Badam realistyczność fizyki z gry (głównie Spider-Man 2 na PS5). Wyjaśniam między innymi, skąd bierze się wiatr oraz trudności w chodzeniu po linach.
https://www.youtube.com/watch?v=1dRYM3xajZY
Zagraj w Crysis i tam badaj fizykę.
Z ciekawości, jak fizyka ma się do człowieka strzelającego pajęczą nicią z nadgarstków?
nitka grubosci takiej jakiej uzywa spiderman nie utrzymala by jego ciezaru...
plus, taki spiderman moglby wystrzelic ta nić na jakies 2-3 metry, moze do 10 metrow gdyby uzywal jakiejs "sprzezarki" - a nei przymierzajac zwykle nic takiego nie posiada.. tymczasem w komiksach/grach/etc strzela tymi nicmi na 100+ metrow jakby to był promien lasera, i nie podlegaly prawom ciązenia czy chocby pedowi powietrza (btw jego nici są oczywiście w formie płynnej, i dopiero "zastygają w nici" po wystrzeleniu. jak daleko mozna wystrzelić ciecz, np wode -wie kazde dziecko z "pistoletem sikawką")
Ne przymierzajac - nawet taki Superman jest bardziej "zgodny fizycznie" od spidermana (latać można choćby przez "kontrola grawitacji" a byc "niezniszczalnym" bo jego struktura komórkowa jest "super gęsta" coś pokroju materii gwiezdnej.(co oznaczaloby że taki Superman by ważył jakieś np 10 tys ton... ) a nie generuje "super grawitacji" - bo ponownie "kontrola grawitacji)
"Demaskowanie OSZUSTW" a "Badanie realistyczności" to dwa różne tematy.
Nie zachęciłeś mnie do obejrzenia filmiku ale rozumiem że nie porównujesz bezpośrednio Spider-Man'a z (ponad)przeciętnym Kowalskim czy mówiąc inaczej świata wykreowanego (nierzeczywistego) ze światem rzeczywistym?
Dzięki faktycznie, poprawiłem tytuł filmu! Zbytnio chciałem, aby był click-baitowy :)
Staram się wyjaśnić zachowanie Spider-mana w zgodzie z rzeczywistą fizyką. Może teraz Cię zachęciłem?
Bracie, obejrzałem i nie obraź się ale nie jestem zachwycony.
Sam przyznajesz że fizyka w grach to "rzecz umowna.. często trzeba stosować uproszczenia.. " ale też że chcesz "porozmawiać o fizyce tej rzeczywistej". To jest podstawa Twojego filmiku wygłoszona na początku więc tego właśnie oczekuję. Zastanawia mnie zatem dlaczego dla wybranych growych przykładów stosujesz zwroty typu "jak to naprawić" skoro rozumiesz proces tworzenia gier? I dlaczego ta "rozmowa" o fizyce jest tak uproszczona/ograniczona?
Dam tylko jeden przykład bo niemam specjalnie czasu się nad resztą rozpisywać.
Ad. Obracanie przedmiotów.
Nie neguję tego że Twoje rozwiązanie ma sens ale łatwo jest sobie wyobrazić że to wymagałoby znaczących korekt/zmian w projekcie poziomów i stałoby się dużo bardziej upierdliwe w interakcji. No i oceniasz tu realizm wyłącznie na podstawie kierunku ciągnięcia zupełnie pomijając chociażby to co to za mechanizm, to jaką siłę przykłada i poprzez co. Oceniając "fizykę" oczekiwałbym brania pod uwagę większej ilości czynników.
I nie zrozum mnie źle, bracie, jak masz z tworzenia takich rzeczy radość to twórz, nic mi do tego, najwyraźniej ja nie wpisuję się w Twoją docelową grupę odbiorców.
Bracie, chcesz wykład, to idź na studia :) Obraziłem się i co teraz? :D
Na końcu rozdziałów rozpoczynam sekcje "jak to naprawić", bo właśnie rozumiem, jak wygląda proces tworzenia gier. I wiem, że twórcy mogą nie pomyśleć, że takie rzeczy mogą być nierealistyczne. Moim celem jest zwrócenie uwagi twórców, aby chcieli przyjść do mnie na kanał i o tym pogadać. Mam już na styczeń umówione jedno interview.
Bardzo dużo radości daje mi tworzenie, a potem czytanie dziesiątek komentarzy ludzi, którzy się dużo nauczyli i zwróciłem uwagę na rzeczy, które zawsze akceptowali bezmyślnie :)
Bracie, chcesz wykład, to idź na studia :) Obraziłem się i co teraz? :D
Na końcu rozdziałów rozpoczynam sekcje "jak to naprawić", bo właśnie rozumiem, jak wygląda proces tworzenia gier. I wiem, że twórcy mogą nie pomyśleć, że takie rzeczy mogą być nierealistyczne. Moim celem jest zwrócenie uwagi twórców, aby chcieli przyjść do mnie na kanał i o tym pogadać. Mam już na styczeń umówione jedno interview.
Bardzo dużo radości daje mi tworzenie, a potem czytanie dziesiątek komentarzy ludzi, którzy się dużo nauczyli i zwróciłem uwagę na rzeczy, które zawsze akceptowali bezmyślnie :)
To jest jakiś żart na sali.
Serio, oczekujesz realizmu od komiksowych postaci? Czy Ty człowieku jesteś normalny?
Jak to naprawić? No, Spiderman powinien używać lassa albo grubego sznura.
No daj przyklad i se poskacz po blokach.
PS. Zapoznaj się ze znaczeniem słowa 'interview".
Lol nie mów, że złapałeś się na ten trolling. Lepszy był wątek, jaka patelnia. Kto był gorszy: Hitler czy Stalin. Napisz swój nick palcem u prawej nogi etc.
Ty nie byłaś na tym forum w czasach 2009-2011 xD Wtedy to się działo. A teraz widzę też fajno.
A jeśli chodzi o trolling, to nie wiem, co chcesz przez to powiedzieć
Obejrzałem, dlatego napisałem. Nie jestem akurat tą osobą co ocenia po tytułe.
Niestety, nie będe Twoim fanem ale +1 do wyświetleń masz.