Nowy gameplay z Alan Wake 2 pokazuje zalety ray tracingu i technologii DLSS 3.5
Patrząc na deweloperów w dzisiejszych czasach, wrzucających do wymagań powyższe technologie, to największą ich zaletą jest to, że w ich mniemaniu nie trzeba optymalizować gier :D
Patrząc na deweloperów w dzisiejszych czasach, wrzucających do wymagań powyższe technologie, to największą ich zaletą jest to, że w ich mniemaniu nie trzeba optymalizować gier :D
Podawali w wym.sprzętowych, że na najwyższych ustawieniach graficznych wraz z RT w 4K komfortowo da się pograć w stabilnych 60 klatkach na RTX 4080. Natomiast bez RT na 4070.
Ale to razem z DLSS Performance, który renderuje obraz w 1080p i skaluje do 4K, w natywnym 4K nie ma szans.
Jeden z recenzentów poinformował że w pierwszym etapie na 4090 w 4k max ustawienia z Dlls Q Fg Rr ma 70 fps.
na 4090 w 4k max ustawienia z Dlls Q Fg Rr ma 70 fps.
Ale to jest w końcu rozdzielczość 4K, więc nie dziw się. Tym bardziej, że prawdziwa sztuka optymalizacja już została powoli zapomniana.
Natomiast bez RT na 4070.
Ale nie było napisane o użycie DLSS 3 (DLSS 2 + FG). Było chyba tylko o DLSS 2, bo też jest napisane o FSR 2, a to różnica. Poczekamy na prawdziwe testy PurePC.
Kupiłem RTX 4090 i płacze bez UV żre prądu ponad 400 wat , a od stycznia ceny prądu 70% w górę jak unia karze.
W rozdzielczości 1440 bottleneck ze strony R75800X3D w fatalnie zoptymalizowanych grach jak Jedi Survivior, Starfield tylko40-60% wykorzystanie GPU
Via Tenor
Ray reconstruction będzie tak samo psuł twarze NPC i tworzył efekt obrazu olejnego jak w Cyberpunku?
Ray Reconstruction dotyczy tylko RT. Pamiętaj, że RT w grach wciąż wygląda, jak 2s renderowania obrazu FullRT przez CPU -- szumu więcej niż obrazu. Następnie odpalany jest odszumiacz (denoising). Do tej pory działał on na rdzeniach CUDA, a więc nie tylko był relatywnie wolny, ale także zabierał zasoby.
Z Ray Reconstruction denoising działa na rdzeniach Tensor, czyli AI.
to będzie chyba najładniejsza gra na rynku obecnie, wygląda to tak dobrze że aż ciężko uwierzyć że tak będzie gra wyglądać ! Zakupione i czekam na unlock na epicu ;)
o alex odklejeniec jak zwykle widzi gry przez rozowe okulary
jak ja cie nie znosze typie plastikowy
Szczerze mówiąc kompletnie nie dziwią mnie wymagania dla ultra z RT, bo grafika na tym materiale wygląda niesamowicie. A komentujący z jednej strony chcą postępu technologii, a z drugiej żeby to chodziło na PC z niskiej albo średniej półki.
Można mieć i jedno i drugie. Cyberpunk z włączonym path tracingiem wyciska ostatnie soki z najnowszych GPU, ale jednocześnie możesz wyłączyć RT i odpalić grę nawet na GTX 1060. Postęp to nie jest żadne usprawiedliwienie.
a co tam takiego niesamowitego? szaro bure, nic nie widac
na mnie ta gra jakiegos mega wrazenia nie robi
Tutaj bardziej chodzi o to że coraz rzadziej graczy stać na wypasiony sprzęt, który to uciągnie. Komponenty do komputera są coraz droższe. Np. za takiego RTX 4090 obecnie trzeba dać około 8000zł, a gdzie tu pozostałe komponenty. W tym wypadku byle płyty nie wsadzi się. Te starsze karty wcale nie tańsze, np. taki 4080 ti to wydatek około 6500zł. Jakby każdy mógł sobie pozwoli na kupno wypasionego sprzętu to by nie było problemu. A i tak często zdarza się że gry nie chcą poprawnie działać nawet na takich sprzętach.
no tylko, że ludzie raczej woleliby, żeby jednak wymagania tak mocno nie podskakiwały z każdym rokiem, mimo że oferują niewiele ładniejszą grafikę. O to się rozchodzi, nieadekwatnie wyższe wymagania, a grafika jednak tylko niewiele ładniejsza, a tak nie powinno być. Gdyby wymagania tylko rosły powoli adekwatnie do postępów w grafice również powolnych, to byłoby ok. No, ale jednak teraz mamy 2 złe rzeczy, które są ostatnio powszechne: bubel optymalizacyjny i powiązany z tym poziom skomplikowania. A jest bubel optymalizacyjny, bo nie optymalizują porządnie jak powinni. To raz, a dwa, że ten niewielki postęp w grafice strasznie dużo kosztuje. Trudno dziś zrobić jeszcze ładniejszą grę, a od kilku lat trwa w najlepsze ten chory wyścig o najładniejszą grę. Toteż gdy tak trudno jest ulepszyć grafikę, to usilnie starają się ulepszyć coś w grafice i jednocześnie na siłę to zrobić kosztem wydajności, bałaganu w kodzie i poziomem skomplikowania, które wszystkie razem nie sprzyjają kompletnie wydajności ani optymalizacji.
Via Tenor
Jak widzę coraz więcej gry takich jak Alan Wake 2 i inne tytuły na DLSS 3/FSR 3, to zaczynam się zastanawiać, czy twórcy/wydawcy gier (albo właścicieli Unreal 5) nie są opłaceni (przekupieni) przez NVIDIA po to, by zmusić gracze do zakupienie karty RTX 4000 i karty AMD z lepsze wsparcie dla FSR 3.0 (im nowsze karty graficzne, tym lepiej działa FSR i więcej FPS)?
Tu śmierdzi spisek.
Link - ty masz już 20 konto i jesteś starym użytkownikiem a nadal piszesz jakbyś dopiero co włączył pierwszy raz w życiu komputer. Oprawa graficzna na takim poziomie z RT jest nieosiągalna dla nawet najmocniejszych GPU bez użycia technik rekonstrukcji. Może włącz czasem sobie jakiś program do modelowania i zrób jakąś scenę 3D z fotorealistycznym oświetleniem. Dodanie RT w czasie rzeczywistym wspomagane DLSS jest najważniejszym postępem w rozwoju GPU od lat. Pisanie takich bzdur jak wyżej jest wręcz niedorzeczne w twoim przypadku. Obecnie masz w grach coś co jeszcze niedawno było zarezerwowane do statycznych obrazów które były tworzone w minutach a wcześniej godzinach, dzisiaj masz to w czasie rzeczywistym i dodatkowo w 100 fpsach.
Piszę o gry głównie uzależnione od DLSS 3 i FSR 3.
Wiadomo, że ładniejsze gry wymagają coraz mocniejsze GPU. Już widziałem dużo gry od ponad 20 lat i wiem, że da się napisać Alan Wake 2 z takich grafiki i RT i osiągnąć więcej FPS bez pomocą DLSS 3. Chodzi o to, że twórcy gier nie musieli się postarać o optymalizacji gier, bo po co. No, nowy silnik robi swoje. To jest problem w ciągu kilku ostatnich latach. Sztuka optymalizacja już została powoli zapomniana.
Ty masz konto od roku 2004 i 2 gwiazdki, a nadal piszesz bzdury na większości postów ostatnio. Dlatego nie mam obowiązku uwierzyć, co piszesz.
Jakie 20 konto? Gdyby jesteś prawdziwy Alex od samego początku, to wiedziałbyś, że nie usunąłem konto więcej niż 4-6 razy. 20 konto to twoje kolejne wymyślone kłamstwa, więc przestań mnie ośmieszyć publicznie.
Poza tym, mój pierwszy post to był sarkazm.
Nie wszystkim się to podoba, ale deep learning super sampling do upscalowania i ulepszania grafiki 3D w czasie rzeczywistym jest przyszłością, bo zapewnia ogromną poprawę wydajności. Na to będą stawiać więc rozdzielczości natywne zaczynają tracić na znaczeniu.
Jakie 20 konto? Gdyby jesteś prawdziwy Alex od samego początku, to wiedziałbyś, że nie usunąłem konto więcej niż 4-6 razy. 20 konto to twoje kolejne wymyślone kłamstwa, więc przestań mnie ośmieszyć publicznie. - ale ja cię nie miałem zamiaru ośmieszać te 20 konto to było napisane w przenośni bo tak samo jak ty nie wiem ile razy już je usunąłeś i założyłeś nowe - sam napisałeś 4-6 a może 3 albo 7 ? ;)
Ale tutaj nawet w artykule masz napisane że gra używa ich silnika Northlight(Quantum Break i Control też go używały), a nie UE5 - ale ogólnie patologia by w wymaganiach podawać DLSS i FSR jako wymagane przy "rekomendowanych" i wyżej
Może. DLSS 3 i FSR 3 to świetna sprawa, ale powoli przestanie być korzystny, jak twórcy gier pójdą na łatwiznę w kwestii optymalizacji gier.
Gdyby twórcy gier pójdą na całego w kwestii optymalizacji gier, wtedy w połączeniu z DLSS 3 / FSR 3 byłoby to coś. Wtedy rozdzielczość 4K przestaje być "odległa marzenia" dla przeciętne graczy i można chodzić na tańsze karty graficzne. Tak jak Last of Us 2, Horizon 2, God of War, Metro Exodus czy Red Dead Redeption 2 dla słabsze konsoli PS4 i FullHD.
Ale w tej chwili niestety graczy z przeciętne portfeli muszą zostać przy 1920x1080 na razie, jeśli chodzi o najnowsze gry AAA. Nawet DLSS 3 lub FSR 3 to "musi mieć". Dla 4K trzeba kupić RTX 4090.
Czasem nowa technologia prowadzi do większa lenistwa. Taka natura ludzka. Prawda?
sam napisałeś 4-6 a może 3 albo 7 ? ;)
Pierwszy konto usunąłem bardzo dawno temu, więc nic dziwnego, że nie pamiętam dokładnie. Bo nie chcę o tym przypomnieć. Ale zdecydowanie nie 20, ani 10.
Jak nie wiesz dokładnie, to nie pisz dokładne liczby, by wprowadzać innymi w błąd o mnie. Jak zwykle przesądziłeś.
"Dodanie RT w czasie rzeczywistym wspomagane DLSS jest najważniejszym postępem w rozwoju GPU od lat" lol XD
RTX 4090 pozwala na grę w MAX ~33FPS
Wynik +120fps osiągnęła Nvidia przy użyciu DLSS3.5 FG w trybie Performance.
Ptaszki ćwierkają, ze gra jest bardzo liniowa, korytarzowa z śladową interakcją z światem i marnym AI.
Że PT masakruje wydajność to oczywiste, ale ciekawe jak gra będzie działać bez niego. Tak szczerze, to jak dla mnie nie wygląda to dużo lepiej niż np. RE4 Remake.
Dla mnie to wcale nie wygląda lepiej niż np. Resident Evil 2 Remake. RE2R, który na GTX 1060 śmigał w 60 klatkach na wysokich...
Brawo, jeden mądry.
potem się dziwią czemu kolejki do okulisty na zabiegi po 2 lata do przodu. Może warto dbać o wzrok ;)
Re2 remake ma szare, nijakie barwy. Dopiero po dograniu porządnego presetu Reshade wygląda rewelacyjnie, gdy mamy idealną czerń i dużo lepszą kolorystykę. Prezentuje się wtedy o połowę lepiej. Identycznie jest z pozostałymi Residentami na ReEngine, które bez Reshade ogromnie tracą wizualnie.
Prawie 4 lata różnicy, wymagania wzrosły 10 krotnie?
RE3 Remake czysty ---->
RE3 Remake + ReShade ---->
Czy różnica graficzna jest naprawdę tak duża aby wymagania o tyle wzrastały z roku na rok? Rozumiem, że Alan Wake 2 jest ładniejszy no ale bez przesady nie ma przecież takie różnicy jak np. grą z 2000 roku, a takim Crysisem z 2007 roku.
Kran
Po co wklejasz taki marny przykład z byle jakim presetem skoro przy lepszych różnica jest o wiele większa?
Wystarczy wejść w sekundkę na sfx.thelazy.net i każdy zobaczy jak słabe dałeś porównanie, a na żywo po odpaleniu jest dopiero to widać.
Co do dalszej treści to przecież wiadomo, że grafika 3d dynamicznie zmieniała się od 1992 do 2007 (premiera Crysis), a potem było gwałtowne wyhamowanie, bo co raz trudniej było o takie przeskoki jak kiedyś. Wcześniej co 3 lata grafika miała większy progres niż teraz co 10 lat.
No to ten bez reshade wyglada lepiej
To, ze Raytracing nie sprawia, ze gra nagle wyglada 4x lepiej to oczywista oczywistość, wymagnia jednak podnosi znaczaco
Zawsze mnie jednak bawię te płacze ludzi o to, ze wymagania wysokie a gry jeszcze nie ma i widzieli jedynie na YT
Ja jednak po YT widzę tutaj topke graficzną i nie mam zamiaru sam sie oszukiwac
To tylko ich pierwsze wrażenie oparte na screeny i filmiki, więc mają prawo do wyrażenie opinie. Nikt tego nie zabroni.
A ty zamiast obrażać innymi, to lepiej jest poczekać na premiery Alan Wake 2 i zobaczyć to na własne oczy, by móc obalać mity innymi.
Ty czasami za bardzo przechwaliłeś niektóre gry takich jak Starfield, a rzeczywistość jest taki rzeczywistość.
Ja o Alan Wake 2 na razie nic nie piszę, dopóki to nie pogram na własne skórze, eee..., oczy.
Last_Redemption
Residenty na ReEngine z Reshade wyglądają o wiele lepiej. Po to ludzie dogrywają Reshade, bo widzą jak kiepsko to wygląda bez dogrania tego, a różnica jest ogromna.
Sprawdziłem te reshade'y do re2 i one wyglądają okropnie. Dla fanów ledow RGB i fortnajta. Zarowiaste kolory i black crush, no cudownie xd. Czerwone ubranie Claire świeci w ciemnościach jakby było zrobione z ledów. Weź wyjdź kiedyś na dwór, dotknij trawy, bo ty chyba zapomniałeś jak rzeczywistość wygląda, skoro taka zbrodnia na kolorach ci się podoba. Przykre to jest
Nvidia to Mafia, a te jej wszystkie technologię to jeden wielki wał aby robić baranów na kolejne $ i mieć miliardowe zyski.
Jakiś typ pisał na Twitterze, że Nvidia to inwestycja. Dlatego DLSS3.5 nie działa już na RTX3000. I pewnie kolejne gówno nie będzie działać na RTX4000, a tylko na RTX5000. Ja się dziwię, że Nvidia w ogóle leci w rynek gier, skoro na serwerach robią 9x wiecej hajsu.
Oczywiście, inwestycja na rynku :)
no w sumie. W końcu wydali pierwszą serię rtx z rdzeniami rt specjalnie dla tej jednej popierdółki. To raz, a dwa na potrzeby rt jednocześnie musieli wydać dlss jako sztuczkę optymalizacyjną, bo rt zżerał tak dużo mocy obliczeniowej, że bez dlss ani rusz xd.
Dlatego DLSS3.5 nie działa już na RTX3000
Raczej DLSS 3 czyli Frame Generation działa tylko na RTX 4000. Jeśli chodzi o DLSS 3.5 czyli Ray Reconstruction powinno działać na wszystkie karty RTX, więc RTX 2000 i RTX 3000 też. NVIDIA oficjalnie tak napisali.
Ray Reconstruction ma dokładnie takie same wymagania jak DLSS Super Resolution i tutaj wcale już nie musimy posiadać najnowszego układu graficznego – wystarczy bowiem karta z serii co najmniej GeForce RTX 20XX. Niezależnie więc, czy masz RTX-a np. 2070, czy 3060, możesz zrobić użytek z DLSS-a 2 (czyli, innymi słowy, DLSS Super Resolution) i zobaczysz przy tym jakościowy skok grafiki opartej na ray tracingu i tworzonej z jego wykorzystaniem.
DLSS 3 = DLSS 2 + Frame Generation
DLSS 3.5 = DLSS 2 + Frame Generation + Ray Reconstruction
Ray Reconstrucion można włączyć bez FG. Zapamiętaj to.
Wiadomo, Alan Wake 2 ma tak wysokie wymaganie, że bez wydajność RTX 4000 czy RTX 3080 ani rusz (powyżej 30 FPS). Chyba że ktoś wyłączy ray tracing.
Proszę nie wprowadzaj innymi w błąd.
Jesli chodzi o gameplay (normalny a nie ten fap do RT) nie podoba mi sie ze kolka oznaczajace interaktywne obiekty pojawiaja sie juz z daleka. Powinny sie pojawiac tuz przed nimi a nie 5m wczesniej. To jest prowadzenie za reke i psuje immersje. Mam nadzieje ze bedzie je mozna wylaczyc.
Nikt nie zmusza do grania na premierę. Niestety, jest to towar exclusive na sprzęty za 10k, których na rynku sporo.
Można zagrać za 5 czy 10 lat przy takiej grafice.
Bardziej szkoda że nie mogę teraz poznać na PC nawet pierwszej części, bo remaster to ponoć gniot.
A że 2ka nie odpali prawdopodobnie na żadnym GTX ? Trudno. Przeżyje, mam w co grać
Via Tenor
Dziwne jest to, że w 4k AW2 lepiej sobie radzi na 4090 od CP2077. 16fps vs 33fps native 4k max path tracing.
Za to w 1080p o wiele gorzej bo potrzebuje 3070 do medium i to z dlss performance, gdzie w takim CP2077 odpalasz ultra, bez rt ofc.
To pierwsza gra, która używa Mesh Renderingu. Dlatego nie zadziała na kartach, które tego nie wspierają. Generalnie pozwala to generować obraz ze ZNACZNIE bardziej szczegółowymi modelami znacznie szybciej (bo oparte są o wzory matematyczne, a nie o miliony trójkątów, coś w stylu skalowania modeli). Problem polega na tym, że punkt wejściowy jest dość wysoki. Potem, używając tej technologi, wymagania nie będą specjalnie rosły, o ile nie zaczną używać więcej i więcej promieni RT.
Zgadza się, ale nadal dziwne, że wymagania nie maleją(lub nie rosną) proporcjonalnie.
No a co do ilości rays i bounces w Path Tracingu to na bank w przyszłości będą zwiększać ich ilość. Można to robić w takim CP2077. Vanilla ma 2 bounces 2 rays na gameplayu. Photo mode 2 bounces 6 rays. Najlepszy efekt daje zwiększenie rays nawet do 24. Ilość bounces na poziomie 3-4 w zupełności wystarcza.
No a jeśli chodzi o wykorzystanie mesh shaders to rasteryzacja, nie jest to zależne od PT. Szczegółowość obiektów będzie taka sama z PT off.
A z tymi wymaganiami to coś pokręcili. Wydajność 4060 1080p max settings PT On, które jest słabsze od 3070.
Via Tenor
Do czasu, aż dostaniemy RTX 5000 na rynku, wtedy podnoszą wymaganie sprzętowe dla gry jeszcze bardziej. Bo ktoś na wywiadzie już pisał, że do pokazanie 100% możliwości grafiki (fotorealistyczna) z Unreal Engine 5 dla gry nie wystarczą nam RTX 4090. He he he...
Tak. Czytałem teksty o Mess. Wszystko ma swoją cenę.
Pamiętam jak Quantum Break na premierę wymagał chyba direct 12 oraz win 10 i był tylko oferowany w sklepie MS. Gra nie działała idealnie i nie wyglądała jakoś mocno obłędnie. Jakieś dużej sprzedaży im to nie przyniosło. Dopiero jak gra pojawiła się na STEAM po jakimś czasie oraz brak wymogów do direct 12 zmieniła ta sytuacje, a cena gry ładnie spadła :) Ciekawe czy tu będzie podobnie?
Wszystkie gry Remedy na premierę miały ogromne wymagania co do najwyższych ustawień. Nie inaczej będzie i tym razem. Za dwa lata się może poprawi i w grę zagra większa ilość osób na PC. Chyba, ze ktoś gra na konsoli i się tym nie przejmuje, choć taki Control na PS4/Xone działał raczej słabo i często miał spadki do 15-20 klatek.
Mocno ciekawi mnie ta gra, ale szczerze mówiąc te wymagania mnie nie za bardzo obchodzą bo i tak będę ogrywał to na konsoli. To nie jest FPS, żeby granie na padzie w czymś przeszkadzało, może nawet wręcz przeciwnie.