Outcast: A New Beginning | PC
Jest czasowo dostępne demo na Steam będące czasowymi trialami trzech scenariuszy: eksploracji, walki i fabuły. Wybierając jedno z nich mamy 30 minut na zapoznanie się z grą. Gdy czas się skończy rozgrywka zostaje wstrzymana i musimy wrócić do głównego menu, gdzie możemy wybrać inny tryb lub odpalić ponownie ten sam (max 2 razy można zagrać w poszczególny).
Na moim staruszku GTX 1060 6GB, 16 GB, i5-6500 gra uruchomiła się domyślnie na ultra, ale jednak trochę były odczuwalne ścinki, więc dałem na ustawienia średnie i śmigało jak ta lala. Demo swoją rolę spełniło i ostatecznie przekonało do kupna.
Podoba mi się to, że można dostać się wszędzie. Eksploracja może być satysfakcjonująca - czasami natrafiłem na przedmiot leżący na wysokiej półce skalnej. Skoki i latanie - super. Można też nurkować i bardzo szybko pływać. Walka jest ok. Niby wygląda drewniano, ale jest przyjemna (grałem na klawiatura+mysz). Jest polski dubbing, ale przełączyłem na angielski+polskie napisy - dużo lepiej brzmi. Muzyka - to co dotychczas usłyszałem jest bardzo dobre, ale nie tak świetne jak w pierwszym Outcast. Nie podoba mi się wygląd głównego bohatera, natomiast wykreowany świat wygląda zachwycająco. Na pewno nie są to jakieś assety kopiuj-wklej.
Ogólnie miałem obawy, czy gra mi pójdzie, ale śmiga fajnie na średnich i nawet wygląda na tych ustawieniach ok (screen - jeszcze GOL ucina trochę jakość). Teraz na 100% wiem, że grę zakupię przy okazji premiery.
Dlaczego takiej dobrej grfze dali otwarty świat na siłę ? Jakoś poprzednik z 1997 go nie miał i gra dostawała same 9 i 10. Tutaj mamy przykład tego, ile jest warty otwarty świat, a szkoda, bo gra jest mega.
Wygląda jak Just Cause. W ogóle nie mam ochoty w to zagrać
Optymalizacja słaba a jak jeszcze przed startem widzę budowanie shaderów to od razu przypomina mi się TLoU i niestabilne FPSy.
I w tym przypadku jest tak samo. Komunikat o przygotowywaniu/budowaniu shaderów prawdopodobnie w każdej grze zwiastuje technicznego gniota.
bardzo fajna fakt shaderów sporo ale która gra dziś ich nie ma dla mnie optymalizacja ok na rtx 3070 laptop i do tego gierka bardzo fajna podobna do Horizon Zero Dawn czy nawet filmu Avatar choć dopiero zacząłem to już mi się podoba polecam na spokojne 8.
A mi najbardziej podoba się Outcast: Second Contact ta odświeżona wersja wydana w 2017r. pierwowzoru z 1999r.
Po 20 godzinach gry stwierdzam:
- Grafika i optymalizacja 4/10
- Fabuła 9/10
- Mechanika gry i pomysł 8/10
- Polski dubbing/audio 6/10
Gdyby nie te głupie techniczne błędy ta gra była by w topce GOTY a tak to bedzie średniak.. A szkoda, bo fajna ta cała planeta. Fauna, flora. Świetny jest ten słowniczek, który podpowiada w dialogach o ważnych słowach związanych z kulturą i nazewnictwem miejsc oraz postaci. Niczym w Avatarze, miejscowa rasa oraz ich zwyczaje, religia, historia są fajnie wymyślone. Mechanika gry też daje rade. Strzelanie, latanie przy pomocy plecaka odrzutowego - wszystko to daje frajde.
Dużo rozmaitych questów. Wg mnie to może być powtórka tego co dał na Cyberpunk na premiere. Dużo błędów technicznych ale mimo wszystko ciekawa i nową gre.
Lepiej już nie stwierdzaj... porównaj sobie jak sie ruszają bohaterzy w ostatnich AC , God of War czy w Tomb Raider.
Nawet w ME2 z przed 14 lat Shepard lepiej się porusza i widać jak jego ciało zachowuje balans.
Tu masz ruchy obcięte, uproszczone jak z innej epoki - więc naprawdę nic do ciebie nie mam, ale nie pisz głupot bo pod kątem technicznym i "twojej mechaniki" to kolejny Elex w innej oprawie. Oczywiście jest swego rodzaju forum i każdy ma prawo do swojej opinii.
Nawet jak podnosi roślinę to się nie "schyla" tylko od razu jest info o zebraniu rośliny - animacje ruchów tragiczne.
Optymalizacja - 0/10 DlSS nie wykorzystany i tylko w teorii.
A porównanie tego CP(mimo iż nie specjalnie lubię) to jakieś szaleństwo. Efekty dźwiękowe spoko i tyle.
Gra mi sie naprawde spodobala. Graficznie, ciekawy swiat i fabula ale nie wiem dlaczego mimo łatek nadal nie odpala mi na karcie dedykowanej :( przez co przyjemnosc z gry jest beznadziejna. Czyzby kwiczala optymalizacja ?
W tak durną grę jeszcze nie grałem. Piszą w reklamie, że to przygoda w otwartym świecie a jak próbuję zerwać kwiatek dający zdrowie kilka metrów od ścieżki to dostaję jakiś komunikat o mgle i mnie teleportuje kilometr dalej do miejsca gdzie już byłem. I tak co chwilę. Poza tym SAVE nie działa. Są w menu 4 sloty do manualnego zapisu ale to nic nie daje bo załadowanie takiego zapisu i tak przywraca do miejsca gdzie był ostatni automatyczny zapis. Produkt do wywalenia - strata pieniędzy.
Grałem w wersję na ps5, więc lecimy z opinią, no to tak na samym początku nie byłem przekonany co do tej gry, ale akurat była promka, kupiłem sobie i się oczarowałem z początku, grałem w demo i nie czułem tego aż, myślałem że nie mój styl gry, ale się miło zaskoczyłem, fabularnie od początku mnie wciągnęło, jesteśmy wrzucani od razu na planetę i spotykamy kluczową postać, która będzie z nami do samego końca i jest charakterystyczna według mnie, graficznie ładnie chociaż jak na 2024 mogłoby być lepiej zdecydowanie, nie wiem jaki gra miała budżet, ale patrząc po cenie to chyba bardziej klasa AA niż AAA, skoro teraz gry AAA chodzą po 330-350zł około, a to kosztowało niecałe 280zł, ale może się mylę, niemniej jednak grafika przyjemna nie kłuje w oczy, ale nie zachwyca. Fabuła to zdecydowanie największy plus tej gry, jest opowiadana bardzo, ale to bardzo dobrze i stopniowo, można poczuć emocję jakie towarzyszą naszemu bohaterowi(jeśli oczywiście nie patrzymy na postać xD ale o tym później) Polski dubbing mi się podobał i grałem z nim od początku do końca, poboczniaki robiło się w większości szybko poza bazami, których było niewiele, więc aż tak to nie przeszkadzało, ale cała reszta to góra 5 minut roboty nawet nie, ja zrobiłem wszystkie rzeczy poboczne i bawiłem się przy tym wyśmienicie, chociaż pewne rzeczy, które musimy robić w ramach fabuły bywają męczące, bo praktycznie w każdej wiosce jakieś 90% misji wygląda dosłownie tak samo, a 10% jest oryginalna no to nie dużo, bo to z jedna taka misja czy 2 na wioskę będą, a zazwyczaj jest tam z 10+ chociaż zależy od wioski i te 90% to wygląda tak "idź pogadaj z tamtym on będzie wiedział" i dobra idziesz sobie pogadać z tamtym on wie co robić i druga część wygląda tak "Zbierz/przynieś X czegoś tam" i zawsze tej rzeczy możesz przynieść odpowiednią ilość albo zwiększoną, żeby być ponad normą i mieć większą siłę mocy, którą ta wioska oferuję niezbyt to angażujące, a szczególnie, że wszystkie te misje są mega przegadane i ja już po jakoś 3-4 wiosce to te dialogi pomijałem, bo tak cholernie przegadane są te misje, a nie wnoszące za wiele, w dużym stopniu pokazujące bardziej głupotę Talan, żeby potem nagle pokazała się osoba, która wie jak coś ogarnąć, bo jej IQ wystrzeliło powyżej 100 xD, także tak wygląda no wydaję mi się że z 60-70% tej gry i to jest kiepskie w pewnym momencie, bo na początku ciekawi, ale potem nudzi, niemniej jednak są to tylko zadania, bo sama fabuła, cut scenki i emocję pokazane w tej grze(przynajmniej w głosach) są naprawdę dobrze zrobione moim zdaniem i ja się wciągnąłem, dlatego też chciałem ją skończyć, a poboczniaki to typowy ubi świat czyli porozrzucane znaczniki idź i zrób, ale że warto i większość tego nie zajmowała nawet 5 minut to chętnie robiłem, były tam czasówki, zrobić jakiś tor oraz oczywiście oczyszczanie posterunków i jakichś innych rzeczy z agresywnych stworów, a że ja uwielbiam ubi gry i światy to chętnie to robiłem, oczywiście osoba, która tego nie lubi to naturalnie się od tego odbije, ale takie są ubi gry, znaczy to nie jest od ubisoftu wiadomo, ale wiemy o co chodzi, to już powszechne pojęcie i dla jednych to atut, a dla innych wada, dla mnie to zdecydowanie atut. Dobra przejdźmy do tych mniej przyjemnych rzeczy o powtarzalności i przegadanych zadaniach już powiedziałem, więc lecimy dalej animacje postaci są kiepskie, szczególnie przy cut scenkach to widać, gdzie postacie potrafią nawet nie ruszać ustami albo ruszać tak słabo, że jest to praktycznie niezauważalne, dlatego zalecam nie patrzeć na usta szczególnie, a jedynie wsłuchiwać się w dialog, bo to jest ciekawe. Lecimy dalej optymalizacja no powiem tak, w grze potrafi się dużo dziać i być kolorowo, często FPSy mi bardzo spadały i to widocznie, ale to głównie podczas walk i nie wiem czy to przez przegrzanie konsoli czy co, ale potrafiły być u mnie też ścinki nawet ścieżki dźwiękowej, postacie mówiły w jakimś spowolnionym tempie jakby 0,75x coś w tym stylu, że słychać było takie typowe dla tego świszczenie czy nawet nie wiem jak to nazwać, no optymalizacja mimo, że już 5 miesięcy po premierze to dalej nie jest w najlepszym stanie niestety, co jeszcze, a poza głównymi postaciami to praktycznie każdy talanin wygląda identycznie i niczym poza ubiorem się nie wyróżnia, ta sama twarz i nawet charaktery mają prawie że identyczne, w pewnym momencie nawet w wioskach tych wodzów i szamazów to na siłę robili innych, żeby jakkolwiek to wyglądało, no niestety nie wyszło to za dobrze, a szkoda, bo nawet w takim indyku jak Creatures Of Ava odczuć się dało, że sam lud z innej planety nie jest głupi, ma swoje wierzenia i zna swoją planetę, a także postacie były bardziej charakterystyczne te, które spotykamy, więc no tutaj w Outcaście studio temu nie podołało według mnie. Poziom trudności wydaję mi się że odpowiedni, a tych poziomów z tego co pamiętam mamy 4, ja grałem na normalu i nie odczuwałem trudności, w sensie no jak za bardzo wleciałem w przeciwników typowo na chama w środek walki to mnie rozkurwiali, chociaż potem byłem tak dokokszony, że mogłem to robić na spokojnie, ale to trzeba zrobić wszystkie poboczne rzeczy, ja właśnie lubię robić takie rzeczy jak widzę, że ma to wpływ na grę czy gameplay, a nie że "A zrób, bo jest" A wpływa to tyle co nic, wtedy mnie to nudzi, tutaj na szczęście tak nie było, nie wiem jak jest na wyższym poziomie, ale nie sprawdzałem tego, dla mnie gra ma sprawiać przyjemność, a większe wyzwanie nie zawsze mi to daję, nawet bym powiedział, że rzadko kiedy tak mam, ale to kwestia indywidualna. Finał był mocno przeciągany według mnie, raz jedni to Ci dobrzy, raz drudzy, w końcu tak mi się pomieszało, że nie wiedziałem ostatecznie po jakiej stronie stoimy i do czego dążymy, strasznie chaotyczne to było moim zdaniem, ale no jest jak jest. To tyle jeśli chodzi o tę grę, ja się bawiłem bardzo dobrze, nie rozumiem tak słabych ocen na Opencritic czy Metacritic, gra ma naprawdę bardzo fajny klimat, fabułę i pomysł na siebie, wszystko co robisz ma wpływ na Twój gameplay, czuć, że po zrobieniu jakiejś części rzeczy pobocznych jesteś wyraźnie silniejszy, zadajesz większy damage, a i plecak odrzutowy jest świetny, bardzo dobrze dodany element zręcznościowy do gry według mnie i naturalny nie na siłę, w pewnym momencie gra potrafi znużyć jak najbardziej, ale nie jest to na tyle odczuwalne, żeby tak ją cisnąć, optymalizacja też kiepska, ale która gra ma dzisiaj ją dobrą? To jest rzadkość, grafika po prostu przeciętna, ale przyjemna, podobały mi się zachowanie wody i roślinności jak lataliśmy przez nie plecakiem, fajnie to wyglądało, także uważam że gra jest solidna takie 7/10 i nie zasługuję na to jak została oceniona, można się przy niej naprawdę dobrze bawić, ja od niej nie mogłem się oderwać w przeciwieństwie do ostatnio ogrywanego i giga zachwalanego Halo 4, które mnie wynudziło powtarzalnością i gameplayem.
Plusy:
Przyjemna dla oka grafika
Fabuła
Przyjemne poboczne rzeczy do zrobienia
Czuć, że po ulepszeniu jesteś silniejszy
Dobrze wyreżyserowane cut scenki
Główne postacie mają jakiś charakter
Uważam że odpowiedni poziom trudności
Klimat
Plecak odrzutowy
Minusy:
Duża powtarzalność w zadaniach z wioskami
Strasznie przegadany środek gry właśnie przy zdaniach z wioskami
Animacje postaci
Optymalizacja gry
Praktycznie każdy talanin wygląda tak samo, twarze to kopiuj/wklej
Przeciągany finał
Gra w stylu exow ps5 dla mnie pozytywne zaskoczenie.
Gram na ps5 i chodzi i wygląda dobrze.
Tylko te znienawidzone przezemnie elementy zręcznościowe.
Jak np. Zbierz slupkowie do produkcji lampe- poszukaj serca lampe.
Szczerze mówiąc nie wiem jak sterować aby przelecieć w powietrzu i zebrać te 12 kwiatów?
Edit zrobione.
Ciekawe zadania , fabuła interesująca
możliwości bohatera na duży plus , ładna oprawa graficzna.
Wiadomo można by było się czepiać do wielu rzeczy jak w każdej innej grze.
Ogólnie polecam bo fajna zabawa