Dialogi w grach będą tworzone przez AI - Microsoft umożliwi twórcom korzystanie ze sztucznej inteligencji
Dialogi w grach będą tworzone przez AI - Microsoft umożliwi twórcom korzystanie ze sztucznej inteligencji
Nie wiem czy się smucić czy też cieszyć, bo za chwilę zapewne usłyszymy mniej pogodne informacje, że w firmie kolejne XX% osób straciło pracę - pałeczkę przejęła sztuczna inteligencja. Szefostwo się cieszy, ale...
Nie jedna gra robiona przez jednego lub dwóch autorów dawała mi więcej frajdy niż gra robiona przez 1000 osób. Tu będzie podobnie, jak użyją AI, będą gry, które wykorzystają to świetnie, ale będą też, gry które wykorzystają tylko do ucięcia niepotrzebnych kosztów.
To jest tragiczna informacja dla ludzi pracujących w branży. Oznacza to, że Microsoft szykuje się do zmniejszenia zatrudniania nowych juniorów, a domyślnie do redukcji wielkości zespołów tworzących gry. Nie wydarzy się to jutro, czy za dwa tygodnie, ale to co zapowiedzieli kolosalnie zmieni branże w ciągu najbliższych 2-3 lat. Cieszmy się póki jeszcze możemy pracować i wykonywać proste, ale przyjemne pracę.
odwrotnie. bierzesz AI, zatrudniasz juniorow jako poganiaczy AI i pozbywasz sie calej reszty przeplacanych pracownikow :)
Przecież przedwczoraj był już o tym news
https://www.gry-online.pl/newsroom/microsoft-stworzy-narzedzia-ai-dla-swoich-studiow-maja-pomoc-z-di/z4273a7
Ja myślę, że to AI już było testowane w systemie perswazji w Starfield. Naprawdę trudno uwierzyć, że część tych dialogów wyszła spod "pióra" kogoś starszego od czterolatka.
"dialogi mogą stać się bardziej różnorodne, zachowanie NPC naturalne, a gry będą zawierać więcej misji."
nie. nie beda bo jak zawsze wygra optymalizacja kosztow produkcji, a gry dalej beda sprzedawane na grubo przed swoim ukonczeniem.
Cieszy mnie tutaj to ze dialogi będą mogły być dynamicznie generowane. Chciałbym żeby NPC zareagował w swojej konwersacji jak np pozabijam wszystkich na jego oczach, a nie jak zwykle oskryptowane 3 drzewka dialogu.
To napad!!!! Oddawaj całą kasę!!!
Nie dam!
Daj bo daj!
Ok proszę.
Dodaj do trzeciej linijki [persuasion] i masz dialogi ze Starfield w pigulce. ;)
Mnie rozbraja jak ludzie sie ciesza z tego powodu. Masowa i silna ingerencja AI w proces tworczy (jakikolwiek) w grach, to bedzie koniec jakiejkowlwiek kreatywnosci i jakosci. Przynajmniej w segmencie AAA (a juz jest z tym krucho).
Mamy tutaj doskonaly przyklad sprawy "wam sie otworza oczy, jak mnie sie zamkna". I jak dostaniecie Assassins Creed 53: Revenge Of The Templars Part 7. I to za jedyne 80 Euro.
Dialogi mniej istotne, dotyczące pobocznych NPC mogą tylko zyskać na tym.
Choćby w RDR2 są tak nudne że wolę by dobry algorytm je pisał
Wszystko zależy od ogarnięcia danego modelu językowego przez programistów.
Te podstawowe jak ChatGPT, bez kłopotu już mogą ogarniać w miarę ciekawe misje poboczne, gdzie dialogi są jakościowo lepsze niż np. w takim Starfildzie.
A jak jeszcze dodadzą opcje dialogów na żywo, to już całkiem to zmienia rozgrywkę.
Misje klasyczne jak poleć, podnieś, przywieź, mogą być o wiele ciekawsze, gdy dostaniemy "żywego" kompana ogarniającego uniwersum.
https://youtu.be/x4LvW1FuaKE?si=vy8O5HAVU3MUwovu
Dosyć oczywisty i pozytywny kierunek rozwoju. Bardzo widać po komentarzach, że ludzie wciąż mylą AI ze standardowym proceduralnym generowaniem. Już teraz questy pisane w jakości GPT4 Turbo nie powinny odstawać od stanowczej większości ręcznie projektowanych questów, a być może i przerastają je literacko. Niesamowicie chciałbym zobaczyć realną symulację życia w grze typu Sims gdzie postacie to agenci AI posiadający głosy i osobowości.
Zobacz sobie eksperyment Uniwersytetu Stanforda pt. "AI Village". To właśnie takie Simsy, tylko bez ingerencji człowieka. Tam Avatary same podejmowały decyzje itd.
Np. zapraszały się na imprezy - avatary których lubiły, czy robili po prostu zwykłe rzeczy. W pewnym momencie stwierdzili, że dla lepszego życia muszą wybrać burmistrza.
Tak w przyszłości mogą wyglądać Simsy.
Widziałem. Było już kilka takich eksperymentów i kolejne są prowadzone. Fascynujące. Jednak to w zasadzie jedynie symulacje językowe z małą liczbą zmiennych. AI z ciałem takiego Sima i jego statystykami (a najlepiej znacznie dokładniejszymi), w świecie z przedmiotami i domami które można używać oraz innymi AI z którymi można znacznie bardziej oddziaływać (pobić się, zabić, całować etc.) byłoby niesamowicie pouczające i zabawne. Im pełniejsza symulacja - z porami roku, starzeniem się i innymi tego rzeczami - tym lepiej. Uważam, że takie symulacje są nieuniknione więc to kwestia czekania.
Czyli u MS już tak kiepsko z robieniem gier, że potrzebują do tego narzędzi AjajaJ? Szkoda że po tak świetnym okresie jakim był X360 mimo wielkich problemów sprzętowych już nic nie pozostało...
W dynamicznym świecie gry, to w taki sposób powinny wyglądać generowane nie tylko dialogi, ale i dźwięki wydawane przez NPC.
Szkoda że nie piszą o tym, aby to zaawansowane AI użyć do ulepszenia AI zachowania NPC.