Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Gameplay z Avowed nie pokazał nie tylko ostatecznego, ale nawet aktualnego systemu walki

07.02.2024 11:28
1
3
pzaj
22
Legionista

Hmm, to jaki sens ma pokazywanie gry, która będzie inaczej wyglądać?
Dobrze, że przynajmniej (chyba) jeszcze nie ma jej w sprzedaży, bo to by oznaczało, że wprowadzają klienta w błąd.
Ogólnie, to ten marketing gier to mocno poszedł w złą stronę.
Powinni pokazywać grę najwcześniej pół roku przed premierą, gdzie gra jest już prawie gotowa, a trwają tylko testy i szlifowanie gry.

07.02.2024 11:32
zielele
2
odpowiedz
zielele
149
Legend

troche nie czaje ich podejscia.

po poprzednim pokazie tez mowili, ze gra bedzie ladniejsza, ze to nie jest ostateczny, ani nawet najświeższy, build.

ja rozumiem, ze przygotowanie takiego dema troche trwa, ale dwa razy z rzedu to samo? do recenzji tez trafi inna gra niz na polki?

post wyedytowany przez zielele 2024-02-07 11:35:29
07.02.2024 12:01
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1379048
16
Pretorianin

Chociażby w książce "Krew, pot i piksele" można przeczytać, że każde demo/pokaz szykuje się z wyprzedzeniem, przygotowanie ich traktowane jest jako swego rodzaju kamień milowy produkcji. Często grywalny fragment jest wyodrębniany jako oddzielna aplikacja przez co też programiści nad tym pracują dodatkowo. Każda pokazówka ma swój własny deadline i do różnych prezentacji zespół szykujący takie demo nierzadko crunchuje, tak jak w branży crunchuje się na X miesięcy przed premierą. W międzyczasie produkcja nad grą idzie równolegle i normą jest, że prezentowany build jest przestarzały nawet o parę miesięcy.

Jeśli się nie mylę, to to, co prezentowano na konferencji MS było oznaczone jako alpha footage, więc gra nawet nie jest skończona - kogoś naprawdę dziwi, że niedokończony produkt będzie dalej rozwijany? To ma być najdłuższa alpha wśród gier Obsidianu - co wewnętrznie uważane jest za zaletę, bo daje czas na dopracowanie m.in. systemów rozgrywki. Trailer z lata 2023 był pre-alpha i w Obsidan nawet narzekano, że zewnętrzna firma, która produkowała zwiastun na zlecenie skopała kontrasty i kolory, edytując obraz dostarczonych nagrań.

Jeśli mieliby sami kupić kilka milionów kopii swojej gry, to mogliby jej w ogóle nie pokazywać przed premierą. Mimo to lepiej jednak pokazać, posłuchać krytyki i mieć czas wprowadzić zmiany oczekiwane od potencjalnych odbiorców.

post wyedytowany przez zanonimizowany1379048 2024-02-07 12:11:14
07.02.2024 12:32
Herr Pietrus
3.1
Herr Pietrus
230
Ficyt

No ale jakie niby oczekiwane zmiany, skoro krytykujemy coś, co rzekomo jest już inne (lepsze) albo nigdy nie istniało?

Zwykła korpo ściema - albo to gameplay z alfy, który po prostu trzeba było zmontować z urywków i na pewno nie wymaga to pracy całego zespołu, albo specjalnie stworzony fejk - tak jak było z materiałami z Cyberpranka, w których faktycznie pokazywano nieistniejące mechaniki, scenki, miejsca itp. i do tego rzeczywiście potrzeba sztabu ludzi

Tutaj mamy raczej pierwszą możliwość, więc też wypada zapytać - po co wrzucać takie rzeczy w ramach PROMOWANIA produktu?

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2024-02-07 14:39:11
07.02.2024 13:59
quark
3.2
2
quark
66
Generał

Nie czytałem książki ale obstawiam, że to o czym piszesz tyczyło się pokazów na targach, czyli wtedy gdy faktycznie ktoś w tą grę grał na żywo w trakcie prezentacji i musiała być przygotowana wersja specjalnie pod to - działająca, bez żadnych cięć, umożliwiająca ukończenie wydzielonego etapu od początku do końca. Albo co gorsza gdy gra miała być grywalna na stoiskach.

W przypadku pokazów online takie coś nie jest potrzebne, bo przecież nikt w tą grę nie gra na żywo tylko dostajemy filmik ze sklejonymi ujęciami z gry. Te nagrania zazwyczaj są tak poszatkowane i wypełnione wtrąceniami z wypowiedziami devów, że gra musiałaby być chyba w naprawdę tragicznym stanie żeby nie dało się nic zmontować.

07.02.2024 14:02
3.3
zanonimizowany1379048
16
Pretorianin

Reżyserka zapewniła też, że zespół bacznie przygląda się opiniom graczy. Jeśli więc internauci często zwracają uwagę na niesatysfakcjonujący ich element, fani mogą być pewni, iż jest on tematem rozmów deweloperów. A system walki jest bez wątpienia najczęstszym obiektem krytyki w dyskusjach poświęconych Avowed.

No dosłownie w tekście masz info, że śledzą krytykę, żeby móc ją zaadresować, a system walki był krytykowany najmocniej - zapewne już od zeszłorocznego zwiastuna, w którym były przebitki machania bronią i czarowania. Dodając dwa do dwóch można wywnioskować, że nawet wewnętrznie w studiu mogło to być krytykowane. Pamiętam zeszłoroczny wywiad, w którym komentowali, że feelingowi walki poświęcają bardzo dużo uwagi, żeby była satysfakcjonująca, więc pewnie dłubią przy niej cały czas, póki jest pole do poprawy. Ja się zgadzam ze stwierdzeniem, że dzieła się nie kończy, tylko porzuca i zgaduję, że będą dopracowywać ten element gry aż osiągną satysfakcjonujący efekt.

A jakie niby oczekiwane zmiany? Mi się np. nie podoba zbyt wąski FOV, interfejs dialogów (aczkolwiek ten element to pewnie wciąż placeholder) i osobiście oczekiwałbym zmian m.in. w tych kwestiach i wątpię, aby już je wdrożono, więc dobrze, że pokazują cokolwiek, bo dzięki temu można zasygnalizować potrzebę poprawek elementów gry, której z wewnątrz mogą nie dostrzegać. W końcu "klient nasz pan", nie robią tej gry dla siebie i w ich interesie jest wyprodukować grę, którą ludzie będą chcieli kupić.

Obsidian akurat nigdy nie prezentował spreparowanych fejków, więc wątpię, by to, co pokazali, było jakimś prerenderem dla ściemy. Gra wciąż jest niewiadomą, bo nawet komunikaty z wewnątrz studia są ze sobą sprzeczne (np. dotyczące skali gry i porównań do TOW). Na pewno zaliczyła częściowy reset, przechodziła przez developerskie piekiełko, żaden z doświadczonych pracowników nie chciał być reżyserem tej gry i dali się wykazać "młodym", więc za kierunek produkcji odpowiada właściwie dotychczasowa scenarzystka studia, a gameplay projektował człowiek, który nigdy nie pracował nad RPG - chyba że New World można zaliczyć do gatunku.

quark wciąż jest deadline, na kiedy trzeba coś takiego przygotować i robi się to z wyprzedzeniem.

post wyedytowany przez zanonimizowany1379048 2024-02-07 14:03:38
07.02.2024 14:10
quark
3.4
quark
66
Generał

Silvaren
wciąż jest deadline, na kiedy trzeba coś takiego przygotować i robi się to z wyprzedzeniem.
Oczywiście, że tak ale jak dokonasz jakiejś zmiany w gameplayu na 2 tygodnie przed pokazem to może jeszcze uda się wyciąć stary klip z filmiku i wrzucić nowy. Jakbyś miał tą zmianę przenieść z testowego builda gry do działającego przygotowanego na pokaz dema? Zbyt ryzykowne.
Chciałem tylko zwrócić uwagę że przygotowanie osobnego builda gry pod pokaz to raczej już nie w obecnych czasach.

07.02.2024 13:33
😂
4
odpowiedz
1 odpowiedź
guinness82
16
Chorąży

Haha co było krzepiące? Kto to pisze... Krzepiące było to że się gra ludziom nie spodobała?

post wyedytowany przez guinness82 2024-02-07 13:33:39
07.02.2024 15:55
MasterOfMotivation
4.1
1
MasterOfMotivation
6
Pretorianin

ludzie, niech sobie przypomna jak sie spuszczali nad starfieldem po tragicznych gameplayach gdzie bylo widac 30fps. fani ich gier wiedza, ze obisidan dowiezie.

07.02.2024 14:47
Marder
5
1
odpowiedz
Marder
256
Senator

Jasne a świstak siedzi i zawija te sreberka :) Typowa korpo-mowa. Niczego nie zmienili i tak to obecnie wygląda a dopiero lawina negatywnych komentarzy skłoniła ich aby trochę usprawnić walkę. Cudów jednak na premierę bym się nie spodziewał. Pół roku to za krótko na przebudowanie diametralnie walki.

07.02.2024 14:56
Wronski
6
odpowiedz
Wronski
24
Generał
Image

Reżyserka Avowed zapewniła, że stan systemu walki w pierwszym gameplayu był nieaktualny już w momencie publikacji materiału.

Tak tak, serduszko.

post wyedytowany przez Wronski 2024-02-07 14:56:26
07.02.2024 15:46
7
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
PawKowal
20
Konsul

Co to znaczy "nie tylko dla fanów pillars of eternity"
Jako fan pillars oczekuje rpga, a nie gry akcji z elementami rpg.

07.02.2024 18:35
7.1
1
Inquerion
39
Generał

PawKowal
To się rozczarujesz. Nawet klas postaci nie będzie.

To gra dla tzw. nowego odbiorcy. Widocznie uznali, że baza fanów PoE jest zbyt mała, aby robić grę tylko pod nich.

Zagraj w Outer Worlds 1 i Messiah Might and Magic. Avowed będzie podobny. Dużo walki.

07.02.2024 22:42
7.2
boy3
112
Senator

To się rozczarujesz. Nawet klas postaci nie będzie.
W skyrim też nie było, w porównaniu do obliviona i morrowinda a się sprzedaje jak świeże bułeczki

Widocznie uznali, że baza fanów PoE jest zbyt mała, aby robić grę tylko pod nich.
Pamiętasz, że Pillarsy 2 się sprzedały fatalnie? No dobra, może nie fatalnie ale nie wystarczająco

post wyedytowany przez boy3 2024-02-07 22:47:50
08.02.2024 11:29
7.3
Daweon
41
Chorąży

boy3

Ale Ty wiesz, że graczom nie zależy na tym, żeby gra się sprzedała, tylko na tym, by podobała się akurat im? Ja rozumiem dlaczego Obsidian idzie w nową, bardziej przystępną formułę (choć ogólnie uważam ich diagnozę za błędną), ale nie zmienia to faktu, że preferuję gry złożone z walką nastawioną bardziej na planowanie niż na zręczności i przez to, to co prezentują w Avowed średnio mi się podoba.

08.02.2024 12:44
7.4
PawKowal
20
Konsul

Inquerion
Wiem, ze sie rozczaruje. Odnosze sie do cytatu z artykulu, ktory mowi, ze gra jest dla fanow pillars.

boy3
To co piszesz nie ma nic wspolnego z tematem.

07.02.2024 15:54
MasterOfMotivation
8
odpowiedz
1 odpowiedź
MasterOfMotivation
6
Pretorianin

Juz róbcie artykuły "gra martwa na premiere" "gra wyglada nieobiecujaco" "zawiedzeni fani" ... martwcie sie o siebie i czekajcie na kase od bethesdy na kolejną recke ich gry, zebyscie im posmarowali. Fani obsidiana siedza cicho i czekaja na tą gre bo wiedza ze bedzie lepsza wersja elder scrollsa, tak samo jak zrobili lepszego fallouta i lepsza gre sci-fi. Tym bardziej, ze gra dzieje sie w swiecie pillarsów.

07.02.2024 21:29
Darkowski93m
8.1
3
Darkowski93m
180
Generał

Ale Ty nie jesteś po prostu "fanem Obsidianu", Ty jesteś jakimś szalonym psycho-fanem, który pod każdym postem o Avowed musi prowadzić heroiczną i zarazem kretyńską krucjatę w obronie gierki co do której większość oczekujących ma uzasadnione obawy xD Zachowujesz się jakbyś był z deka opętany, serio. Ogarnij się trochę.

07.02.2024 20:51
9
odpowiedz
lukasxxz
72
Pretorianin

Inaczej mówiąc spanikowali i teraz na szybko będą zmieniać.

07.02.2024 22:31
Zalewany
10
1
odpowiedz
Zalewany
90
Konsul

W przypadku bety BF2042 słyszałem podobne tłumaczenia. Jak było potem każdy wie xD

Wiadomość Gameplay z Avowed nie pokazał nie tylko ostatecznego, ale nawet aktualnego systemu walki