Gracz zapytał społeczność czy 12 GB pamięci VRAM wystarczy w 2024 roku? Odpowiedź może zaskoczyć
Mam karty graficzne z 8 GB i 16 GB Vram , obydwie posiadają RT , i powiem tak czasem ramu brakuje i w 16 GB , ale to nie od tego zależy płynność , tylko od ilości rdzeni strumieniowych ( których im więcej tym lepiej )i taktowania zegara rdzenia oraz vram , wtedy i 8 i 16 byłoby wystarczające .
Mi się nie udało ani razu zapełnić 8gb, ale trudno 3070 tak obciążyć - z RT nie pogram więc wolę 120fps na medium/high niż 40 fps na ultra RT.
Wiekszosc ludzi gra jeszxze na 1080p z uwagi na brak srodkow. Jezeli naprawde chcesz miec zapas na 3-4 lata to polecam 24gb jezeli chcesz spqc spokojnie, bo juz jest kilka gier ktore przekraczaja w 4k 16gb, w tym re2 remake, ktory nie jest produktem AAA i spora czesc gier zbliza sie do 16gb. To ze porty z konsol sa przy 4k i rt o wiele lepszej jqkosci niz na samych konsolach to chyba kazdy to wie. Jezeli chcesz grac na ustawieniavh srednich to spoko 16gb wystarczy, a poza tym nie ma kompromisow, ewentualnie amd tez ma xtx z 24gb, ot taki kompromis z 4090
Nie jeden pisze, ze mu zre cały vram, ale jak gra ma do dyspozycji wiecej vramu to alokuje wiecej, jednak nie oznacza to, ze potrzebuje tyle do poprawnego działania.
W niejednej grze widziałem u siebie zużycie ~18-20GB vramu. Te same gry na kartach z mniejszą ilością vramu działają równie dobrze.
Ja od razu kupiłem kartę RTX z 16GB VRAM. Może i więcej zapłaciłem ale nienawidzę przycinek w grach i lubię grać na pełnych ustawieniach graficznych z włączonym RT.
Może i jest te 40fps ale zupełnie mi to wystarcza i jest bez przycięć.
Poza tym gram w 1440p ale też w 4K i tu 12GB to by było malo
Ale to bardziej kwestia wysokiej wydajności RTXa 4080. RTX 4070 ma 12GB, ale jakby dać tam 16 to nic nie pomoże bo i tak w grach zatykać będzie niedostateczna liczba rdzeni a nie brak tych 4GB.
jakbyśmy nawet mieli 64gb vram to i tak gry wyglądałyby jak g, bo lenistwo devsów nie pozwoli na wykorzystanie tej pamięci.
kiedyś gry wyglądały świetnie w stosunku do odpalanego sprzętu i nawet nie był to 1gb vram, dzisiaj to niby 8gb to za mało ? czy w grach nagle nastała jakaś rewolucja którą przespałem i nie zauważam ?
Raczej pojemność dysków SSD jest tu problemem. Żeby wykorzystać tę 64 GB VRAMu bez wyraźnego wzrostu wydajności GPU i przepustowości, to trzebaby implementować jakieś tekstury UHD które zajmowałyby w okolicach terabajta na dysku.
12 GB spokojnie starczy do 1440p, w nowych grach kupione dziś GPU prędzej będzie niedomagać z powodu niedostatecznej wydajności niż braku VRAM. Ja mam wciąż leciwego 3080 TI, gram w 4K i tylko w Hogwarts Legacy na maksymalnych ustawieniach gra dławi mi się z powodu irracjonalnych wymagań co do VRAMu, ale to jest 12GB w 4K.
Dla kart pokroju rtxa 3060 12 gb jest rozsądne. Dla rtx 4070 to już trochę mało.
To, że teraz starcza, nie oznacza że jak wyjdzie nowa generacja konsol to też starczy.
Karty 4-8 gb + GTX 1080 TI (11GB) i RTX 3060 (12 GB) - 1080p
Karty 10-12 gb + RX 7600xt (16Gb)
1440p
Karty 16-24 Gb
4K z DLSS-Q/FSR 3.0
RTX 4090 (24 Gb) (jedyna karta na rynku)
4K bez wspomagaczy
RTX 4090 (24 Gb) (jedyna karta na rynku)
4K bez wspomagaczy
Az takim entuzjastą bym nie był. Z włączonym RT bez FG lub DLSS czasem ciężko uzyskać zadowalającą ilość fps. Tak czy inaczej mi do 4K ta karta wystarcza.
Mam RTX 4070 Ti i te 12 GB spokojnie starcza jak na razie, szczególnie z DLSS, jedyną grą która zapchała RAM pod korek w 4K było do tej pory Hogwarts Legacy, po włączeniu ray tracingu jest stuttering bez względu na rozdzielczość.