Każdy sklep ma jakieś "horror story" jeżeli chodzi o support. Jak masz szczęście, to nigdy nie będziesz robił reklamacji itp. Jak masz pecha, to trafisz na najgorsze wsparcie z możliwych :)
Jak składasz całego kompa, to zrób koszyk w różnych sklepach z takich samych lub podobnych części i zobacz, gdzie jest taniej. Sprawdzaj tylko na kartach produktów, czy to nie jest sprzęt refubrished i jeżeli masz taką możliwość zamawiaj przez neta i odbieraj osobiście. Na miejscu obejrzysz chociaż, czy plomby są na pudełku jak trzeba, czy nie jest ono pogięte itp. a zwrot 14 dniowy ciągle wtedy obowiązuje.
Z morele miałem taki mały horrorek, że brakowało części w pudełku i ciężko miałem się dogadać z morelami i dopiero producent wysłał brakującą część. Problem w tym, że przesyłka leciała zza granicy więc musiałem dłużej czekać.
Tam, gdzie akurat jest najtaniej. Byleby sklep działał kilka lat na rynku i miał pozytywne opinie. Na pewno nie sklep z owocami w nazwie
Wszystko tam gdzie najtaniej/najlepsze promocje. EuroRTV, MediaExpert, x-kom, proline, allegro.
Składałem kompa początkiem roku i części wyszły mnie 967zł mniej od katalogowych wykorzystując na maxa dostępne promocje.
Serio?
Jedyny sklep, który mnie zawiódł i nie tylko mnie. Nierównomierne dostawy, anulowanie zamówień, wycieki danych.
Każdy opiera się na własnych doświadczeniach. Ja naturalnie jestem świadomy problemów jakie potrafią mieć klienci tego sklepu, wiem o niegdysiejszej kradzieży danych osób kupujących na raty, znam historie o podzespołach wyglądających jak z demontażu. Ja natomiast najwyraźniej jestem w czepku urodzony, bo korzystam od lat, ostatnio nawet więcej gdyż zdarzają się również zakupy do pracy - zero problemów.
A odpowiedź na pytanie zawarte w temacie wątku jest proste jak konstrukcja gwoździa - tam gdzie jest najtaniej i nie jest to wątpliwy sklep który zaczął działalność tydzień temu :) Ja w poszukiwaniu sprzętu zawsze zaglądam na x-kom, Komputronik, Morele, nawet do sieciówek typu Mediamarkt czy Euro.
Gdzie chcesz i tak wszystko idzie od jednego z kilku (2-3?) dystrybutorow. Kupowalem w morele, xkomie, amazonie (ale bezposrednio albo od producenta a nie jakis losoowych dostawcow), moze w komputroniku, nie mialem nigdzie jakichs problemow.
Zawsze kupuje w X-kom i na razie problemów żeby cos nie działało, czy źle przyszło nie było.
Z żadnym nie ma problemu, dopóki coś się nie zepsuje. Jak się popsuje - to loteria. Im mniej oczywista i poważna usterka, tym gorzej (tak samo zresztą z gwarancją producenta - nie tylko z rękojmią sklepu).
Mnie morele nigdy nie zawiodło, aczkolwiek ostatnio części do PC brałem z x-kom i komputronika, z morele tylko jakieś dodatki - obudowa, mysz, pendrive, karta pamięci...
Co innego jakiś gotowiec składany przez dany sklep ale poszczególne podzespoły wysyłamy na konkretny serwis, załączając dowód zakupu.
Szybciej tak będzie niż korzystać z pośrednika (sklepu).
Pamiętać też trzeba że gwarancja sklepu to najczęściej 24m. Producent daje np 2, 3, 5, 10 lat
Ja 90% części kupuję w Komputroniku i takim jednym sklepie w starym domu handlowym który funkcjonował od 1990 roku. Pozostałe 10% to przypadkowe sklepy lub internet. Niestety ostatnio będąc w tym domu zobaczyłem że po 34 latach działalności zakończyli biznes, aż mi naprawdę smutno się zrobiło. To był taki sklep starego typu jeszcze, a ile mieli tam starych części jak choćby nowe płyty główne pod Intel 486 które im zostały z dawnych lat. Ostatni sklep we Wrocławiu z tak długim stażem i kiedyś jeden z nielicznych gdzie było można uzyskać fachową pomoc i złożyć komputer lub kupić części.