Twórcy Alan Wake 2 zrobili coś, czego większości deweloperów się nie chce. 4 miesiące po premierze obniżyli minimalne wymagania sprzętowe gry
Dofinansowanie od Nvidia się skończyło oraz kasa z sprzedanych kopii się nie zgadza, to teraz nagle gra może być odpalona i grywalna na kartach GTX.
Fajnie. Ale Alan Woke 2 to wciąż Alan Woke 2.
Staram się zazwyczaj nie używać takiego języka, ale... Co Ty pierd*lisz za głupoty, stary, to głowa mała
Ja mam nadzieje, ze kiedy bedzie ban na IP dla takich odklejenców jak nickuś. Wszyscy wiedzą ze to on na kolejnym koncie, a on dalej mysli, ze to nie jest oczywiste.
Taa, i teraz zapewne miliony posiadaczy staroci gtx kupi grę, by nadal grać na low poniżej stabilnych 60 fps w 1080p HA HA
Tak samo bezcelowe jak wcześniej, a na pc nikt nie chce grać w 30 fps, o ile jest poprawa tak nadal gtx nie domagają, więc po co to zrobili nie wiem, ale na posiadaczach gtx to oni już nie zarobią, a milionów iż też nie ma.
Już widzę jak ludzie, którzy nie zmienili gtxa od 8 lat kupują gierkę za 200 zeta by pograć na low.
Poza tym co wy wypisujecie
deweloperzy zalecali granie na komputerze z mocną kartą GeForce RTX 2060 lub Radeon RX 6600
To nie są mocne gpu, a ten rtx 2060 to jest low end sprzed 5 lat to czego byście oczekiwali.
Z FSR3 chyba nie jest tak źle na medium/high
Poczekajmy na jakiś fajne testy.
Myślę że główny cel patcha to była poprawa wydajności na RTX. 4xxx dużo zyskały, GTX może zyskały przy okazji :)
Chyba wszystkie rodziny kart zyskały mocy
https://m.youtube.com/watch?v=arI4z-u6GjI&si=aBc7Tmkj7_PjNT5I
Twórcy Alan Wake 2 konsultowali z Sweet Baby Inc. I dlatego mamy czarna kobietę jako główna postać przez ponad pół gry, zamiast tytułowej
Pomijając, że motyw Case'ego i Sagi był już teasowany lata wcześniej, chociażby w live action urywkach w Quantum Break'u, to tak... Masz rację. :D
Co tu tylu trolli się dzisiaj zleciało?
I jak wyglądała Saga w tych teaserach? No ale dla takich jak ty to że w grze "Alan Wake" jest mniej "Alana" niż innej postaci to cud miód.
O nie, po kilku latach od video typu proof of concept, projektant gry postanowił zatrudnić aktorkę która według niego lepiej pasowała do roli i okazało się, że ma inny odcień skóry
WOKEIZM, POPRAWNOŚĆ POLITYCZNA, AGENDA
Are you serious, dude?
I wszystko jasne.
>>gramy wiekszosc gry nietytulowa postacia
"OMG Saga byla teaserowana lata temu! Odwal sie"
>>saga wygladala zupelnie inaczej w teasers
"OMG to tylko teaser sprzed lat! Odwal sie!"
Juz widac z jakim osobnikiem mam doczynienia, nie musisz odpisywac
Aaaa, bo Ty wiesz jak POWINIEN i MIAŁ wyglądać Alan Wake 2 lepiej od projektantów gry i scenarzystów, no taaak. Kurczę, zwracam honor, masz rację. XD
Kącik edukacyjny, specjalnie dla Ciebie:
- Alan Wake 2 na etapie wczesnych konceptów, które powstały zaraz jedynce, wydanej w 2010 roku, wyglądał bardzo podobnie do pierwszej części i był tylko o Alanie, uwięzionym w Dark Place
- Gra miała kilka rożnych koncepcji przez lata, ale żadna nie satysfakcjonowała Remedy
- W końcu wpadli na pomysł dwóch miejsc akcji jednocześnie - eksplorowania Dark Place jak i Bright Falls, naturalnie, inną postacią skoro Alan jest uwięzioną w tym pierwszym
- Tak narodził się pomysł gry Sagą
- Ile sekwencji gra się Sagą a ile Alanem, to tak zwana (trudne słowo) decyzja kreatywna i wolność artystyczna twórców, w wielu wywiadach Sam Lake mówił, jak dużą swobodę mieli w projektowaniu gry i jak mało zewnętrznych (np. przez finansujący Epic) wpływów na grę miał ktokolwiek inny
- Zauważ, że AW2 jest grą dwukrotnie dłuższą niż 1, gdyby odjąć sekcje Sagi, wychodzi na to, że dostajesz to samo co w jedynce, czyli ok 10h gry Alanem
Wspomniany early concept gry:
https://www.youtube.com/watch?v=OQRUx-w6t4s
No wybacz, że w kwestii tego, jak wygląda gra, która de facto była 13 lat w developemencie i dlaczego tak a nie inaczej będę bardziej ufał słowom założyciela studia, projektanta i masterminda gry, a nie khadzadowi z gry-online.pl XD Poza tym np. w Max Payne 2 też pojawiają się sekcje grywalne z NIETYTUŁOWĄ Moną Sax, rozumiem, że gdyby było ich nieco więcej też byś piszczał o poprawności politycznej XD
Litości.
P.S. Juz widac z jakim osobnikiem mam doczynienia, nie musisz odpisywac
He? Teraz praktycznie każda gra AAA chodzi lepiej po 6 miesiącach od premiery niż w jej dniu.
czego większości deweloperów się nie chce
No dokładnie tak było. Autentyczny dialog deweloperów każdej gry z wysokimi wymaganiami:
-ej może zrobimy tak żeby gra zadziałała też na starszych kompach i więcej osób ją kupiło?
-nie no co ty, nie chce mi się xD
Domyślam się że to tylko marny bait. Bo w życiu nie podejrzewałbym że w redakcji gola pracują niekompetentne osoby, które piszą bzdury (xDD).
Może Alan Wake 2 będzie działać na GTX, ale to nadal Low, a nie High RT. Różnica jest odczuwalna w niektórych miejscach. To jak granie w Cyberpunk 2077 bez ray tracing.
https://www.youtube.com/shorts/1XdwT3KGAzE
Da się grać na GTX, ale zdecydowanie polecam grać na RTX 3080 albo RTX 40x0 dla High RT, by mieć jak najlepsze wrażenie.
Patrząc po tym, że aktualizacja obniżająca te wymagania to zaledwie kilkaset MB (czyli taki unlocker) to można śmiało przypuszczać, że stał za tym inny powód.
Remedy mogło już znacznie wcześniej przygotowywać grę pod takie konfiguracje, ale mieli po prostu nałożony deadline ze strony Epic Games, aby produkt już wydać i pozwolić mu zacząć na siebie zarabiać, więc przy premierowym wydaniu skupili się na tych mocniejszych podzespołach.
Alan Wake II wyszedł, pierwsze przychody zostały zanotowane, to jakaś część deweloperów mogła dokończyć optymalizowanie gry pod słabsze GPU. Jednocześnie dając sobie furtkę pod dodatkową grupę odbiorców. Szczególnie, że mają przed sobą 2 rozszerzenia fabularne.