Uwielbiane taktyczne RPG Wartales dostało duży dodatek, dziś premiera [Aktualizacja]
Zatem pierwszy dodatek to piraci. Trzeba poczekać na więcej informacji, ale tak, w planach jest kupno dodatku. Przynajmniej w końcu będziemy podróżować po wodzie i do czegoś ten port w Gosenbergu się przyda.
Do puki nie zmienią absurdalnego skalowania przeciwników ta gra nie ma sensu. Dołączysz 2 nowych ludzi by mieć łatwiej ... to nagle wszystkich przeciwników jest o 3-4 więcej xD
Okropnie się w to grało. Zero poczucia progresu.
Z kolei opcja "stałego lvl wedle regionów" jest bardzo prosta. Walki nie dają satysfakcji i wręcz się ich unika bo szkoda zachodu....
Skalowanie jest źle zrobione, bo liczba wrogów powinna być stała, a dołączenie nowego członka do drużyny zawsze zwiększa koszt utrzymania, więc nowy wojownik to powinien być bonus i ułatwienie w walce, a nie podwójne utrudnienie w kwestii utrzymania oraz trudności walk. A co do drugiego trybu, to prawie wszystko z nim w porządku, bo taki jest zamysł, że temu komu nie mogłeś wcześniej dac rady, później kopiesz tyle bez problemu. A, że pewnym absurdem jest rzecz taka, że masz bandytów na 1 i 6 poziomie w innym regionie, którzy skopią ci tyłek, to zwyczajne cięcie kosztów na urozmaiceniu wrogów. A wystarczyłoby dodać trochę inne skórki i nazwać ich jakimiś zbuntowanymi strażnikami coby usprawiedliwić ich większą moc. A wracając do tych rzezimieszków to moim zdaniem bandyci powinni być wszędzie z 1-3 max levl, ale z dodaną opcją pominięcia walki na wzór np. Heroes 4 gdzie przy dużej dysproporcji sił na naszą korzyść wróg uciekał, a my mogliśmy pozwolić na to, albo go zaatakować, bądź automatycznie rozstrzygnąć walkę. Z tym, że na takie rozwiązania trzeba poświęcić nakłady i środki.
"Uwielbiane taktyczne RPG Wartales"
Wchodzę na kartę gry a tam ocena: 4
A podobne Battle Brothers ma ocenę 9,3 pomimo, że nie ma nawet wersji PL.
O co tu chodzi ?
Twórcy non stop grzebią w mechanikach nie wiedząc jak chcą rozwinąć grę
Początkowo gear dało się zdobyć nawet z bandytów, potem to wszystko wywalili i jedyną sensowną opcją jest kowalstwo + legendy z bossów
Scalowanie przeciwników to mem, lepiej grać drużyną 4/5 osobową niż mieć 8-10 ludzi, mimo iż gra sama zachęca do tego by potem jeszcze mocniej karać
LVLowanie to katorga, tłuczemy bandytów w jednym regionie by w regionie obok dostać od identycznych po mordzie "bo tak, mają 4 lvl wyżej". Zdobywanie postaci z ciekawymi umiejekami to mem bo rekrutowanie więźniów jest prawie niemożliwe
A poprawili coś to kowalstwo? Bo grając w maju i mając najlepszy craft gear na dany levl postaci ( chyba 6-7 miałem jakoś z tego co pamiętam, to był to sporo słabszy gear niż ten z ogólnego dropu i trochę zniechęcało do wbijania profki... a dodatkowo trzeba było poświęcić sporo punktów wiedzy na schematy
uwielbiane to sa wiecznie te same popremierowe problemy z zepsuta gra. na starych postaciach poznikaly przedmioty i receptury, a na nowych postaciach w ogole nie ma mozliwosci sie ich uczyc. wybierz swoja trucizne i graj. no bez jaj z taka premiera.