Wymagania sprzętowe Senua's Saga: Hellblade 2 na PC. Twórcy zalecają grę na ustawieniach „wysokich”, aby doznać w pełni słynnej „kinowej immersji”
Wersja VR jedynki to jest dopiero immersja. Nawet na OLED HDR nie ma takiego zanurzenia w ten świat jak pcvr.
To te grafiki Intela takie wydajne w tej grze? Bo z tego co wiem to Arc A770 to wydajność +/- RX 6600 XT/RTX 2070 Super a nie RX 6800 XT czy RTX 3080, no i ten A580 w Medium to tez tak niezbyt bo to jednak nadal wydajność na poziomie RX 5700/RTX 2060, a 5700 XT/RTX 2070 są ~10% wydajniejsze, więc no albo te grafiki Intela tam niezbyt podołają, albo AMD/NV są podane z zapasem
FSR 3 z generatorem klatek i te wymagania można podzielić na 2.
Sam FSR to mało, generator daje prawdziwy wzrost fps
Tylko problem z generowaniem jest taki, że jeśli wejściowy fps jest niski, typu 30 klatek, to wtedy będziesz miał bardzo odczuwalnego input laga, pomimo nawet 60 fps na liczniku. To jest dobre, gdy masz chociaż te 60 klatek i chcesz sobie jeszcze podbić. FSR/DLSS daje Ci właśnie ten prawdziwy wzrost, nawet jeśli mniejszy liczbowo od generatora.
Trzeba zawsze indywidualnie zrobić test.
Testowałem chwilę na przykładzie Tlou i Robocop. W obydwu nawet z FSR miałem tragiczne zjazdy do 30+ fps.
Generator zapewnił płynny test w okolicy 60-100 fps na dość wysokich.
Mówisz o teście wydajności wbudowanym w grę? Taki nie ujawni input laga, który jest wyczuwalny podczas poruszania się postacią. To można wyczuć podczas gry, zwłaszcza na myszce. Na liczniku masz grubo ponad 60 fps, ale gra jest rzeczywiście renderowana na przykład w 40 i to powoduje odczuwanie input laga. Dlatego to jest dobre, jeśli Twój sprzęt jest w stanie generować przynajmniej 60 klatek, bo to już na tyle duża płynność wejściowa, że opóźnienie nie jest mocno wyczuwalne.
A to spoko. Gry to nie filmy więc mogę sobie darować drugą część. Dobry gameplay to jest to czego potrzebuje gra.
Wychodzi na to, że najtańszym sposobem na zobaczenie Hellblade jest po prostu obejrzenia jakiegoś gameplayu no commentary.. Skoro tam będzie tyle gameplayu co nic, to równie dobrze mogę usiąść z popcornem i ogladac..
symulatory chodzenia już tak mają
Ide o zaklad, ze na 4070 TI Super tez pogram w 4K 60, zwkaszcza wykreconym niemal do poziomu 4080, ale tworcy chyba nie znają takich kart, bo w ani jednej grze na swiecie nie ma jej w oficjalnych wymogach. Jest 4070 Ti chyba w dwoch grach na krzyz, ale Super po OC to zupelnie inna wydajnosc. U mnie OC jest mw do poziomu 4080 po ubdervoltingu, wiec jestem spokojny
Kwestia ta stała się przedmiotem dużych kontrowersji, gdy Ninja Theory podało, że Hellblade 2 na Xbox Series X/S będzie działać tylko w 30 klatkach na sekundę, aby zaoferować doświadczenie podobne do tego z sal kinowych.
Będzie działać w 30 fps, bo konsola więcej by nie uciągnęła, bez poważnych cięć w grafice. Potwierdzają to wymagania PC, które nie są niskie. Nie są też bardzo wysokie, niemniej gra jest na tyle wymagająca, że nawet XSX musi klęknąć. Taka jest prawda, a nie żadne tam kinowe doświadczenie. Pieprzenie i nic więcej. Ciekawe, czy podane wymagania PC dotyczą również 30 fps?
Na 99% tak, sądząc po dopisku o tym, że wyższy framerate zapewni FSR/DLSS/XESS. Więc wymagania jednak spore skoro 3080 zapewni tylko 30 FPS i to w nie najwyższych detalach w 1440p.
Z drugiej strony, 3080 jest dużo mocniejszym GPU od tego z konsoli, więc co to znaczy? Że XSX będzie renderował grę w 1080p i skalował do czegoś wyższego i to pewnie jeszcze z obciętymi detalami? No to mam chociaż nadzieję zobaczyć na prawdę efektowną grafikę.
Gpu ala 3080 będzie w PS5 PRO. Nie spodziewajmy się tam niewiadomo czego
Twórcy sugerują graczom, aby wybrali „wysokie” ustawienia. Wedle przekazanych przez nich informacji, pozwolą one na „doświadczenie kinowej immersji”.
Jakbym chciał doznać takich immersji to poszedłbym do kina, a nie grał w grę.
Jak na konsolach jest lock na 30, to te wymagania też pewnie są docelowo na 30. Powyżej będzie problem lub rwanie obrazu od 30 do 40 paru. Już lepiej zrobić locka w opcjach na 30.
Jeśli moje gdybanie jest bliskie prawdy, to gra ma bardzo duże wymagania sprzętowe. Jeśli nie i gra na podobnych klasach sprzętu i to bez generatora klatek, gra zadziała w 60+ to nawet spoko.
chyba nigdy nie przestaną mnie bawić te chęć zapewnienia kinowych doświadczeń w 30 klatkach.
A propos kinowego doświadczenia, to takie miało być też w Starfieldzie. Teraz mają odblokować klatki na konsolach, czyli co, kinowe doświadczenie jednak nie takie super?
To są wymagania do 30fps prawdopodobnie.
W takim razie spodziewam się konkretnej grafy przebijającej AW2.
Żyjemy w złotych czasach jeżeli chodzi o wymagania.
Do komfortowego grania wystarczy kilkuletni ziemniak.
Jak ktoś pamięta czasy 2000, to żałuje, że wtedy tak nie było.
Wtedy roczny PC, to już był szrot do najnowszych gier. Dziś nawet 10 letni pc uruchomi w zadowalających ustawieniach najnowsze gry.
Mam gdzieś wymagania sprzętowe. Poczekam 5 lat na jakąś promocję na Steamie i kupię tę grę za 99 zł.
A potem z uśmiechem na twarzy odpalę chmurkę GeForce Now i zagram w tę grę na swoim kompie sprzed tysięcy lat z 4 GB RAM-u i 1 GB na karcie graficznej.
Pozdrawiam tych, którzy zniosą jajo jeżeli nie zagrają w Senua's 2 już teraz, bo nie wykształcili w sobie cierpliwości :D
Za 5 lat, zapomnę w ogóle o tym tytule. A za 99 zł już teraz będzie można ograć na premierę, a nawet taniej.
Ja tam jestem dosyć cierpliwy, jednak lata lecą i chociaż gry nie są najważniejsze (a co w życiu jest), to przyjdzie taki czas, że nie zagram w dany tytuł przez czekanie. Ostatnio podupadam na zdrowiu, i mimo, iż zbieram sobie na nowego kompa, który uciągnie gta VI, możliwe, że nie doczekam premiery PC.
Ale macie rację, czasy są powalone. Gry kosztują fortunę, są coraz mniej dopracowane, najnowszy sprzęt nie daje rady. Tylko czy aby na pewno to "moda" ostatnich lat, czy po prostu staliśmy się bardziej wymagający.
twórcy zlecają 4090 bez niej podchodź albo series x pro która to dopiero ma wyjść.
I elegancko, jak ktoś chce grać budżetowo to przecież są jeszcze konsole ;)
A na serio zapowiada się gra roku imo