Twórcy Lords of the Fallen chwalą się sprzedażą i zapowiadają ważne zmiany [Aktualizacja: najdroższa gra CI Games]
Jest milion ale sprzedaż już ostro spada. Z bodaj 4 miejsca na steamie już na 37. A jak wiemy, naprawdę dobre wyniki robią gry które są cały czas w czołówce sprzedażowej. Dziennie nadal masa negatywnych opinii i wcale nie o crashach. Gra może w ogóle na siebie nie zarobić skoro tak szybko wyhamowuje sprzedaż a opinie są nadal przeciętne. Ciekawe ile muszą milionów sprzedać by pokryć developing i ogromną kampanię reklamową.
Budżet ponoć wyniósł 200 mln złotych więc albo już się zwróciło albo niewiele brakuje.
Wydali 50 milionów dolca na developing i marketing? Na Tajwanie grę pisało 20 osób?
"Wyprodukowanie i wydanie gry kosztowało polską firmę 281 milionów złotych. Na tę liczbę składają się: koszty produkcji bez opłat licencyjnych na silniki (178 mln zł), koszty marketingu (81,5 mln zł) oraz koszty produkcji na nośnikach fizycznych (21,5 mln zł). To wyższa kwota niż obstawiali analitycy (zakładali 240 mln zł)."
zamiast system smyczowania został zmodyfikowany napiszcie, że zmniejszono aggro ;)
Miał być właśnie milion aby się koszty zwróciły według samej spółki, ale szczegóły mają podać dopiero jutro.
swietna gra, kupilem na premiere i nie mialem jakis mega problemow, przegrane kolo 40h i mialem 1 crash do windy, no i spadki fpsow w hubie + ze 2-3x zapadlem sie pod tekstury.
jeden z najlepszych soulslike'ow, gralo mi sie tak samo dobrze jak w elden ringa ale tutaj swiat a w sumie 2 swiaty w 1 + labirytnty, podeszly mi duzo lepiej niz open world w ww. grze, no i grafika momentami kosmos.
Jest milion kopii a jeszcze kilka dni temu szły gadki na tym forum że nie będzie. Gra się już zwróciła a będzie jeszcze lepiej bo produkcja jest bardzo dobra a ocena na Steam jest zaniżona o dobre 20 procent z uwagi na optymalizację i błędy na premierę. W żaden DS ani ER nie grało mi się tak dobrze.
Nic się nie zwróciło, nawet jakby ten milion sprzedali każdą sztukę za 60 USD i 100% by szło do nich to nadal trochę brakuje by wyszli na ZERO.
281 mln pln to więcej niż 60 mln usd.
Ale tak nie jest, bo steam i konsole biorą 30%, a jeszcze firma musi zapłacić od zysku podatki, w dodatku wielu kupuje gdzie indziej, bo taniej, nawet przed premierą, a teraz są już promocje, więc wielu nie kupuje za 60 usd, a za 50 albo jeszcze mniej.
Z fizycznych kopii mają jeszcze mniej, 50% maks.
Zakładając mocno optymistyczne, że im z tego zostaje ogólnie 60% to musieliby sprzedać kopii o wartości jakieś 112 mln usd, a to jest około 1.86 mln kopii, i to by wyjść na ZERO i przy cenie każdej sztuki 60 USD, co w praktyce nie ma miejsca, więc muszą sprzedać jeszcze więcej by wyjść na ZERO.
Tak więc o ile nie kombinują w jakiś inny sposób, nie kręcą z podatkami i innymi wehikułami itp. to nadal brakuje im do zera, a już hype opadł znacznie i mało kto kupi jeszcze za 60 usd, więc muszą liczyć na długotrwałą sprzedaż.
Ktoś się nie zgadza, to gdzie się pomyliłem w wyliczeniach?
https://www.bankier.pl/wiadomosc/CI-Games-szacuje-ze-calkowite-koszty-produkcji-gry-Lords-of-the-Fallen-wyniosa-ok-178-mln-zl-8634544.html
Milion kopii sprzedanych po 10 dniach od premiery! Dla przypomnienia taki wynik Lies of P wykręcił dopiero po miesiącu. Kolejne wyniki będą podawane pod koniec listopada a gdzie tam jeszcze następne miesiące. Jeszcze masz coś do powiedzenia?
Tak, mam do powiedzenia, że mój komentarz nie miał na celu atakowanie ciebie.
Przedstawiłem wyliczenia, jeżeli się gdzieś mylę to wskaż gdzie.
Na stan obecny gra się nie zwróciła i tyle, nie widzę jak miałaby się zwrócić, policzyłem.
Potrzebują ze 2 mln sprzedanych by wyjść na zero.
Nigdzie nie twierdzę, że się już nie zwróci, ale na teraz się nie zwróciło, to wynika z samych liczb i pokazuje jak ciężki to rynek, muszą liczyć na długookresowe zyski, dlc też chyba planują, to już kasa wpadnie czysty zysk.
@ Szefoxxx
Głos rozsądku.
A tymczasem sprzedaż na steamie już 51 miejsce. Na łeb na szyję spada zainteresowanie produkcją. Z czasem i po przecenach pewnie się zwróci i zarobi ale wielkiego, dodatkowego budżetu na nową grę to nie zbiorą. Nie rozbiła banku i nie stała się światowym, modnym hitem.
Wystarczy że zarobi na siebie. To tylko kwestia czasu tym bardziej że gra jest naprawdę dobra a początkowe problemy z optymalizacją zostały rozwiązane. Wiadomo było od poczatku że to nie będzie jakiś mega hit który zatrząśnie grami soulslike i nikt nie zakładał niebotycznie wysokiej sprzedaży.
Szkoda że odjebali taką maniane z optymalizacją bo gra jest fantastyczna.
Jako fan soulslikow prawie dałem się nabrać na ten scum. Na szczęście istnieją takie osoby jak Kiszak, dzięki któremu nie kupiłem tego produktu. Gość zajebiście tłumaczy, co i jak jest spieprzone w tej grze. Polecam obejrzeć na YouTubie przed zakupem.
Ten Kiszczak co to co drugie słowo rzuca k...? Wielki autorytet, doprawdy. Poziom rynsztoka, jak to się kiedyś mówiło. Dziś - mainstream.
Może mam szczęście, ale u mnie brak jakichkolwiek problemów technicznych, gra chodzi na ultra, wygląda przepięknie i jest jednym słowem świetna.
A co ma słownictwo do wiedzy na dany temat? Niech 2/3 słownika to będzie ku*wa, jeśli mówi z sensem to jest to najważniejsze
wiesz ze jest setki recenzentow w internecie a nie tylko jakis kiszonak? do tego typ ktory wyglada z tym wasem jak pirat + te tatuaze z brudnopisu gimnazjalisty.
jak fan souslikie'ow nie dales sie nabrac na SCAM? czyli wloczyles sobie filmik tego randoma i stwierdziles, ze gry nie kupisz, bo jemu sie nie podoba? moze wez na steamie na 2h i zrobisz zwrot jak cie tak bedzie bolec?
ta gra jest lepszym soulslike'iem niz dark souls :D
Z tym autorytetem to lekka przesada. Fakt wygląda jak pajac i ciężko się go słucha. Tylko że on nie jest jedynym youtuberem, który tak loth ocenił. Kosztuje tyle, co elden ring, a wygląda jak gry, które kiedyś dodawano do clicka czy cd-action do tego stan techniczny i cena to lekka przesada. Lepsza niż dark souls? Nie no polecam odstawić cukier
Dziennie nadal masa negatywnych opinii i wcale nie o crashach.
Ehe, pewnie dlatego urosły o 10% oceny w ostatnim tygodniu.
Czyli psy szczekają a karawana jedzie niestety.
1mln kopii po minimum 250zł to minimum 250mln zł przychodu.
Brakuje im 31mln zł.
Czyli raptem 124 tys. kopii żeby wyjść na zero (124000*250=31000000).
Po pierwsze to miliona nie sprzedali bo liczą to z pudełkami wysłanymi do sklepu, tych było pół miliona, ile z nich naprawdę znalazło klienta? Tego nie wiemy, ale na pewno nie wszystkie. Po drugie nie liczysz prowizji steam czy regionalnych cen które sa niższe. Potrzebują sprzedać ok 1,5 mln aby wyjśc na zero.
Wyjdą bez problemu i zarobią 2x tyle gra w dwa lata sprzeda się w 3-5M bez zająknięcia bo to jedna z najlepszych gier soulslike.