Ograniczenia techniczne PS4 wyszły Bloodborne na dobre. FromSoftware musiało wprowadzić zmiany, które dodały grze klimatu
Via Tenor
Wszyscy chcą patcha 60fps na ps4.
Wszyscy chcą remastera/rimejka na PS5.
Wszyscy chcą portu na PC.
Sony ->
Pomijając nawet brak trybu 60 fps na PS4 Pro czy PS5, ta gra ma taki problem że ma skopany frame pacing więc 30 fps nawet nie jest stabilne bo nie ma równego 33.3 ms czasu generowanie klatki.
Via Tenor
Wszyscy chcą patcha 60fps na ps4.
Wszyscy chcą remastera/rimejka na PS5.
Wszyscy chcą portu na PC.
Sony ->
Pomijając nawet brak trybu 60 fps na PS4 Pro czy PS5, ta gra ma taki problem że ma skopany frame pacing więc 30 fps nawet nie jest stabilne bo nie ma równego 33.3 ms czasu generowanie klatki.
Brak Locka na Frame Pacing jest podyktowany tym że mocno zwiększa input lag ->
https://www.youtube.com/watch?v=M7bWbWUKHmM
Brak Remastera/Remaku Bloodbrone'a to kpina. Akurat ja mam przerobioną Ps4 PRO i mogę korzystać z tych nieoficjalnych patchy i grać w 60, niezbyt stabilnych ale nadal 60.
Traktujcie to co piszę z przymrużeniem oka, bo to tylko pogłoski, ale podobno:
- From Software nie jest zainteresowane remasterowaniem Bloodborne'a, bo jest zajęte kontraktami dla innych firm
- remaster Bloodborne'a był w produkcji przez studio Bluepoint Games, ale po sukcesie remake'u Demon's Souls Sony uznało, że ten deweloper nadaje się na stworzenie nowej gry i projekt poszedł do kosza
- próbowano znaleźć inne studio, które przeportuje grę na PC/PS5 ale kod gry był problematyczny, bo wszystkie komentarze do niego napisano w języku japońskim. Niestety Sony nie znalazło odpowiedniego studia w Japonii i wszystkie plany porzucono
Grałem W 30 klatkach jak i 60 na PS4 i dla mnie nie ma to różnicy w tej grze. Nie jest jakoś bardzo trudna, by 60 klatek poprawiłoby jakoś specjalnie odczucia z gry.
Może w grach multi miałoby to znaczenie, ale w takim singlu nie specjalnie.
xKoweKx ma rację. Nawet jeśli jestem typem gracz, który może grać w gry single z 30 FPS i nie narzekam, to jednak 60 FPS jest odczuwalna lepsza i chętnie z tego korzystam, jeśli jest taką możliwość. Różnica 30 a 60 FPS jest bardzo widoczna. Nie bez powodu kupiłem droższa karta graficzna RTX 4070, a nie RTX 3060, byle grać w gry single na Ultra i również ponad 60 FPS.
Jeśli to nie widzisz różnicy, to myślę, że naprawdę potrzebujesz wizyty u okulistyka.
Wiem, że Gol obniża Wasz poziom interpretacji tekstu, ale warto jednak przeczytać kilka razy, zanim się skomentuje.
Nigdzie nie napisałem, że nie widzę różnicy, tylko, że nie ma ona dla mnie znaczenia w graniu w tę grę. Bawiłem się tak samo dobrze grając czy to pierwszy raz w 30 klatkach czy w 60 jakiś czas temu. Różnica jest oczywista, ale nie wpływa to w jakiś specjalny sposób, że nagle miałbym przestać grać w gry, bo mają niektóre limit 30.
Jest mi to kompletnie obojętne czy jak będę grał kiedyś ponownie w Bladborna, to czy odpalę go w 30 czy 60 ponownie.
Zrozumiałem. To w porządku. Nie chciałem Cię urazić.
Ale musisz uważać, co piszesz, bo niektórzy mogą Cię źle zrozumieć. Wiem to z doświadczenia.
by 60 klatek poprawiłoby jakoś specjalnie odczucia z gry
Nie zapominajmy, że Bloodborne jest nastawiona na szybka akcja. Jak grałem w Dark Souls, to w 60 FPS jest po prostu przyjemniejsza dla moich oczu i tyle.
W rzeczywistości różnica 30 i 60 FPS jest nieodczuwalna tylko dla przykładowe gry strategiczne i RPG turowe, albo gry Indie z pixel-art. Coś innego, jeśli chodzi o gry strzelanki AAA, albo gry typu Elden Ring, a nie tylko gry multi, jak myślisz.
Zgoda, że nie potrzebujesz 60 FPS specjalnie dla Bloodborne i nie masz powodu do narzekań. To jest w porządku i to miło. Ale inni mogą mieć inne zdanie i po prostu chcą mieć 60 FPS. To kwestia gustu.
To prawda, że 30 FPS nie wpływa na rozgrywki i da się grać przyjemnie. To kwestia przyzwyczajenia. Ale nie zmienia to faktu, że 60 FPS jest po prostu przyjemniejsza dla oku. Prawda?
Gol obniża Wasz poziom interpretacji tekstu
Bo trudny język polski, a na forum nie widzimy emocji ludzie? Łatwo Ci pisać. Ludzie są różne i nie zawsze łatwo jest odgadnąć, co mają na myśli.
Miłego grania.
Ale wiem, że odblokowanie 60 FPS dla starych gier może spowodować problemy techniczne i niepożądane bugi, a to wymaga trochę pracy i pieniędzy dla twórców gier.
PS4 ma swoje ograniczenie techniczne, a FromSoftware wolą wybrać bogatsze zawartości dla lokacji niż 60 FPS. To całkiem zrozumiałe.
Ale teraz mamy PS5 i szybszy SSD, więc ładowanie lokacji dla Bloodborne nie powinno być problemu. Więc blokada 30 FPS dla PS5 jest trochę bez sensu, kiedy inne hity z PS4 już dostali odblokowany 60 FPS. Trochę szkoda.
Ograniczenia techniczne lol.
BB jest grą z 2015 roku, grafika niby soulsowa też jakoś szału nie robi, a oni już o ograniczeniach gadali? xD
To co tu mówić o grach takich jak Red Dead Redemption czy GOW czy Horizon, które miały ogromne światy przepiękną grafikę itd.
Ja tam wolę grafikę z bloodborne niż z horizona, który wygląda dla mnie zbyt plastikowo-pastelowo
Nie rozumiem pewnej rzeczy dlaczego jeśli ktoś pisze że nie widzi różnicy między w 30 fps a 60 fps. A ten drugi mu wpiera że jest ślepy i że nie powinno się tak grać a ogólnie to jest głupi i się nie zna. Kiedy ten ktoś grając w 30 fps nie przeszkadza mu w takim trybie granie. Gdyby nie było to wogóle grywalne to raczej nikt by takiej gry nie zdołał ukończyć a nawet raczej taka gra nie była by wypuszczana na konsole.
Klucz tego problemu jest przystosować się przynajmniej nie ma dużego parcia aby wydawać kasę szybko na kolejny nowy sprzęt tylko po to by było 60.... Uważam na plus jeśli ktoś jest w stanie ogrywać w 30 kl. Ja tak ogrywam forbiden west a zawsze mogę włączyć 60 kl ale po co jak mi się dobrze gra. Tak samo przeszedłem RDR2 na konsoli God of War Ragnarok, Alan Wake , A plague Tale Requiem.
Następną rzeczą która mnie w kur@×! W tym giereczkowie to dwie lewe ręce graczy w granie na padzie względem myszy klawiatury jak i odwrotnie. Nie rozumiem wyższość jednego nad drugim. Czego ja bez problemu umiem grać na klawiaturze i myszy oraz na padzie w różne gatunki gier od fps wyścigi strategie itp. A nie którzy pececiarze jak diabeł wody święconej wręcz
Wpadają w amok gdy wymówią słowo pad. Uważam że ktoś kto gra na wszystkim bez przeszkód powinien być szanowany bardziej bo udało mu się przystosować nauczyć a nie szukać wymówek łatwych takich że tylko PCMR klawiatura i mysz jak i tylko konsole i pad. A zbrodnią już jest to że jak można pada do PC podpinać i na nim grać. A można. Wszystkiego da się nauczyć trzeba tylko chcieć i nie mieć klapek na oczach że swoimi stereotypami.
Kończąc. W 60 kl też gram na konsoli jak nie ma innego trybu np God Of War i Horizon Zero Down na PS5 a na PC tyle ile ustawienia graficzne pozwolą hz monitora oraz karta graficzna.
Czytaj artykułu i niektóre komentarzy ze zrozumieniem, a nie wpadać tutaj i obrażać graczy.
Owszem, da się grać przyjemnie w gry single na 30 FPS i nie widzę w tym problemu. Ale 60 FPS jest po prostu przyjemniejsza dla oka i tyle. To daje lepsze wrażenie podczas grania.
W tej chwili mamy lepsza konsola PS5 i szybszy dysk SSD, więc ładowanie lokacji dla Bloodborne nie powinno być problemu, jeśli dobrze zrozumiałem podczas czytanie artykułu. Większości hity z PS4 już dostali odblokowany 60 FPS dla PS5, kiedy Bloodborne nadal utkwił w 30 FPS, co jest trochę marnotrawstwo. Tym bardziej że remake Demon's Souls, oraz trylogia Dark Souls 1-3, Sekiro oraz Elden Ring już mają 60 FPS od dawna.
Pamiętaj, że nikt nie wydaje pieniędzy na droższe platformy do grania PS5 i PC tylko po to, by nie wykorzystać ich zalety podczas granie w starsze hity, a nie tylko nowe gry. Jak mamy lepsza technologia, to czemu nie korzystać z tego?
Mogę się zgodzić z Tobą tylko, że kompletnie bzdura jest gadanie, że nie da się grać w gry single na 30 FPS.
Ale czemu gadasz o sterowanie gry? Przecież nikt tu nie pisał. To ty dzwonisz...
Przyjemniejsze, ale nie mające tak dużego wpływu na grę, by sprawiało to jakiś dyskomfort czy wręcz niechęć do grania. Różnicę odczujesz, tylko gdy masz porównanie i to natychmiastowe. Grając w Bladborna w 30 przyzwyczajasz się po chwili do takiego klatkarzu i nie zwracasz na to uwagi. To samo jak grałem w niego w 60 - w pierwszych sekundach różnice widziałem, ale po chwili już na to nie zwracałem uwagi. Jakby się znowu przesiadł na 30, to po chwili znów bi mi to było obojętne.
Przeszedłem wszystkie gry From Software i odpaliłem ostatnio Bloodborne na PS5. Gra jest niegrywalna! Nie da się na to patrzeć z tymi klatkami.