Narzekasz na Cities: Skylines 2? To „może nie być gra dla Ciebie”, twierdzi szefowa Colossal Order [Aktualizacja]
Grałem zarówno w 1 jak w 2.
Fundamentalną różnicą (na plus dla 2) jest system budowania dróg.
Tutaj różnice na plus się kończą.
Gra jest niedopracowana i posiada mechaniki, które zwyczajnie nie działają - poczta, import/eksport.
Poza tym przy rozdzielczosci 1920/1080 gra wygląda t-r-a-g-i-c-z-n-i-e. Totalna pikseloza, a szkoda, bo mało kto może przy takich wymaganiach sprzętowych ustawić wyższą rozdzielczość.
Różnic jest więcej:
Większa liczba stref, co pozwala budować realistyczniejsze miasta
Organiczny wzrost wymuszany przez zmienne wartości ziemi i zapotrzebowanie na usługi a nie build & forget model jak w jedynce.
Ma swoje wady, zwłaszcza optymalizacyjne, ale sama gra się różni znacznie i jest dużym krokiem naprzód. Ot niedorobionym.
Komentarz może być adresowany do miłośników podejścia build & forget. Bo w city builderach mamy dwie grupy, zwolenników tego podejścia i podejścia organicznego jak w CS2. W CS1 była zakochana masa detalistów i dla nich zmiana koncepcji jest nie do przyjęcia często bo wymusza inny styl gry.
No tak wypościć niezoptymalizowany bubel i mieć pretensje do graczy, że na to narzekają XD
Jest to również powód, dla którego edycje konsolowe zostały opóźnione.
Nie, byliście doskonale świadomi w jakim złym stanie jest gra ale wiedzieliście, że masa fanbojów kupi produkt to zrobiliście z nich płatnych beta testerów.
A w dniu premiery jak że wszyscy recenzenci zachwyceni, Youtuberzy to samo. Grają, klaskają, mówią że te parę błędów nie przeszkadza w grze. Kto tu kłamie.
To jest przykład gry, która wyszła w bardzo złym stanie technicznym, ale jak to już ogarną to jest kandydatem na najlepszego city-buildera. Stąd maniacy gatunku są zadowoleni.
Sam sprawdziłem w GP bo nie chciałem płacić za tytuł, który mógł mi nie działać i moje spostrzeżenia:
- zmiany względem jedynki mi się podobają
- jest to kierunek rozwoju jaki chciałem
- wciąga
- stan techniczny choć zły w te kilka dni po premierze (już po pierwszym patchu z optymalizacją) nie był aż tak zły jak się spodziewałem. Tj. był tylko zły a nie tragiczny. Ale wynikało to tez z tego, że gracze zidentyfikowali kilka problematycznych ustawień graficznych mordujących fps. Widać, że tutaj problemem były problemy przy ich implementacji. Paradoksalnie jedną z takich opcji był v-sync zbijający 1% low fps (kluczowe w tego typu grach, ważniejsze od avg fps) o kilkanaście klatek!.
A mi się gra zajebiście podoba , nie żałuję wydanej forsy i z chęcią będę obserwował wszystkie poprawki w nowych paczach i nowe assety , mapy , mody , dlcs z których nie które może kupię , poprawę optymalizach i błędów. Zachody i wschody są piękne. Gra mi się na prawdę fajnie. Wszystko da się naprawić / poprawić i w du!@# mam tych co narzekają , zdecydowanie jestem za tym że gra wyszła rok wcześniej niż miałbym czekać aż wszystko dopracują itd , dzięki temu już gram i jestem świadkiem rozwoju i naprawy gry która jest grywalna według mnie. Przed premierą byłem lekko zawiedziony gdy zobaczyłem grafikę na screenach a okazało się że gra wygląda pięknie. To jest CS na którego czekałem Tyle hehe
Jak dla mnie, to dostałem to co oczekiwałem.
Do tego gra działa lepiej i wygląda ładniej jak pierwsza odsłona uzupełniona modami o tych samych/podobnych funkcjonalnościach.