Cities: Skylines 2 zwabiło tłum graczy, ale na Steamie ma tylko 47% pozytywnych recenzji [Aktualizacja]
Mówcie co chcecie, to że się udało komuś stworzyć grę która wygląda jak tytuł sprzed kilku lat a zarazem dławi i9 i 4090 (i to na pustej mapie) jest na swój sposób imponujące.
Alan Wake 2 też się zapowiada bombowo.
Dramat optymalizacyjny. Owszem idzie pograć na nowszym sprzęcie, tylko, że to bedzie 30-40 klatek. nie to jest jednak najgorsze, że gra chodzi bez szału, bo faktycznie w builderze da sie grac na tym, ale ta grafika jest wobec wymagan po prostu baardzo słaba, progres graficzny wobec pierwszej części jest mały. Najbardziej jednak mnie razi powtarzalność obiektów + to, że są po prostu brzydkie i pod względem modeli jak i koloru, jakby osoby to tworzące nigdy nie widziały otaczającego ich świata. Aż nie mogłem w to uwierzyć, jak autor to pisał w recenzji na gry-online, ale całkowicie sie z nim zgadzam - jest brzydko. Niestety ten ostatni element powoduje, że tak jak wiele osób pisze, czujemy się jak w wersji Alfa. DRAMAT, każdy kto ten bubel kupił powinien (o ile może) absolutnie zwrócić, żeby dać kopa w dupę twórcom za totalnie nieskończony i nieprzetestowany produkt! Prawdopodobnie jest to do odratowania, ale na to trzeba miesięcy.
Oczywiście, że ma pokrycie. Ktoś kupił, sparzył się i odradza zakup innym.
Tym, którzy grają, zapewne gra się podoba.
Skrajnie negatywne recki CS:GO od ludzi którzy mieli po 10000h na liczniku też mają sens - gra była kiedyś fajna a teraz już nie jest.
Negatywna recenzja nie ma pokrycia w rzeczywistości jeśli gra jest już kupiona, a gracze w nią aktywnie grają. To trochę jak skrajnie negatywne recki CS:GO od ludzi którzy mieli po 10000h na liczniku.
Oczywiście, że ma pokrycie. Ktoś kupił, sparzył się i odradza zakup innym.
Tym, którzy grają, zapewne gra się podoba.
Skrajnie negatywne recki CS:GO od ludzi którzy mieli po 10000h na liczniku też mają sens - gra była kiedyś fajna a teraz już nie jest.
znów ten Review bombing!!!!1111111
Przeraża mnie stan premier gier po 2020 ale gracze sobie sami to zgotowali
Nie no ja czekałem na te gre , ale w menu mam 14FPS a w grze 24FPS optymalizacja leży , a gra nie kosztuje 50zł ...
Czekaj, więc mówisz że czekałeś na grę? Ja również czekałem, powiem więcej, od dobrego miesiąca oglądałem każdy materiał od twórców i mnóstwo materiałów na YT gdzie grali przed premierowo.
Jeszcze ten miesiąc temu CIties 2 to był dla mnie pewniak do kupna na premierę.
A jednak jej nie kupiłem... bo wszędzie, praktycznie wszędzie od dobrych dwóch tygodni, gdzie pisali albo nagrywali filmy o tej grze, opinie były jednoznaczne:
że optymalizacja leży i kwiczy, że nawet na najpotężniejszych sprzętach gra nie działa poprawnie.
Cytuję klasyka, nas graczy to trzeba j**ać, r**ać, i na nas zarabiać. Sami dajemy sobie pluć w mordę, kupując gry w takim stanie. Skoro ponad 100 tysięcy graczy kupiło grę na Steamie, to wydawca ma czarno na białym, że może wydać nieukończonego bubla w wersji Pre Alpha, a i tak zejdzie jak świeże bułeczki.
No dobra ale ja np. czytałem , że gra leży pod kątem optymalizacji , ale nie oglądam gier przed premierowo , żeby nie tracić tego pierwszego wrażenia . Myślałem że do premiery ogarną temat , przynajmiej żeby było przeciętnie , a tu nawet żle nie jest . Wiem że r***aja nie pierwsi nie ostatni ...
Zmiejszyłem rozdzielczość do 1600x900 50-60 klatek , ale grafika tragedia , tekstury sie wczytuja długo , bardzo dłuugo
"Negatywna recenzja nie ma pokrycia w rzeczywistości jeśli gra jest już kupiona, a gracze w nią aktywnie grają. To trochę jak skrajnie negatywne recki CS:GO od ludzi którzy mieli po 10000h na liczniku."
A gdzie było niby demo żeby mogli sobie przetestować bez kupienia ?, a to że niedługo po odpaleniu idzie refund żeby się zmieścić w 2 godz a potem negatywna recenzja świadczy że steam jest zdrową i przejrzystą platformą przyjazną graczom
Mówcie co chcecie, to że się udało komuś stworzyć grę która wygląda jak tytuł sprzed kilku lat a zarazem dławi i9 i 4090 (i to na pustej mapie) jest na swój sposób imponujące.
Alan Wake 2 też się zapowiada bombowo.
I dlatego ten proceder już dawno powinien mieć swoje konsekwencje prawne. Gdzie jest jakaś ochrona konsumenta? Przecież te korpo śmieją nam się w ryj.
Dramat optymalizacyjny. Owszem idzie pograć na nowszym sprzęcie, tylko, że to bedzie 30-40 klatek. nie to jest jednak najgorsze, że gra chodzi bez szału, bo faktycznie w builderze da sie grac na tym, ale ta grafika jest wobec wymagan po prostu baardzo słaba, progres graficzny wobec pierwszej części jest mały. Najbardziej jednak mnie razi powtarzalność obiektów + to, że są po prostu brzydkie i pod względem modeli jak i koloru, jakby osoby to tworzące nigdy nie widziały otaczającego ich świata. Aż nie mogłem w to uwierzyć, jak autor to pisał w recenzji na gry-online, ale całkowicie sie z nim zgadzam - jest brzydko. Niestety ten ostatni element powoduje, że tak jak wiele osób pisze, czujemy się jak w wersji Alfa. DRAMAT, każdy kto ten bubel kupił powinien (o ile może) absolutnie zwrócić, żeby dać kopa w dupę twórcom za totalnie nieskończony i nieprzetestowany produkt! Prawdopodobnie jest to do odratowania, ale na to trzeba miesięcy.
Co za zepsuty do szpiku drań wymyślił "rozycie ruchu"? Ta opcja powinna być zawsze domyślnie wyłaczona. To sprawia tylko że gra wygląda gorzej.
Ta gra katuje bardziej moją grafikę niż cyberpunk 2077. Zamiast 70 stopni mam 80.... Zaślepiony dobrymi wspomnieniami po pierwszej części skusiłem się na drugą. Nawet za bardzo nie oglądałem tych filmików, bo w dzisiejszych czasach nie są one warte uwagi, ponieważ często bardzo mocno mijają się z prawdą. Na koniec jeszcze dodam, że wersja cyfrowa PC premium na steam kosztuje więcej niż ta sama wersja fizyczna w pudełku. To są jakieś kpiny. Teraz już wiem, że w przyszłości DLC będę kupować w jakiś promocjach aby jak najmniej na mnie zarobili. Dałem się podejść jak małe dziecko. Colosal Order koniec z tym.
Grając sporo w Cities Skylines 1 z modami, to muszę przyznać, że gra działa lepiej od tamtej wersji z modami. Choć są jeszcze wpadki, takie jak dym z komina co zabija FPS po zbliżeniu.
W nowej to obawiam się modów.
Obecnie nie ma Steam workshop, a zapowiedziany jest multiplatformowa platforma moderska.
Jak dla mnie, to pośpieszyli się z premierą.
Dobrze, że grę wypróbowałem w Game Passie, który na dodatek dostałem za darmo od MS (nie wiem za co, możliwe że za zakup laptopa). Gra wygląda świetnie, ma wiele ciekawych zmian i niewątpliwie będzie świetna, ale po GRUBYM łataniu.
Obecnie jest to mało grywalny crap, który nawet na sprzęcie wymienionym specjalnie pod nią ma lagi i musiałem zmniejszać ustawienia, żeby jakoś to działało, a i tak łapie ścinki. Do tego dochodzą bugi czysto gameplayowe. Nie ma sensu poniżać się i kupować jej obecnie za pełną cenę.
Spoko. Ja se mogę tam zagrać w 1080p, bo takie mam monitory. Ale jak ktoś ma 4k? Albo musi się pogodzić z klatkowaniem, albo włączyć skalowanie i mieć niewidoczne kable wysokiego napięcia i inne małe rzeczy. Swoją drogą lepiej było dawniej, kiedy twórcy nie używali tak często Unity albo Unreala. Tworzyli swoje silniki do gier od zera, albo ulepszali te stare. Jakoś to lepiej działało.
Może poszedł update jakiś?
Chociaż zły jestem bo decyzji projektowej z wyborem silnika co się nie nadaje nie cofną ale jednak premierę powinni przełożyć o z miesiąc chociaż i podłubać przy tytule ile mogą.
Nie, raczej obstawiałbym: po prostu osoby, którym gra słabo działała od razu dawały negatywną opinię i może robiły refunda. Potem osoby ze słabszymi kompami, widząc recenzje, przestały kupować grę więc nie dawały dalszych negatywnych recenzji. Natomiast ludzie, którym gra działa dają ocenę trochę później, jak już sobie pograją
Kerbale 2 też mają ogólną ocenę 47% a praktycznie nie da się wskazać choć jednego elementu który mógłby się podobać (bo gra praktycznie nie działa, wszystko jest zbugowane jak siemasz a do tego jest marnym procentem zawartości oryginału).
pograłem trochę, mi gra chodzi dobrze, natomiast sama grafika jest brzydka i prawdopodobnie taka będzie aż wypuszczą mody. Nie widzę zbyt dużego progresu względem jedynki, rdzenne mechaniki nie ewoluowały, wyznaczanie stref zabudowy jest z 1995 roku, nie da się ustalić chociażby kierunku, brakuje budowy parków, budowanie na pochyłym terenie jest tak samo okropne jak w jedynce. Może za rok będzie lepiej, na razie to wersja alfa early access
Czyli po staremu. Czekać 2-3 lata aż naprawią i można będzie kupić na promocji za mniej niż stówkę. Nie gram w tego typu gry ale obecny stan techniczny gier wypuszczanych na premierę na PC, to dramat i jeśli sami gracze dalej będą kupować tego typu buble, to nic się nie zmieni a będzie tylko gorzej. Chyba, że ktoś chce być beta testerem i kupił taki produkt w pełnej cenie, to jego sprawa, tylko niech przemyśli 30 razy, co zrobił bo jego decyzja to pozwolenia na to aby twórcy, gry w takim stanie świadomie wypuszczali.
O ile gry multiplayer to jeszcze można zrozumieć zakup, bo te po czasie się "dezaktualizują" spada ilość graczy itp. Ale gry singleplayer?
to nie tak, że nie kupiłbym gry po pełnej cenie, bo chcę ją taniej i już. Ale zwyczajnie żadne studio obecnie nie zasługuje na to, bym nagrodził ich zakupem gry w pełnej cenie. Czego zresztą najlepszym przykładem jest to, że przeważnie większość tych tytułów, przeważnie w dwa miesiące, do pół roku po premierze jest przeceniana o więcej niż 50%, co pokazuje że cena premierowa była zawyżona.
No to jak na razie przypomnę sobie część pierwszą a jak naprawią choćby na tyle żeby pograć normalnie plynnie w 4K to sie zakupi pudełeczko. Akurat wierze że nie bedzie dużo czekania i mam nadzieje, ze ogarną to jakoś szybko.
Spokojnie, to paradox, wyjdzie 15 dodatków, wydacie na nie 1000 zł i gra będzie spoko. I nie jestem tutaj wobec nikogo złośliwy, bo sam tak robię z większością ich gier xD
Ja wydałem 150 zł na jedynkę z paroma dodatkami. Mógłbym wydać 200 zł, bo jeszcze jakieś DLC kuszą, ale że po latach z DLC grze nie starcza 16 GB RAM bez wielkiego swapa, to chyba sobie odpuszczę... :) Strach pomyśleć, jak po kilku latach z modami i DLC będzie chodzić dwójka. :)
Przypomina mi to sytuację z Kerbalami 2. Sama gra to wydmuszka, ale fanatycy jedynki i tak pisali "dajcie im szansę"
Nie ma porownania ze wzgledu na czas premiery. Taka subtelna roznica miedzy przeszloscia i przyszloscia...
Oh ah
Podejrzewam że część łapek w dół została skasowana na prośbę wydawcy bo wcześniej to miało mniej niż 30% pozytywnych łapek w górę (lub nabili sobie dedykowanymi głosami dużo kontr-pozytywów).
No a PSYCHOfani Bethesdy (sam jestem FANEM) mieli ból dupy jak ten sam płacz był pod Starfieldem. Takich przykładów bubli optymalizacyjnych w ostatnich kilku latach jest mnóstwo.
Czytając sobie losowe "recenzje" łatwo wywnioskować skąd taki przyrost pozytywnych ocen.
Jakbym miał streścić większość z nich, wyglądałoby to tak, że gra co prawda działa w 10 FPSach na ustawieniach graficznych które sprawiają, że wygląda gorzej niż oryginał z 2015, ale za to dodali kilka fajnych rzeczy, łapka w górę.
Same zmiany w grze są naprawdę w pozytywnym kierunku. I to bardzo. Pod tym względem to jest naprawdę udany sequel.
Co to działania gry, wczoraj odpaliłem w gamepasie bo w sumie czemu nie sprawdzić, skoro mam go i tak? Na swojej konfiguracji (w profilu) na 2560x1080 (1440p jednak nie dam rady). Musiałem odpalić na niskich (ale nie najniższych) i przy mieście na kilkaset osób na razie mam 40fps z spadkami do 27-28 fps przy dynamicznym ruchu kamerą. Co mnie pociesza to fakt, że podobno FPS bardzo nie spadają z wzrostem populacji z tego co czytałem. A wiec optymalizacja jest słaba, bronienie jej nie ma sensu. Ale gdyby nie ten mankament to to jest sequel na który czekałem.
Z uznania dla zmian nie wystawiam, żadnej oceny, dam im chwilę na ogarnięcie. Jak w ciągu miesiąca dorzucą minimum 10-15fps wszędzie to będzie ocena pozytywna.
Można by trochę zrzucić winę na stawianie przez wielu producentów na podukty na dłuuugie lata, w tym GaaS'y i gry z milionem DLC.
Cytuję Google:
"Epic Games zarobiło ponad 3 miliardy dolarów w 2018 roku – głównie dzięki Fortnite."
Podobnie na Steam na topie są CS'y.
Wniosek z tego, że nie ma po co zbytnio rozwijać "kosmicznego" silnika, skoro i tak nie wygeneruje on dochodu.
Przypadek Cities jest nieco inny bo już od samych podstaw stoi Unity, gdzie 100x100 sześcianów bez shadera potrafiło zamulić, jak pamiętam.
Ilość detali w Unity trzeba nadrabiać tam głównie stylem i jeśli by mieli uniknąć błędu to raczej powinni zainwestować w inny gameengine, albo wymusić jakieś konkretne zmiany w podejściu na Unity.
Mimo wszystko postawili wcześniej na model DLC/mody i mogliby w sumie przerobić/odnowić podstawkę - remaster, przy obecnym poziomie Unity. Może kiedyś Unity się podniesie, albo po prostu wreszcie upadnie i byłaby wtedy jaśniejsza przyszłość rozwoju tej gry.
Mnie tam na Geforce Now nic nie muli... gram na Intel 7500T z HD 630. Wszystkie ustawienia na wysokie w 4k...
Popatrzyłem wczoraj na gameplay - nie ma przesadnej tragedii. Cena też jest dość niska na gg.deals'ach jak na nową grę.
Może i gra chodzi na niskich obrotach, ale ma wiele nowych fajnych symylowanych ficzerów, a o symulację w tego typu grze ma głównie chodzić, a nie klaustrofobiczne lokacje z Alan Wake gdzie widzisz głównie to co oświetla latarka, czy jeszcze bardziej minimalistyczne Detroit Become Human.
Raczej dam grze szansę, prędzej niż później.
Jeszcze taka ciekawostka znaleziona na Steam w komentarzach:
This game has received a crazy amount of negative reviews due to the poor performance, which is justified. However, this seems to be primarily due to a bugged Depth of Field Quality.
This is with everything else on medium quality:
Depth of Field Quality on high = 21 fps.
Depth of Field Quality on low = 78 fps.
Depth of Field Quality disabled = 132 fps.
Game itself is otherwise great, so if you just disable DoF, you should be fine, and the game is worth it.