Cocoon | PC
Niezła gra z fajnym klimatem prawie w całosci nastawiona na łamigłówki i okazjonalne walki z bossami.Niektóre mocno wymagające.Około 2 godziny zajmuje jej ukonczenie.Limbo i Inside czyli poprzednie gry Jeppe Carlsena podeszły mi duzo bardziej.
W przeciwieństwie do Inside i Limbo tutaj mamy do czynienia z typową grą logiczną z lekkimi elementami zręcznościowymi, a mniej typowo platformowych momentów. Niby spoko, ale nic nie urywa. Główna mechanika zabawy z kulkami dopiero w drugiej połowie nabiera jako takich rumieńców, natomiast znaczną większość zagadek przechodziłem z marszu, przez co też długość gry też raczej niska była w moim przypadku, nie więcej niż 3h, ale też ciężko mi powiedzieć dokładnie, bo w tym czasie z 10 razy wywaliło mnie do pulpitu (czytałem, że dla paru starszych serii kart to się zdarza), a czekpointy też dość słabo rozmieszczone były, więc przynajmniej pół h zmarnowałem z tego czasu. Projekty lokacji i postaci też są z jednej strony nieźle zaprojektowane, ale z drugiej strony rażą plastikowością Unity, dużo ciekawszych projektów widziałem na tym silniku. Fabuła jakaś tam niby jest w tle, ale nic angażującego się nie dzieje. Spory plus za emergentność rozgrywki i brak jakiegokolwiek UI, łatwiej poczuć dzięki temu flow, przynajmniej dopóki nie wywali do pulpitu (hehe).
Może 10 lat temu wzbudzałoby większy entuzjazm, ale w 2023 to tylko solidna produkcja, raczej niezapadająca w pamięć na dłużej.