Witam co myślicie o tym silniku i aucie?czy dobry,chodzi bardziej o silnik
Do systemu Start-Stop potrzebny jest specjalny akumulator (oczywiście dużo droższy) jeśli bierzesz używkę i będzie wymiana aku to można to brać pod uwagę.
Silniki 1.0 EcoBoost nie okazały się całkowicie wolne od wad. Najwięcej problemów przysparza układ chłodzenia. W niektórych autach wykrywano nieszczelności pompy i kanałów wodnych. Przedmiotem akcji serwisowej był podatny na pękanie przewód między zbiorniczkiem wyrównawczym i turbosprężarką. W zależności od sytuacji i czasu reakcji ze strony kierowcy, nieszczelność mogła zakończyć się wypaleniem uszczelki pod głowicą, a nawet odkształceniami głowicy i cylindrów. W skrajnych sytuacjach wiązało się to z koniecznością wymiany silnika na nowy lub używany, co oznacza koszty liczone w tysiącach złotych – za używany silnik 1.0 EcoBoost trzeba zapłacić przynajmniej 4 tys. zł lub nawet 7-8 tys. zł za kompletną jednostkę z osprzętem. W silnikach produkowanych od jesieni 2013 r. dokonano poprawek w układzie chłodzenia. Doniesienia na temat zatarcia jednostki na panewkach, problemach z elektroniką czy wyciekach oleju są sporadyczne.
Warto sobie posprawdzać wszystko.