Premiera Homeworld 3 opóźniona. W studiu Blackbird Interactive doszło do zwolnień
Raczej dobra wiadomość iż twórcy wolą dopracować grę przed wydaniem niż później panicznie łatać po premierze :-)
No po tym demie to dobra wiadomość.
Via Tenor
Bardzo czekam na nową odsłonę i oby nie zawiodła.
Niby tak, ale nie jedna przesuniętą gra też wyższa w koszmarnym stanie, czasem w gorszym niż ta bez obsuwy ;)
Denuvo Malware w gratisie.
Spokojnie, na poprawę optymalizacji dali FSR 2.0 (meh) oraz DLSS 3.
Że kogoś to jeszcze rusza.
Nie powiedziałbym, że źle. Możliwe, że to problem samego dema. Widać, że zostało sklecone naprędce albo wręcz na "odwal". Koślawe sterowanie, które oczywiście można zmienić, ale w opcjach sterowania widzisz "unit command 1", zamiast "move" albo trzy suwaki na prędkość przewijania i do końca nie wiadomo który jest od czego. Wygląda jakby na kolanie dodali te opcje - bo silnik gry ma takie parametry to dorzucili kontrolki sterujące tymi parametrami bez zastanawienia.
Albo myśliwce tańczące wokół wroga i nie mogące znaleźć odpowiedniej pozycji do strzału. Albo interfejs z ogromnymi guzikami czy samouczek nie zawsze wyjaśniający jak wykonać postawione zadanie.
W demie do dyspozycji mamy tylko samouczek więc trudno cokolwiek powiedzieć o samej kampani, a wydaje mi się, że to jest gwóźdź programu. Graficznie wygląda ok (zwłaszcza tła), chociaż durnowate ustawienia graficzne na początku gry psują efekt (ustawił mi domyślnie bardzo agresywny FSR z niską rozdzielnością skutkując ogromną rozmazaną pikselozą).
Ewidentnie demo nie jest dopracowane i to martwi - dlaczego wydawca AAA wydaje takie koślawe demo? Czy wiele z tych bolączek nie powinno już być naprawionych skoro do premiery nie jest tak daleko? Czy ktoś tam pilnuje jakości czy po prostu wypuszczają badziew bo jakiś gryzipiórek bez patrzenia kazał? Czy tak samo będą wypuszczać na premierę?
Tak jak paru przedmówców, po tym co pokazali w demie to może i dobrze. Demo delikatnie mówiąc nie urywa, na dobra sprawę jest beznadziejne, ten skimrisz w multi tez w sumie nie wiem po co. Ogólnie z wielkiego hypu jaki miałem zostało tylko zaciekawienie i to względne.
Demo jest tylko OK. Raczej nie jest to nic więcej niż Homeworld Remastered. Czuć, że robione było przez małe studio z ograniczonym budżetem, od efektów wybuchów, które są proste graficznie, przez modele statków, które nie są zbyt szczegółowe jak na dzisiejsze czasy, przez filmiki wprowadzające, które wyglądają bardzo skromnie, a twarze dowódców których monologi słuchamy nie są animowane.
Z resztą doniesienia o zwolnieniach w Blackbird Interactive sugerują, że mają problemy z funduszami i nie mogli sobie pozwolić na większy rozmach.
Demo jak dla mnie zaskakująco słabe. W sensie H2 Remaster zamiata. Na plus panel główny gry bo dość przyjemnie i przejrzyście się skacze po rejonach. Szczególnie spodobał mi się skrót historii spajające każdą odsłonę H. Czy nadal czekam na H3? Tak - by wyrobić sobie ostateczne zdanie na kampanii single (jezeli będzie). Czy jaram się? Już nie. Po prostu po wcześniejszych informacjach dotyczących Homeworld 3, po ograniu wersji mobilkowej i po ograniu dema wiem jedno: Homeworld 3 to duża wersja mobilna. Gra usługa. Wydrenowanie marki i przepchnięcie jej w kierunku "easy money". Prawdopodobnie dla marki ta odsłona będzie czymś pomiędzy Diablo Immortal a D4. Tak, że tego.. Ps: po lewej stronie w kolumnie z budowaniem i ulepszaniem statków - widać, że to pod mobilke by ładnie się klikało. Wersja only Pc nie potrzebuje takich ..ułatwień