Frostpunk 2 na pierwszym gameplay trailerze; będzie tak głodno i mroźno, że ludzie wyjdą na ulice
Wygląda to powiem szczerze bardzo imponująco. Z tych najważniejszych rzeczy, które rzuciły mi się w oczy:
-Interfejs pokazuje znacznie więcej szczegółów. Ilość miejsc dla mieszkańców, poziom zapełnienia surowców (Których jest więcej, chyba dojdzie ropa, pieniądze czy inny kapitał, ilość zwierząt, materiały budowlane, chyba towary konsumpcyjne i jeszcze jakieś inne, może gaz i zaawansowane rdzenie parowe)
-System wzrostu populacji. Miasto jest o wiele, wiele liczniejsze niż w jedynce. Tam średnio było jakieś 200 ludzi pod koniec a tu ponad 40 tysięcy i liczba stale wzrastała.
- System głosowania. Teraz gracz już najwidoczniej nie będziemy dyktatorem a jedynie reprezentantem, który będzie musiał przekonywać innych do wprowadzenia owych praw. Na oko mamy parlament 100 osób, podział na tych za, przeciw i niezdecydowanych i możliwość negocjacji, jeszcze zobaczymy jak zaawansowaną. Wydaje się też, że będą różne frakcje pokroju technokratów, którzy będą stanowić część populacji.
-System zanieczyszczenia. Chyba koniec budowania domów obok kopalni bo przez brud ludzie pewnie będą niezadowoleni, chorzy i tak dalej.
-Zamiast stref ciepła, czyli ogrzewanych miejsc wokół głównego generatora i pieców będą teraz linie ciepła, wokół których będziemy budować budynki. Nie wiem tylko skąd różnica kolorów, może to być pokazanie jaka część miasta jest zadowolona, albo kwestia technologii czy przyjętych praw.
-Ekonomia będzie wydaje się dużo bardziej rozbudowana. Z jednej strony różne wyspecjalizowane dystrykty rodem z City Skylines czy Simcity, z drugiej większa liczba surowców. Planowanie miasta może być w tej części znacznie ważniejsze niż w jedynce.
Czyli wychodzi na to, że tworzą grę ZNACZNIE większą, bardziej rozbudowaną, bogatszą o wiele nowych mechanik i opartą na innych zasadach ekonomicznych. Chyba regrywalność dwójki będzie na o wiele wyższym poziomie od jedynki.
Ciekawe jakie wymagania, bo przy 1 juz wiatraki w prockach na max obrotach chodzily i chcialy odleciec.
jeśli nie będzie tak samo liniowa i oszukiwać na tym że nie jest liniową grą a strategiczną to może być super
Wygląda dużo ciekawej, w jedynce nie rozumiałem paru opcji tutaj jest pogląd na całe miasto z góry.
Po samym trailerze już nie lubię tych mieszkańców... oj będą roboty przymusowe.
ciekawie się zapowiada, bo wygląda że zwrot o dość znaczący kąt, zarówno jeżeli chodzi o kwestie "miastu nie wolno upaść!",
tylko pytanie czy w tym wszystkim tytułowy "Frost" nie zginie gdzieś. tzn. czy skupienie się na tym że cywilizacja się już jako tako odbudowuje i mamy lepsze zabawki do utrzymania ciepła nie spowoduje że ta walka o przetrwanie względem temperatury nie zejdzie na daleki plan (chyba że różnego rodzaju długoterminowe planowanie może się odbić czkawką na tym, że w pewnym momencie kontrola temperatury będzie problematyczna).
1-ka to dla mnie gierka do której wracam od czasu do czasu na kilka godzin, żeby sobie juz cos pokombinowac (exploitowalność hard :D) , 2-ka wygląda jak zupełnie coś nowego umieszczone w tym samym uniwerku.
fajnie że to już w tym półroczu ;)
tylko pytanie czy w tym wszystkim tytułowy "Frost" nie zginie gdzieś. tzn. czy skupienie się na tym że cywilizacja się już jako tako odbudowuje i mamy lepsze zabawki do utrzymania ciepła nie spowoduje
W trailerze wyraźnie pokazało, że mamy za dużo ludzi, a mamy problemów z dostępnymi zasobami. Węgiel i drewno kiedyś się skończy, zanim przejdziemy na ropy. Zimno nadal jest dla ludzkości zagrożenie.
A jeśli ropy dla 1/3 ludzkości nagle się skończy, albo platforma wydobywcza ma awaria na dłuższy metę, to co będzie?
Będziemy musieli dokonać wyboru, jak dużo i dla kogo będziemy poświęcić ograniczone zasobów. Może dojść do wojny domowe o ciepła i jedzenia.
Prawdopodobieństwo będzie miał wątek "sekta", który fanatycy wierzą, że zagłada zimno jest wola Boga i będą dokonać sabotażu na generatora ciepła lub źródło "paliwo". Ale to tylko są moje wyobraźnie.
Mróz sprawi, że trudno jest uprawiać żywności na większe skali. Nie będzie łatwo znaleźć miejsce na budowanie więcej budynki z myślą o produkcji żywności (też potrzebują ciepła). Zwierzęta dla myśliwi nie będą nieskończone. W grze Frostpunk 1 jest łatwiej, bo ludzi nie są dużo. W trailerze pokazało, że miasto mierzy się z problemem głodu i bezdomność. Wyobraź sobie, że w grze This War of Mine mamy 100 ludzi do utrzymania, a nie 3-4. Jak chcesz to rozwiązać?
Jeśli temperatura zimno osiągnie jeszcze niżej przez jakiś czas, np. ponownie wielka burza, to grozi paraliżu pracy w wydobyciu paliwo i produkcji żywności, a pająki-roboty nie są wystarczające dużo do zastąpienia, bo zaawansowane części elektryczne są rzadkie. Tylko to utrudni wszystko.
Mróz + przeludnienia + małe miejsce + mało zasoby = zabójcza kombinacja. Będziemy musieli dokonać bardzo trudne decyzji.
Gdyby nie mróz, to wszystko byłoby o wiele prościej.
Pożyjemy i zobaczymy.