Zwolnienia u twórców CoH3. Relic próbuje przetrwać w „coraz bardziej niestabilnej branży”
Relic to próbuje przetrwać po wypuszczeniu kaszalota jakim jest CoH 3 a nie w coraz bardziej niestabilnej branży. Bez powodu się ich SEGA nie pozbyła.
W czasach C19 było dużo zatrudnień, bo po prostu było duże zapotrzebowanie na produkcję gier. Teraz jak wszystko wróciło do normy, to trzeba tą nadwyżkę pracowników po prostu zwolnić, ale firmy robią z tego jakieś dziwne opowieści o niestabilności branży xD
Dokładnie, branża po prostu nad zatrudniała pracowników i tyle. Natomiast jeśli Relic miałby upaść to jakoś mnie by to nie zdziwiło, Coh 3 jest tragiczny, wymaga wielu aktualizacji jak i contentu. Całe community to wie, ale Relic woli bawić się w skiny xD
Niestety bedą musieli przesiąść sie na inny gatunek albo inny (mniejszy) poziom gier bo niestety RTSy dziś to nisza a jak juz coś wychodzi to głównie nastawione na multi.
Oddzielają się od Segi więc chętnie ich wesprę kupując CoH 3. Pytanie jednak podstawowe. Ile jest tam obecnie map. Jeśli liczba jest w miarę zadawalająca to CoH powróci na moją listę życzeń po roku nieobecności. Z CoH 2 miałem sporo dobrej zabawy.
Oczywiście sprawa podstawowa, to jakaś fajna promocja bo ja za gry nie płace ani premierowo ani ponad stówę.
Śpieszmy się wspierać studia. Tak szybko upadają albo wpadają w łapy obrzydliwych molochów (jak ukochane Triumf Studios pożarte przez chory na wysyp DLC Paradox)
Ciekawe, czy M$ będzie chciał ich przejąć. Będzie miał studio, które może oddelegować do klepania kolejnych AoE.
Jak to jest inny gatunek. W sensie ok RTS tu i tu ale AoE to RTS strategiczny. CoH to RTS taktyczny.
Jak to jest inny gatunek. W sensie ok RTS tu i tu ale AoE to RTS strategiczny. CoH to RTS taktyczny.
Czy ty w ogóle wiesz, o czym mówisz? Robili ostatniego AoE przecież. DoW 1 też był klasycznym rtsem. To, o jakim innym gatunku ty ględzisz?
Doskonale wiem o czym mówię a już z całą pewnością wiem o co mi chodzi. Nie, ani CoHy ani DoWy to nie są klasyczne RTSy. Nie ma w nich zbierania surowców czy rozbudowy bazy. Nacisk jest postawiony na fazę walki. Są to RTSy taktyczne a nie strategiczne które powstały wcześniej i w które gra się z goła inaczej.
Klasyczny RTS w moim rozumieniu to właśnie seria AoE, C&C czy SC.
CoH, DoW, Iron Harvest to również RTSy ale nieco inne.
Dużo w tym racji jest. DaW był małą rewolucją w gatunku za sprawą ograniczenia wydobywania surowców i skupienia się na mechanikach taktycznych. W CoH rozwinęli to jeszcze lepiej. AoE4 wydaje się być inną grą, pomimo że w założeniach bardzo podobną. Mi osobiście to wydobywanie surowców w strategiach zawsze przeszkadzało i wolę podejście z DaW/CoH.
ja mam odwrotnie :) generalnie od CoH 2 polubiłem też drugie podejście natomiast wychowywałem się na Strongholdzie a więc aspekt ekonomiczny i strategiczny zawsze był dla mnie bardzo ważny w grach tego typu. od CoH 1 odbiłem się okrutnie ale już 2ka sprawiła, że zapragnąłem więcej.
W CoH się buduje bazy, a jak to wygląda zależy od frakcji.
Dwa surowce (paliwo/amunicja) się zajmuje, nie zbiera, ale są. Manpower po prostu rośnie z czasem.
Właśnie, są zajmowane a nie zbierane. Każdy oddział może zająć surowiec. W bardziej klasycznych strategiach, do wydobycia surowca potrzeba osobnych jednostek lub nawet budynków do ich przechowywania.
A bazy rozbudowuje się w konkretnym miejscu. Absolutnie nie wygląda to jak w C&C czy SC gdzie budynki produkcyjne mogą być rozsiane po całej mapie. Nie mówiąc już o ciasnym limicie jednostek i zbieraniu punktów za obronę flag na mapie.
Ja właśnie wiem
"A bazy rozbudowuje się w konkretnym miejscu."
No to jest właśnie nieprawda, bo OKW w COH2 może rozkładać ciężarówki/budynki w dowolnym miejscu na zajętym terytorium. Często stawiało się budynek z FlaKiem 37, żeby robił za obronę kluczowej lokacji na mapie. Podobną mechanikę mieli Brytyjczycy w CoH1 Opposing Fronts.
Co do nazwewnictwa, nie mam zamiaru się o to spierać. Strategia--> RTS--> RTS Taktyczny, jak kto woli.