Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Ara History Untold otrzyma funkcje, których mogą pozazdrościć fani Cywilizacji i innych strategii 4X

20.01.2024 11:58
1
2
Procne
74
Generał

Ale... przecież w multiplayerze cywilizacji jest opcja rozgrywania tur jednocześnie

20.01.2024 12:24
2
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
xSikorX
9
Legionista

Albo autor nie wie co pisze albo jednak Civ nie ma wykonywania tur w tym samym czasie. Ciekawie

20.01.2024 13:42
2.1
CzyCieBoli
20
Konsul

Procne xSikorX i jak Wam się podoba ten tryb przy ruchu jednostek i walkach?

20.01.2024 15:54
2.2
Procne
74
Generał

Walka wtedy często się sprowadza do tego kto szybciej kliknie / ma lepsze łącze.

21.01.2024 10:38
3
odpowiedz
Tasdeadman
52
Generał

Brzmi jak nierealistyczna bajka.
Nie słyszałem jeszcze o grze, w której udałoby się stworzyć idealny balans i zawsze będzie jakaś meta.
A z tego co zapowiadają rozumiem, że nasz rozwój będzie elementem losowym tego, jakie karty nam się trafią.
Czyli mam przypuszczenie, że po prostu RNG zadecyduje o tym, czy wygramy czy nie, bo przeciwnik dostanie lepsze zabawki i tyle.
No i fajny pomysł, żeby gra nie marnowała czasu, ale też czy nie lepiej, żeby gra pozwoliła się wygrzebać z opóźnienia zamiast wymuszać jakieś rushowanie?
Bo tu znowu jak rozumiem spawnujemy się w niezbyt przyjaznym miejscu, mija kilku tur zanim wybierzemy lokacje która nam pasuje, w tym czasie przeciwnik z lepszym RNG już rozwija miasto.
Jeszcze trafią nam się słabe karty i elo, przegrywasz zanim zacząłeś.

Tyle rozumiem z tych opisów, które teoretycznie wyglądają ciekawie a mogą okazać się porażką.

21.01.2024 12:09
4
odpowiedz
Czifu z Bunkra
23
Pretorianin

NIESTETY piętą Achillesową w tego typu strategiach jest AI.
komputer musi oszukiwać na milion sposobów by nadrobić głupotę. W efekcie na wyższych poziomach trudności zawsze walczymy z przeważającymi siłami, przeciw lepiej rozwiniętą technologicznie armią itp.
Ja zakończyłem przygodę z tego typu grami, jak przeciwnik na nieurodzajnej tundrze miał więcej miast, większą armię i lepszą technologię .... a jak go w końcu pokonałem to z jego miast ledwo co zarabiałem i bez tych oszukańczych bonusów populacji ubywało xD

Wolę EU4 itp, gdzie przynajmniej osiągnięciem jest nie to "czy" pokonamy wroga, ale "jak szybko".

Wiadomość Ara History Untold otrzyma funkcje, których mogą pozazdrościć fani Cywilizacji i innych strategii 4X