Microsoft chce mocniejszej integracji AI z grami. Copilot poprowadzi graczy za rękę
Najlepiej niech AI gra za ludzi, po co się wysilać
No tak XD bo gramy w gry żeby wyłączyć mózgi jak przy oglądaniu jakiegoś teleshitu :P
wtf
Gry i tak są debilnie proste i często nie ma sensu grać w grę drugi raz, bo za pierwszym razem przejdziesz grę i wszystko odkryjesz bo każdny znacznik Ci pokaże co robić by zrobić 100%. Jest % zadań, wskaźniki co gdzie jak.. Po co jeszcze CoPilot? XD
No właśnie dlatego tu jest nadzieja dla gier. Przechodząc grę po raz drugi nawet jak podejmiesz inne decyzje, to mniej więcej fabularnie będzie to samo.
Dzięki AI będzie można zmieniać każde przejście gry, albo dać swobodę większą.
Każde kolejne przejście będzie inne. Inne dialogi, inna ścieżka. Zarys ogólny fabuły będzie taki sam, ale droga do finału inna. Ile razy grając w jakiś tytuł, miało się ochotę postąpić w jakiś sposób, ale gra tego nie uwzględniała. Np. zabić kogoś, czy przekupić, albo oszczędzić czy nakłonić kogoś do czegoś. Dzięki AI, będzie to możliwe za jakiś bliżej nie okreslony czas.
Na początek pewnie będą to drobne rzeczy jak właśnie większa randomowośc w znacznikach.
W Wiedźminie tych ? była cała masa, ale tylko kilka schematów. Przez co po kilkunastu ? się to nudziło, bo robiło się powtarzalne.
Dzięki AI każdy taki znacznik będzie kompletnie inny od reszty, bo będzie wymyślany i projektowany na bieżąco.
Oczywiście jeszcze długa droga, zanim coś takiego będzie, ale jak najbardziej jest to możliwe, bo już dziś są mody dodające np. misje z NPCami z wykorzystaniem AI. Można z nimi gadać jak z drugim człowiekiem .
Na przykładzie Wiedźmina - dzięki AI będziesz mógł np. zabić Radowida, przez co cała polityczna struktura się zmieni. Dojdą nowe wątki z tym związane itd.
Dziś by to było możliwe twórcy musieliby to wymyślić i zaimplementować.
W przyszłości (możliwe, że wcale nie tak odległej) to wszystko ogarnie AI.
AI potrafi być kreatywna, tworzyć dialogi, głos, pisać skrypty itd.
To tylko kwestia czasu, bo AI już te rzeczy potrafi, ale jeszcze nie na tyle dobrze, by można było to wszystko zgrać razem i wrzucić do gry.
Są już rozwiązania np. tworzące NPCa zasilanego AI, przez co w grze zachowuje się jak drugi gracz ze świadomością świata itd. W zależności jak bardzo go podkręcimy.
https://inworld.ai/
Jedyny sens AI w grach to: komputerowy przeciwnik w grach strategicznych i mistrz gry w RPG.