PlayStation 6 może dostać Ray Tracing Reconstruction, a Path Tracing zagości w większej liczbie gier
I będzie można zapomnieć nawet o 30fps, tylko będzie pokaz slajdów i to najwyżej w 1080p :-P
Bardzo możliwe, bo nawet RTX 4090, które ma 80 TFLOPów mocy nie radzi sobie z tą technologią w 4K, a PS6 z pewnością nie będzie miało nawet tych 80 TFLOPów, co najwyżej 40-50. (Biorąc pod uwagę że z generacji na generację moc wzrasta ok 5 krotnie).
A to wszystko dodatkowo w pełnych 4K i 60 klatkach, co tam 60. 120, bo przecież 60 to już przeżytek.
A no i nie zapomnijmy, że to wszystko w cenie 500$.
Ale na co maksymalnie możemy liczyć w Ps6? Na coś na poziomie RTX3080ti? Raczej nie więcej a to za mało na Path Tracing.
Zamiast tego RT czy PT, zaczęliby pchać moc interaktywne zniszczalne środowisko i inteligencję wrogów. Mamy piękne światy grach tylko co z tego skoro to tylko makiety.
W kieszeniach mamy tuzin granatów, a drewniane drzwi nawet nie drgą.
Biorąc pod uwagę że z generacji na generację moc wzrasta ok 6 krotnie (PS3 0,3 TFLOP, PS4 -1,8 - PS5 10,3) to PS6 będzie miało jakieś 60 TFLOP, czyli coś pomiędzy RTX 4080 i 4090 (taki umowny RTX 4080 Ti).
"Path tracing wymaga mniej od sprzętu? Whaaat??"
Taki pełny wymaga oczywiście więcej. Ale PT wprowadza się do gier dzięki niezwykle zaawansowanym algorytmom pseudo-losowogo wyboru promieni do śledzenia, żeby zmniejszyć ich liczbę, nie psując jakości. Dodajmy do tego rekonstrukcję promieni, odszumianie, sondy lokalne, DLSS, generowanie klatek... RT i PT dla mas to właściwie same sztuczki i optymalizacje programistyczne. Inaczej nie miałoby to prawa jeszcze długo działać.
Jako posiadacz PS5 od 2022 chciałbym aby następna generacja wyszła dopiero w 2030.
A ja bym chciał, żeby PS5 Pro wyszło już w przyszłym roku, bo nawet w grach tworzonych przez Sony widać, że PS5 niedomaga, taki Spider-Man 2 w trybie 60 FPS wygląda średnio i działa w 1260p.
Aha, i bez PS5 Pro nie ma raczej szans na sensowną rozgrywkę w GTA6 w 60 FPS, a do 30 FPS nie zamierzam wracać.
Magiczny SSD to wszystko zateguje.
A Playstation to przypadkiem nie ma AMD? Ja wiem ze wszyscy porownuja moc konsoli do RTX'ow ale one sie od siebie nieco roznia...
To jak chcesz porówanie do AMD to proszę - 7900 XTX ma 61 TFLOPów mocy, można oczekiwać że tyle mniej więcej będzie miało PS6, choć to wymagałoby zejścia z procesem produkcyjnym chyba nawet poniżej 3nm żeby zachować sensowny pobór mocy, zobaczymy czy to się uda do tego 2028.
Szkoda, że AMD ciągle jest z tyłu. Nvidia wymyśla rzeczy, to się przyjmuje i potem AMD musi gonić i często jest generacje do tyłu.