Forza Motorsport jednak z nową trasą w styczniu, ale kosztem samochodów i poprawek błędów [Aktualizacja]
No cóż, w takim razie postępu nie ma i nadal mamy 5 miesięcy do wyjścia FM8 z early accessu
Forza to był zawsze najmocniejszy filar Microsoftu. I wiem, że to głównie Horizony były bardziej lubiane i popularne, ale chyba Motorsporty też nie wypadały źle? Skąd nagle ta obniżka formy?
Może to AMS2 i CARS 2, a nawet CARS 3 postawiły poprzeczkę zbyt wysoko? Nie samym RT człowiek żyje...
Twórcy tej gry w zasadzie sami wyrządzili sobie krzywdę. Sześcioletni odstęp od wydania poprzedniej części wyniósł oczekiwania graczy na niebotyczny poziom (nawet jeśli właściwa produkcja trwała tak naprawdę ok. czterech lat), a deweloper na swoją zgubę podsycał je dodatkowo buńczucznymi przechwałkami i wielkimi obietnicami.
Dlatego reakcja graczy nie mogła być inna, gdy zderzyli się z ubogą zawartością i wieloma technicznymi problemami - mimo że nowa Forza powstała na naprawdę solidnym fundamencie i ma potencjał, by stać się o niebo lepszą grą niż poprzednie części (przede wszystkim za sprawą nowej symulacji fizyki, dzięki której już teraz można się tutaj znakomicie bawić). Przyjdzie nam jednak trochę poczekać, zanim twórcy uzupełnią brakujące trasy i formy wyzwań (np. drift), a może i opracują alternatywny, bardziej angażujący tryb kariery.
Wcześniejsze odsłony były mniej lub bardziej udane, FM7 miała bardzo dobry start i była wręcz wzorem optymalizacji, ale za to nie wprowadzała zbyt wiele innowacji względem poprzedniczek. Dlatego też FM8 miała być rebootem, tworzonym "ground up". Gra była też w produkcji znacznie dłużej względem poprzedniczek, co podniosło poprzeczkę.
Niestety, ale gra jest ewidentnie po prostu następną iteracją a nie rebootem, problemy z poprzednich odsłon (głupie AI, bugi fizyczne podczas jazdy) zostały, a do tego doszła fatalna optymalizacja, brak znacznej poprawy oprawy graficznej, okrojenie z zawartości, nudna kariera bez żadnych innowacji, wolne i nieintuicyjne UI, brzydkie modele samochodów pamiętające czasów FM4, kiepsko odwzorowane tory.
Największy postęp to multi, no to jest ta część gry, która jakoś rekompensuje jej wady, bo jest faktycznie przebudowana od zera na wzór systemu z GT Sport.
Konkretnych danych sprzedażowych nie mamy (Microsoft nie lubi się chwalić takimi liczbami... zwłaszcza gdy nie ma czym), więc bazuję na porównaniach aktywności w trybach rankingowych w poszczególnych grach, ewentualnie statystykach Steama (https://steamdb.info/app/2440510/charts/). Wyniki Forzy Motorsport wyglądają mizernie na tle tego, co widzę w Forzy Horizon 5 i (jeszcze bardziej) Gran Turismo 7, a nawet The Crew: Motorfest. Trudno mi wierzyć, że spełnia to oczekiwania Microsoftu.
Jak to sprawdzasz? chodzi mi o 1 część Twojej wypowiedzi.
I jak sprawdasz peak GT7 i Motorfest skoro nie ma na steam?
Po prostu sprawdzam, ilu graczy łącznie dodało swoje rezultaty do cross-platformowych rankingów wewnątrz gry (tam, gdzie taka informacja jest podana wprost lub da się ją obliczyć). Dotyczy to głównie prób czasowych (w trybie Sport w GT7 i w trybie Rywali w Forzach), a w The Crew Motorfest także różnych innych wyzwań.
W Gran Turismo 7 próby czasowe są aktywne po dwa tygodnie i liczba uczestników po takim czasie prawie nigdy nie spada poniżej pół miliona, a nierzadko przekracza milion.
W Forzie Horizon 5 wyzwania Rywali wyróżnione na Playliście Festiwalowej po dwóch tygodniach mają przeważnie ok. 200 tys. wpisów.
W przypadku Forzy Motorsport natomiast nie widziałem jeszcze rankingu w trybie Rywali, w którym odnotowano by ponad 100 tys. zgłoszeń - i dotyczy to nawet konkurencji dostępnych od samego dnia premiery.
Oczywiście trzeba brać poprawkę na specyfikę poszczególnych gier (np. GT7 zachęca nagrodami do udziału w próbach czasowych), ale nawet wtedy liczby wykręcane przez Forzę Motorsport wydają się niepokojąco skromne.
Nadal brak nowych aktywności, o driftach dragach wyścigach pokazowych i wytrzymałościowych ani słychu w nowym oświadczeniu nawet nie napisali że nad tym pracują xD (Nadal w kampani nie ma żadnego wyścigu w którym wykorzystamy samochód z okładki!!!). dodatkowo T10 jeszcze bardziej się zakopuje zamiast dodawać po prostu nowe eventy do kampanii żeby dla nowych graczy było jak najwięcej to JE USUWAJĄ XD Za miast tworzyć po prostu dobrą kampanię bawią się brudne psychologiczne triki (FOMO) Ja chyba już straciłem cierpliwość skończę już zawody które zacząłem, i tyle uninstall, zacznę przygodę z AC i PC1 i 2 (nigdy nie grałem)
Gram na konsoli i totalnie nie rozumiem hejtu na tą grę, jestem w 100% przekonany że hejtują gracze pc, albo posiadacze Playstation żeby sobie odreagować fatalne GT7
A ja jestem w 100% przekonany, ze jestes jednym z tych pelikanow, co lykaja wszystkie kupsztale jak leca i pozniej zawziecie ich bronia, bo wydalli na nie kupe kasy i im glupio sie przyznac, ze wtopili.
Jaki hejt? Chyba że jesteś jednym z tym, co każdą krytykę uznaje na hejt.
Nie mam konsoli. Jestem pececiarzem z krwi i kosci.
A co tu chwalić? Wydali okrojony produkt. Trzeba czekać na kompletną grę, czyli jakieś GOTY.
Mówię jako posiadacz PC oraz konsol od Microsoftu, Nintendo oraz Sony.
Oj nie trafiłeś ;) mam XSX i PS5 i grywam i w GT7 i FM ;) po prostu wyjadacz forzy od czasów fm3 i fm4 dawno temu na x360 , jestem zawiedziony tym co gra ma do zaoferowania (głównie singlowo) i tym co gra dostaje gra po premierze, dodatkowo kupiłem tą grę w pudełku za 299 XD
Via Tenor
No stary... to mi pojechales. Szacun! -->
A teraz mi wyjasnij, jaki to ja jestem? Moze dowiem sie jakichs madrosci od ciebie.
Jesteś pewien, że sam nie jesteś psychofanem? Bo na lewo i prawo rzucasz oskarżenia, podczas gdy jedyny twój argument to "u mnie działa"
Mnie to nie interesuje, gry wyścigowe na torach są poprostu nudne. Nie lubię symulatorów, bo od tego mam samochód. Jak Forza to tylko Horizon.