witam ,mam problem ze swoim fordem modeo mk3 ,czasami tak sie zachowuje ,po odpaleniu smierdzi benzyna i spalenizna
nie sa to swiece ,przewody, cewka, ani akumulator,po odpaleniu jezdzi normalnie nie szarpie nic check sie nie pali,jak by ktoś sie orientowal prosze o pomoc
video tutaj https://youtu.be/EmGNdsJ-y6c?feature=shared
To po Chu... się udzielasz?
4 podstawowe rzeczy w zimie powodujące problem z odpaleniem : Akumulator/rozrusznik/alternator/świece zapłonowe.
Jeżeli alternator przez wiele wiele lat nie ruszany/ nie wymieniany ma z 15 lat lub więcej możliwe że szczotki już ma wywalone i w zimie tak właśnie jest. druga sprawa to świece( można samemu sprawdzić, ale jest trochę zabawy) najlepiej serwis i komputer. Jak akumulator nowy i ciężko kręci no to na 99% nie on robi tu problem.
Jeżeli alternator przez wiele wiele lat nie ruszany/ nie wymieniany ma z 15 lat lub więcej możliwe że szczotki już ma wywalone i w zimie tak właśnie jest
O... Golowy mechanik. Rozrusznik napienicza aż miło, a ten zrzuca winę na układ ładowania.
Brawo. Gratuluję logiki.
Leo Tar --- idź zrób loda koledze.
Jak mi padał 19 letni akumulator (było lato) to też tak strzelał. W końcu za którymś razem odpalił i pojechałem do elektryka. Sprawdził aku i na początku wszystko było w normie, a potem nagle moc aku spadła i nie odpalił.
Rok temu mi padł. Też nie mogłem uwierzyć. A jak Ci powiem, że mam 20 letni wydech bez dziur, który nigdy nie był spawany?
Problemów może być kilka.
Zamrożona woda w filtrze paliwa.
Niedrożny filtr paliwa bo dawno go nie wymieniałeś.
Uszkodzony przewód paliwowy.
Uszkodzone przewody wysokiego napięcia, choć w Mondeo chyba jest listwa.
Sprawdź połączenie elektryczne kabla z listwą na górze silnika. Prawdopodobnie będzie na środku. Jest zimno i woda może zamarzać powodując problemy z przewodzeniem prądu.
Uszkodzone uszczelki na wtryskiwaczach. Jeśli to to, to powinieneś słyszeć dość donośny dźwięk zasysanego powietrza z kolektora ssącego.
I rada na przyszłość - jak robisz takie video, to podnieś maskę.
Jak się długo chełta rozrusznikiem, to jest szansa, że przewody zasilające go, bardzo się rozgrzeją i stąd smród.
Zapach benzyny to po prostu paliwo, które jest cały czas prawdopodobnie pompowane do komór spalania ale zostaje wydalone przez wydech. Ewentualnie przez dziurę w przewodzie paliwowym.
Na odległość trudno coś zdiagnozować. Podaję tylko możliwości.
Wróżenie z fusów, jedź z tym do mechanika. Zamiast wymieniać pół samochodu lepiej trafnie zdiagnozować problem i go załatwić od razu. Auto ładnie kręci, więc szukałbym problemu w paliwie/iskrze
W zasadzie powtorze przedmowcow - przy takich objawach zaczynalbym diagnostyke od ukladu paliwowego.
Zobacz, czy jak delikatnie dodasz gazu, to odpali- wtedy do diagnostyki obieg powietrza dolotowego; przepustnica, filtr itd.
Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury i spróbuj odpalić.