Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Opinia Capcom, zrób po prostu Monster Hunter World 2 i będzie dobrze

05.01.2024 15:16
1
lis22
85
Generał

Monster Hunter World jakoś mi nie podszedł, wolę Rise i Stories 2.

post wyedytowany przez lis22 2024-01-05 15:16:57
05.01.2024 15:30
THeMooN85
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
THeMooN85
126
Eternally Querulous

"Chciałbym, aby Capcom zrobił po prostu Monster Hunter: World 2 i będę zadowolony."

Dokładnie.

Rise jest dla mnie zbyt wschodni i zbyt bajkowaty. Wolę bardziej realnie wyglądającą grafikę. Gdyby tak jeszcze nowy MH był mniej wschodni (postaci - żywcem wyjęte z japonii, ich wygląd - zbyt skośnoocy, i infantylne zachowania - szczerzenie zębów do byle czego, skakanie z radości i jakieś piruety), zachowując przy tym klimat... wyszłaby gra idealna.

05.01.2024 16:17
zielele
2.1
1
zielele
149
Legend

Via Tenor

zbyt skośnoocy

05.01.2024 16:42
2.2
Child of Pain
186
Legend

Jak wygladaly stare gry? Widze mamy specjaliste ktory nawet nie potrafi na wikipedii sprawdzic starych gier. O ile Monster Hunter World byl wielkim sukcesem nie wzial sie z powietrza, stare Monster Huntery tez wykrecaly swietne wyniki sprzedazy.

05.01.2024 15:30
😍
3
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
CyroFox
1
Junior

Oby to było MHW 2 bo Rise wg mnie był gorszy, czułem się mniej elastyczny i gra wydawała się mniej czytelna niż World, WG mnie też graficznie wygląda gorzej i bardziej przypomina mi metina XD, co mi nie podpadło do gustu. Chociaż Rise miał super pomysły jak piesek czy linka, to nwm, dla mnie używanie ich było trochę nie intuicyjne. Ostatecznie nie ukończyłem Rise a wróciłem do World i liczę że Wild zrobi to wszystko lepiej i więcej jedna z niewielu gier na którą się napalam.

05.01.2024 16:43
3.1
Child of Pain
186
Legend

W ktorym miejscu przypomina Metina?

06.01.2024 23:51
3.2
AdamXvvX
57
Pretorianin

Stary przecież Rise był na Switcha robiony. Coś ty od grafiki oczekiwał jak ta konsola gorsza od telefonu jest xD

05.01.2024 16:32
😂
4
1
odpowiedz
24 odpowiedzi
Asmodeus
38
Senator

Miałem również krótką przygodę z Monster Hunter: Rise, ale to tytuł zupełnie inny, casualowy.
150 + 100 godzin w MH:W na liczniku i juz zrobil sie z niego master-gejmer zarzucajacym innym casualowosc? XD
Z czym ty do ludzi kolo XD.
(mam jakies 600-800 godzin w MH:W, dobre 400-600 w MH:Rise na Switchu + PS5 i daleko mi do "progamera" takiego jak ty XD. Juz nie licze starszych odslon, gdzie moj czas gry jest liczony w tysiacach godzin.)

A nastepnie odpala taki koles full każul mode i błaga:
Zwłaszcza gdy do swojego builda potrzebujecie tego jednego, konkretnego przedmiotu o niezwykle niskiej szansie na zdobycie. Capcom powinien po prostu dać możliwość sensownego pozyskania takich rzeczy, chociaż poprzez ich wytworzenie. Coś na zasadzie „graczu, namęczyłeś się i grindowałeś, ale RNG nie było po Twojej stronie, więc proszę, użyj craftingu”.

A moze koles po prostu zmien builda lub wybierz inna bron? Nikt ci nie kaze klepac tego samego, co inni ograli tysiace razy. No, ale przeciez to byloby casualowe... a nie zaraz XD

Ja mam nadzieje, ze kolejnego MH:W nie zobaczymy z jego durnym tenderize-albo-nie-zadajesz-obrazen czy kretynskimi multi-only-bo-ma-OHKO-atak potworami (helou Behemoth, Leshen i Altareon?).

post wyedytowany przez Asmodeus 2024-01-05 16:33:24
05.01.2024 16:44
4.1
Child of Pain
186
Legend

"Dziennikarz" ktory nawet nie potrafi skorzystac z wikipedii, troche jak prawdziwi gejmerzy ktorzy mysla, ze From Software zaczelo tworzenie gier na powaznie od Soulsow.

06.01.2024 01:51
Ergo
4.2
Ergo
98
Generał

Asmodeus

Ale akurat co do MH: Rise ma rację i ja bym się nie czepiał. Rise jest uproszczonym i ubogim Worldem, określenie casualowy Monster Hunter jak najbardziej tutaj pasuje.

Co do zdania o dropieniu części z potworów to 100% racja. Jak słyszę, że ktoś chce coś uprościć bo czegoś nie może zdobyć to mi się krew gotuje w żyłach. Typowi dzisiejsi "dad gejmerze" którzy grają godzinkę w tygodniu i oni chcą mieć wszystko więc trzeba dla nich uprościć grę.
Akurat szansa na drop w MH to można powiedzieć kwintesencja tej gry. Bez tego ludzie nie spędzaliby w tej grze po 1-2k godzin.

06.01.2024 08:50
Pefrik
4.3
1
Pefrik
38
Chorąży

GRYOnline.plTeam

Nigdy nie nazwałem siebie "master-gejmerem" i raczej daleko mi do niego. Napisałem własne odczucia - dla mnie World jest bardziej wymagający od Rise i tyle. Nie napisałem, że gorszy, czy "ten kto się przy nim dobrze bawi, ten casual". Czytasz w tym więcej, niż jest.

I zgodzę się, że zostało to źle ujęte, jeśli chodzi o gear. Miałem w tym przypadku na myśli jedynie dekoracje, bo całą resztę można sensownie farmić. W przypadku dekoracji w World nie pogardziłbym, aby Elder Melder miałą wszystkie gemy do przetapiania - jak już temperedy/Great Jagrasa/Lavasiotha się nafarmiłem XX godzin i nie wyleciało mi coś istotnego do min-maxingu, dajcie mi to scrafcić.

Ale nie od razu, bo "ja chcę", tylko jako zabezpieczenie przed niefartem. Dokładnie jak gemy z elder dragonów czy innych bestii. Niska szansa na drop? Tak. Inwestygacje ze złotymi nagrodami pomagają? Tak. Ale jak masz pecha to idziesz do Elder Meldera, palisz konkretny Wyverian Ticket i masz gema. Wcześniej musiałeś jednak na to zapracować.

Jeśli to casualowe to cóż, jestem casualowy :)

06.01.2024 12:30
4.4
Asmodeus
38
Senator

Rise jest uproszczonym i ubogim Worldem, określenie casualowy Monster Hunter jak najbardziej tutaj pasuje.
Widze, ze kilka osob lubi tu rzucac "casualowym Rise" ale ani jedna osoba nie podala argumentow. Wiec moze najwyzsza pora napisac DLACZEGO Rise jest casualowy a MHW jest "progejmerski". Najlepiej przez pryzmat MH2ngG/MH3, aby miec jakis szerszy kontekst co czyni gre latwa a co trudna.

Napisałem własne odczucia - dla mnie World jest bardziej wymagający od Rise i tyle. Nie napisałem, że gorszy, czy "ten kto się przy nim dobrze bawi, ten casual".
A w tekscie jak byk: "Miałem również krótką przygodę z Monster Hunter: Rise, ale to tytuł zupełnie inny, casualowy."
To wiec tytul jest casualowy czy dla ciebie jest po prostu zbyt prostu i przeszedles go z zamknietymi oczami (z ciekawosci - wysolowales ten alert na duzego magnamalo, czy gra jest tylko prosta jak grasz z innymi?)

Next:
nie nazwałem siebie "master-gejmerem" i raczej daleko mi do niego oraz
jak już temperedy/Great Jagrasa/Lavasiotha się nafarmiłem XX godzin i nie wyleciało mi coś istotnego do min-maxingu, dajcie mi to scrafcić
Jak napisalem wczesniej (dalej w watku): po co ci min-max jak jeszcze nie jestes master-gejmerem? Min-max jest po to aby urywac sekundy jak juz dotarles do maxa swoich mozliwosci, a tu podejrzewam, ze jest sporo miejsca na poprawke samego stylu gry. Zreszta - nigdy nie mialem 7 attack jeweli (konczylem przygode z MHW majac 2 albo 3, nie pamietam) i nie plakalem o to aby ulatwili mi ich dropy. Po prostu uzywalem innych buildow/innej broni. Master rankowego Nergigante potrafilem spuscic w kiblu w 4 minuty z hakiem uzywajac gunlancy, a nadal nie narzekalem "dajcie mi attack jewele bo jeszcze nie mam min-maxa", kiedy na samym skillu moglbym urwac kolejna minute (rekord to cos okolo 2 minut).

Pokolenie "dejów"...

06.01.2024 12:49
Ergo
4.5
Ergo
98
Generał

Asmodeus

Grałem tylko w MH World i Rise. Kiedyś w latach 2000+ próbowałem jakiegoś MH na PC, ale wtedy nie podeszła mi ta gra, ale nie muszę znać całej serii aby stwierdzić, że coś zostało uproszczone. Tak że porównań do starszych odsłon nie będzie.

Co do argumentów za, to dużo tutaj nie trzeba pisać. Rise jest po prostu o wiele łatwiejszy, łatwiej o sprzęt i wszystko inne. Budowanie buildow jest tak monotonne, że masakra. Większość sprowadza się po prostu do maksowania cryt dmg i cryt rate co jest bardzo łatwe do uzyskania. Endgame polega na craftowaniu talizmanów co jest jakimś żartem. Uniki są na trzy kilometry i można je spamować praktycznie bez końca + mamy jeszcze linki. Staminy jest tyle, że można by przejść na niej wszystkie części Souls na raz.
W MH World to wszystko jest lepiej przemyślane, wszystkie dodatki z broni czy pancerza mają większy sens. Ogólnie wszystko ma większy sens w MH: World, ta gra jest po prostu lepsza od Rise pod każdym względem o kilka poziomów.

post wyedytowany przez Ergo 2024-01-06 12:55:28
06.01.2024 13:09
4.6
Asmodeus
38
Senator

Większość sprowadza się po prostu do maksowania cryt dmg i cryt rate.
Uhhh, przeciez w MHW robi sie dokladnie to samo. Poza dualami (i łukami) nie pakuje sie nawet elemental damage, bo w MHW RAW>ELE. Dopiero w Rise elemental buildy maja sens i tutaj juz mozna zbudowac semi-elemental GSa czy LSa. Wiec juz chociazby tutaj Rise ma wieksza roznorodnosc buildow niz MHW.

Endgame polega na craftowaniu talizmanów co jest jakimś żartem.
Uhhhh... afflicted monstery aby ulepszac bron (nowe sloty na efekty itp)? Jesli sie nie myle, jest to nawet wazniejsze od dobrego talizmanu. Zreszta wyfarmenie dobrego talizmanu nie jest trudne - dopiero "perfekt" (do wyzej wspomnianego min-max) jest problemem. Tylko, nikt nie kaze grac pod min-maxa... Jak wczesniej wspomnialem: te dodatkowe 5% clear speed na min-max nie przyda sie zbytnio, kiedy jako gracz mozesz poprawic clear time o 50%. A afflicted weapon upgradesz na dziendobry potrafi dac 15-20% wiekszy clear speed (samym RAW damage boostem i sharpnessem).

Staminy jest tyle, że można by przejść na niej wszystkie części Souls na raz.
W MH nigdy nie bylo duzych problemow ze stamina - to nie soulsy, gdzie wywalalo sie ze staminy na atakach. W MH stamina jest glownie potrzebna do biegania. I zarowno Rise jak i MHW maja podobna "nieskonczonosc" staminy. Jedynie w starszych odslonach miala ona znacznie wieksze znaczenie, kiedy w grze byly elementy survivalowe. Tak, kiedys trzeba bylo nosic ze soba cooling/warmth potion bo bez nich w lodowych lokacjach w ciagu 5 minut stamina spadala do zera (z nimi - naturalnie). Dodatkowo, trzeba bylo jesc well-done steaki co kilka minut bo stamina spadala samoczynnie tak czy siak. W MHW/Rise tez spada ale ZNACZNIE wolniej (moze raz na 10 mnut)?
W kazdym badz razie zarzut dotyczacy staminy bije tak samo w Rise jak i MWH bo oba sa tu uposledzone.

Ogólnie wszystko ma większy sens w MH: World, ta gra jest po prostu lepsza od Rise pod każdym względem o kilka poziomów.
Nope. Tenderize nie ma sensu. Nacisk na multi nie ma sensu (np. Behemoth czy Leshen - powodzenia z zabijaniem ich solo; pewnie nie probowales?). Zreszta to nie jest MH:Frontier aby byc multi-only. Potworki sa zbyt powolne - chyba tylko po to aby trafiac je z pelnego combo z GSa (w Rise praktycznie nie da sie przywalic calego combosa, chyba ze dobrze sie ustawisz i masz troche szczescia). RAW > wszystko inne - tez nie ma sensu (bo uposledza buildy do +atk, +affi, +raw).

post wyedytowany przez Asmodeus 2024-01-06 13:16:50
06.01.2024 13:26
4.7
Child of Pain
186
Legend

W ktorego Monster Huntera wczesniejszego grales na PC, moze jeszcze bez emulatora? Ciekawe, ze podobne opinie mieli ludzie o World w porownaniu do poprzednich czesci.

06.01.2024 14:24
4.8
Asmodeus
38
Senator

Uhh to pytanie do mnie czy pozostalych rozmowcow?
Ja katowalem MH2ndG (a dokladniej MHP2G) w wersji Jap (1000+ godzin) na PSP, pozniej MHP3rd (PSP), Monster Hunter Tri (na NDS; w tego gralem najmniej bo praktycznie bylo to to samo co MHP3rdUltimate), MHW (PS4), MHRise (PS4/5). I daleko mi do nazywania czegokolwiek casualowym - jak widac, jest to domena PCMR lul.

post wyedytowany przez Asmodeus 2024-01-06 14:24:54
06.01.2024 14:25
Ergo
4.9
Ergo
98
Generał

Asmodeus

1) W MHW masz po prostu więcej możliwości i takie nie meta build mają większy sens.

2) Mówię o podstawce. Sunbreak oczywiście bardzo poprawił tę grę, ale ten dodatek to był straszny scam bo wszystko co wprowadził to powinno być już w podstawce.

3) W MHW musisz jednak bardzie rozważnie używać uników i zwracać uwagę na stamine.

Ja nie twierdzę, że MHW jest idealny. Jak sam wspomniałeś, np wymóg gry online aby ubić niektóre bossy to porażka totalna, ale jednak porównując obie części World jest lepszy i trudniejszy.

Child of pain

Całkiem możliwe, że grałem na jakimś emulatorze, już totalnie nie pamietam bo było to z 15 lat temu.

post wyedytowany przez Ergo 2024-01-06 14:26:42
06.01.2024 14:45
4.10
Asmodeus
38
Senator

W MHW masz po prostu więcej możliwości i takie nie meta build mają większy sens.
W kazdym MH nie-meta buildy maja sens... Zreszta juz sam fakt, ze mowisz o meta-buildach swiadczy o podejsciu do gry: pierwsze poradniki, youtube etc a pozniej dopiero grac lol. Zarowno w MHW jak i Rise jechalem na tych "nie meta" buildach przez 95% czasu gry, jedynie pod sam koniec (farmienie koron do platyny) przestawilem sie na "meta". Moze przy nastepnym MH najpierw skoncz "fabule", dojdz do end-game i wtedy zacznij szukac buildow - wtedy przestaniesz narzekac na "mala roznorodnosc" (lul x2).

Mówię o podstawce. Sunbreak oczywiście bardzo poprawił tę grę, ale ten dodatek to był straszny scam bo wszystko co wprowadził to powinno być już w podstawce.
Czyli porownywales MHW z pelnym contentem (Iceborne) do MHRise podstawki (czyli polowa contentu) i narzekasz, ze Rise ma malo contentu i roznorodnosci? Srsly? Z czym do ludzi? Zdajesz sobie sprawe ze od czasu MH2 kazdy wydany MH ma polowe contentu na start a pozniej wychodzi wersja G/ultimate/jak-zwal-tak-zwal z master rankiem i pozostala zawartoscia?

W MHW musisz jednak bardzie rozważnie używać uników i zwracać uwagę na stamine.
Lol. Czyli jednak nie grales zbyt duzo w Rise aby gadac takie bzdury. Sprobuj jednak tego ultra-magnamalo na solo; szybko nauczysz sie oszczedzac stamine. Zreszta przy wiekszosc afflicted monsterow (solo) bedziesz blagal o wiecej staminy i lecial na dash juice...
A jesli grasz tylko multi, to czas wyjsc z full-casual mode :)

06.01.2024 14:59
Ergo
4.11
Ergo
98
Generał

Dobra widzę, że ta dyskusja nie ma sensu bo ty sobie coś sam wymyślasz i dopowiadasz. Akurat jestem fanem soulsow, a w takiego MH preferuję grę solo-multi żeby było ciężej. Co do poradników to nigdy żadnych nie używam bo to jest odbieranie sobie radości z poznawania gry. Nawet zaczynając grać w takie POE tworzyłem zawsze własne buildy bo to mi sprawiało frajdę i dawało satysfakcje. Tak że sory, ale twoje wróżby są gorsze od wróżbity Macieja.

Z resztą, do ciebie mówić to jak do ściany. Z myśleniem to chyba tobie nie po drodze. Ja piszę o tym, że w MHW nie meta buildy miały większy sens, a ty, że w każdym MH nie meta buildy miają sens. xD

post wyedytowany przez Ergo 2024-01-06 15:18:03
08.01.2024 07:23
FriedJorgen
4.12
FriedJorgen
5
Legionista

Ergo

Totalnie bezstronnie, bo nie gram w zadna z tych gier (ale chyba skusze sie na Rise) - czytajac Wasza rozmowe i ostatni Twoj komentarz jasno widac, ze Asmodeus rozlozyl Cie na lopatki argumentacja poparta tysiacami godzin w tych gierkach, a Ty wyskakujesz mu z doswiadczeniem z PoE :D

Troche blazen.

08.01.2024 09:24
Ergo
4.13
Ergo
98
Generał

FriedJorgen

Że co? xDDD Chłopie, jak przeczytałeś wszystko i napisałeś tak debilny komentarz to proponuję wrócić do szkoły i nauczyć się czytania ze zrozumieniem.

Nawiązanie do POE i innych gier było po to żeby mu mniej więcej nakreślić jakim jestem graczem bo gość nie ma pojęcia z kim rozmawia, a zarzuca mi, że korzystam z poradników do gier i oglądam youtuberow żeby min-maxowac grę. To po pierwsze.

Po drugie, to niby czym mnie rozłożył? Jakim argumentem? Czy jesteś tak ograniczony i wystarczy, że ktoś napisze, że ma tysiąc godzin w danej grze i to już jest dla ciebie argument który wygrywa dyskusję? Skąd wy sie bierzecie? Takich to nawet w kapuście się nie znajdzie.
A co do tego blazna to faktycznie. Trzeba być blaznem aby nie mieć pojęcia o czym ktoś rozmawia i na podstawie tej rozmowy wyciągnąć wnioski o tym kto ma rację. Szczyt głupoty.

08.01.2024 09:34
4.14
Asmodeus
38
Senator

Co do poradników to nigdy żadnych nie używam bo to jest odbieranie sobie radości z poznawania gry.

Przeciez pisales o meta i nie-meta buildach. Grajac solo i nie majac porowania z innymi (YT/poradniki itp) nawet bys nie wiedzial co to meta a tym bardziej jakie buildy sa meta a jakie nie sa. Ergo - porownywales/szukales informacji aby wiedziec jaka jest obecnie meta i jakie buildy sa najlepsze. Wiec bardzo szybko na podstawie uzywania kilku slow moge dowiedziec sie z jakim graczem mam do czynienia. Ezy peasy.

A co do grania: ja gram tym co wydaje sie sensowne (i dziala) - poradnikow szukam dopiero pod sam koniec, podczas grindu do platyny. I nie cisnieniuje jak nie mam wszystkiego co potrzeba do "min-maxa" ani nie placze aby Capcom dal mi wyfarmic brakujace dekoracje/dropy - ot uzywam podobne buildy i tyle. I w ten sposob w Sunbreak (grinduje korony do Rise, jeszcze zostalo mi kilka) nadal nie mam "meta buildu" bo go nie potrzebuje, skoro widze, ze samym skillem moge podciagnac clear times (plus musze sie nauczyc solowac jeszcze kilka potworkow, bo z niektorymi idzie dosyc slabo). Zreszta po ograniu 4-5 MH mozna smialo zalozyc, zeby budowac buildy pod affi/raw i olac elementale (najwyzej mozna sie pozytywnie zaskoczyc w end-game). Ah i powyzsze dotyczy oczywiscie tego, czym gram (LS, GS, H, GL). Dla B czy DSow elemele jest jednak wazne.

Anyhow: w ostatecznosci niech kazdy sobie gra jak chce, nic mi do tego. Jedyne czego sie czepiam to klasycznego PCMR/mastergejmerowania po ograniu jednego tytulu i spogladania na innych z gory (moja gra najlepsiejsza inni to każule), szczegolnie gdy ma sie jeszcze mleko pod nosem...

post wyedytowany przez Asmodeus 2024-01-08 09:41:41
08.01.2024 10:19
Ergo
4.15
Ergo
98
Generał

Asmodeus

Ty tak teraz serio? Grając w MHW czy MHR nigdy nie spojrzałem na YT na jakiś meta build.
Jak się gra w daną grę to samo z siebie wychodzi co jest najbardziej efektywne i o to mi chodziło pisząc o meta buildach. W MHW jest większy sens gry różnymi setupami broni i pancerzy. MHR jest bardzo prosty, całą kampanie przechodzi się bez żadnego problemu, a farmienia praktycznie nie ma, wszystko zdobywa się bardzo łatwo. Sam element w MHW ma większy sens, w mhr lecisz bezmyślnie cryt dmg i cryt rate który bardzo łatwo złożyć i to tyle, nic ci więcej nie potrzeba.
Gra nie zachęca do kombinowania z buildami, w MHW jest z tym zupełnie inaczej. Porównując podstawke MHW z MHR to gołym okiem widać, że Rise jest ubogi w content. W podstawce Rise zostaje ci nudne farmienie talizmanów i to tyle. W MHW masz klejnoty które po pierwsze dają więcej możliwości, niż talizmany, podczas budowania buildu, a po drugie nadają sens polowania na różnego rodzaju potwory. W Rise jeśli dobrze pamitam to wystarczyło farmic tego ostatniego bosa elektrycznego węża pod talizmany. Można powiedzieć, że cały end game opierał się na farmieniu ostatniego bosa po to aby za którymś razem rng pozwoliło na trafienie talizmanu który chcesz, nuda. Wszystkie te pułapki i ogólnie przygotowanie się do jakiegoś potwora miało sens, w Rise nigdy mi nawet przez myśl nie przeszło aby coś zmienić w buildzie pod jakiegoś potwora.
Czy tego chcesz czy nie to Rise jest uproszczony względem MHW. Ta gra jest właśnie bardziej przystępna i skierowana do casuali. I nie nadinterpretuj tego co ktoś napisał bo nie chodzi tutaj o to aby stawiać się w lepszej pozycji od kogoś bo grało się w poprzednią część MH. Takie są po prostu fakty, Rise jest bardziej casualowy.

08.01.2024 10:45
4.16
Asmodeus
38
Senator

Yawn, nudzisz.

Sam element w MHW ma większy sens, w mhr lecisz bezmyślnie cryt dmg i cryt rate który bardzo łatwo złożyć i to tyle, nic ci więcej nie potrzeba.
Calego MHW mozna przeleciec uzywajac jednej broni (i jej rozwiniec), ladujac w affinity + damage. Wiec nie wiem, gdzie ty widzisz ten "wiekszy sens". Zreszta tak wlasnie go skonczylem. Nawet nie majac jednego "meta" buildu. lol. GS + true charge slash (czy jak to sie zwie) = kazdy atak wchodzi za tysiace. Bo potworki w MHW sa powolne jak muchy w smole.

Gra nie zachęca do kombinowania z buildami, w MHW jest z tym zupełnie inaczej.
W jaki sposob zacheca? TCS na GSie i kroisz 80% contentu bez zmiany buildu. GL uzywalem glownie do shellowania nergigante i to pod koniec przy farmieniu koron - bo szlo szybciej i nie musialem ruszac sie z miejsca. Elementale? Lol, nikt nie uzywal elementali w end game, wszyscy latali z tymi samymi GSami (w multi). W single - uzywaj whatever.

W podstawce Rise zostaje ci nudne farmienie talizmanów i to tyle.
No popatrz. A ja farmie zlote korony i nawet nie tykam talizmanow. Niespodziewane, co nie? Cholera, niemozliwe ze sam sobie znalazlem zajecie dla end game! (platyna, jakby co)

Wszystkie te pułapki i ogólnie przygotowanie się do jakiegoś potwora miało sens, w Rise nigdy mi nawet przez myśl nie przeszło aby coś zmienić w buildzie pod jakiegoś potwora.
Nigdy nie zmienialem builda pod potworka w MHW poza jednym wyjatkiem: Vaal-Hazak, bo effluvia kasuje HPki zbyt mocno. I tyle. A poza tym GS + TCS i kasujesz caly content.

Czy tego chcesz czy nie to Rise jest uproszczony względem MHW. Ta gra jest właśnie bardziej przystępna i skierowana do casuali.
Nie misiu, to twoje zdanie. Mniej farmienia w end-game nie oznacza casualowosci - to jedynie twoj wymysl.

I nie nadinterpretuj tego co ktoś napisał bo nie chodzi tutaj o to aby stawiać się w lepszej pozycji od kogoś bo grało się w poprzednią część MH. Takie są po prostu fakty, Rise jest bardziej casualowy.
Hehe dobre. "nie interpretuj aby stawiac sie wyzej" ale "MWH jest dla pro, Rise dla kazuali bo wole grac w MHW". Wiec panie nie-casualu, pograj w MH(P)2ndG, wysoluj wszystkie trzy fatalisy i wtedy pogadamy. Bo jak na razie widze tutaj pieciolatka rzucajacego piaskiem w trzylatka aby pokazac, ze jego kawalek piaskownicy jest dla prosow a trzylatek siedzi w czesci kazualowej XD. Hint: po MHP2G kazdy nastepny MH byl "kazualowy" i uproszczony, bo bylo mniej farmienia, wszystko bylo latwiejsze a potworki mozna zabijac tym samym buildem. Nuff said.

post wyedytowany przez Asmodeus 2024-01-08 10:46:18
08.01.2024 11:24
Ergo
4.17
Ergo
98
Generał

Asmodeus

Tak jak wcześniej napisałem, rozmowa z toba nie ma żadnego sensu.
Tak samo jak Elden Ring jest bardziej casualowy pod pewnymi względami i skierowany właśnie do nowych odbiorców, tak samo jest z Rise. A ty wyciągasz jakiś debilny wniosek, że ktoś tu podaje się za pro gracza. xD

Co do walki to potwory w MHW są wolniejsze, ale ty tak samo jesteś mniej mobilny. W MHR walka przypomina bezmyślnego slashera. W MHW pozycjonowanie postaci i odpowiedni timing wyprowadzania ataków gra tutaj większą rolę. Ogólnie walka w MHW jest bardziej taktyczna, że tak powiem. W MHR ilość staminy, kablolaki czy jak to tam się nazywa, pozwala na bezmyślny spam bo zawsze możesz uciec gdy popełnisz błąd. Dodatkowo zbustowanie odległości uniku o jeden pasek daje takiego kopa, że jednym rolem lecisz z Gdańska do Krakowa. Tak że tak, Rise podstawka jest dla casuali.
Jeszcze tak dla twojej wiadomości. Sam zaczynałem od Rise, i nie znając Worlda ta gra była dla mnie taka se. Budowanie buildow, nuda. Walka z potworami? Jakieś wyzwanie było, nie powiem, ale był to bezmyślny spam. Farmienie potworów? Nuda. Nigdy nie miałem czegoś takiego, że muszę iść i ubić 10 razy jakiegoś potwora bo czegoś potrzebuję. W sumie taki topowy build pod cryt dmg i rate ma się już praktycznie na początku gry.
Gdy przesiadłem się na Worlda to te wszystkie mechaniki w grze nabrały większego sensu.
I tak, dopiero Sunbreak nadał MHR większy sens.

Tak swoją drogą to polecam zastanowić się jaka jest różnica pomiędzy zdaniem "ma większy sens", a "nie ma sensu".

post wyedytowany przez Ergo 2024-01-08 11:24:18
08.01.2024 11:32
FriedJorgen
4.18
FriedJorgen
5
Legionista

Ergo

Troche mniej chamstwa, troche wiecej pokory. Widac, ze jestes niedzielnym graczem, ktory o MW w zasadzie nie ma pojecia. Wole jednak zaufac Asmodeus w tym temacie, a nie jakiemus forumowemu pieniaczowi :)

Pozdrowka!

08.01.2024 11:44
Ergo
4.19
Ergo
98
Generał

FriedJorgen

Wcale bym się nie zdziwił gdyby to było alt konto Asmodeusa. xD

Co do chamstwa to słuchaj hipokryto. Jeśli oczekujesz od kogoś szacunku to sam odnoś się do ludzi z szacunkiem, a nie wyzywasz od błaznów. Jak już napisałem wcześniej, po pierwsze wróć do szkoły, a po drugie naucz się kultury.
Nie pozdrawiam. :)

08.01.2024 12:16
FriedJorgen
4.20
FriedJorgen
5
Legionista

Ergo

Wystarczy, ze Asmodeus zniszczyl Cie doszczetnie argumentami o grze, o ktorej nie masz pojecia probujac jednoczesnie udawac eksperta. Nie wydaje mi sie zeby potrzebowal dodatkowo kolejnych kont zeby udowodnic Ci, ze nie masz pojecia o temacie, ktory poruszasz.

A ja jednak pozdrawiam, bo nie jestem chamska pizda :)

08.01.2024 12:28
Ergo
😂
4.21
Ergo
98
Generał

FriedJorgen

Czy ty w ogóle czytasz to co piszesz? Mam wrażenie, że nie bo z każdym kolejnym komentarzem bardziej się orasz.

Powiedz mi skąd ty możesz wiedzieć czy mam pojecie o grze czy nie jak ty nawet nie wiesz o czym my tutaj rozmawiamy bo nie grałeś w żadną z tych gier. xDDD

Nigdzie też nie napisałem, że uważam się za jakiegoś eksperta, a i też mam w czterech literach to czy się zasugerujesz moją opinią czy nie.
To jest w ogóle beka. Pojawiłeś się jak filip z konopii, nikt nie wdawał się z tobą w dyskusję, nie próbował przekonać do gry, a ty mi wyskakujesz z tekstem, że zaufasz Asmodeusowi, a nie mi. Masz jakąś schizofrenie? xD A ufaj sobie nawet bogu, nic mi do tego.

post wyedytowany przez Ergo 2024-01-08 12:28:47
08.01.2024 12:33
FriedJorgen
4.22
FriedJorgen
5
Legionista

Ergo

Obiektywnie tylko stwierdzam, ze zostales zorany jak pole i powinienes sie wstydzic :)

08.01.2024 12:40
Ergo
4.23
Ergo
98
Generał

FriedJorgen

Panie, znowu samozaoranie. Żeby obiektywnie stwierdzić kto wygrał tę dyskusję to musiałbyś zagrać w te gry aby mieć pojęcie o czym była tutaj mowa. Jedynie co to możesz sobie mocno subiektywnie stwierdzić, że Asmodeus ma rację, ale to tyle. Nie ma do jednak nic wspólnego z rzeczywistością. :)

08.01.2024 12:46
FriedJorgen
4.24
FriedJorgen
5
Legionista

Ergo

Widac, ze jestes czlowiekiem bez wstydu.

Trudno.

05.01.2024 17:09
😍
5
odpowiedz
castillo20
88
Pretorianin

MH: World to jest jedna z najlepszych gier jakie grałem w życiu. Więc jak zobaczyłem zapowiedź Wild to mnie zamurowało. Teraz tylko czekać, na żadną inną grę tak nie czekam, to jest mój number 1 !

post wyedytowany przez castillo20 2024-01-05 17:09:57
05.01.2024 23:48
WolfDale
6
odpowiedz
1 odpowiedź
WolfDale
79
~sv_cheats 1

Capcom jest zbyt pochłonięty robieniem zabezpieczeń typu denuvo, które nie są nikomu potrzebne zamiast tworzyć jeszcze lepsze gry.

05.01.2024 23:51
6.1
Asmodeus
38
Senator

Przeciez wlasnie tworzy Monster Hunter: Wilds...

06.01.2024 01:59
Ergo
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
Ergo
98
Generał

Artykuł spoko, ale na litość boską... Nie próbujmy upraszczać gier. Te są już dzisiaj wystarczająco proste, wręcz można powiedzieć ułomne, a tu czytam w tekście żeby Capcom uprościł drop części do craftingu żeby łatwiej można było wszystko zdobyć.
Nie!!! Właśnie o to chodzi żeby polować na potwory po x razy aby wydropic brakującą część. Bez tego ta nie byłaby tak dobra.
MH daje tyle możliwości, że spokojnie można skompletować dość łatwo jakiś sensowny gear i farmic to na czym na zależy.
To, że coś jest dość ciężko wydropic jest właśnie tą marchewką na kiju dzięki której ludzie spędzają w tej grze po tysiąc godzin.

06.01.2024 08:42
Pefrik
7.1
Pefrik
38
Chorąży

GRYOnline.plTeam

Za mało doprecyzowałem w tekście. Miałem konkretnie na myśli dekoracje, a zwłaszcza te o niezwykle niskiej szansie na drop. Podczas ogrywania MH:W powiedzmy, że istotny był dla builda Might Bow Jewel 2, którego nie wydropiłem, kiedy gra wychodziła. Z czasem pojawił się quest z Great Jagrasem czy Lavasiothem do farmienia takich dekoracji i super! Po ukończeniu kampanii Iceborne, Elder Melder pozwoliła stworzyć to konkretne deco.

I aby było jasne, bo mogłem zaznaczyć to wyraźniej - nie chodzi o ułatwienie/zabranie grindu, tylko uczynienie go już od początku sensownym. Jak bronie z Safi. Nie trafiłeś sprzętu, który potrzebujesz? Grinduj i albo Ci się trafi albo sobie wytworzysz przetapiając materiały.

06.01.2024 11:32
7.2
Asmodeus
38
Senator

Ale o jakim buildzie mowisz? Tym z internetu, wymyslonym przez kogos ewentualnie z build managera? Przeciez o to chodzi w MH i zawsze o to chodzilo aby grac uzywajac tego co masz a nie narzekac na brak przedmiotow do min-maxa. To wlasnie jest stricte casualowe myslenie: MUSZE miec taki build jak koles na youtube bo inaczej nie bede tak dobry jak on. Lul. Piszesz, ze grales 250 godzin wiec nie sadze, abys clear times mial w okolicy 2-4 minut na elderach (z lukiem to mozliwe). I to nie kwestia buildu (gdzie min maxer urywa sekundy) a skilla. Min-max jest wlasnie dla super prosow a nie ludkow co graja co najwyzej poprawnie. Wiec nie MUSISZ mic najlepszego sprzetu czy dekoracji. Jak nauczysz sie lepiej grac i szybciej czyscic to sama wpadnie.
Dokladnie to samo tyczy sie broni z safi: lepszy skill = czyscisz szybciej = wiecej dropow na godzine.

A jak ci sie nie trafi czego szukasz to uzywasz innej broni z lepszym clear time.

Zreszta to kolejny problem mhw - pod koniec wszyscy biegali z praktycznie identycznym pancerzem. To nie WOW a MH...

post wyedytowany przez Asmodeus 2024-01-06 11:34:09
07.01.2024 06:36
7.3
GARON
38
Pretorianin

Asmodeus Co? XD Jakim buildzie z internetu? Przecież wiadomo, że Wzmocnienie Ataku, Wzmocnienie Crita itp. itd. to są porządane perki i te kamienie najrzadziej spadały. W MHW jest mega ważny gear. Tu chodzi właśnie o szybsze zabijanie potworków a nie byciu dobrym jak gość z internetu.

08.01.2024 12:19
7.4
Child of Pain
186
Legend

Wazny jest gear a pozniej ludzie laduja w atak, krytyk ale umieraja nonstop lub lecza sie jesli nie potrafia unikow robic.

06.01.2024 02:46
8
odpowiedz
SethDark
50
Centurion

Lubię MH:W, ale nie chciałbym bezpiecznego sequela. Bezpieczne sequele to nie są gry które zapamiętuje się na długo (przeważnie). Jasne, eksperymentując z formą można ponieść porażkę na wielu frontach, czy to robiąc mechaniki które nie będą działać, czy zrazić do siebie fanów serii, jednak często dobrze wykonany taki produkt bardziej popłaca niż zrobienie dobrego, ale bezpiecznego sequela.

06.01.2024 02:51
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1381965
18
Konsul

Czemu "wszyscy" w to nagle grają?
Wygląda na takie cobym po 10 minutach rzucał komputerem o ścianę xD

06.01.2024 10:08
9.1
Child of Pain
186
Legend

Seria gier od ps2, World ktory mial rekordowa sprzedaz, ludzie graja bo sa masochistami jak z soulsami.

06.01.2024 17:34
MineBeziX
9.2
1
MineBeziX
64
Generał

Zapowiedź Wilds + "event" Return to World. Nic ten event nie zmienia, to po prostu Capcom zachęcający do gry, gdzie zdaje się sama gra ma/miała rekordową obniżkę.

06.01.2024 09:29
10
odpowiedz
1 odpowiedź
edonutd
53
Centurion

Chciałbym zrozumieć fenomen tej gry (tzn. Rise i World), ale coś mi nie idzie. Robiłem z trzy podejścia i zawsze po godzinie-dwóch się odbijałem - za duży natłok informacji, nie bardzo wiem co tu robić i jak się za to zabrać. Do tego wieczna walka z kamerą...

06.01.2024 10:09
10.1
Child of Pain
186
Legend

Monster Hunter zaczal sie od world?

07.01.2024 09:45
SpookyYuuki
11
odpowiedz
1 odpowiedź
SpookyYuuki
61
Generał

Ten Wilds może być jak World. Poczekamy, zobaczymy co z tego upichcą.
Jako Polak musze oczywiście pomarudzić. Chciałbym aby wydali łatkę do Worlda która naprawia skalowanie. Jest to coś co można naprawić w moment bo to jedynie parametry skalowania. Grając we dwóch gra skaluje potwory jakbyśmy grali w czterech łowców. Grę udało się przejść z kumplami w trzech i czterech. Jednak granie we dwóch jest hardcorowe. Szczególnie endgame.

08.01.2024 10:48
Ergo
11.1
Ergo
98
Generał

SpookyYuuki

Panie, to zostało poprawione wraz z dodatkiem Iceborne. Skalowanie jest dynamiczne, osobno dla 1os, 2os i 3-4os to jest ten sam poziom trudności. Nawet jeśli wyrzuci kogoś z gry to skaluje potwora do ilości graczy. :)

07.01.2024 11:18
Shamson
12
odpowiedz
Shamson
15
Legionista

Mam nadzieję, że tym razem zrobią jakiś sensowny endgame.
Ten w Worldzie był dyskusyjny, w Iceborne się poprawili.
Ale Rise i Sunbreak pod tym względem obrażają mnie jako gracza. Jakbym chciał grać w lotto to bym se kupił zakład, a nie grę.

08.01.2024 11:28
13
odpowiedz
1 odpowiedź
Elohim121
2
Junior

Mam pytanko, jaki armor masz ubrany na PefriX, bo fajnie wygląda.

08.01.2024 11:58
Pefrik
13.1
Pefrik
38
Chorąży

GRYOnline.plTeam

Eventowy (halloweenowy) Demon Lord, tylko layered (transmog). Normalnie mam Azure Age/Silver Rathalosa, ale wizualnie demonlorda wybrałem, bo wygląda świetnie :)

Opinia Capcom, zrób po prostu Monster Hunter World 2 i będzie dobrze