Recenzja gry Stellar Blade - piękna i bestie
Zawsze lepiej jest grać ładną bohaterką niż brzydką.
Tak samo jak lepiej grać postacią ciekawą niż nudną, czy charyzmatyczną niż bezbarwną.
kurdekurde, nie wiem czy kupowac na PS5 czy czekac na PC.
było jakiekolwiek potwierdzenie, że to w ogóle nastąpi czy to tylko przypuszczenia?
Oryginalnie miało wyjść też na PC, potem zrobiono z tego ex'a, obecnie nie wiadomo czy kiedykolwiek wyjdzie na jakąś inną platformę. Ogromna szkoda, ale co zrobić.
Miało być na PC, PS5 i Xbox'a ale potem Sony ich wzięło i teraz nie wiadomo. Na Xbox'a pewnie szansy już nie ma ale Sony ostatnio wypuszcza gry na PC'ty to tu się może pojawić po roku czy dwóch. Trzeba czekać.
Gra może i dobra ale totalnie nie mój target. Liczyłem bardziej na szybkiego H&S w stylu DMC, a to taki miks soulsów i uj wie czego z topornym sterowaniem (przynajmniej w demie). Dla mnie skip ale bawcie się dobrze każdy to będzie grał ;)
ex od sony i wiadomo że będzie dobrze choć ja raczej nie będę grał na premierę / demo oceniam na takie 5/10
Oh nie, już nie goty. Szok i niedowierzanie.
Za samą laskę, motion capture oraz fizykę ciała należy się 9/10.
Zawsze lepiej jest grać ładną bohaterką niż brzydką.
Tak samo jak lepiej grać postacią ciekawą niż nudną, czy charyzmatyczną niż bezbarwną.
Jedno pytanie, czy jest możliwość wyłączenia ziarna, które było widoczne w demie?
Gierka na pewno zacna, ale aż 9/10? Wątpię. Tak czy siak przetestuję sam za jakiś czas.
nom.
IGN Spain - 9/10
IGN Italia - 8.5/10
IGN Brasil - 8.5/10
IGN Adria - 8/10
IGN Deutschland - 8/10
IGN Benelux - 7.5/10
IGN - 7/10
IGN Portugal - 7/10
faktycznie, bardzo ich ta gra boli, wręcz pałają do niej nienawiścią.
EDIT: wleciala wlasnie recenzja Kotaku, tez pozytywna - i chwala nawet glowna bohaterke. :)
Oj tam, oj tam. Już daj
Twierdza mocno oblężona.
Trochę zdziwiony jestem że nic nie ma o przeciętnym angielskim dubbingu. Przynajmniej w demie, był tak płaski, że szybko zmieniłem na Koreański, i nagle wszystko zaczęło żyć. Bohaterowie już nie brzmiali monotonnie a wyrażali emocje. Widać że Koreańska wersja jest tą natywną, a angielski to tani dublaż. Muszę jeszczę się z tym językiem osłuachać ale ogólnie to ladny język i rozumiem czemu devowie zablokowali wybór głosów japońskich. Dużo ludzi z niewiedzy wybierali by japoński, odzierając grę z jej oryginalnego kręgu kulturowego w którym powstała.
Nie uważam, by był wybitnie zły. Fakt, w głosach postaci trochę mało jest emocji, ale odebrałem to jako pewną konwencję.
Wydaje mi się, że aktorzy pierwszy raz grali do koreańskich głosów i nie wiedzieli jak to zagrać, więc zagrali bezpiecznie. Jest pare scen w demie, gdzie w koreańskiej aktorzy krzyczą, a w angielskiej, już nie.
Może faktycznie to jest taka konwencja, ale dla mnie brzmi to po prostu, nudno. Wolę żywszą koreańską wersje
Coś jest nie tak ze screenami w tej recenzji, wyglądają po prostu słabo. Pierwszy lepszy gameplay na youtube udowadnia, że gierka naprawdę wygląda dobrze. Skoro już czytamy w recenzji o zachwytach nad oprawą to warto by było postarać o jakieś naprawdę ładne, ostre ujęcia ;) Wiem, wiem, czepiam się, po screenach nikt grafiki nie ocenia...
Podmieniłam grafy na ciut mniej skompresowane, mam nadzieję, że teraz będzie lepiej (i że nie będą się ładować przez trzy lata)
Grałem z włączonym efektem ziarna, to również miało wpływ. Po podmianie chyba faktycznie wyglądają jednak ciut lepiej. :)
Efekt ziarna powinien być zabroniony, a kto go użyje kara 1000 biczów.
Mi akurat nie przeszkadza, ale fakt, grając do recenzji mogłem wyłączyć. Pardon.
Według mnie coś nie tak jest z grą, grałem w demo i momentami widoczna była pikseloza, jakby było włączone skalowanie, nieważne w jakim trybie. A, i ziarno oczywiście miałem wyłączone. Cały czas miałem wrażenie jakbym nie grał w rozdzielczości natywnej
Była widoczna pikseloza bo w demie nie da się wyłączyć ziarna.
Wczoraj wyszedł patch który to dodaał i New game+.
Jak dobrze, że są jeszcze porządni producenci z dalekiego wschodu.
Gdzie ocena końcowa ?
Dziękuję
Srednia ocen powyzej 8 czyli bardzo dobrze i zgodnie z moimi oczekiwaniami. Pudelko wyruszyło w drogę i nie ogląda się za siebie.
Ale napisał prawdę, bo pierwszych zapowiedzi postępowe media robiły nagonkę na tą grę, a IGN France to już w ogóle się skompromitowało.
Poczekaj aż usłyszysz, że recenzenci czasem dostają gry do oceny przed premierą!
Dlatego ostrożny byłbym, pisząc, że główna bohaterka jest piękna. Można wielu organizacjom narazić się jak Sweet Baby, Disney, Kotaku, IGN The North Face, Mark&Spencer. A później krzyk płacz i głuche telefony do redakcji, że jesteście białymi rasistami. I jak pewna pani stwierdziła. W takim razie trzeba was nastraszyć.
Fex zachwala grę i jeśli komuś to potrzebne to najłatwiejsza gra soluslike jaka powstała.
Cieszy jedno. W masie recenzji (w tej zresztą też) jest wspomniane, że SB przypomina soulslike tylko na początku, a potem zmienia się w pełnoprawnego slashera. I całe szczęście. Ileż można jechać na tym biednym systemie walki i nudnym typie rozgrywki. Soulsów wywaliło masę w ciągu ostatnich lat, a gier typu DmC czy Bayonetta jest jak na lekarstwo.
Proszę dać mi logiczne wytłumaczenie czemu "ogniska" to jakiś leżaczek, szafa grająca... I kto to budował w ruinach, bądź na pustkowiach?
Oznaczam to jako spoiler, choć to tak naprawdę żaden spoiler.
spoiler start
Obozy zbudowały inne członkinie oddziału powietrzno-desantowego. Niejako na dowód znajdujemy ich ciała, z których pozyskujemy rdzenie ciała i bety, służące do zwiększania HP i "many" Eve.
spoiler stop
A czemu taka forma? To chyba nie zostało wyjaśnione. Podciągnąłbym to pod "anielskość" Eve, o której wspominam w recenzji. Skoro ona może być perfekcyjna, czemu obozy nie mogą być namiastką perfekcyjności?
Kto kupi pudełkowe wydanie w Polsce to proszę sie pochwalić jaka ma wersję gry, po zainstalowaniu gry z płyty na konsoli odłączonej kompletnie od internetu.
Bo jak będzie 1.0 to ma grę z skinem Holiday Rabbit i innymi skinami w wersji przed edycją. a sami twórcy gry się przyznali, że są zmiany-na dzień dzisiejszy-. A jeszcze są komentarze, ze "gore" czy ilość krwi została zmniejszona po patchu(?)
a były artykuły "Nie będzie cenzury w Stellar Blade. Nowe RPG akcji zostanie wydane w identycznej wersji na całym świecie"
a kuku nie wyszło im, wg. komentarzy na necie, wersja płytowa ze sklepu to wersja 1.0. <tutaj wchodzi zmiana w skinie> w wyniku czego wersja recenzencka-cyfrowa to 1.01, patch day-one to 1.02, ze nawet recenzenci nie widzieli skinów przed edycją, lol?
I co robić z tymi ocenami przy recenzjach gry , które są napisane do wersji 1.01 łamane przez 1.02 a za chwilę mogą być
kolejne zmiany, które w jakiś sposób wpłyną na odbiór gry, samym faktem, ze były zmiany na gorsze (najcześciej)?
Duzo jest backtrackingu? Czyli czy czesto trzeba cofac sie poprzednich lokacji czy liniowo odblokowuje sie lokacje i idzie sie caly czas do przodu?
W ramach głównej fabuły nie ma go prawie wcale, nie licząc miasta Xion, które pełni rolę hubu. Wykonując zadania poboczne, trzeba się trochę nabiegać w tę i we w tę, lecz czasem pozwala to odblokować niedostępne wcześniej obszary. Na szczęście side questy można odhaczać grupami, więc nie jest to duży problem.