Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra WRC | XSX

07.04.2024 16:47
😁
1
batatais
24
Chorąży
9.0

Zadałem sobie ostatnio trud przeczytania komentarzy użytkowników tego portalu na temat tej gry. Sporo tam różnych zarzutów pod jej adresem, które z racji niedawnego zakupu EA Sports WRC miałem okazję skonfrontować z rzeczywistością. I cóż...
Czy zdarzają się niedostatki graficzne, stuttering, spadki ilości klatek na sekundę? Jak najbardziej, zdarzają się.
Czy trasy wyglądają na nudne, nijakie i powtarzalne? Kwestia dyskusyjna, ale istotnie nie są tak urozmaicone jak w poprzednich WRC od Kylotonn.
Czy brakuje Super OS-ów? Owszem, brakuje zdecydowanie.
I czy to wszystko mi przeszkadza? W najmniejszym stopniu. Dawno tak świetnie się nie bawiłem przy żadnej grze rajdowej. Zasługą tego jest niezwykle miodny gameplay i przystępny model jazdy. Widać, że licencja WRC w końcu trafiła tam gdzie trzeba, do kogoś kto nie musi nabierać doświadczenia w tworzeniu tego typu gier bo robi to już od dawna. A wszystkie powyższe niedoróbki można spokojnie złożyć na karb konieczności przejścia na nowy silnik graficzny. Jestem pewien że w kolejnymi edycjami serii zostaną one poprawione bądź wyeliminowane.
Jedyne czego mi naprawdę brakuje oprócz pokazowych oesów to różne detale w rodzaju większego zróżnicowania uczestników rajdów w klasie WRC2 (bo z tego co widzę w każdym startuje ta sama lista 32 załóg) albo możliwości, jak w poprzednich WRC, podpisywania kariery z już działającymi zespołami zamiast konieczności tworzenia własnego.
Ktoś kilka miesięcy temu pisał, że wszystkie odcinki są robione na jedno kopyto i w przeciwieństwie do gier od Kylotonn tu nie zapamiętał praktycznie ani jednego charakterystycznego miejsca w żadnym rajdzie. Może to zasługa bardziej jednorodnej grafiki w tej grze, w każdym razie ja takich miejsc zapamiętałem sporo - zjazd z góry serią prostych i nawrotów w Sardynii, miasteczko z wąskimi uliczkami w Korsyce, wioskę w Czechach, plac z odgrodzonym biało-czerwonymi barierkami torem jazdy w Monte Carlo, dużą hopę w Szwecji (to nie był bodajże Colin's Crest?), serię zakrętów 90 stopni wokół baraków w Indonezji, czy kolejną wiochę w Meksyku (aczkolwiek tę jak przez mgłę, nie byłem wtedy, eufemistycznie rzecz ujmując, tak do końca trzeźwy). Nie jest tak źle. Zresztą mam wrażenie że Kylotonn brał najbardziej charakterystyczne elementy z każdego rajdu i wtłaczał je do kilku krótkich odcinków. Stąd ta różnorodność. Projekty tras z WRC od Codemasters imho lepiej oddają rzeczywistość.
No i przydałaby się informacja, kiedy następna edycja albo czy przynajmniej dostaniemy jakiś Season Pass z aktualizacją do obecnego sezonu. Chętnie pojeździłbym w Rajdzie Polski albo Łotwy.

Gra WRC | XSX