Half-Life dostał wielką aktualizację na 25-lecie [Aktualizacja: weekendowy sukces]
Mogliby też wydać ten dodatek, gdzie grało się tą babką z misji treningowej, to chyba tylko na konsolach było.
Modderzy pracują nad wydaniem tego DLC w formie darmowego moda. Wygląda profesjonalnie. Nawet mają swoją własną stronę na Steamie. Można już teraz ograć demo moda.
https://store.steampowered.com/app/1874090/HalfLife_Decay_Solo_Mission/
Via Tenor
No to Valve pozamiatało, świetny prezent dla fanów i powód aby ponownie znów przejść pierwszą część. Uplink świetne demo i fajnie że stanie się integralną częścią oryginału. Szkoda że nie pokusili się jeszcze o dodanie konsolowej kampanii, aby dopełnić dzieła.
Bardzo fajny pomysł również z przywróceniem oryginalnego intra i menu, bo tego zawsze mi brakowało w steamowych odpowiednikach.
PS oryginalny HL miał genialną okładkę.
Pamiętam jak kumpel zachwalał tą grę i Starcrafta, oj to były ciekawe czasy, Pentium 166MMX pod maską i jazda.
Pentium 166MMX pod maską
Oj, tak. Half-Life 1-2 mają bardzo dobre silniki w moim odczucie. Nie potrzeba najmocniejsze komputery, by móc to grać z taką płynność w przeciwieństwie do "przestarzały" Starfield i jego kosmiczne wymaganie sprzętowe.
Szkoda, że sztuka dobra optymalizacja poszła w zapomnieniu dla dzisiejsze gry AAA. Za wyjątkiem niewiele gry, oczywiście.
25 tyś graczy na Steam w chwili obecnej to niesamowity wynik jak na 25 letnią grę. Niewiele firm potrafi tak zmobilizować graczy jak Valve
Swoją droga cudowne jest to, że Valve dodało kilka zajebistych map a większość serwerów Deathmatch i tak hostuje przeklęte Crossfire xD
Świetna wiadomość.
Ale mam nadzieję, że fanowskie kampanie nie przestają działać na tej wersji Half-Life, bo niektóre z nich to prawdziwe perełki.
Choć mam Half-Life w biblioteki STEAM, to jednak wezmę wersja No-Steam Half-Life (starsza wersja) na wszelki wypadek. To dla zachowanie wsteczne kompatybilności z modów i fanowskie kampanie.
Niestety nie wszystko może być tak piękne jak powinno, poczynili pewne bardzo fajne zmiany ale tak jak czytałem CS 1.6 czy CZ nie działa. Zaszły pewne zmiany, które Valve będzie musiało naprawić. Zapomnieli że robiąc takie coś mogą uszkodzić inne tytuły które są zależne od bazy zwanej Half-Life. Co ciekawe modyfikacja ESF działa bez zarzutu, ale menu jest prawie identyczne jak w Half-Life i co za tym idzie brakuje pewnych opcji. Natomiast Condition Zero mi nie działa, a miałem ochotę posiekać boty. Pozostałych modyfikacji nie testowałem, ale Valve będzie miało co robić aby zachować twarz.
Ale to mimo wszystko jest piękne ->
Najlepsza zmiana ->
plusy nie dały razy przezwyciężyć minusów
Sam ograłem przed weekend. Generalnie gra zestarzała się nieźle i moje jedyne zastrzeżenie dotyczy fizyki, która miejscami doprowadzała mnie do szału. Przez to ciągłe ślizganie się naszej postaci i jej odbijanie się od większości obiektów fizycznych (dziwnie zaimplementowany system kolizji), wszelkie elementy platformowe były bardziej frustrujące niż powinny.
Polecam też wyłączyć w opcjach klasyczne modele, wtedy gra będzie używać tych z HD Packa. Nie dość, że gra lepiej wtedy wygląda, to jeszcze strzelanie jest bardziej satysfakcjonujące, bo podmienione pukawki mają lepsze udźwiękowienie.
Przez to ciągłe ślizganie się naszej postaci i jej odbijanie się od większości obiektów fizycznych (dziwnie zaimplementowany system kolizji), wszelkie elementy platformowe były bardziej frustrujące niż powinny.
Może masz problem z tym, ale ja nie mam z tym problemu, bo to kwestia przyzwyczajenia i wyczucie sterowanie. Odrobinie treningi i po problemie. Wiesz, jak wyglądają gry w tamtędy czasach, a Half-Life to bardzo stara gra. Minęło sporo lat, a gry AAA dużo się zmieniły aż do teraz.
Okoliczności życiowe jakimś sposobem doprowadziły do tego, że jeszcze nie zdobyłem tej gry, więc dla mnie w sam raz.