Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Dialogi w grach będą tworzone przez AI - Microsoft umożliwi twórcom korzystanie ze sztucznej inteligencji

08.11.2023 13:24
Rumcykcyk
😂
1
1
Rumcykcyk
120
Głębinowiec

To napad!!!! Oddawaj całą kasę!!!

Nie dam!

Daj bo daj!

Ok proszę.

08.11.2023 13:25
|13|
😐
2
2
odpowiedz
1 odpowiedź
|13|
79
walas85

Dialogi w grach będą tworzone przez AI - Microsoft umożliwi twórcom korzystanie ze sztucznej inteligencji

Nie wiem czy się smucić czy też cieszyć, bo za chwilę zapewne usłyszymy mniej pogodne informacje, że w firmie kolejne XX% osób straciło pracę - pałeczkę przejęła sztuczna inteligencja. Szefostwo się cieszy, ale...

08.11.2023 18:14
2.1
bullyPL
54
Pretorianin

Nie jedna gra robiona przez jednego lub dwóch autorów dawała mi więcej frajdy niż gra robiona przez 1000 osób. Tu będzie podobnie, jak użyją AI, będą gry, które wykorzystają to świetnie, ale będą też, gry które wykorzystają tylko do ucięcia niepotrzebnych kosztów.

08.11.2023 13:29
DocHary
3
1
odpowiedz
DocHary
71
Unclean One

Nazwy lootu też wygenrują? Np. takie Ostrze Cienia Mgły?

08.11.2023 13:45
😱
4
odpowiedz
1 odpowiedź
DeltiX
33
Chorąży

To jest tragiczna informacja dla ludzi pracujących w branży. Oznacza to, że Microsoft szykuje się do zmniejszenia zatrudniania nowych juniorów, a domyślnie do redukcji wielkości zespołów tworzących gry. Nie wydarzy się to jutro, czy za dwa tygodnie, ale to co zapowiedzieli kolosalnie zmieni branże w ciągu najbliższych 2-3 lat. Cieszmy się póki jeszcze możemy pracować i wykonywać proste, ale przyjemne pracę.

08.11.2023 14:29
4.1
2
Cordite
44
Generał

odwrotnie. bierzesz AI, zatrudniasz juniorow jako poganiaczy AI i pozbywasz sie calej reszty przeplacanych pracownikow :)

08.11.2023 13:50
quark
😐
5
1
odpowiedz
quark
66
Generał
08.11.2023 13:52
6
5
odpowiedz
1 odpowiedź
radas_b
69
Generał

Ja myślę, że to AI już było testowane w systemie perswazji w Starfield. Naprawdę trudno uwierzyć, że część tych dialogów wyszła spod "pióra" kogoś starszego od czterolatka.

09.11.2023 05:53
keeper_4chan
6.1
keeper_4chan
104
Generał

Szkoda tylko, że NPC dalej nie ogarniają jak zachować się w świecie gry XD

08.11.2023 14:26
7
odpowiedz
Cordite
44
Generał

"dialogi mogą stać się bardziej różnorodne, zachowanie NPC naturalne, a gry będą zawierać więcej misji."

nie. nie beda bo jak zawsze wygra optymalizacja kosztow produkcji, a gry dalej beda sprzedawane na grubo przed swoim ukonczeniem.

08.11.2023 14:37
8
1
odpowiedz
Selen
94
Konsul

Cieszy mnie tutaj to ze dialogi będą mogły być dynamicznie generowane. Chciałbym żeby NPC zareagował w swojej konwersacji jak np pozabijam wszystkich na jego oczach, a nie jak zwykle oskryptowane 3 drzewka dialogu.

08.11.2023 15:00
Kwisatz_Haderach
9
2
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
13
GIT GUD or die trying

To napad!!!! Oddawaj całą kasę!!!

Nie dam!

Daj bo daj!

Ok proszę.

Dodaj do trzeciej linijki [persuasion] i masz dialogi ze Starfield w pigulce. ;)

Mnie rozbraja jak ludzie sie ciesza z tego powodu. Masowa i silna ingerencja AI w proces tworczy (jakikolwiek) w grach, to bedzie koniec jakiejkowlwiek kreatywnosci i jakosci. Przynajmniej w segmencie AAA (a juz jest z tym krucho).

Mamy tutaj doskonaly przyklad sprawy "wam sie otworza oczy, jak mnie sie zamkna". I jak dostaniecie Assassins Creed 53: Revenge Of The Templars Part 7. I to za jedyne 80 Euro.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2023-11-08 15:07:16
08.11.2023 15:17
mirko81
10
odpowiedz
mirko81
70
Slow Gaming

Dialogi mniej istotne, dotyczące pobocznych NPC mogą tylko zyskać na tym.
Choćby w RDR2 są tak nudne że wolę by dobry algorytm je pisał

08.11.2023 16:07
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Linok2
10
Konsul
Wideo

Wszystko zależy od ogarnięcia danego modelu językowego przez programistów.
Te podstawowe jak ChatGPT, bez kłopotu już mogą ogarniać w miarę ciekawe misje poboczne, gdzie dialogi są jakościowo lepsze niż np. w takim Starfildzie.
A jak jeszcze dodadzą opcje dialogów na żywo, to już całkiem to zmienia rozgrywkę.
Misje klasyczne jak poleć, podnieś, przywieź, mogą być o wiele ciekawsze, gdy dostaniemy "żywego" kompana ogarniającego uniwersum.

https://youtu.be/x4LvW1FuaKE?si=vy8O5HAVU3MUwovu

post wyedytowany przez Linok2 2023-11-08 16:08:27
08.11.2023 16:07
08.11.2023 16:35
Ignazzio
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ignazzio
70
Konsul

Dosyć oczywisty i pozytywny kierunek rozwoju. Bardzo widać po komentarzach, że ludzie wciąż mylą AI ze standardowym proceduralnym generowaniem. Już teraz questy pisane w jakości GPT4 Turbo nie powinny odstawać od stanowczej większości ręcznie projektowanych questów, a być może i przerastają je literacko. Niesamowicie chciałbym zobaczyć realną symulację życia w grze typu Sims gdzie postacie to agenci AI posiadający głosy i osobowości.

08.11.2023 17:04
12.1
Linok2
10
Konsul

Zobacz sobie eksperyment Uniwersytetu Stanforda pt. "AI Village". To właśnie takie Simsy, tylko bez ingerencji człowieka. Tam Avatary same podejmowały decyzje itd.
Np. zapraszały się na imprezy - avatary których lubiły, czy robili po prostu zwykłe rzeczy. W pewnym momencie stwierdzili, że dla lepszego życia muszą wybrać burmistrza.
Tak w przyszłości mogą wyglądać Simsy.

08.11.2023 19:15
Ignazzio
12.2
Ignazzio
70
Konsul

Linok2
Widziałem. Było już kilka takich eksperymentów i kolejne są prowadzone. Fascynujące. Jednak to w zasadzie jedynie symulacje językowe z małą liczbą zmiennych. AI z ciałem takiego Sima i jego statystykami (a najlepiej znacznie dokładniejszymi), w świecie z przedmiotami i domami które można używać oraz innymi AI z którymi można znacznie bardziej oddziaływać (pobić się, zabić, całować etc.) byłoby niesamowicie pouczające i zabawne. Im pełniejsza symulacja - z porami roku, starzeniem się i innymi tego rzeczami - tym lepiej. Uważam, że takie symulacje są nieuniknione więc to kwestia czekania.

08.11.2023 22:37
WolfDale
😊
13
odpowiedz
WolfDale
79
~sv_cheats 1

Czyli u MS już tak kiepsko z robieniem gier, że potrzebują do tego narzędzi AjajaJ? Szkoda że po tak świetnym okresie jakim był X360 mimo wielkich problemów sprzętowych już nic nie pozostało...

09.11.2023 05:51
keeper_4chan
14
odpowiedz
keeper_4chan
104
Generał

W dynamicznym świecie gry, to w taki sposób powinny wyglądać generowane nie tylko dialogi, ale i dźwięki wydawane przez NPC.

Szkoda że nie piszą o tym, aby to zaawansowane AI użyć do ulepszenia AI zachowania NPC.

Wiadomość Dialogi w grach będą tworzone przez AI - Microsoft umożliwi twórcom korzystanie ze sztucznej inteligencji