Czy istnieją jakieś gry z otwartym światem gdzie można wejść do każdego budynku? Przerobiłem nie jedną takową grę ale do tej pory nie spotkałem się z taką. Zawsze się znajdzie że nie da się wejść bo dziwi są zamknięte itd.
Musisz poczekac na GTA 6.
Po tym pierwszym trailerze już widać że nie będzie takiej możliwości.
Serio, wywnioskowales to z tego wyrezyserowanego trailera?
Jeśli GTA 6 nie zapewni takiej możliwości, to podejrzewam, że jakieś 50% czekających straci nią zainteresowanie . W końcu twórcy się tym szczycili, że skala świata ma być tak wielka, jak nigdy dotąd, więc ja muszę mieć gwarancję wejścia do każdego budynku, żebym odczuł sens sandboxu, który ma mnie przekonać do sandboxów ogólnie. Bez takiej opcji nadal będę wolał gry korytarzowe. Cieszy mnie, że autor zadał takie właśnie pytanie, bo też miałem właśnie o to pytać w przypadku GTA 6.
Jeśli GTA 6 nie zapewni takiej możliwości, to podejrzewam, że jakieś 50% czekających straci nią zainteresowanie
Raczej, 0,0005% bo na tak durny feature a tak kosztowny i w implementacji i w zasobach kompa co będzie miał to pociągnąć czekać mogą tylko osoby, które nie mają pojęcia o grach najmniejszego.
Niestety nie będzie. Będą wymodelowane tylko wnętrza na potrzeby, konkretnych misji. Reszta to będzie tylko bryła z nałożoną teksturą. Tak było w każdej części i wątpię czy w tej zrobią inaczej.
Grałem kiedyś w tą grę ale miałem w tedy za słabego peceta. Może spróbuje jeszcze raz podejść do tej gry. Choć z tego co pamiętam to zbyt wiele tych budynków nie było.
No patrz. Odpowiedź bardzo dobra ale ktoś już Ci wlepił minusa...
Przerobiłem nie jedną takową grę ale do tej pory nie spotkałem się z taką.
Czej... Co?
XD
Bo nie było. Gothic ma bardzo malutki świat z niewielką ilością budynków. Gdyby wszystkie tytuły open-world ograniczały się do takich ilości oraz rozmiarów, to 99% tych gier miałaby opcje wejścia do każdego budynku :p
A co do twoich poszukiwań najbardziej pasuje coś z TES właśnie. Jak zresztą parę osób już zdążyło wspomnieć.
Mi chodzi dosłownie o każdy budynek, każde drzwi. A z tego co pamiętam w Saints Row 2 nie da się wejść do każdego. Co do The Elder Scrolls to nigdy nie grałem. Może spróbuje.
Teraz mam za to pytanie o CP. Ile w grze jest mniej więcej budynków, które mi zapewnią kompletne jego zwiedzenie i czy dużo brakuje do możliwości zwiedzenia wszystkich budynków w grze?
Z tego co pamiętam to kiedyś twórcy cos tam nam zapewniali, że istnieje prawdopodobieństwo takiej możliwości a przynajmniej zapamiętałem coś takiego.
Skyrim
Daggerfall (polecam wersję Unity z modami)
stare Terminatory od Bethesdy
Mad max
Days Gone (można przyjąć)
Minecraft
Valheim
Project Zomboid
Baldurs Gate pozwala wejść do praktycznie każdego. W BG2 w sumie też. No i Arcanum. I Fallout 1 i 2. Sporo klasycznych cRPG na to pozwala. Jak nie można gdzieś wejść to znaczy, że blokada ma uzasadnienie fabularne (np. można będzie w jakiejś misji). Ich duchowi spadkobiercy tez mają taką możliwość w większości.
No właśnie i w tym cały mankament. Większość gier jest takich że wnętrze budynku zostało wymodelowane tylko po to że jest tam jakaś akcja. Nawet jak można wejść do jakiegoś budynku to nie da się otworzyć każdych drzwi.
Tutaj na tym filmiku jest pokazany fragment gdzie jakaś osoba przechadza się po mieście postacią. W pewnym momencie wchodzi do budynku, wyjeżdża windą na wyższe piętro i z piętra ma fajne widoki. Choć tu zostało zapewne wymodelowane jedno piętro i to pewnie kawałek to już samo to robi wrażenie i doznania z gry są całkiem inne.
A sobie wystarczy wyobrazić jak by było można wejść do każdego jednego budynku w takiej grze, wejść na każde piętro, otworzyć każde drzwi. To już by było coś i tu bym chyba akurat nie marudził że gra kosztuje 400zł.
https://www.youtube.com/watch?v=0J55aRPrgOM&t=10815s
Bethesdy tez takie są, co więcej nie maja sztucznego zamknięcia danego regionu co w Gothic było na porządku dziennym.
Najbliżej tego co opisujesz dla mnie był Deus Ex Mankind Divided / Human Revolution - świat jest mały, bo jest to pare dzielnic miasta, ale możesz tam wejść praktycznie wszędzie.
A Kingdom come deliverance ?
Pamiętam że w Dying Light na mapie Slumsy można było wchodzić do dużej ilości budynków.
Nieprędko. Nie problem zrobić taką grę, problem żeby udźwignęła to jakakolwiek maszyna.