ARK: Survival Ascended zadebiutowało w EA na Steam, wersje konsolowe opóżnione na listopad [Aktualizacja: pierwsze opinie]
Czy budowanie zostalo naprawione? Poprzednio bylo tragiczne.
Oraz czy zwierzeta/moby dostaly jakiekolwiek przyzwoite AI? Poprzednio wyruszenie w droge z chociazby 2-3 ktorzy podarzaja za graczem konczylo sie tym ze zawieszali sie na kazdym napotkanym drzewie.(A tych w jungli jest duzo.)
Gra wygląda ślicznie, ale działa średnio. Bez DLSS nie podchodzić.
Ponoć gra została wydana naprędce, bo twórcy mieli jakąś dziwną umowę z firmą Nitrado. Tj. w przypadku gdyby ARK: Survival Ascended nie zostało wydane do końca października, to firma Nitrado dostałaby na wyłączność prawa do hostowania serwerów gry, w tym serwerów prywatnych.
Rano odpaliłem na chwile przed pracą i na ustawieniach wysokich z DLSS w trybie zbalansowanych mam w 1440p 50-70 FPSów na RTX 3080, I7-10700K + 32GB RAMu
Wieczorem potestuję grę dokładniej ze streamowaniem. Optymalizacja raczej słaba ale nie ma tragedii (w porównaniu z Cities Skylines 2 jest dużo lepsza i to pomimo, że grafika i np. fizyka wody w ASA robi wrażenie, a CS 2 wygląda średnio).
Pamiętam jak w 2015 roku rozpocząłem przygodę z ARK na GTX 970 i wtedy to dopiero była tragiczna optymalizacja zaraz po premierze - miałem pokaz slajdów (15-30 FPSów) i by dało się dać to trzeba było praktycznie wyłączyć teksturę nieba. Do tego dinki cały czas miały desynchro. Z tego względu jestem umiarkowanie zadowolony bo w ASA od początku da się normalnie grać i spodziewałem się, że będzie gorzej.