Data premiery edytora REDkit do Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu. Testy zakończyły się sukcesem
Szkoda, że tak późno. Taki W3 będzie mieć zaraz 10 lat, ile to wspaniałych rzeczy stworzyliby pewnie gracze przez ten czas.
Widzę, że nie jest przypisany jako dodatek do gry i można zgłosić chęć bez posiadania gry na Steam(chociaż jest adnotacja, że trzeba grę, żeby go dostać). Ciekawe czy będzie współpracował z grą na GOGu. Obstawiam że nie będzie problemu. Przynajmniej jak bedzie juz w pełnej wersji.
Fajnie byłoby, gdyby to narzędzie było choć na poziomie tego od Techlandu. Na screenach wygląda w miare, z pewnością lepiej niż poprzedni RedKit.
Mam też nadzieje, że Twórcy pokusza się choćby o krótkie wprowadzenie na YT do tego Redkita. To bardzo ułatwia podejście do takiego narzędzia.
Szkoda, że tak późno. Taki W3 będzie mieć zaraz 10 lat, ile to wspaniałych rzeczy stworzyliby pewnie gracze przez ten czas.
Zacna gra, ale 10 lat po premierze to już zbyt późno na edytor.
BTW w 2030 ma podobno wyjść tez redkit do cp’77.
Wypuszczają 10 lat po premierze, a potem zaś będą narzekać "nie opłaca nam się robić narzędzi moderskich bo za dużo z tych zachodu, a potem nikt tego nie używa."...
wypuścili by do Cyberpunk 2077 ! szczególnie że to ten sam silnik.
Wiesiek 3 na 3 wersji leci z 2012 roku Cyberpunk na 4 wersji z 2017 . Trochę różnic jest. Ten nowszy wspiera śledzenie promieni oraz funkcję Nvidia DLSS 2.0, a w wersji na Microsoft Windows jego jedynym graficznym API jest DirectX w wersji 12. Dodatkowo silnik zawiera system animacji twarzy stworzony przez przedsiębiorstwo Jali Research. We wcześniejszych wersjach tego nie było.
SZ - zapewne masz całkowitą rację co nie zmienia faktu że Cyberpunk jest na fali wznoszącej a W3 to już gra archaiczna mimo że nadal bardzo grywalna.
Archaiczna? Archaiczna to jest Ultima, Wizardry i Stunts, Wiedźmin co najwyżej pokrył się patyną. Większość mechanik to nadal główny nurt, po prostu dużo gier zdążyło je dopracować i nie robią już wrażenia. Graficznie to nadal zaplecze pierwszej ligi, mimo upływu lat.
Zwariowałem czy już kiedyś był wypuszczony jakiś REDKit do tworzenia modów, i questów? Co się z tym stało?
No właśnie nie wiem, bo też mi się coś wydaje, że kiedyś jakieś bardzo podstawowe narzędzia o ograniczonej użyteczności były. Albo po prostu w okolicy premiery gry ten edytor obiecywali i to nam się kojarzy.
Nawet jakiś zwiastun był do tego. I widziałem jak inni tworzą kontent z dialogami i misjami (a może to było w trailerze) tylko ludziom się gęby nie ruszały przy dialogach...
Narzędzie o nazwie REDKit powstało do Wiedźmina 2. I właśnie tam się dało dodawać nowe dialogi i postacie nie ruszały ustami. Teraz wydali pełnoprawny edytor do trójki.
W trójce też to było. Widziałem jakby trailer, czy pokaz rozmieszczania obiektów na bagnach w Białym Sadzie.
AIDIDPl
Tak, było coś takiego. Kondzioplayer zrobił kiedyś o tym materiał. To podajże nazywało się Modkitt czy jakoś tak i dzięki temu modowi mogłeś tworzyć własne questy oraz lokacje do nich i postacie do W3 ale jak wyszło po latach, mało kto się tym zainteresował. Póki co powstało parę modów (1 testowy z tą uśmiechniętą wysepką oraz fanowski dodatek z Orianą której akcja dzieje się po dodatku Krew i Wino)
modyfikacje do Wiedźmina 3 pojawiały się rzadko
Ponad 6,5 TYSIĄCA modów na samym tylko Nexusie. Zgoda, dzisiaj wychodzi 1 lub kilka modów dziennie. Ciekawe jak scena zareaguje na te zaawansowane narzędzia.
Pewnie chcą dopracować narzędzie, wtedy łatwiej będzie zrobić nowe do W4, bo po prostu skopiują sobie większość sprawdzonych rozwiązań.
Zły ruch ze strony REDów, to narzędzie powinno się pojawić rok po premierze 3, a nie teraz. A dlaczego ? już mówię:
-raz, że wtedy kiedy był hype na wiedźmina to moderzy podtrzymywali by ogień tak jak jest to ze skyrim, które de facto dalej dobrze się sprzedaje ze względu na mody
-dwa, teraz moderzy zajmą się podejrzewam stworzeniem moda wiedźmin 1 na nowym silniku, który zostanie wydany szybciej niż remake, osłabi to sprzedaż bo może, jeśli naturalnie mod będzie dopracowany, po prostu graczom się "przeje" jedynka w nowej wersji.
Nie wiem jak oni mogli popełnić ten sam błąd co przy dwójce. Tam też wypuścili narzędzia moderskie jak grą już się nikt nie interesował.
Fajnie, że wypuszczają te narzędzia, ale jak już napisała większość - trochę za późno. Sam kocham W3, przeszedłem go wielokrotnie i jest to dla mnie nadal jedna z najlepszych gier w jakie grałem, ale biorąc siebie za przykład, nie chciałoby mi się już wracać do tej gry tylko po to, by zagrać w kilka modów stworzonych dzięki tym narzędziom. Podejrzewam, że część ludzi będzie miała podobny stosunek jak mój.
Oczywiście REDkit do Wiedźmina 3 będzie dostępny również na GOG.com.
https://www.gog.com/game/the_witcher_3_redkit
Swego czasu trochę bawiłem się w REDkicie do Wiedźmina 2 i sprawiało mi to masę frajdy, jednak gdy - jeszcze przed premierą Wiedźmina 3 - CDP Red ogłosił, że do Wiedźmina 3 również dodadzą REDkita, zaprzestałem zabawy z REDkitem do Wiedźmina 2. A później... wiadomo, co było później. Olbrzymi zawód. Aż do niedawna, gdy po 8 latach CDP Red zdecydował się jednak spełnić swoją obietnicę. Mam tylko nadzieję, że REDkit do Wiedźmina 3 nie będzie bardziej ograniczony niż REDkit do Wiedźmina 2 i nie będzie tylko czymś na wzór edytora do pierwszego Wiedźmina, który był bardzo ograniczony z brakiem możliwości tworzenia własnych lokacji od podstaw na czele.
Na żadną grę w 2024 r. nie czekam tak bardzo, jak na REDkita do Wiedźmina 3. Ba, na ten edytor czekałem swego czasu nawet bardziej niż na samą grę Wiedźmin 3.
Będzie dostępny, ale już teraz, nawet jak sie ma grę na GOGu a nie na Steamie, to ten testowy Redkit ze Steama działa dobrze, bo jemu wystarczy podać folder gry, nie trzeba mieć gry na tym samym launcherze.
No cóż ciekawi mnie czy pojawią się kiedyś Piaski Ofiru.
Pytanie jakby miały wyglądać te Piaski Ofiru ? Myśle że zrobienie mapy pustynnej z paroma charakterystycznymi dla tamtego rejonu chatami nie byłoby problemem, większy problem widzę w jakiejś genialnej wizji tego, co miałoby się znaleźć w tym dodatku.
Jako dodatek od CDPR to nigdy nie powstanie pod tą część gry, rozwój tej gry zakończył się na dodatku Krew i Wino co sami kiedyś otwarcie przyznali, ale zapaleni moderzy-fani mogą próbować chęci zrobić cokolwiek w tych klimatach, czas pokaże bez nadmiernych oczekiwań. To nie musi być tylko sama goła pustynia, mogą tam dać też regiony typowo tropikalne, i zamiast typowo słowiańskich domków może się tam też pojawić styl orientalny budynków. Jakiegoś antagonistę i questy poboczne też można wymyśleć by były .
Przydałby się jeszcze jakieś większe mody fabularne do W3 bo świat jest ogromny i w wielu miejscach pusty, wioski to praktycznie jeden i ten sam schemat- tablica ogłoszeń i rozmowa z jednym typem na temat zadania.
Dobrze, że robią przecież Wiesiek 3 się nie postarzał. Dzisiejsze gry są często brzydsze od tych sprzed 10 lat np. red dead redemption 2. Ile skyrim ma lat, a tworzą pod niego supermod skyoblivion wyczekiwany przez tysiące osób. Ile jest gier mających ponad 10 lat, a są w topce popularności steama? Ile lat ma Gothic, a kroniki myrtany okazały się przebojem. Wasze wyplusowane komentarze, że już za późno na modkita są co najmniej śmiechu warte.