Twój procesor nie ma szans. Recenzja techniczna Dragon's Dogma 2
A skąd wiesz, jaki ja mam procesor?
Clickbaity wracają do łask?
Ach... To tylko Futurshit...
A masz coś mocniejszego niż i9-14900K, który nie jest w stanie utrzymać 60 klatek w mieście? ;)
wystarczy poczekać na update z Frame Generation. póki co gracze nieoficjalnie podnoszą te klatki 2x
Przestańcie pier...lić i powtarzać te bzdury!
Gram na PS5, 44lvl, 45 godz gry.
W życiu nie widziałem piękniejszej i bardziej wciagajacej gry a mam ponad 40 lat, zaczynałem od Atari, grałem we wszystkie RPG, i DD2 to jest coś na co czekałem całe życie.
W miastach może faktycznie nie ma super płynności i spada lekko poniżej 30 klatek momentami ale jest to praktycznie niezauważalne. Poza miastami do których wpada się na chwile, często zatrzymuje się i oglądam krajobraz 360 stopni zastanawiając się jak to jest w ogóle możliwe że gra wygląda tak zajebiście.
Rzygać się chce tymi wypocinami gowniarstwa które nie pamięta jak kiedyś gry wyglądały, jak działały, o polonizacji można było pomarzyć. Teraz najlepiej wszystko na tacy podać, pełne spolszczenie łącznie z lektorem... Masakra, ogarnijcie się bo was życie ogarnie.
Bardzo rzadko tu pisze ale jak widzę takie wypociny w komentarzu to tracę wiarę w ludzi. Mam nadzieję że jesteś trollem bo jeśli nie to gatunek ludzki jest stracony.
Od strony technicznej ta gra jest totalnie nie do zaakceptowania, co wkur... jeszcze bardziej, gdy popatrzy się na "wymagania" sugerowane przez developera/wydawcę. Przy całym moim szacunku do faktycznej zawartości i grywalności Dragon's Dogma 2, Capcomowi należą się srogie baty za wypuszczanie takiego gniota na rynek w cenie pełnowymiarowej gry AAA, w dodatku jeszcze z dopchniętymi kolanem w ostatniej chwili mikropłatnościami, które kompletnie nie mają sensu.
Potwierdzam, że mod odblokowujący Frame Generation na RTX40XX czyni ten tytuł mniej więcej grywalnym na mocnym pececie, ale i tak nie jest to w pełni płynne i responsywne doświadczenie. Dodam też dwie rzeczy w tym względzie, które mogą się komuś przydać:
1. Żeby korzystać z FG trzeba aktywować DLSS, który faktycznie w DD2 wygląda paskudnie (kolejna rzecz skopana przez Capcom). Na szczęście na to też znalazłem sposób, a jest nim filtr "Wyostrzenie +" z apki Nvidii ustawiony na około 30% (choć to kwestia osobistych preferencji). Nie jest to wyjście idealne - to mimo wszystko sztuczne wyostrzanie i czasem to widać - ale gra wygląda dzięki temu O NIEBO LEPIEJ niż przy korzystaniu z bazowej implementacji DLSS.
2. Mod FG może sprawiać, że gra stanie się niestabilna (nie wiem czy problem występuje na każdej konfiguracji, ale u mnie występował). By temu zapobiec trzeba zablokować liczbę klatek animacji na jakimś (jakimkolwiek, ale sugeruję raczej coś powyżej 60) poziomie. Przy czym, co ważne, u mnie nie wystarczyło korzystanie z blokady w grze - po jej włączeniu nadal pojawiały się crashe. Ustąpiły dopiero po ustawieniu limitu w RivaTunerStatisticServer.
W takiej postaci w Dogmę da się grać, szczególnie na TV z padem w ręku, gdzie dodatkowe opóźnienie wywołane przez FG jest mniej zauważalne.