Premiera Songs of Conquest, udanego duchowego spadkobiercy Heroes 3
Szkoda, że tak mało zamków do wybory i mam wrażenie, że balans gry kuleje.
Niektóre jednostki są w podstawowej wersji znacznie lepsze od innych.
Heroes 3 nadal ładniejszy graficznie niż ten kiczowaty pixelart
Czy Heroes 3 ładniejszy? Kwestia gustu, ale pixelart w Songs of Conquest nie jest kiczowaty. Poza tym pamiętam, że to Heroes 3 było swego czasu krytykowane za przerżnięcie rozmytych renderów z Might & Magic VII i odejście od bardziej baśniowego klimatu serii. Wtedy jeszcze można było to krytykować, bo gra nie była jeszcze klasykiem.
...Heroes 3 było swego czasu krytykowane za przerżnięcie rozmytych renderów z Might & Magic VII
M&M 7 wyszło po H3.
Zgadza się, M&M VII wyszło później, ale sprites do Herosów 3 zrobili w dużej mierze z modeli przygotowanych na potrzeby głównej serii Might & Magic, bodajże od części VI, przez powstającą VII i część pojawiło się też chyba w VIII - ale tam to się można już spierać, czy powstały na bazie H3 czy odwrotnie. Optymalizowanie pracy i kosztów, więc miało to sens. Ucierpiał na tym klimat. Sam największy sentyment mam do dwójki.
No nie, sprity 3d powstały do herosów i później zrobili z nich bitmapy do części 7 i 8. Heroes 3 był dłużej w produkcji. Żaden potwór nie pochodzi z M&M6.
Nie chcę się kłócić bez źródła. Ze starej prasy pamiętam po prostu, że część modeli rzekomo powstało stricte do M&M i wykorzystano je przy okazji w Herosach. Albo pamięć zawodzi i jestem w błędzie, albo zawiodło dawno dziennikarstwo. Sam w M&M nie grałem (poza początkami 7), ale część istot kojarzę ze screenów z 7 i 8.
Wszystkie modele w herosach 3 miały swoje odpowiedniki w 3d. Tak samo budynki. Później były wykorzystane w M&M, aby nie dublować roboty, dlatego też M&M7 powstał w krótkim czasie. Na etapie planowania heroes 3 o 7 części nikt nie myślał ponieważ wtedy w produkcji była 6 część cyklu rpg. https://www.h3.acidcave.net/galeria_i_filmy_oryginalne_hd.html
Kurcze pogralbym ale akurat nawarstwilo sie sporo innych spraw na glowie, w tym przeprowadzka... a juz w czerwcu DLC do Elden Ringa. Cos czuje, ze do SoC uda mi sie przysiasc dopiero na jesieni. :) Niemniej polecam sprawdzic kazdemu kto czuje sie juz lekko przetyrany zasluzona "trojeczka". Mechanicznie gry roznia sie od siebie dosyc mocno.
Gra bardziej wzorowała się na King's Bounty i Heroes 2, ale uprzedzam - to nie jest klon, tylko twórcze rozwinięcie pomysłów na rozgrywkę i jeśli ktoś oczekuje kalki, to lepiej niech zostanie przy Herosach, bo SoC ma swoje własne pomysły, które realizuje.
Dziś zadebiutuje ostatnia kampania, poświęcona frakcji Barii. Kampanie są ze sobą ściśle powiązane i aby rozegrać je chronologicznie trzeba by przejść w takiej kolejności:
spoiler start
B1 -> R1 -> B2 -> L1 -> L2 -> R2 -> L3 -> A1 -> A2 -> R3 -> A3 -> B3 -> L4 -> R4 -> A4 -> B4 (B - Barya, R - Rana, L - Loth, A - Arleon)
spoiler stop
O godz. 18 oficjalna premiera wersji 1.0. Prawdopodobnie ogłoszony zostanie dodatek z nową frakcją (plotki mówią, że utrzymaną w klimacie wikingów).
Jest tryb hot seat, są rozgrywki sieciowe, jest pełno map typu skirmish, losowy generator map i naprawdę dobrze podkręcona AI na 7 stopniach trudności. Scena wokół gry wydaje się mocna. Oprócz modów, fanowskich kampanii fabularnych kompetytywny multiplayer ma się bardzo dobrze i rozgrywki są dość szybkie, często kończące się w 20 turach.
Jakby ktoś się zastanawiał, czemu tylko 4 frakcje (prawdopodobnie wkrótce 5)? Otóż studio Lavapotion współtworzy 10 osób. SoC to i tak spora gra, jak na taki zespół. A same zamki są fajnie pomyślane. Jest sporo jednostek i w zależności od buildu (bohaterowie mają różne drzewka rozwoju), gromadzimy stacki pod wybrany rodzaj magii, bo tu jednostki generują manę. Można więc profilować zabudowę w mieście pod kątem rekrutacji (np. postawić więcej struktur produkujących jednostkę A zamiast trzech różnych rekrutujących A, B i C) czy upgrade'ów (ulepszenia statystyk jednostek, jak inicjatywa, zasięg ruchu/strzału, generowana esencja itd. vs zwiększenie rozmiarów stacków - bo tu im mocniejsza jednostka, tym mniej liczny oddział można wystawić). Jednocześnie planując profil armii wiemy, jaki rodzaj esencji (many) będziemy produkować w walce, co jasno określa zakres dostępnych czarów. Można nawet rzucić 6 zaklęć Apokalipsy w ciągu jednej tury oddziału (odpowiednik Armageddonu z Herosów).
Gra jest świetna. Gorąco polecam.
Też odniosłem wrażenie po early access, że Songs of Conquest, jest wzorowana najmocniej na stylu King's Bounty 1990 i HoM&M II 1996. Fajne czasy, gdy ogrywałem King's Bounty na C-64 (istnieje tylko wersja dykietkowa) i na Amidze, a jeszcze lepiej wspominam HoM&M II na Pc, a zwłaszcza zabawę w kilku graczy jednocześnie. Generalnie mimo, że trójka najlepsza to najbardziej ulubioną częścią jest dla mnie dwójka. Nie tylko dlatego, że od niej zaczynałem poznawać serię i spędziłem dużo czasu przy dwójce w latach 1997-1999 przed premierą trójki, ale też ze względu na cudowną muzykę, baśniowy klimat i fajne jednostki (tytani, złoci rycerze). Te rzeczy robią większe wrażenie niż w trójce.
Pytam bo swoje lata już mam i lubię mieć wszystkie mechaniki wyłożone na tacy zanim wsiąknę.
Wprowadzacie ludzi w błąd, ta gra nie ma za dużo wspólnego z serią gier Heroes might and magic...a co dopiero z najlepszą z serii trzecią częścią.
Gra jest płytka i łatwa a mechanika jedno wymiarowa.
Miasta i ich rozbudowa: budowanie ich na zewnątrz mapy pomysł fajny jednak słaby w wykonaniu, brakuje klimatu wnętrz miast do którego przyzwyczaiła nas seria heroes, budynków jest mało a i cześć jest praktycznie nie potrzebna.
Rozgrywka: jedyne co jest podobne to założenie w którym poruszamy się powiernikiem (synonim bohatera z heroes) który ze sobą przewozi większą
oj ziomus, co Ty wymyslasz? ;)
gra jest płytka i łatwa a mechanika jedno wymiarowa.
Kurcze przyzwyczajony jestem, ze na GOLu SoC sie nie przyjal i staram sie nie reagowac na krytyke tylko jakos zrozumiec cudza opinie... jednak ten jeden argument - porownujacy zlozonosc H3 i SoC dziala jak plachta na byka. ;)
Rozumiem, ze w SoC pograles chwile, a na H3 zlecialy juz pewnie setki godzin. Innego wyjasnienia nie widze. Ewentualnie - grales na jakims latwym poziomie trudnosci i ani razu przeciwko innemu graczowi? Brzmisz jakbys nie mial okazji liznac zlozonosci SoC. H3 zawsze mam zainstalowane na kazdym pececie jaki zlozylem od 2000r, nawet w ten weekend pogralem pare godzin (chce w koncu po tych 25 latach przejsc sobie na spokojnie kampanie :D) i stary... powtorze jeszcze raz - uwielbiam H3, jednak ta gra jest tak niesamowicie schematyczna (mam na mysli podstawke bez HotA)... a juz w szczegolnosci walki, ze ciezko mi bylo zignorowac Twoja wypowiedz.
Brak komendy "czekaj" jest idiotyczny, uniemożliwia praktycznie taktyczne podejście do walki
Niektore jednostki maja taka umiejetnosc. Gdyby wszystkie ja posiadaly to pewnie kazda jedna potyczke z AI (tak jak w H3) daloby sie cheesowac na potege. Sa inne opcje i sorry ale to chyba o Tobie swiadczy, ze nie posiadajac mozliwosci przeczekania tury czujesz, ze calkowicie pozbawiono Cie mozliwosci taktycznych. :P
Mass haste/bless/slow/implozja/wskrzeszenie + 5-6 innych, sytuacyjnych czarow. Cala zlozonosc systemu magii w H3 sprowadza sie do jak najszybszego rozwieniecia magii ziemii i powietrza i farmieniu Town Portalu w gildiach magii az do skutku. Walka w H1 bardziej wymagajaca niz ta w SoC... o losie. Dobra odpuszcze, nie bede sie pastwil bo tam po drugiej stronie monitora to pewnie po prostu jakis sentymentalny gracz. :P
to nadużycie i oszustwo wobec ludzi którzy z nadzieją wierzą iż to coś podobnego
Rozumiem, ze gra Cie nie przekonala. Jednak siedze sobie na paru grupkach o Heroes 3 i tam oczywiscie tez zdania sa podzielone ale uwierz mi na slowo - sporo z ludzi, ktorzy zjedli na tej serii zeby rowniez jest bardzo zadowolona z otrzymanego produktu. Oczywiscie nie wszyscy, jednak faktem jest, ze gra ma dobry odbior wsrod spolecznosci.
Większą armię korzystając z ograniczonych w ciągu tury punktów ruchy.
Walka to zaś najgorszy aspekt Soc, nieco przypomina h1 aczkolwiek tam była bardziej wymagająca (to kwestia balansu)
Brak komendy "czekaj" jest idiotyczny, uniemożliwia praktycznie taktyczne podejście do walki i możliwości porażki posiadając silniejsza armię, a z tego co czytałem to zamierzony ruch twórców.
Samą grę lubie i przeszedłem wszystkie kampanie, nie ma Kontentu za dużo całość zajęła kilka godzin
Ale na litości boska nie porównujmy tego do heroes. Pierwsza odsłona heroes might and magic jest bardziej złożona i Wymagająca niż Songs of conquest a sprzedawanie tego reklamują to jako DUCHOWY SPADKOBIERCA NAJLEPSZEJ części Serii to nadużycie i oszustwo wobec ludzi którzy z nadzieją wierzą iż to coś podobnego
Duchowym spadkobierca bym tego nie nazwal. Raczej nieprzygotowanym do klasowki szkolnym osilkiem, zgapiajacym co sie da od kujonow i modlacym sie zeby zaliczyc.
Sama w sobie, w prozni, gierka sie broni, ale w porownaniu do Heroes jest plytka i ma smiesznie malo kontentu.
W sumie wiecej tutaj Kings Bounty niz Heroes. I KB tez sa lepsze. O wielkosci i warstwie fabularno/kampanijno/rpgowej juz nie wspominam, bo tutaj porownanie jest druzgoczace dla SoC.
Do tego dochodzi hit/miss grafika i animacja, ktora i tak jak na 10 osobowe studio jest zbyt nachalnym "featurem" calego projektu.
Takie mocne 7/10. Ocene glownie obniza to ze gra ma malo kontentu a kampanie i setting to ja bym lepsza i bardziej angazujace zrobil. Widac ze jest tylko daltego ze "musieli".
Dla mnie SoC to taki bezduszny klon gatunku, zrobiony od linijki, poprawnie, zerujacy na nostalgii, ale calkowicie pozbawiony tej "iskry" ktora maja Herosy i KB oraz duszy (tu glownie przez swiecacy sie jak choinka, ale w sumie bezduszny i mocno "overdone" pixel art)..
Via Tenor
[edit]
bo kolega widze nadal nie odpuszcza i dopisuje nowe rzeczy zamist normalnie odpisac. :P
Dla mnie SoC to taki bezduszny klon gatunku, zrobiony od linijki, poprawnie, zerujacy na nostalgii, ale calkowicie pozbawiony tej "iskry"
dla mnie jest totalnie na odwrot i zeby nie bylo, ze twierdze tak teraz tylko na przekor to pisalem juz o tym 2 lata temu w glownej sekcji komentarzy pod gra na GOLu. :) Mozna sobie przeczytac.
[edit2]
w porownaniu do Heroes jest plytka
zapraszam na duel w jednym i drugim, chetnie sie naucze czegos nowego o zlozonosci H3. :D
bo kolega widze nadal nie odpuszcza i dopisuje nowe rzeczy zamist normalnie odpisac
Nie odpisywalem tobie, tylko sobie dopisywalem co mi przyszlo do glowy.
Na co mialem odpisywac? Na baitowego mema?
Zreszta malo mnie opinia ludzi na temat tej gry interesuje bo pogralem chyba ze 30h, zrobilem co chcialem zrobic i tyle. Absolutely forgettable.
Gameplayowo nawet daje radę, ale bez szans, by stać się kultowym klasykiem. Natomiast to, że wychodzi taka gra w 2024 roku z taką grafiką również sprawia, że nie będzie tym czy było King's Bounty 1990, pierwsze trzy części HoM&M 1995-1999 czy Disciples II 2002, gdzie wizualnie niczego im nie brakowało na rok wydania, a wręcz potrafiły mocno nacieszyć grafiką nasze oczy. Zresztą HoM&M III na mniejszych monitorach CRT wyglądał przecież dużo śliczniej niż Songs of Conquest na obecnych dużych panoramach. King's Bounty: The Legend wyszło w 2008 roku, a jak zacnie się do dziś prezentuje.
Przynajmniej wojenek żadnych nie będzie jak swego czasu między fanami HoM&M III i Disciples II, gdzie dwa obozy spierały się, która lepsza i miały swoje mocne argumenty.
Teraz mamy Songs of Conquest vs Age of Wonders 4. Młodsze pokolenie spojrzy na grafikę i pewnie chętniej wybierze tę drugą pozycję. Czas wszystko zweryfikuje :)
Zreszta malo mnie opinia ludzi na temat tej gry interesuje
Mysle, ze to jest moment by wpisac sobie to do sygnatury pod postem bo wprowadzasz ludzi (a przynajmniej mnie) w blad wypowiadajac sie w tematach, na ktore jak sie po chwili okazuje nie interesuje Cie dyskusja. Nie wiem ktory to juz raz dostaje od Ciebie taka odpowiedz. Na przyszlosc po prostu olej i nie odpisuj nic.
Klesk ale to nie jest temat do dyskusji, tylko news o premierze gry, w ktorym sie zostawia komentarz i tyle. Zaloz temat albo karczme o 4x i turowkach to podyskutujemy.
Nie kazdy post to musi byc dyskusja i zaproszenie do niej. Sa jakies zasady czy cos? ;P
Zwlaszcza ze akurat w tym przypadku uwazam ze nie ma za bardzo o czym dyskutowac. W przypadku Heroes mozna gadac o ich statusie gry legendy, modach, sountrackach, itd...
To jest po prostu gra. Dobra i tyle.
No i to ty odpisywales mnie, nie ja tobie.
Lubie cie ale nie odstawial mi tutaj xandona "olaboga gre mi obrazajom!" please. ;) ;) ;)
Podoba mi sie. Graficzka, muzyczka, ciekawe zmiany w mechanice. Jest klimat i nadaje sie na Steam Decka. No ale 4 frakcje i krotka kampania? Powaznie? Super indyk bulwo. Do zobaczenia za kolejne 2-3 lata, jak dorobia kontent. Do tego czasu pogram w Age of Wonders 4 :p
'Produkcja jest dostępna na Steamie oraz na platformie Epic Games Store w cenie 129 zł.'
Na Gogu też jest
Od wydania EA w 2022 w grze nadal są tylko 4 frakcje. Pół roku temu widziałem na ich discordzie, że wyciekły pliki jednej z nowych frakcji(może wyciekły wcześniej, ni wiem), jak widać twórcy zamiast zajmować się EA, pracowali w tym czasie nad płatnymi DLC.
Gra obecnie zaczyna przypominać mi simsy, gdzie żeby zagrać w "pełną grę" trzeba kupić masę DLC.
Obecnie to taki ubogi heroes 3 z kilkoma różnicami.
-Tylko 4 frakcje zamiast 8 jak w h3 (9 z dlc, 11 z modem)
-Brak możliwości rekrutowania stworzeń z innych frakcji.
-Po przejęciu wrogiego zamku ten automaczynie zmienia sie w zamek twojej frakcji. (Czyli coś czego ludzie nie lubili w heroes 6)
-Brak podróżowania po wodzie/żeglugi
-Brak podziemi
-Krótsza kampania
- LIMITY ARMII. Tzn. masz maksymalnie 9 miejsc na jednostki u bohatera, natomiast np. jednostki pierwszego poziomu mają limit do 50 w jednym stacku. Więc możesz nosić 9 razy po 50 jednostek 1 poziomu. (to tylko przyklad bo stacki mozna ulepszac, ale niewiele. Do tego jednostki przychodza kazdego dnia zamiast co tydzien.
-8 bohaterów na zamek/ w H3 jest 16 bohaterów na na zamek.
- I ogólnie znacznie mniej map z racji tego, że na przestrzeni lat h3 dostalo ich setki (jezeli nie tysiace) od spolecznosci.
-System magii znaczaco sie rozni, jednostki daja esencje(mane) z ktorej mozna w czasie bitwy czarowac( nie ma czarow na planszy) I to ten system ktory sobie wymyslili wymusza inne zmiany jak brak mozliwosci posiadania innych zamkow etc. etc efekt domina, nie chce mi sie rozpisywac bardziej.
W ogólnym rozrachunku uważam, że gra jest dobra, ale to dlatego ze h3 byl dobry, a nie dlatego, bo SoC robi coś lepiej.
Dla fana H3 fajna odmiana/ciekawostka, ale na ten moment na dluższa mete nie widze powodu, zeby wybrac te gre zamiast H3.
Może jeżeli w przyszlosci wydadza dlc i bedzie to w sensownej cenie, chociaz po biednym rozwoju w czasie EA wątpie.
Do tego jeszcze w owym grudniu 2023 gdy grałem, AI przeciwników zwyczajnie leżało, największym problmem był fakt, że przeciwnicy po pokonaniu obrońcy skarbu lub kopalni, ignorowani owy skarb/kopalnie. Zdarzyło mi się pod koniec gry zobaczyć niezdobyte kopalnie tuż pod samym głównym zamkiem wroga. Widziałem też problemy od ludzi na DC z tym, że AI zwyczajnie "oszukiwało"
Były też problemy z wydajnością pod koniec gry gdy duża część mapy była odkryta. (rtx 3060) Po wejściu na stary save widze, ze nadal są, chociaż wydaje mi się że jest ich mniej niż wczesniej, trzeba by było dłużej pograć, na co nie mam ochoty z racji tego, że wielka wersja 1.0 w rzeczywistości dodała tylko 4 misje/mapy nowej kampanii. A autorzy gry nigdzie nie opublikowali żadnego sensownego patch notes. Na ich oficjalnej stronie, nie ma sladu o aktualizacji, a na discord jest tylko jedna linijka mówiąca o owej kampanii.