Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Autorzy survivalowego hitu Enshrouded zmienią najbardziej kontrowersyjny element gry

06.02.2024 14:55
1
zanonimizowany1245771
54
Konsul

Nie lepiej by było wprowadzić personalizację zasad gry dla każdego pojedynczego świata? Dla przykładu opcje pokroju: Zachowanie ekwipunku po śmierci, respawn przeciwników, wspólne zaliczanie questów czy wielkości zajętych działek. Tak przynajmniej każdy by miał wybór w jaki sposób chce grać. Już widzę że odejście od machanik kooperacyjnych nie spodoba się innym osobom.

06.02.2024 14:59
2
odpowiedz
MewsoNs
68
Generał

No wypada pewne rzeczy unormować i ponaprawiać ( jak kwasową chmurę u maga), ale i tak można się świetnie bawić w grze już teraz. Gra oprócz naprawy bugów poprawienia pewnych średnio przemyślanych rzeczy wymaga również balansują w skillach i materiałach. Dla mnie nieakceptowalny jest fakt, że za brązem musimy się nalatac i nakopać 3x tyle co za żelazem, a to żelazo jest tym wyższym tierem...

06.02.2024 15:16
3
odpowiedz
dwrrr
34
Centurion
06.02.2024 16:27
4
odpowiedz
grabeck666
82
Senator

1

"Już widzę że odejście od machanik kooperacyjnych nie spodoba się innym osobom."

Nikt od niczego nie odchodzi. To będzie dodatkowa opcja dostępna dla chętnych.

06.02.2024 16:43
5
odpowiedz
1 odpowiedź
piotrk25811141720232629323538414447
3
Junior

Mnie najbardziej wkurza brak perma zniszczeń( poza terenem płomienia), za każdym razem, jak wycinam "schody" kilofem, po ponownym zalogowaniu one "zarastają". Kiedyś na próbę przez 3h przebijałem jaskinie-przejscie pod górą, po czym zniknęła...

post wyedytowany przez piotrk25811141720232629323538414447 2024-02-06 16:48:35
06.02.2024 18:26
5.1
MewsoNs
68
Generał

To jest kompromis na ktory trzeba się bylo zdecydować przy statycznym świecie Enshrouded, bo takto zbyt szybko gra pozbawiona byłaby zasobów. W Valheimie tak było, ale świat jest ogromny i niejako polega na ciągłym odkrywaniu nowych wysp. Poza tym po spędzeniu 150 h w Valheimie i już okolo 50 w Enshrouded, to zdecydowanie bardziej hardkor był Valheim. Enshrouded jest bardziej chill & cool. Brak utraty uzbrojenia po śmierci. Statyczne teleporty po całej mapie, z których na lotni jest wszędzie blisko No i sama lotnia. Mniej grindu na dom i ekwipunek.

06.02.2024 18:41
amfa24
6
odpowiedz
amfa24
77
Pretorianin

Premium VIP

To jest early access a nie pełnoprawna gra. O wydajności Twórca gry na forum steam odpisał mi ,że jak gra wejdzie w fazę accessu to gwarantuje ,że optymalizacja będzie na przyzwoitym poziomie. Nic się jednak nie zmieniło.

post wyedytowany przez amfa24 2024-02-06 18:44:12
06.02.2024 19:20
7
odpowiedz
Sereth
32
Centurion

Aktualnie po dzisiejszym patchu to gra u wielu osób nie działa z powodu "braku pamięci RAM"
Więc czekanie na hotfixa

07.02.2024 05:55
keeper_4chan
8
odpowiedz
keeper_4chan
104
Generał

Ja bym powiedział, że gra aż prosi się o generator światów i więcej kontentu.

07.02.2024 13:39
9
odpowiedz
stg.Olo
96
Pretorianin

Myslę ze grę przeszedłem :) 25 lvl postaci,max płomień,wszyscy rzemieślnicy,super lotnia :) no może nie znalazłem wszystkich tych super hiper niby legendarek ale i bez nich postać sobie dała radę i chyba czas jakieś wnioski wyciągnąć :)
Będę teraz wbrew sobie porównywać ją do Valheima .
Co do grafiki i jej jakości nie mam zastrzeżeń bo działała mi gra bez crashy cały czas na 3/4 jakości.
Klasy występujące w grze do wyboru,koloru i zabawy jednak range(łuk) jest konieczny praktycznie dla każdej klasy.
Brak fizyki w budowaniu dla niektórych będzie uwolnieniem wyobraźni tu się nic nie zawali.
Brak konsekwencji w budowaniu np. studni ( można postawić na 10 piętrze zamku) trąci myszką :) niezła kanalizacja.
Uprawa roślin w sumie każdym miejscu (bez światła,pod dachem,w przedpokoju) bez względu na ich pochodzenie(z pustyni,z kniei).
Brak oznaczeń na skrzyniach tworzy kompletny bajzel bo matsów jest od cholery i trzeba wszystkie skrzynie przeglądać nawet te najlepsze bo niektórych matsów nie widzi ogólny sort.
Konsekwencja progresu postaci i odkrywania świata jak najbardziej miła bo questy prowadzą do ważnych lokacji ale już to widziałem i wszystko jest w tych samych miejscach w stylu takiej kampanii podstawowej w grze.
No i teraz pytanie co dalej :) no bo wszystko w sumie jest - rzemieślnicy - roślinki - dom - materiały :)
Jak MewsoNs napisał Valheim bardziej hard bo jest go więcej (mimo mniejszej ilości materiałów) i każda gra od początku jest owiana tajemnicą.

08.02.2024 09:00
10
odpowiedz
Jaya
62
Generał

Enshrouded zostało zaprojektowane jako gra kooperacyjna

A już myślałem, że rzeczywiście będzie z tego mega-hicior, a tak to znowu jakby się powtarza historia Eco i całej innej masy coopów/mmo budowania.

Kooperacja w budowaniu powinna być tylko opcjonalna - nie podstawowa. Wątpię by była wyjątkowo dobrze ograna w tej grze. Gra będzie ludzi denerwowała i dość szybko zacznie tracić graczy na dłuższą metę. Nawet Minecraft nie jest ideałem w domyślnym trybie, bez modów by przepadł, a coop to już ma całą masę trolli gorszych od tych zielonych wybuchających k.... . Prawie każdy ceniący sobie chillout gracz i widowiskowe budowle wyłącza np. eksplozje wpływające na zniszczenia otoczenia.

Nie znoszę gdy ktoś wpiernicza się w "moje budowanie" i moje tempo gry. Ktoś gra np. 24/7 robi niesamowite rajdy, buduje niesamowite zamki gdy moja parcela obok nie ma nawet dachu, bo jest premiera np. BG3 i innych gier i po pół roku może się okazać, że serwera nawet nie ma.

Budowanie expienie w ramach jednej mapy nawet znośnie było rozwiązane w F76 tle, że jak porównam przyjemność do F4 - to nie ma bata, żebym nie nazwał tego downgradem, zwłaszcza, że nieznośne jest przenoszenie tej bazy i bugi, przez które nie można użyć innego sejwa z gry, tylko pakują się materiały do i tak limitowanego schowka, pełnego od innych gratów.

post wyedytowany przez Jaya 2024-02-08 09:04:17
Wiadomość Autorzy survivalowego hitu Enshrouded zmienią najbardziej kontrowersyjny element gry