Enshrouded to „Valheim na sterydach”. Nowe RPG walczy o uwagę graczy z Palworld
"Budowanie jak w Terrarri, walka jak w Dark Souls"
Zbudować newsa na podstawie paru głupich recek ze steam to już trzeba być nieźle zdesperowanym .
W oryginale:
"It got a crafting/boss progression similar to Terraria.
It has Dark Souls-like combat and punishment for death."
Od kolesia z 0.1h
Prawie jak budowanie - poza tym bzdura totalna.
Tak wyglada "dziennikarstwo" w GOLu, oni opierają się feedbacku z neta/recenzjach. Nawet ten tytuł nie był przez nich odpalany.
Ale w newsach niech się opierają - tylko może nie na czymś takim.
Gierka bardzo przyjemna. Nie miałem żadnych ścin, wręcz przeciwnie - działa bardzo płynnie. Żadnych crashy, multiplayer odpalony bez problemów.
Wygląda jak ładne, niemieckie fantasy. Tylko brakuje mi strasznie w takich grach jakichś ciekawych questów z dobrą narracją. Nie mówię zaraz, że muszą to być liniowe, oskryptowane zadania, ale jakby dali w tym trochę historii innej niż listy/notatki to byłoby super
Mogę po 6 godzinach dodać parę słów od siebie. Zacząłem o 19 zakładając swój serwer. O 21 dolaczyl kolega i graliśmy kilka godzin razem. Nikt nie miał crasha/dc, więc premierowy drobny bug został jak sądzę ogarnięty. Optymalizacja poprawioną względem demka, natomiast są dziwne spadki fpsow zależne od pory dnia, np. Obaj mieliśmy ścinki w momencie zachodu słońca. Poza tym bardzo sporadycznie. Gram na r5 3600 i 3060 ti. Sama gra nie oferuje póki co nic odkrywczego, ale wciąga. Eksploracja jest ciekawa. Ruiny, schowki za ruchomymi ścianami, skrzynki, sporo różnych materiałów do zbierania i przetwarzania. Odkryty póki co kowal i zbudowana kuźnia. Przetwarzanie identyczne jak w Valheim. Wkładasz produkt x i za t czasu będzie produkt y, z tym, że nieco sensowniej zrobiony załadunek i odbiór choćby węgla drzewnego. Póki co wytworzony pancerz z zesłanych płyt ( jeszcze nie testowany). Lecą bronie różnej jakości od szarych, przez zielone, niebieskie, fioletowe i legendarne. Zasadniczo różnią się one głównie możliwościami enchantingu. Poza tym każda broń ma swój poziom ( jak narazie widziałem 1-3 ) Pewnie zależy to od poziomu naszej postaci, bo właśnie mam 3, a wbija się go wolno nawet na walce, a o dziwo szybciej na farmie materiałów ( według mnie to wymaga zbalansowania ). Fabuła jakaś tam jest, ale to kwestia poboczne. Gra nie jest przesadnie trudna, bo sama mechanika survivalu jest bardzo hmm płytka/prosta. Trudniejsza nieco walka z silniejszym przeciwnikiem i bez przygotowania giniemy na kilka hitów i taki berserker na 3 poziomie może nas baaardzo łatwo poskładać na początku, wiec pchanie się tam gdzie nas jeszcze nie powinno być bez odpowiednio przygotowania karze. Podobnie jak wszedłem, jak się później okazało do chyba innego typu mgły w jaskini, która zabiła mnie w sekundę. Ogolnie wrazenia z eksploracji bardzo przyjemne. Animacje walki są poprawne, żadne cuda. Ścinanie drzew wygląda kiepsko, jeden ruch animacji zapętlony, aż drzewo upada i dosłownie znika wypluwając kilka stosików drewna. Tutaj ewidentnie powinni to poprawić, bo machanie kilofem już znacznie lepiej wygląda. Co do budowania, to wokselowe klocki są rewelacyjne, ale mam wielki zarzut co do pozycjonowania klocka takiego jak belka, słupek, czy nawet okno. Wcelowanie w rzadane miejsce jest upierdliwe i w ogóle dziwne, bo musimy celować zupełnie gdzie indziej niż chcemy "przykleic" element. Tutaj gra przegrywa z Valheimem i to bardzo, bo przyklejanie było dużo prostsze i bardziej intuicyjne. Tego sposobu z Enshrouded nie polubiłem ( choć nie twierdzę, że nie da się go ogarnąć). Dodatkowo fizyka raczej nie istnieje tutaj w budynkach, bo przedmiot może wisieć w powietrzu i nic mu się nie stanie. Troche szkoda, ale znowu też trochę mniej upierdliwe będą większe konstrukcje. Ktoś się cieszył na brak potrzeby sortowania skrzyń, bo przy wytwarzaniu postać sama pobierała z okolicznych skrzynek materiały. Tak było w demie, teraz niestety to cofnęli i wracamy do segregacji. Uff No narazie tyle ode mnie.
Ps. Gra jest za 100. O czym jest każdy widzi, kto się cokolwiek interesuje, więc sprawdzić można samemu i zwrócić. Mnie ten klimat przekonuje, a kogo nie, to po prostu bez hejtu niech zwróci, bo gra jest dobra na twn stan i warta uwagi.
Niektóre newsy są paywalem mam znajomego który ma vipa tutaj i on ma inne newsy i artykóły niż ludzie za darmo dodatkowo te darmowe są pisane gorzej oraz urzywna gneratywna ai do nich.
Gierka oferuje bardzo rozbudowany system zniszczeń terenu, więc nie zdziwie się, jak rzeczywiście, gdy ktoś nie kuma jakiej to mocy obliczeniowej potrzebuje i w jednym miejscu go nadużyje, że mu zacznie rwać. Pewnie z uwagi na ten system też wymagania są dosyć duże.
Co do gierki, to jak nie dostało się wersji do recenzji i nie ograło te kilkadziesiąt godzin, to faktycznie ciężko ją ocenić obecnie. Bo tam stopniowo sie coś zmienia. Trochę ciężko określić kierunek, w który iść.
Myślałem, że jest za łatwa ta gra,ale im dalej od początkowej lokacji, tym trudniej.
Z tego co widziałem, to rdzeń gry zapowiada się bardzo dobrze.
W przyszłości zobaczył bym też generator światów.
Ciezko sie bedzie przesiąść z Valheima, gdzie kazda gra od zera to eksploracja i mapa generowana losowo, bardzo lubię grać we wszelakie gry, które korzystaja z tego sposobu. Tutaj mapa będzie za kazdym razem taka sama. :|
Dla mnie to ogromny minus. Chociaż przyznam, że bawiłem się wyśmienicie w The Planet Crafter, gdzie mapa zawsze jest taka sama.
Witam,wlaśnie miałem to napisać że generowane mapy w Valheim mają niesamowitą przewagę jeżeli chodzi o rozpoczynanie rozgrywki od zera.Szkoda że każdy news tego portalu zaczyna się od słów "gra XXX będzie (zagrożeniem,królem,następcą,pogromcą itp dla gry XXX).Gra jest podobna i z tego samego drzewka(survival) i oczywiście będziemy ja porównywać akurat do Valheima ale nie jest to jakiś wyścig zbrojeń każda z nich będzie miała swoich odbiorców.
Odpaliłem wczoraj i parę spostrzeżeń:
- jak kolega powyżej napisał ścinanie drzew dość śmieszne w tej animacji i brakuje mi tego dreszczyku w którą stronę upadnie drzewo :)
- kopanie w miarę spoko tu nie ma się do czegoś czepnąć
- budowanie na tym etapie (kamień,drewno) przypomina lepianki z afrykańskiego buszu oblepione gliną jakoś tak mało efektowne :)
topornie działa przyklejanie elementów może to kwestia przyzwyczajenia.
- kreowanie swojego bohatera w sumie na 3 różne klasy pomaga pewnie w grze multi a w singlu zachęca do przejścia jej jeszcze raz ale
czy będzie się chciało biegać DOKŁADNIE TO SAMO ?
- pomysł z lotnią jest cudowny :) niestety trzeba wiedzieć czy we mgle wylądujemy na ziemi czy tak jak ja w lawie :).
- sama walka (miecz + tarcza) spoko ale łuk trzeba mieć ze sobą.
- mistrzowie i craft jak dla mnie na tym etapie gry dużo o wiele za dużo i po części zbędnych umiejek bo dotyczą osobno każdej klasy i
grając takim barbem nie mam potrzeby zaglądania do któregokolwiek oprócz kowala (pojedyńczy craft od każdego z pozostałych
pozwala na popchnięcie progresu gry).
- portale i przemieszczanie się po mapie? no cóż budowanie portali gdzie się chciało byłoby za bardzo rozpieszczające :)
- sama rozgrywka bardzo przyjemna taki gulasz gier :) skaczemy na linie jak Lara walczymy jak w Soulsach budujemy w teorii
jak w Valheim.
- ach zapomniałbym o questach które wspierają całą ta rozgrywkę i pokazują kierunki w jakich mamy się poruszać bo inaczej pewnie bym
pozostał w tym początkowym inkubatorze :)
I to na razie tyle jeżeli chodzi o lvl 1-6 postaci
Gra jest świetna!
Trochę szkoda, że została wydana w okresie, gdy wszyscy mają Palworld na ustach, ale liczę, że nie odbije się to na jej sukcesie i w przyszłości dostaniemy oszlifowaną wersję 1.0.
Musisz patrzeć na tę grę jak na Skyrim czy Elden Ring, a nie typowego survivala, bo pod tym względem gra jest niezwykle prosta, liczy się eksploracja i walka.
Zarówno Palworld jak i Enshrouded mają bardzo "bezpłciową" stylistykę.
Widząc obrazek z Valheim wiem, że to Valheim, a tu? Może to jakiś Fortnite... tak samo z Palworld i światem podobnym do byle jakiego Forspoken.
Obecnie mam za sobą 30 godzin gry razem ze znajomym na dedykowanym serwerze. Gra jest imponująca pod względem różnorodności terenów i historii opowiadanej poprzez questy, które nie zmuszają do podążania tylko jedną ścieżką - może z wyjątkiem samego początku. Są one naprawdę interesujące, osobiście z przyjemnością czytam każdą notatkę i stopniowo dowiaduję się, co się tak naprawdę wydarzyło - nie będę spoilerować, ale według mnie historia jest znakomicie opowiedziana i trzyma się konsekwentnie wyznaczonych zasad. Czasami możemy się czegoś spodziewać, a czasami coś nas kompletnie zaskakuje.
Przez te 30 godzin gry odkryliśmy wspólnie około 15% mapy. Mój kolega jest zapalonym graczem, który bardzo szybko robi postępy. Dużym plusem są ulepszenia, receptury, narzędzia i mnóstwo rzeczy do ulepszania. Myślisz, że już jesteś dobry? Możesz się mylić, co zawsze można sobie powiedzieć, ale później okazuje się, że znowu mamy kolejny zestaw lepszy od poprzedniego. To samo dotyczy broni – możesz je tworzyć lub znajdować. Znajdowanie przedmiotów w skrzyniach jest całkowicie losowe i nigdy nie wiesz, co ci się trafi: czy część jednego z wielu zestawów dla maga, łotrzyka czy rycerza, czy może broń dla jednej z tych klas. Ilość materiałów oraz wzorów, a także elementów wizualnych w pomieszczeniach jest ogromna, naprawdę ogromna! Możesz stworzyć cokolwiek chcesz i jak chcesz. Przy tym Valheim to drobnostka.
To prawdziwa gratka dla budowniczych – chcesz zamek w stylu średniowiecznym? Proszę bardzo, znajdź odpowiednie tekstury i buduj. Chcesz zamek w stylu Necro? Śmiało, znajdź tekstury i twórz – nie wymienię wszystkich możliwości, bo jeszcze się w to nie zagłębiliśmy. Każdy teren to inni przeciwnicy, a jak dotąd mieliśmy chyba sześć różnych terenów i każdy z nich oferował inne rodzaje zwierząt, flory, fauny i przeciwników. Walki z bossami są za każdym razem inne i interesujące, choć tutaj niestety gra wciąż wymaga dopracowania – różne błędy ułatwiają rozgrywkę, ale przymykam na to oko, podobnie jak na wiele innych mniejszych niuansów. Dla mnie gra to solidne 8/10, a wierzcie mi, grałem w ciągu ostatnich 30 lat w wiele gier tego typu.
P.S. Poziom postaci to 17.