Twórcy Kingdom Come: Deliverance 2 mają kulę u nogi. Jest nią Xbox Series S, niepozwalający im wykrzesać pełnego pot...
Gdy ludzie tu mówili że ten xkloc s jest do dupy i przez niego gry na konsole będą wyglądały gorzej niż by mogły to fanboje m$ się upierali że tak nie będzie. No i co mądrale?
No dobra, Xbox Series S jest słaby, ale to nadal nie tłumaczy beznadziejnej decyzji o braku opcjonalnego trybu 1080p/60fps na XSX i PS5.
A kto powiedział, że procesor w nowych konsolach da radę wykarmić 60 klatek w tej grze? Już KCD było bardzo wymagające od strony CPU, przypomnę, że pierwsza odsłona nigdy na konsole nie wyszła z trybem 60 FPS.
To GPU cierpi na podbiciu rozdzielczości, bo musi wyrenderować 4x więcej pikseli, ale od strony CPU to nie ma to większego wpływu.
Na poziomie procesora działa cała "logika" gry a więc ilość NPC na ekranie wraz z całym ich skryptem, pathfinding itd. a tej tak łatwo nie zoptymalizujesz bez pogarszania rozgrywki.
Oczywiście w przypadku konsol działa to trochę inaczej, bo tam masz APU czyli unifikowany procesor łączący CPU i GPU w jeden moduł z dynamicznym rozdzielaniem pamięci, ale dalej działa to dość podobnie.
Więc jeżeli problemem jest wykorzystanie procesora to nie, obniżenie z 4k do HD dalej może nie pozwolić na stabilne 60 FPS.
Gdyby nie xbox s to gra wyglądałaby tak samo i działałaby w 1080p w 25 fps. Ale że jest xbox s to wina spadnie na te konsolkę. Mogliby zrobić na niej 800p w 25 fps i dla ps5 xbox x 4k 60 fps. Ale nie zrobią za to będą się tłumaczyć jak im ciężko. Ta branża to rak
Na ich miejscu też bym nie robił. Pomijając, że problemem nie jest wydajność konsoli, tylko wielkość pamięci i prawdopodobnie zwiazane z tym dodatkowe upierdliwości przy silniku, który nie potrafi strumieniować do tak małej pamięci wszystkich obiektów, przez co Twórcy skrupulatnie muszą to ręcznie optymalizować. Ogólnie wypuszczenie gry, która potrzebuje więcej pamięci na konsoli, która jej nie ma, będzie skutkowało crashami w miastach.
Xbox Series S ma 10GB współdzielonej pamięci. Czyli coś jakbyś na PC miał 8GB ramu i 3GB Vramu i chciał przy tym grać w najnowsze gry... (tak znam matematykę 8+3=11 nie 10, ale na PC większa część pamięci niż ten 1GB potrafi się dublować w tych pamięciach, ale skala jest ~ taka)
A co do 25FPSów, to była taka gra, która na premierę działała w 25FPSach przy szybszym przemieszczaniu się po mieście. Był to CP2077 na PS4. Do tej pory słychać echa niedostarczenia tych 5-7 FPSów na premierę. Lepiej uczyć się na błędach innych i nie próbować wydawać w ten sposób gier... Bo wydasz taką wersje, to nawet jak naprawisz, będzie się ciągnął smród za Tobą. Szczególnie, że większość osób, która wypisywała później te populizmy o fatalnym stanie, nie miała z tą grą na PS4 do czynienia... Oprócz obejrzenia testów, w których faktycznie w niektórych momentach potrafiły klatki do 22-23 spadać przy szybkim jeżdżeniu/dużej ilości efektów, a normalnie było to 27-29. (na premierowej wersji gry, później to naprawili, ale nie śledziłem, czy jest na sztywno 30).
Całe legendy się pojawiły z CP2077 na PS4. Jakoby był w szczególny sposób zbugowany. CP2077 był zbugowany, ale na każdej platformie. I zdaje się że akurat pod tym względem PC był najgorszy, tylko nie u każdego to występowało z taką samą częstotliwością.
Ciekawe czemu zwalają na series S.
Tutaj ewidentnie mają problem z CPU, który jest chyba identyczny we wszystkich konsolach włącznie z Series S.
Skoro idzie 30fps w 4k, to samo obniżenie rozdzialki do 1080p i obniżenie kilku detali to za mało żeby im to ruszyło na PS5 i XSX w 60fps
No ta, tutaj RAM na pewno by pomógł wczytywać większe obszary/więcej obiektów.
Jednak nic nie stoi na przeszkodzie zrobić lepszej wersji na PS5 i XSX, zwłaszcza jeśli chodzi o tryb 60fps, a na XSS znacząco zmniejszyć zasięg rysowania.
Jednak są udupieni na CPU, a żeby zrekompensować mniejsza ilość RAM na XSS nie chce im się ewidentnie robić sztuczek optymalizacyjnych/cięć pod te konsole, co jestem w stanie zrozumieć, bo nie mają budżetu z gumy...
Nazywa się Microsoft, który wymusza, żeby obie gry były takie same tylko wyświetlane w mniejszej rozdzielczości.
Z resztą to był cały idiotyczny plan Microshitu względem XSS, oni naprawdę sądzili, że wystarczy rozdzielczość zmniejszyć i gry będą działać idealnie, kompletnie pomijając, że nie tylko grafika zjada moc komputera.
A skoro na Xboxa nie mogą zrobić lepszej gry to na żadnej platformie nie mogą zrobić lepszej gry bo się to ekonomicznie nie opłaca, bo wymagałoby zrobienia i utrzymywania dwóch różnych wersji gry.
Dlatego po prostu dostaniemy wyższą rozdzielczość i może większy zasięg renderowania albo inne pierdoły graficzne.
No ale przecież jest już kilka gier gdzie Series S nie ma trybu wydajności a Series X ma, także nietrafione
Ale 0 z nich działa na CryEnginie. Przecież nie będą przeskakiwać na inny silnik, tylko z powodu jakiejś niszowej konsolki.
W sumie dla mnie zaskoczeniem jest, że nie olali totalnie Microsoftu w związku z wymuszaniem działania na XSS. XSX to niszowa konsola, można ją olać.
Być może Microsoft obiecał im coś za to ? Jakąś promocje w ramach konferencji?
Ta gra ma fotorealistyczną grafikę, która zajmuje sporo miejsca w pamięci. Nie ma sensu jej porównywać z większością gier na konsole. Trzeba sobie zdawać sprawę ze skali. W PC-cie obecnie 16GB pamięci operacyjnej zaczyna być mało, słyszałem głosy, że karty 4060 są słabe, bo mają mało VRAMu-8GB. W Xbox Series S jest 10GB współdzielonego Ramu. Czyli zamiast 16+8GB jak w PCcie jest 10GB... Kto oczekuje, że na PCcie z 8GB Ramu i GTX1060 3GB VRAM mu wystartuje nowiutka gra ? No już raczej nikt, a mniejwięcej takie parametry ma ten XSS. Przy 8GB ramu na PC nawet GTA5 sie obecnie dławi, mimo że to jedna z lepiej zoptymalizowanych gier i kiedyś działała na dużo słabszych sprzętach- bo nie ma w najmniejszej częsci tak skomplikowanej geometrii.
To czy ma fotorealistyczna grafikę to się okaże jak ja wydadzą i odpalimy na konsolach.
Bo jak będzie na poziomie Cyberpunka lub niżej, to będzie zwyczajne ośmieszenie developerów i Cry Engine.
Redzi nawet z tym nieprzystosowanym silnikiem do tak dużego strumieniowania ogarnęli 60fps na konsolach z tak gęstą i wysoką zabudową, dużym ruchem samochodowym, bardzo szczegółowymi modelami NPC i ogólnie świetna grafiką.
Na dodatek jeździsz po miescie szybko samochodem i to wszystko działa i się doczytuje bez łaski.
Czekam na gameplay od Czechów
Kothe
Co innego miasta a co innego Lasy trawa roślinność
Cyberpunk praktycznie nie posiada zalesienia przez co grafika się skupiała na miastach.
Lasy, liście, trawa mają większe wymagania zwłaszcza jak chcemy by wyglądały realistyczne.
Jezu i znowu przez dramatyczną i bezsensowną konsolę jaką jest xss, są jakieś problemy. Pozbyć się tego dziadostwa w cholerę i zaraz świat będzie lepszy.
Jaki oni robią problem ... Xbox series s dostaje 30 klatek a pozostałe konsole tryby z 60 klatkami. Jaki znowu problem jest??! Dla mnie jest to lenistwo znowu twórców a nie problem tego ze s jest słaba. A plague tale tez na poczatku mialo tylko 30 klatek. A później dostało nagle 60 klatek ... Serio to juz jest lenistwo twórców ...
W PC najzwyczajniej wpiszą, że na ziemniakach z 8GB RAMu nie będzie działać. Problem rozwiązany, nikt płakał nie będzie. W Xboxie sobie nie dodasz ramu, bo jest wlutowany na płycie.
To niech zrobią na Xboxa słabszą wersję i po problemie.
Do tego jest jakieś minimum FPSów któe Microsoft żąda..
Ale zrobili by tylko problem jest po stronie Microsoft który na to nie pozwala.
jakość musi być taka sama można tylko ograniczyć wydajność
Kręcą i kłamią niech dadzą na lepszych konsolach 1080p lub nawet te 720p ale 60 FPS ale nie dadzą bo to 4K to i tak będzie fikcja.
Nikt nie ma obowiązku wydawania gier na Xboxa.
Każdy developer i wydawca może próbować wydawać gry wyłącznie na PC + PS5 i liczyć na to że inwestycja się zwróci. Z jakiegoś powodu prawie nikt tak nie robi, a ci którzy próbowali (choćby Square Enix) narzekają na niezadowalającą sprzedaż i potulnie wracają do wydawania gier na sprzęcie Microsoftu.
Series S jest na rynku więcej niż Series X więc jeśli już decydują się wydawać tutaj swoje gry to muszą się z tym sprzętem liczyć czy chcą czy nie.
Sam Series S jest więc sukcesem Microsoftu oraz jak widać pierwszym wyborem dla milionów graczy.
Cała poprzednia generacja konsol to kula u nogi. Powinni już dawno odciąć je przy tworzeniu nowych tytułów.
Premiera ps5 była 4 lata temu.... starczy już dziadowania i tworzenia pod ps4, tak samo z klockiem.
Problem jest taki, że MS nie pozwala omijać series s i wydawać gry tylko na series x, a do niedawna nie pozwalał też wydać gry na series s z mnijeszą zawartością (mam tu na myśli m.in tryb co-op z BG3). To bezsensowne podejście MS blokuje dosłownie całą generację.
No i nie, ta konsola nie jest żadnym sukcesem, bo sprzedaje się gorzej nawet od XOne, który miał tragiczny start przez jedną z najgorszych prezentacji sprzętu w historii branży. Teraz przynajmniej mają kłamczuszka Spencera, który do pewnego momentu robił im dobry PR, ale nawet mimo tego nie potrafią choćby nawiązać walki z Sony.
Cała poprzednia generacja konsol to kula u nogi. Powinni już dawno odciąć je przy tworzeniu nowych tytułów.
Premiera ps5 była 4 lata temu.... starczy już dziadowania i tworzenia pod ps4, tak samo z klockiem.
To niestety jest efekt series s. Skoro i tak deweloperzy muszą sie mocno ograniczać, to nie widzą sensu w porzuceniu poprzedniej generacji.
Sami eksperci widać w komentarzach. Przecież Xbox Series S to konsola jeszcze słabsza od Xboxa One X więc Kaman no... Co tak bronicie tego ziemniaka? Ta konsola nie powinna nigdy powstać.. I kilka lat temu jak ktoś powiedział, że ta konsola ograniczy nam gry to miał rację. Macie swojego ziemniaka co nadaje się tylko do odpalenia Netflixa czy yt xD
Ekspert chyba zapomniał jaki procek siedzi w Xbox One X i patrzy na same TFLOPs GPU i RAM.
Dali dupy z tą konsolą głównie z małą ilością RAM, kto wpadł na tak głupi pomysł żeby z tym jechać do 2026+ to ciężko sobie wyobrazić, ale pisać że One X jest ogólnie mocniejszy to też kłamstwo.
Ten procek co tam siedzi by nie wyrobił sensownie w żadnej nowej grze i te 2 GB RAM wiecej, czy bardziej wydajne GPU nic by nie dało w przypadku próby symulowania X npcow/pojawienia się ich na ekranie, zwyczajnie CPU by się zesrało nawet jakbyś zjechał z rozdziałką na 600p
Teraz kwestia tego czy musi tak być i czy to kwestia nie optymalnych algorytmów/użytego silnika którego kod odpowiedzialny za kalkulacje modeli fizycznych/symulacje zachowań/rutyn/interakcji NPC może być słabo zoptymalizowany, to się raczej nie dowiemy
A kiedyś było że konsole to przyszłość, że PC umiera. A dzisiaj proszę, wprost mówią że to one ograniczają rozwój gier.
No i po co M$ stworzył taką konsolę, która tylko przeszkadza twórcom gier?