Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Samodzielny dodatek do RPG Disco Elysium trafił do kosza. Studio ZA/UM nie umknęło fali zwolnień

15.02.2024 22:08
1
MasterJay
11
Pretorianin

To oznacza w zasadzie jedno - gra KOMERCYJNIE wcale nie okazała się takim hitem, o jakim trąbili gracze i media growe. Gdyby były z tego miliony monet, rozmowa w ZA/UM byłaby ZUPEŁNIE inna, prawda?

Cholernie przykro bo bądź co bądź była to gra szalenie ambitna, choć mega trudna (jak dla mnie)

post wyedytowany przez MasterJay 2024-02-15 22:10:12
15.02.2024 23:37
ameon
2
7
odpowiedz
5 odpowiedzi
ameon
60
Pretorianin

MasterJay Niekoniecznie. Gra wg VG Insights przyniosła przynajmniej $80M z samego steama. Biorąc pod uwagę niszowość jest to wynik rewelacyjny. Kolejna rzecz - wydana została tuż przed szaleństwem kowidowym, który napompował elektroniczną rozrywkę. Wiele studiów zeskalowało się w szybkim tempie, a hossa nie potrwała wystarczająco długo by każdy mógł na tej fali zyskać. Do tego zjazd nastrojów inwestorów pogłębiony ogólną geopolityczną zawieruchą i dosłowną wojną i masz amalgamat czynników, który powoduje, że dalekosiężne plany (a takie po takim sukcesie na pewno powstały) należy rewidować, by mieć poduszkę na nieuchronnie zbliżające się kiepskie czasy. Dlatego IT w tej chwili wygląda jak wygląda. Więcej nie mogę powiedzieć bo NDA :P

16.02.2024 16:15
2.1
MasterJay
11
Pretorianin

Ale gra miała wyższe oczekiwania finansowe! Uwalili projekt bo nie ma kasy na dalsze rozwoje.

16.02.2024 16:36
ameon
2.2
ameon
60
Pretorianin

MasterJay Ok, to jakie miała? I Źródło tych informacji poproszę.

16.02.2024 17:03
2.3
MasterJay
11
Pretorianin

źródłem jest ten artykuł. Gdyby gra zarobiła 1,5 miliarda dolarów na czysto, sądzisz że nie powstałąby kolejna część?xD

16.02.2024 18:16
ameon
😂
2.4
ameon
60
Pretorianin

LOL, ok, nie mam pytań...

16.02.2024 19:22
2.5
MasterJay
11
Pretorianin

masz rację, gdyby gra zarobiłą gigantyczne pieniądze napewno nikt nie myślałby o koontynuacji:D

15.02.2024 23:44
Aen
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Aen
239
Anesthetize

To jest wręcz nieprawdopodobne, bo ta gra osiągnęła status kultowej wśród fanów przygodówek i nie tylko. Tytuł moim zdaniem jest świetny i, co ciekawe, jednocześnie świeży jak i uderzający w nostalgię graczy którzy chowali się na The Longest Journey chociażby. A mimo to studio robi to co robi, co pokazuje czyje interesy są tu realizowane żeby chociaż kilka słupków w exelu przeskoczyć. Szkoda, że nie chodzi o graczy...

post wyedytowany przez Aen 2024-02-15 23:45:20
16.02.2024 01:45
3.1
3
Amonguz
7
Pretorianin

To wez im wyslij pare milionów, albo opłac ten dodatek. Co, nie zrobisz tego? Kurde, szkoda że nie chodzi ci o graczy, tylko o słupki w exelu.

16.02.2024 10:46
😢
4
odpowiedz
Pulchniaczek
37
Pretorianin

Szkoda :(

16.02.2024 16:11
TheSkrilex
5
1
odpowiedz
TheSkrilex
104
Konsul

Nie możecie dawać już dopisku "Aktualizacja" w tytule newsa? Za dużo roboty jak rozumiem.

16.02.2024 16:25
Fantasta_13
6
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
Fantasta_13
62
Pretorianin

MasterJay
Jest dokładnie na odwrót. Gra okazała się sukcesem artystycznym i komercyjnym i właśnie dlatego studio zostało przejęte przez ludzi nie mających nic wspólnego z gamedevem. Ci szemrani biznesmeni najpierw wyczuli kasę, potem podstępnie przejęli udziały w firmie a następnie wyrzucili głównych designerów (w tym autora świata gry) pod pretekstem mobbingu. Teraz to już końcowe akty tej historii, z firmy usuwani są ostatni przedstawiciele komuny, która początkowo założyła studio i w ten sposób kapitalizm po raz kolejny przejął i wykoleił krytykę wymierzoną w niego.

16.02.2024 17:06
6.1
MasterJay
11
Pretorianin

Załóżmy że gra zarobiłaby 1,5 mlrd usd na czysto. Serio napiszesz że nikt nie cchiałby tej żyły złota koontynuować?

Jeżeli nie wiadomo o co chodzi - chodzi o pieniądze.

16.02.2024 18:43
6.2
PawloxXx
55
Centurion

MasterJay
Tylko jak kontynuować jak ludzie odpowiedzialni za tą grę odeszli albo zostali zwolnieni.

16.02.2024 19:22
6.3
MasterJay
11
Pretorianin

bo nie było kasy. gdyby gra zarobiła 1,5 mlrd zielonych pensje by były fest

16.02.2024 19:53
7
odpowiedz
1 odpowiedź
boy3
112
Senator

Nie opłaca się ambitnych gier robić

W ogóle zauważyłem że gry które mają dobrą fabułę, a Gameplayowo są średnie dość kiepsko się sprzedają

16.02.2024 20:16
7.1
tynwar
86
Senator

to nie ma żadnego pokrycia w rzeczywistości. Ludzie od wielu lat kupują gówno i nawet się cieszą, jakość gameplaya nie ma tu do rzeczy. Rynek został wypaczony nadmierną popularnością i gwałtownym wzrostem liczby niby graczy skutkując przyzwalaniem przez nich na wszelaką patologię i gówno gry. Dlatego opłacalniej robić gówno gry jak najmniejszym kosztem nastawiając jednocześnie na olbrzymi zysk, bo to po protu działa. Dlatego nie ma już tak dobrych gier jak dawniej. A opłacalność gier ambitnych jest strasznie losowa, kompletnie nieprzewidywalna właśnie ze względu na wypaczony i chory rynek gier komputerowych. I tak kupowane są gry nieważne czy gówno czy arcydzieło, po prostu czasem gra ma szczęście, czasem ma pecha.

post wyedytowany przez tynwar 2024-02-16 20:17:00
16.02.2024 23:13
8
odpowiedz
Smutny.Pan
23
Konsul

Ogromna strata :/
Masakra co się teraz dzieje z tymi wszystkimi zwolnieniami i anulowanymi projektami.

16.02.2024 23:31
😢
9
odpowiedz
Nabuchodonozor76
7
Legionista

Czekałem na kontynuację - dodatek i/lub część drugą. Nie chciałbym Disco Elysium porównywać do innych gier, chcę tylko napisać, że gra była świeża, inna, rewelacyjny świat - końcówka gry wprost prosi się o więcej... Dlaczego wychodzi Skull and Bones, na który wydano pierdyliard dolarów i zbiera średnie recenzje, a taki diament nie jest rozwijany?
Kasa, kasa, kasa...

17.02.2024 03:33
😢
10
odpowiedz
MrChris
72
Pretorianin

Co za szkoda. Liczyłem na kontynuację.

17.02.2024 10:57
11
odpowiedz
Pulchniaczek
37
Pretorianin

Nie może taki CD Projekt RED zatrudnić tych wszystkich zwolnionych z ZA/UM osób z Kurvitzem na czele i stworzyć z nich nowy oddział który w spokoju robiły sobie nowy projekt? Przecież to i wizerunkowo byłby strzał w 10 i jest ogromna szansa że wydadzą świetną grę.

Wiadomość Samodzielny dodatek do RPG Disco Elysium trafił do kosza. Studio ZA/UM nie umknęło fali zwolnień