Premiera Gothic 2 Complete Classic na Nintendo Switch, jest nowy trailer i garść poprawek
Czy ja dobrze widzę, że oni nagrali trailer na PC z modem na DX11, którego na swichu nie ma?
To przecież wprowadzeni graczy w błąd...
EDIT.
Dobra są 2 tryby na switchu - wydajności bez nowych cieni oraz jakości z nowymi cieniami. Cofam mój zarzut.
Remake jedynki jest w drodze, udział Kaia Rosenkranza, wsparcie dla modów w Warsztacie Steama, dwie pierwsze części na Switchu, kilka nowych patchy.
Przejęcie Pirhanii przez THQ to najlepsze co spotkało Gothica bodaj... w ogóle. Prove me wrong.
Ok, dobra. Z tego co widzę gra ma na switchu 2 wersje wydajności - bez nowego oświetlenia i cieni oraz jakości z tymi nowymi cieniami. Widziałem gameplay w trybie wydajności co mnie zmyliło.
Fajnie, że to dodali. Ciekawe czy na PC też oficjalnie zaimplementują.
Czy tylko mi się wydaje że zremasterowali w tej wersji intro gry?
Przejęcie Pirhanii przez THQ to najlepsze co spotkało Gothica bodaj... w ogóle. Prove me wrong.
No na pewno najlepsze co spotkało tę markę od premiery GII NK. Nie sądziłem, że THQ tak bardzo będzie inwestować w tak naprawdę martwą markę. Co prawda scena moderska i fanowska żyje jak nigdy ale w szerszej perspektywie ta marka była martwa do premiery Arcanii. Od tamtego momentu jak PB odzyskała prawa do marki to nie ma kompletnie pomysłu na tą serię i boją się ją ruszać bo zburzyli by swój pomnik. Po za tym oni sami nie wiedzą dlaczego akurat tam tak to zażarło o czym wspominał niejednokrotnie sam Björn Pankratz.
Nie wiedzą? To ciekawe. Niech zobaczą, jak przyjemny stworzyli system walki, który faktycznie wymaga od gracza zaangażowania i wyczucia, a nie tępe klikanie LPM jak w Risenie 2, 3 i tych nowych Elexach.
Zażarło też klimatem. Ciężkie średniowieczne fantasy, a nie kombinowanie z piratami jak w Risen 2, czy nieudolne połączenie fantasy ze sci-fi w Elexie.
Dziwi mnie jedno. Przecież oni wydali Risena 1 i ta gra to było ich opus magnum. W sensie, zrobili tam naprawdę dobre jak na nich sterowanie, z genialnym modelem walki który miał świetne animacje i genialny system progresu.
A potem wydali Risena 2, w którym cały model z 1 wyrzucili do śmietnika, i napisali zupełnie od nowa. Ale ten model walki tak naprawdę zaliczył całkowity downgrade w stosunku do R1, był gorszy pod każdym możliwym względem.
A potem był jeszcze Elex 1 i 2, który też w zasadzie zapożyczał walkę z R2/R3, czyli nadal był beznadziejny.
Oni się pogubili kompletnie, sami nie wiedzą co chcą zrobić. Dobrze, że to nie oni wzięli się za remake, bo w obecnej ich formie to wyszła by kompletna kaszana.
Nigdy nie zapomnę mojej pierwszej przygody z Risenem, walka to było mistrzostwo świata. Nawet na początku było można powalić znacznie silniejszego przeciwnika (mowa o ludziach) gdy się było cierpliwym oraz się myślało, bo właśnie tak zaczęła się moja przygoda gdy chcąc dotrzeć do miasta trafiłem na gościa co werbował każdego do zakonu. Oczywiście nie miałem ochoty już na samym początku komuś się zaprzedać, więc wywiązał się pojedynek. Oczywiście go nie zabiłem (nigdy nie pojmę czemu Bethesda nadal nie aplikuje takiego systemu gry, jest opcja tylko zabij lub ucieknij), ale gdy go powaliłem to dałem nogę bo po co na początku sobie zrobić od razu problemy. I to jest właśnie magia, niestety kolejne Riseny zbyt mocno skręcały w piratów i szły w niższą jakość.
Szkoda że THQ nie zagarnęło ich gdy robili G3, bo kto wie czy by nie było petardy. Pomarzyć zawsze można.
Musieli przebudować system walki, bo ten z Risena1 nie pasował do klimatów pirackich, mimo to że bawiłem się w Risenie 2 dobrze (choć gra ma swoje bolączki i to spore) to niestety ta gra to był strzał w stopę, zepsuli świetnie zapowiadającą się serię, na rzecz broni palnej, upośledzonego voodo i beznadziejnego systemu walki, a wystarczyło jak w gothicu 2 ulepszyć formule i byłby hit
Również nie zaprzeczę, że grając w R2 po raz pierwszy te 12 lat temu, to te klimaty pirackie bardzo mi się podobały.
Ale jednak nie były one warte wyrzucania naprawdę genialnego modelu walki na rzecz pirackiego klimatu.
W ogóle klimat, w jakim stworzyli R1 zupełnie nie zapowiada takiego nagłego skrętu w strony pirackie. R1 niby tam jakichś piratów nam przedstawiał, ale na zasadzie pobocznego wątku, który fajnie pasował, a nie że opierała się na nim cała gra.
Widać że Piranie już dawno chcieli stworzyć coś o piratach, czego dowodem jest Noc Kruka i wątek piratów również wpleciony na siłę bez żadnej logiki, ale tam również byli oni tylko pobocznymi postaciami.
Najlepsze, że przecież zwyczajnie mogli zrobić osobną grę w nowym uniwersum pirackim, a Risena kontynuować jako grę o inkwizycji i tytanach w klimatach średniowiecznego fantasy..
Inkwizycja nagle z walczących kosturami i magią wojowników, na przestrzeni kilku lat (in game) zamienia się w walczących bronią palną muszkieterów... Śmiech na sali.
W Risen 1 nie ma nawet prototypu broni palnej ani prochu strzelniczego sugerującego że takie istnieją w tym uniwersum. Czyli znów z ich strony, tak jak w G2, tak samo tutaj lore świata gry jest wywracane do góry nogami, bo takie mieli widzimisię, bo akurat ktoś tam miał zajawkę na piratów xD
Pełna zgoda co zrobili z tą Inkwizycją, charakterystyczne białe szaty nazywane przez ludzi dona, walczący kosturami wspomagani magią kryształów, zmienieni w jakiś muszkieterów, i porzucenie ciekawej magii kryształów, to nie ma najmniejszego sensu xD
Pirania nie trzymała się lore już za czasów gothica, liczę że gothic remake i następne części od alkimy będą bardziej spójne fabularnie
Chyba mi się wydaje ale ja to mam wrażenie na ta wersja wygląda gorzej niż oryginał na PC sprzed 20 lat.
Człowiek chętnie by pograł w nowego Gothica nawet jeśli byłby na poziomie elexa :(
Via Tenor
Ale Trailer wyszedł fajnie, jeszcze ten soundtrack w tle, przypominają się stare czasy :D
Gothic 2 z NK jedne z lepszych gier w jakie przyszło grać, więc niech im się to tam jakoś sprzeda na Switchu. A również uważam że Risen 1 był ich ostatnią bardzo dobrą grą, czuć było klimat Gothica tam, od Risena 2 już lecieli w dół, jedynie klimat piratów fajny, ale samo wykonanie średnie.