W Assassin’s Creed: Shadows nie zabraknie statków. Nie spodziewajcie się jednak bitew morskich rodem z Black Flag
Jak na ironię, wycięliście z jego cytatu w sumie najważniejszą informację... W oryginale brzmi tak:
We have a ship you can see, you can go on the ship, we also have a ship that goes around in the country because a lot of trades were done. You can use this ship to travel. But the fact our map is really centered on land and mountains, it didn’t make sense to focus on this big, open sea area. We really focused on land.
Czyli tym statkiem da się podróżować! Podejrzewam, że to będzie mechanika na wzór tej z Syndicate, gdzie pociąg sobie jeździł po z góry określonej trasie, a my mogliśmy w dowolnej chwili do niego wskoczyć lub z niego wyskoczyć.
A co do arkebuza Yasuke, jego szybkostrzelność jest wręcz zaskakująco wysoka, na poziomie tej z Unity, co widać na poniższym filmiku (1:57):
https://youtu.be/RptP4yGa3bI?si=ldKkBiKqG8TmbeNd&t=117
Persecuted, dzięki za ten filmik. Sporo pokazuje.
Martwi mnie kilka spraw (poza samurajem-czołgiem):
- czasem brak widocznych obrażeń na przeciwnikach (GoT znacznie lepiej do tego podszedł);
- występuje "rwanie" niektórych animacji;
- lokacje, choć bardzo szczegółowe, nie charakteryzują się estetycznym minimalizmem, który jest tak znamienny dla kultury Dalekiego Wschodu (w GoT ten wschodni klimat również lepiej pokazano poprzez silne kontrasty kolorystyczne, grę światła i cienia, dramatyczny wygląd nieba, wszechobecną mgłę, przeznaczanie znacznej części ekranu na elementy jednolite pod względem palety barw itp.)*.
Ale może to kwestie, które zostaną dopracowane. Rzecz jasna, poza kierunkiem artystycznym. Ale i w tym wypadku mam nadzieję, że zobaczyliśmy po prostu niewielki wycinek krajobrazu, a całość produkcji okaże się nieco bardziej różnorodna, gdy idzie o estetykę lokacji.
* https://x.com/Yuric83/status/1793879104498102417
* https://x.com/Hary1495g/status/1799911601107312899
* https://x.com/Ayghan/status/1732061653452087375