Blizzard nie przyznał premii twórcom Overwatch 2. Wszystko przez krytykę gry i zasady panujące w firmie
Zarząd: dobra ludzie, zróbcie tą grę tak, tak i tak!
Devsi : jasne szefie, co tylko zechcesz!
Zarząd: łoooo, idealnie, dokładnie taką mieliśmy wizję!
Gracze: gowno gra! Co Wy zrobiliście, jak można tak zepsuć grę!!
Zarząd : ej Devsi, co wy odwaliliscie? Widzicie tą krytykę? No premii to w tym roku na pewno nie będzie!
Devsi: …
Zarząd: dobra ludzie, zróbcie tą grę tak, tak i tak!
Devsi : jasne szefie, co tylko zechcesz!
Zarząd: łoooo, idealnie, dokładnie taką mieliśmy wizję!
Gracze: gowno gra! Co Wy zrobiliście, jak można tak zepsuć grę!!
Zarząd : ej Devsi, co wy odwaliliscie? Widzicie tą krytykę? No premii to w tym roku na pewno nie będzie!
Devsi: …
Nie ma drugiej takiej korporacji jak Blizzard która po premierze swoich gier niszczy każdą grę durny kompletnie niezrozumiałymi aktualizacji. HOTS. WOW, Overwatch, Diablo IV, Hearthstone każda ich gra ma drastyczne spadki aktywnych graczy.
Cholera też wie czy sam Blizzard w tych grach nie używa inteligentnych botów aby sztucznie zawyżać liczbę graczy aby mieć z kim grać.
tymczasem statystyki steam overwatch - Od nowego sezonu, ponad miesiaca zauwazalnie wyzsza aktywnosc graczy niz wczesniej. ALE SPADKI
(btw, zanim ktos wpadnie i powie ze i tak malo, to warto dodac ze te statystyki nie obejmuja konsol i graczy z bneta ktorych wciaz jest znacznie wiecej(w meczu mozna sprawdzic, kto na czym gra.))
HOTS'a zabili kończąc wsparcie. D4 cierpi na brak contentu i słabe mechaniki. Aktualizacje nie zniszczyły tych gier.
Jakie to aktualizacje zniszczył D4 ta gra to po prostu zlepek niedziałających nudnych mechanik stworzonych przez ludzi z zerowym pojęcie o grach ARPG, po aktualizacjach jest nawet minimalnie lepsza bo zaczęli kopiować od nich. HOTS został wyratowany aktualizacjami(wersja 2.0) bo ta gra w premierowej wersji była znacznie gorsza niż obecnie. Oczywiście HOTS nie przyciągnął graczy na długo ale to winna totalnego uproszczenia koncepcji gry MOBA i braku głębi, czyli głównych założeń projektowych a nie zmian które były pozytywne. Hearthstone po prostu wybił się na modzie na karcianki która się skończyła gracze nie są zainteresowani tego typu grami co pokazuje że nikt z konkurencji się nawet nie zbliżył do popularności jego poziomu a playbase się po prostu znudził.
Innym argumentem przeciw tobie jest Twitch, liczba widzów jest serio średnia jak na grę z "dużym" Marketingiem może czasami mocno sobie wzrośnie, ale i tak potem spada do znacznie niższego poziomu.
Nie mogę się z tobą nie zgodzić. To co robią to kpina, a teraz ich gry umierają.
S043.asp?ID=16408052#post0-16408684
Pytasz mnie po co udostepnili na steam - dokladnie tak samo jak robiles to poprzednio.
Nie wiem po co wypuscili na steam zapewne chcieli na tym zarobic
Tak jak juz ci pisalem w tamtym wątku, wystarczy wejsc do gry troche pograc sprawdzajac w kazdym meczu kto na jakiej platformie gra, zeby sie przekonac jak sie to mniej wiecej rozklada. Nic sie nie zmienilo w tym temacie. Tak samo jak twoja niechęć do sprawdzenia faktów.
Poprzednim razem, popierales sie wylacznie statystykami steam, bo "ciągle maleje".
I od tamtej rozmowy w grudniu (jak i premiery na steam) nic sie nie zmienilo liczba graczy wciaz utrzymwala sie na podobnym poziomie. Z ta roznica ze tak jak napisalem od lutego liczba graczy steam zauwazalnie wzrosla. Co ponownie przeczy twoim proroctwom o ciagle zmniejszajacej sie ilosci graczy czy tez umieraniu. (Juz nie wspominajac, ze jezeli na steam liczba wzrosla z powodu nowego sezonu to i na konsolach czy b.net stalo sie to samo).
Srednia widzow na twitch rowniez utrzymuje sie na podobnym poziomie od poczatku.
Odrazu dodam i jednoczesnie powtorze sie peak z okazji premiery i pozniejszy spadek graczy to nie jest dowod na umieranie, tak jak probowales to argumentowac ostatnim razem.
Hm, ponoć oni dają klasyczną wersję razem z reforged. Ale no wiesz, nie mam pewności, nie wiem wszystkiego i nie mam reforged, bo mam oryginalnego wc3 na płycie sprzed 20 lat i dalej działa i tylko dlatego nie miałem potrzeby kupić reforged. Od razu ostrzegam, bo niestety oryginał, jak zauważyłeś, padł ofiarą brudnych praktyk deweloperskich mających na celu wymuszanie grania w inną wersję niż oryginalną. Więc jeśli reforged posiada oryginał, to może nie być łatwo właśnie przez praktyki.
no wiem, mówię tylko, że mam grę na oryginalnej płycie to mi reforged niepotrzebny. Wiem, że nie ma oryginału w oficjalnej sprzedaży, ale ponoć oni dołączają go do reforged, ale jak w praktyce to wygląda, to nie wiem.
typowy ty, tyle jest przecież kontrowersji która jest doskonale widoczna, tyle niezadowolenia,
ale NIE, dla ciebie jest w porządku, bo większość tych z tymi co grałeś to ci bezpośrednio z B.Neta XD
Pewnie ze jest mnostwo kontrowersji i niezadowolenia szczegolnie przez to co zrobili z PVE. Jak i z powodu mnostwa innych powodow nie tylko zwiazanych strike z overwatch jak, ale ogolnie z blizzardem. Nigdzie temu nie zaprzeczylem zdajesz sobie z tego sprawe?
Natomiast to wszystko nie ma nic wspolnego z tym o czym pisalem tutaj i tam czyli z liczbą graczy.
może ty i część osób tak miało i ma, ALE NIE znaczy że WSZYSCY tak mają!! Bo może większość jednak gra z tymi przez Steam,
a ty akurat jesteś wyjątkiem.
Nie tak dzialaja próby reprezentatywne. Po pewnej ilosci gier widac z jaka czestotliwoscia jakich graczy dostajesz. To nie tak, ze tylko ja tak mam, bo ty tak mowisz. Nie ciezko to sprawdzic na wlasna reke, ale tego nie zrobisz, bo wtedy twoj swiatopoglad runalby jak wtedy gdy plaskoziemca dostaje ostateczny dowod na kulistosc planety.
Nie ma sensu ci to powtarzać że OW umiera, gadaj sobie co chcesz,
ale nie zmienisz tego, że gra i tak umiera.
Poprzednim razem rozpaczales, ze gra umiera, bo liczba graczy na steam spada, wiec pokazalem ci statystyki na steamdb, okazalo sie ze liczba graczy jest na stalym poziomie.
To uzlyes najglupszego mozliwego argumentu bo peak z dnia premiery sie nie utrzymal. xD
Teraz gdy sie okazalo, ze liczba na steam zauwazalnie wzrosla dalej utrzymujesz ze gra umiera
Hej, ale to twórcy sobie ubzdurali robić O2 z rozbudowanym trybem single, a potem postanowili wydać dwójkę w postaci leciutko zmodyfikowanej jedynki, obiecując, że ten singiel "kiedyś" będzie i olewając temat, a w dodatku wyłączając jedynkę? Bo ja zawsze sądziłem, że to zarząd o takich rzeczach decyduje.
Błędy zostały popełnione i kogoś trzeba przykładnie ukarać... no ale przecież nie zarząd.
Ale za co przyznawać premię że po 5 latach pracy wyszedł półprodukt wyglądający niemal 1 do 1 jak poprzednia część? Owerwatch 2 to dosłownie wygląda jak jakiś wałek na hajs, to tylko świadczy o kompletnej nieudolności osób pracujących obecnie w blizzardzie.
Bym się nie zdziwił gdyby Blizzard samo nakręciło tą falę krytyki tylko po to żeby mieć pretekst odbierania premii. Internauci to w większości bezmózgie pelikany które łapią wszystko co im ich idole rzucą i bez zastanowienia powtarzają. To się dzieje nawet dziś w przypadku dragon's dogma 2 i rzekomego pay2win. Nagonka na grę jest taka jakby conajmniej pół gry było podzielone na dlc przy cenach jak wśród gier paradoksu a w rzeczywistości to są zwykłe przedmioty które można dostać w grze nieco później a i tak nie są najbardziej użyteczne...
Czekaj ty bronisz gry SinglePlayer za 400zł która ma w sobie mikrotransakcje wpływające na rozgrywkę w postaci takich rzeczy jak płatna szybka podróż, czy możliwość tworzenia nowych postaci? xDD
Nagonka na grę jest bardzo właściwą reakcją na to co odwalił Capcom. Dla dobrych recenzji gry dodał mikropłatności dopiero w momencie premiery.
Recenzenci myśleli, że te rzeczy które są mikropłatnościami, zostaną dodane w Day1patchu(ewentualnie przez moderów) i rzeczywiście zostały dodane w day1patchu, ale za realną kase. Np. żeby zagrać w gre od nowa (bo się zepsuło postać, tworząc ją bez wiedzy jak powinna wyglądać taka postać) trzeba zapłacić. To jest jakiś absurd, żeby za gre od nowa płacić.
Podobno prawdopodobnie jest opcja, by zmienić coś w postaci po dłuższej rozgrywce, ale tego nie bedzie wiedział nowy gracz... Zresztą do tego momentu trzeba dojść, a to kilkadziesiąt godzin.
Od kiedy to niby zarząd projektuje podstawy gameplowe gier? W OW2 jedyne za co można winić ludzi u góry to to jak wygląda system monetyzacji, cała reszta w tym brak singla to całkowicie winna nieudolności pracowników blizzarda.
Naprawdę? A to nie zarząd zdecydował, żeby wypuszczać jak jest, a singla się dorobi kiedyś albo w ogóle, tylko devi zrobili premierę za plecami góry, bo nie chciało im się dalej przy grze dłubać?
To słodkie, jaki naiwny jesteś :) w korporacji, która zarabia miliony dolarów szeregowy pracownik ma wolną rękę :D dobre. W dzisiejszych czasach gry projektuje się tak, żeby nakłonić gracza do MTXów. Tyle się już hejtu posypało na ten temat, a zamiast być coraz lepiej to z co nowymi grami jest coraz gorzej. Myślisz, że ci ludzie nie widzą krytyki? Nie wiedzą jak zrobić grę tak, żeby się ona graczom podobała? 20 lat temu było to możliwe, a z dzisiejszym techem już nie jest? Projekty podlegają audytom, audytuje je pewnie ktoś, kto zna się na zarabianiu pieniędzy i jak widzi, że tu można coś uszczknąć, żeby zarobić więcej kasy, a tu można coś utrudnić, żeby sprzedać ułatwiacz, to idzie do szefostwa, które prawdopodobnie w życiu nie zagrało w żadną grę i to szefostwo podejmuje decyzje, jak grę zaprojektować. Oczywiście nie tak, żeby każdy był zadowolony, tylko tak żeby inwestorzy byli, czyli kolejna grupa która nie gra w gry, tylko liczy pieniądze. Jeśli kiedykolwiek pracowałeś nawet tutaj w Polsce w jakimś korpo, to powinieneś widzieć niektóre nielogiczne, nieraz wręcz głupie rzeczy i zastanawiałeś się, czemu specjalista tak zaprojektował daną procedurę, skoro Ty, szaraczek wiesz jak to poprawić. No to odpowiedz jest taka, że jesteś trybikiem w maszynie i zarząd nawet nie wie o Twoim istnieniu, jesteś prochem i może i wiesz, jak coś zrobić lepiej, łatwiej, luźniej, ale nie wiesz jak zrobić, żeby był z tego pieniądz. Takim samym trybikiem jest również programista czy artysta, tylko więcej zarabia niż w polskim korpo - to jedyna różnica.
Jeśli w 2022 po 5 latach pracy ten Single by istniał to został by wydany bo dla wydawcy to zysk móc to dodatkowo opchnąć. Znając blizzarda zrobili kilka misji które były słabe, ogólny feelingi rozgrywki był zły i do niczego to się nie nadawało. Więc można im dać jeszcze kilka lat na zmarnowanie lub zrezygnować z tej funkcji.
Oczywiście tylko problemy tej gry oprócz nowego modelu mikrotransankcji są znacznie większe. I w żadnej mierzę nie są spowodowane zachęcaniem do większej monetyzacji. To po prostu błędy od strony projektowania rozgrywki co jeszcze lepiej widać po d4. W blizzardzie obecnie pracują ludzie którzy nie potrafią robić projektować gier i to od dłuższego czasu jest widoczne. Inwestora nie obchodzi rozgrywka tylko zysk, to wy spłycacie temat gdzie decyzje projektowe nie mające absolutnie nic wspólnego z warstwom motywacyjną gry próbujecie usprawiedliwić złym prezesem a fakty są takie osoby kreatywne nie mają żadnego dobrego pomysłu i nie wiedzą co robią.
A czemu się tu dziwić, to tylko tym bardziej potwierdza że OW poprostu umiera. XD https://www.youtube.com/watch?v=M7VlRUQlvXo
Sądziłem, że gra już jest martwa.
Szefostwo mialo ekstra wymagania (konkretne oprogramowanie) to powinno sie liczyc z nizsza wydajnoscia na poczatku - zwlaszcza 2 dnia pracy, watpie zeby nawet w mcdonaldsie do goscia od frytkownicy sie do* juz drugiego dnia.
Zwlaszcza za zadne studia ani nawet dekady doswiadczenia nie sprawia ze ktos bedzie znal obsluge oprogramowania X w sposob wymagany w firmie Y (co sugeruje zreszta sam corel - maja specyficzne wymagania, skoro dziewcze nie moze pracowac z zadnym z programow ktory ma dobrze opanowane). Co jest najbardziej w tym obrazliwe, ze gosciu nie wydaje sie miec jakiegokolwiek pojecia o pracy ktora ona wykonuje - jak ktos pracowal kiedykolwiek z ch* ktory zna sie na rzeczy, to wie ze taki zawsze sie przy* konkretnie dlaczego i co uwaza ze sp*łeś. Nawet g* firma odpalila by ci ekstra kase czy godziny do wybrania pozniej domagajac sie dodatkowej pracy ponad normami - i wlasnie to zostalo by wypomniane.
Tepak mysli ze ze wzgledu na AI moze traktowac grafikow jak za czasow dzikiego kapitalizmu - pomimo tego, ze AI zabija podaz samego artysty nigdy do konca nie zastapujac, bo to wymagalo by inteligencji, a nawet gdyby AI osiagnelo ludzki poziom inteligencji (wymagany do zastapienia artysty) to przeciez nie przeciwstawi sie absurdalnym zadaniom ludzi go* wiedzacych o pracy ktora wykonuje, jak ten cwaniaczek wlasnie. Nie mowiac o tym ze gdy ludzcy graficy sie wykrusza i zostana tylko technologiczne molochy to tylki beda gwizdac taka cene sobie za uslugi AI zaspiewaja - bo tak dziala kapitalizm.
nie dostali premi a gierka pikuje w gore, jesli chodzi o grajacych ludzi :-) tyle lat od premiery a gra dalej trzyma dobry poziom i dalej sa setki tysiecy grajacych jednoczesnie. OV nigdy nie mial sie lepiej, no i dobrze, dobra gra to i ludzi przyciaga wiecej, wyniki nawet ze samego steama pokazuja wzrost.
Co tam że setki tysięcy graczy narzeka, wszytko jest w porządku z grą tylko dlatego że TY i twoi koledzy się dobrze bawią, po co krytykować, mamy przyjmować produkt i nie zadawać pytań. XD https://www.youtube.com/watch?v=kF2Md1KhGKE
Społeczność OW narzeka na wszystko od 2016 r. Jak nie ma na co to znajdują sobie najbardziej błahe rzeczy. A ciebie boli po prostu, że
stiwi dziecko-placzku, narzekasz to glownie ty i malkontenci twojego pokroju, ktorzy dalej siedza w bronzie.
juz mi sie odgrazales kiedys i miales nie odpisywac na moje komenty, swoimi nic nie wartymi i nie podpartymi wysrywami ale widze dalej do tej twojej pustej bani nic nie dociera hahaha
skoro ludzie sie dobrze nie bawia, to dlaczego ciagle graja i dlaczego ludzi przybywa? odpowiedz na to proste pytanie cycu.
wszyscy ciagle narzekaja a graja dalej - gierka musi byc bardzo dobra, wiec jak to tylko ja i moi koledzy? popatrz na statystyki glabie jeden :-D
i to jest ta twoja odpowiedz? filmik z jutuba? HAHAHAHAHA ty masz iq nalesnika.
zadalem proste pytanie - dlaczego wszyscy narzekaja a graczy przybywa i setki tysiecy graja w ta gre od 2016 roku?
i dlaczego odpisujesz dalej na moje komenty, skoro sam sie zarzekales kilka miesiecy wstecz, ze nie bedziesz mi odpisywal? ty masz cos z glowa dziecko, 0 merytoryki, tylko jakies nic nie znaczace wysrywy dzieciaka, ktory pluje jadem przez kabel na gre multi, w ktora nie umie grac.
ps. napisalem od 2016, ale czego sie dziwic, jak ty dopiero w pierwszych klasach podstawowki, to czytanie ze zrozumieniem jeszcze przed toba.
Zly dev zaciagnal kaptur swojej szaty ukrywajac twarz w jego cieniu, i zacierajac zlowrogo raczki pomyslal: po co mi interesujaca praca, kariera ktora otwiera praca nad hitami i związane z nia relatywnie swietne zarobki nawet biorac pod uwage szybkie zdobycie pozycji seniora - kiedy mogę chałturzyć przy sklepie bezmyslnie odwalac mikrotranzakcje za mikrotranzakcja napychajac kiese zarzadowi...
Zarzadowi, ktory ma tak nas*e w bani, ze powaznie mysleli ze ludzie uznaja, ze to developerzy zepsuli gre opetani checia zyskow, z ktorych przeciez pewnie nie widzieli (i raczej nigdy zobaczyc nie mieli) nawet zlamanego grosza.
Ciekawe czy jest tam jeszcze ktoś na stanowisku decyzyjnym, kto pracował przy Overwatch1.
Bo to wyglada, jak by już się z tego projektu większość ludzi ewakuowała i zostali tylko stażyści i graficy.
ale trochę już tęsknię za czymś zupełnie nowym
Jak można tęsknić za czymś nowym??