Wielki Patch 7 do Baldur's Gate 3 wszedł do testów. Ogłoszenie nie umknęło uwadze twórców Wiedźmina 3
Na miejscu Redów bym się raczej zawstydził, bo najwyraźniej da się wypuścić narzędzia modderskie po roku, nie po dziewięciu xD
Nie broniąc CDP, tylko spoglądając na to trzeźwym okiem... Może i się da w rok wypuścić narzędzia moderskie, ale silnik silnikowi nie równy.
Po drugie jak gra/silnik od początku nie jest tworzony z myślą o modowaniu to też inna sprawa.
Niektóre firmy/gry/silniki mają totalnie wywalone na modowanie, mają blokady i koniec tematu i nikt nie stęka, tak jak co poniektórzy.
Też nie bronie CDP, ale redzi zamierzali jeszcze po premierze podstawki wydać narzędzie moderskie. Wtedy nawet z A.L.E.X kłóciłem się. Co skończyło się dla mnie banem. W każdym razie wtedy stwierdzili, że zrezygnowali z powodu wysokiego poziomu skomplikowania dla przeciętnego użytkownika. I to był koniec tematu.
To był żarcik, choć gdybym wydał narzędzia do Wiedźmina dziewięć lat po premierze tej gry i 3,5 roku po premierze kolejnej gry to faktycznie nie robiłbym z tego wielkiego święta i nie pokazywał jaki jestem super, tylko tonowałbym swoją komunikację. Pewnie dlatego nie ma dla mnie miejsca w marketingu.
Gdyby nie było RedKita dla dwójki, to może nie byłoby takich oczekiwań względem trójki. A tak - łyżki się znalazły, ale niesmak trochę pozostał. Szkoda po prostu, scena modderska mogłaby być mocno rozhulana i dać Wiedźminowi takie plecy jak ma Skyrim. Cieszymy się z modów na dodatkowe znaki podróży i rework mechaniki walki, a nie ma całkowitych konwersji, nowych przygód itd.
Skyrim to inny typ gry , Wiedzmin 3 wcale nie ma tak dużego nacisku na pierwiastek poszukiwacza przygód, którego symulatorem jest Skyrim.
Jasne W3 też ma duży świat, ale w większości znaki zapytania to takie rzeczy jak gniazda potworów czy obozy bandytów. Skyrim bardziej stawiał na zwiedzanie ruin, wszelkich maści podziemi, w całym wiedźminie nie ma takich obszernych wielkich lokacji do eksploracji co Czarna Przystań. Mapa wieśka jest raczej dośc skupiona na powierzchni, nie przypominam sobie jakiś większych lokacji umieszczonych pod ziemią w takie liczbie jak to ma miejsce w Skyrim. Świat generalnie jest duży, ale mniej interaktywny czego przykładem jest Novigrad gdzie nie ma szans wejść wszędzie, a Skyrim to już typowe dla bethesdy możliwości wejścia do dosłownie każdego domostwa.
Mam wrażenie, że Wiedźmin 3 to po prostu gra z mocnym naciskiem na fabularność z dużymi mapami a Skyrim to gra z mocny naciskiem na eksplorację i duża mapą.
Haha ktoś tu próbuje podpiąć się do hype'u najlepszego obecnie dewelopera gier. A wystarczyło nie wydawać półproduktu jakim był CP2077 to może nie trzeba by było teraz żebrać o atencję.
Mialem pisac to samo, ale odpuszcze sobie powtarzanie sie. Napisze tylko ze chciwosc zostawiamy innym.
Poza tym liczy się jakość nie ilość. Jasne że na ten moment Larian bije na głowę choćby ubi, które ma ogrom gier w portfolio tylko co z tego skoro co odsłona AC i far cry to tylko zmiana assetow.
Co prawda mnie samego nie interesują narzędzia moderskie, ale chętnie zagram za jakiś czas drugi raz w BG3 z nowymi modami dodającymi jakieś nowe lokacje oraz rozbudowane i ciekawe wątki.
Spodziewałem się, ze ten patch pojawi się w czerwcu lub lipcu z uwagi na ogłoszenie go w kwietniu, ale w sumie dobrze, ze wyjdzie dopiero we wrześniu. Niech go na spokojnie dopracują, bo wsparcie modów to na pewno potencjalne nowe bugi czy komplikacje.
Redzi to niech się zajmą produkcją nowego Wiedźmina, a nie sprawami które ich nie dotyczą, bo znowu wydadzą bubla na premierę pokroju Cyberpunka. Wyszli z nory, bo po prawie 4 latach łaskawie ogarnęli grę xD w której i tak głupich błędów jest od groma. Teraz minusujcie do woli za słowa prawdy.