wymagań/oczekiwań.
Autorze: " Choć najwyraźniej nie było to zaskoczeniem"
Skąd takie dane iż zamknięcie projektu NIE było zaskoczeniem?
Źródło, jakieś badanie?
Dlatego najlepsze gry powstaja gdy tworca moze sobie pozwolic aby sam byc sobie developerem i wydawca, nie bedac zaleznym od firm z zewnatrz. CD Projekt nie stworzylby tak jakosciowych gier gdyby nie mial tego komfortu, od poczatku takie byly ich wnioski i plan, teraz ta firma to pl dobro narodowe a innych zamykaja albo karza gre zakonczyc zanim bedzie odpowiednio rozbudowana i ambitna, podsumowujac dobra ponad przecietnosc, latwa kasa i masa platnych dlc to ich interesuje.