Half-Life: Alyx bez VR z lepszą fizyką i animacjami [Aktualizacja]
Trzeba przyznać, że HL Alyx w VR to całkiem inne doświadczenie. Sam czekałem na moda by pograć na klawie i myszce, ale z ciekawości skusiłem się na Questa 2 i był mały szok jak to działa, jak wygląda i jak możemy poruszać się w tym świecie. Nawet Half-Life 2 w VR stworzony przez fanów robi świetną robotę.
Czekam na Alyx 2 o ile mój pc i quest 2 będą w stanie to obsłużyć :P
mój pc i quest 2 będą w stanie to obsłużyć
To jest dobre i najważniejsze pytanie. Nic nie wiadomo, jak wygląda VR w przyszłość i ile są gry "exclusive" w biblioteki.
Gry tylko dla wyłącznie VR zwykle dają lepsze doświadczenie niż gry, co mogą obsługiwać VR albo klawiatury i myszy do wyboru. Alyx jest tu najlepszy przykład, jak robić gry pod VR.
Alyx to za mało, by zachęcić mnie do zakupu VR.
Dlatego cieszę się, że moderzy zrobili Alyx bez VR. To zawsze lepsze niż nic.
P.S. Skoro grałeś na Questa 2, to mam pytanie. Który to model i za ile? Czy nie boli Cię oczy i głowy po dłuższe granie?
P.S. Skoro grałeś na Questa 2, to mam pytanie. Który to model i za ile? Czy nie boli Cię oczy i głowy po dłuższe granie?
Quest 2 128gb kupiony na początku roku za pełną cenę, bo nie byłem świadomy, że trójka ma pojawić się w tym roku (tutaj ze mnie przegryw:D),. Ale i tak jestem zadowolony.
Początkowe sesje były krótkie, tak do pół godzinki, bo pojawiały się u mnie bóle głowy i mdłości, ale z czasem sie przyzwyczaiłem i bez problemu mogę przeszło 2h grać. Tylko musze pamiętać aby jak najmniej patrzeć w dół, bo przez to do dziś mam mdłości. Oryginalny pasek na głowę od questa to jest pomyłka i najlepiej od razu zapatrzyć się w coś stabilniejszego, choćby w takie coś:
https://allegro.pl/oferta/joyroom-pasek-regulowana-opaska-do-oculus-quest-2-13115699682
Google VR jako główne narzędzie do grania to nie bardzo, bardziej można to traktować jako dodatek do PC/Konsoli aby poczuć jak to jest doświadczyć grę w inny sposób. Alyx jest tutaj najlepszym przykładem, bo do dziś lepsza gra pod VR nie powstała ;)
Jedyny mankament to standardowy pasek na który narzeka wielu użytkowników, a oryginalny Elite jest drogi i awaryjny.
Swoją drogą, na jaką grę/gry VR czekasz? Do póki nie spróbujesz to się nie dowiesz jakie perełki idzie tam znaleźć. Nawet głupie minigry dają mnóstwo frajdy. Osobiście, przez pierwszy tydzień świetnie bawiłem się w samych samouczkach :D
Swoją drogą, na jaką grę/gry VR czekasz?
Takie gry, co są zbliżone do poziomu Half-Life: Alyx. Takie tytuły, co nie da się grać na klawiatury i myszy, żeby usprawiedliwić wydatki na VR. Nie chodzi o gry, co da się grać na klawiatury i myszy.
PC na klawiatury i myszy to nadal moja ulubiona platforma do grania. Nie mogę grać za długo tylko na VR, bo podobno to niezdrowo dla moich oczu na dłuższy metę i nie chcę nabawić krótkowzroczność. VR ma być tylko dodatek dla krótkie granie. Owszem, można kupić VR tylko dla Alyx, ale czy nie szkoda mi pieniędzy? Tym bardziej że mało zarabiam. To jest dylemat.
A takie może śmieszne pytanie mam... A próbowałeś brać np jakiś Lokomotiv przed graniem?
Zawsze się zastanawiałem czy jak mi pomaga na jazdę autobusem to czy z VR by pomogło (choć sam z VR jeszcze nie korzystałem, jestem pewien że bym rzygał po chwili).
Niestety nie mogę używać takich środków jak lokomotiv czy aviomarin, bo śpię po nich jak nieżywy :D
Moze kto inne odpowie.
"sygnatura
Jestem niesłyszący i mogę popełniać błędy w pisaniu, więc proszę o wyrozumiałość. Dziękuję."
Wystarczy wejść w jego profil.
ale nie probowalem:)
Czyli jak zepsuc gre idealną. No, ale ważne, by nieznajacy VR tez się dobrze bawili
Lol, gra nawet blisko idealnej nie jest, ma wiele mankamentów, nie jest zbyt rozbudowana itp. ogólnie jest dobra, ale mocno przereklamowana, bo ludzie z vr lubią się szczycić jacy to oni są lepsi bo mają VR...
Ja przeszedłem w VR i jest naprawdę dobra, ale oni nic nie zepsuli, wiadomo, nie będzie to doświadczenie takie jak w VR, wiele mechanik straci nieco sensu, niektóre może całkowicie, ale jak ktoś chce, a nie ma opcji na VR to może zagrać, choćby dla fabuły, która o dziwo świetnie połączyła HL2 i urwany wątek z epizodu 2.
A wersja najbardziej sensowna, w VR, cały czas jest i czeka, nikt jej nie popsuł.
Czyli jak zepsuc gre idealną.
Gra dobra, ale nie idealna.
HL: Alyx nie jest idealna, a raczej bardzo dobra gra według niektórzy gracze. Ma swoje wady, tak jak większości gry.
Zgadzam się, że Alyx bez VR to nie samo i dostaniesz "gorsze" doświadczenie (mniej dobrych wrażenie podczas granie). Ale nie każdy wydaje pieniędzy na VR tylko dla jednego tytułu, jaki jest Alyx. Inne gry dostępne dla VR jakoś nie przekonują mnie. Potrzeba mi więcej takich perełki, by zachęcić do zakup VR.
Niektórzy gracze mogą grać w Alyx, by poznać fabuły z innego perspektywa i podziwiać grafiki przy okazji. To zawsze lepsze niż nic.
Wszyscy zdają sobie sprawę że HL Alyx w VR to zupełnie inny poziom immersji w grach, ale jednak są osoby dla których wydanie kilku tysięcy na sprzęt VR to jednak ciut zaporowa cena dla tego typu doświadczeń. Tak więc chwała twórcom tego moda, że każdy może pograć w tą grę.
Już bardziej rozumiem wydać 1500-2500zł na gogle VR dla jednej gry, niż ponad 5000zł na gogle które jedynie obsługują PCVR jak to było swego czasu.
Próbowałam w goglach, ale odbiłam się od powolnego tempa. Z chęcią spróbuję ponownie na klawiaturze i myszy.
Na klawiaturze rozgrywka będzie jeszcze gorsza, bo tam wszelkie mechaniki zrobione są pod manipulowanie rękami: świecenie latarką w jednej ręce i strzelanie drugą, kręcenie korbką, "hakowanie" manipulując dwiema rękami punktami w przestrzeni, no i ciągle przemierza się ekstremalnie liniowe, ciasne korytarze. Można zrobić speedruna, by zobaczyć fabułę, ale frajdy z grania myszką raczej dużo nie będzie, tylko przy strzelaniu standardowo.
Próbowałam w goglach, ale odbiłam się od powolnego tempa.
Nie bardzo rozumiem ten zarzut. W prawdziwym życiu tez masz za wolne tempo i jedziesz na klawie i myszce? :D
W prawdziwym życiu tez masz za wolne tempo i jedziesz na klawie i myszce
A ona chce grać w prawdziwe życie? Raczej nie wnioskując po komentarzu.
Wielu ludzi nie interesuje VR, tylko Half-Life.
Grałam w goglach i zamykały mi się oczy ze znużenia, co nie znaczy, że nie interesuje mnie ta gra, bo bardzo lubiłam poprzednie H-L. Dlatego jestem ciekawa, czy "zwyczajne" granie pozwoli mi cieszyć się grą, którą kupiłam, a w którą nie bardzo mam jak grać bez zasypiania na stojąco.
Bez interakcji, swobody ruchu, głębi jaką dają gogle i kontrolery VR to już nie będzie to samo. Kto choć raz zagrał z goglami VR na głowie i kontrolerami w garści ten wie, że nie jest to "zwykły ekran przyczepiony do łba" jak niektórzy ludzie którzy nie mieli styczności to określają. VR to głębia której nie uświadczysz na monitorze, nawet na filmikach z gameplayem nagranym prosto z gogli. Takie mody nie mają większego sensu szczerze mówiąc.
Od lat filmy marvela też bez 3d tracą połowę sensu. Jak to mi sprzedawczyni w sklepie powiedziała: ludzi po godzinie głowa boli od tego.
Nie tylko cena jest tu problemem.
Od ekranu telewizora, monitora, czy smartfona też głowa może rozboleć. Co z monitorami komputerowymi które mają 120 a nawet więcej hertzów i bombardują ci oczy 120 razy na sekundę. Nie od dziś przy uruchamianiu każdej praktycznie gry pojawiają się ostrzeżenia o zawrotach i bólu głowy czy utracie przytomności.
A jak Half-Life: Alyx bez VR wypada w porównaniu z jedynką i dwójką? To mnie najbardziej interesuje:)
*
Jakby nie było jedynka i dwójka to jedne z najbardziej kultowych gier. I bardzo klimatyczne też:)
Doświadczenie płynące z gier VR to zupełenie inny poziom, a Alyx w szczególności. Są bardziej rozbudowane tytuły (pojedyncze), ale żaden nie jest tak dopracowany jak Alyx.
Kolizja, integracja z otoczeniem i imersja są niezrównane. A gra ma przecież prawie 4 lata.
Nawiasem mówiąc Meta tworząc Asgard's Wrath 2 zamiast wykorzystać potencjał VR i dopracować grę to poszła w sztuczne nabijanie godzin w otwartym świecie. Niestety.
Dzisiaj nie opłaca się tworzyć (mocno uogólniając) liniowych gier i VR wychodzi temu naprzeciw. Jeżeli ktoś szuka starszego doświadczenia shooterów to ma w odpowiedzi Alyx. Na dalszym etapie rozwoju rynku VR zapewne gry będą dążyć w kierunku formy znanej z głównego nurtu branży gier.
Valve kiedyś powiedział, że w uniwersum HL powstają gry które mają do pokazania coś nowego technologicznie. Jest to również powód braku HL3. Ale tak naprawdę Alyx jest Half Lifem 3. Forma gry identyczna z liniową rozgrywką na którą twórcy mogli pozwolić sobie tylko dzięki VR. Swietna sprawa i gratulacje dla Valve.
Osobiście wydaje mi się, że odpalanie tej gry bez VR nie ma dużego sensu i lepiej wstrzymać się do zakupu gogli. Wróżono że ta technologia umrze, a jest zupełnie na odwrót. Niewykluczone. że w przyszłości tak jak komputer gości w każdym domu tak będzie też z VR.
gdyby tak bylo to by nie wypuszczali DLCkow, ktore z powodzeniem by mogly byc osobnymi czesciami gry. lemingi tylko powtarzaja to co pitola marketingowcy.
Po nabyciu gry ze steama oraz zaaplikowaniu moda, rzeczywiście mogę ruszać myszką i uruchomić grę. To wszystko. W menu nie mogę wejść do żadnych ustawień, a po wyjściu z gry klawiatura mi nie działa i muszę odłączyć kabel i podłączyć ponownie żeby zadziałała. Ogólnie to bardzo dziękuję za ten syf. Zastanawiam się tylko czy steamVR mam mieć zainstalowany czy nie.
Następnym razem Uruchom grę podłączoną klawiaturą pod inne USB i odpalaj halflife Alyx ze steamem uruchomiony w trybie offline
Nic nie dało. Dodam jeszcze, że ramka menu jest bardzo malutka na ekranie i cały czas miga jak szalona, a na środku jest taka biała kropka(jakby ten celownik z VR) którym mogę się obracać za pomocą strzałek na klawie a nie myszki. Wygląda jakby VR crashował z tym modem u mnie. Ja nawet nie mam googli VR i tylko kiedyś u znajomego chwilkę na oculusie grałem, więc nie mam w tym temacie żadnego doświadczenia. Pytanie: Czy grając z tym modem muszę mieć zainstalowany SteamVR?
We właściwościach gry na Steamie dopisz -noVR. A w ogole Odinstaluj plugin Steam VR
Mam w opcjach uruchamiania na steam wpisane to: -novr -vsync +vr_enable_fake_vr 1, zgodnie z instrukcją gier-online, więc nie wiem czy mam to co podałeś(-noVR) dodać jeszcze za tym, czy tak jak mam jest ok? Ogólnie jest tak, że nie mogę się poruszać po menu bo nie idzie na nic nacelować, chyba że fuksem, i jak już mi się uda natrafić na zakładkę "kontynuuj" i gra się wczyta, to działa dobrze. Menu poprostu szaleje, jakby dwie warstwy "ramek" się ze sobą siłowały. Migota całe menu. Chaos na maxa.