Pająk wyznacza nowe standardy - recenzja techniczna Spider-Man 2 na PS5
Nadal boli. Ojejku.
Via Tenor
Ktoś tu naprawdę boli, że Spider-Man 2 nie jest wydany na PC.
Proszę o cierpliwość, bo później czy prędzej tak będzie wydany na PC podobnie jak zapowiedziany Horizon 2 na PC.
Pomijam tutaj temat czy Spiderman 2 jest brzydki czy ładny i czy wyznacza jakiekolwiek standardy techniczne...
Ale czy tutaj doszło do porównania jakiegoś randomowego NPC w grze gdzie są tłumy ludzi, z główną postacią danej gry która nawet nie jest grą z otwartym światem?
Boże drogi xD Jeżeli to prawda co pisał w innym wątku i faktycznie ma jakiegoś dzieciaka, to szczerze współczuję. Oczywiście temu dziecku. Nie miał szans otrzymać zbyt dobrych genów. A przynajmniej od strony ojca.
Npc wygladaja gorzej niż w grach z ps2, miasto to tysiąckrotnie większa makieta niż w cyberpunku przed latkami a wy bronicie tego bubla jakbym obrażał waszych rodziców. Mam PS5 i kupiłem spidermana dla swojego synka, dziecku może się podobać ale że dorosłe chłopy mają tak niskie wymagania i grają w takie gry? Dziwne. A potem developerzy wyłudzają takie gry jak spiderman, stargield czy mirage, bo więcej nie potrzeba
Nikt tu nawet nie broni sm2 na ten moment. Wszyscy mają zwyczajnie beke z ciebie i twoich ch*****ch porównań :D
miasto to tysiąckrotnie większa makieta
Powtarzasz to typie 50. raz i nawet nie próbujesz tego uzasadnić. Piszesz dla pisania, bo boli ciebie dupa albo nie masz, co robić, bo twój syn ci powiedział, że masz *** i dać mu spokój. O ile go w ogóle masz.
miasto to tysiąckrotnie większa makieta
Czyli prawie jak w każdym sandboxie xD
Piękna hipokryzja się tutaj wywalała xD nie można oceniać randomowych NPCów w Spidermanie, ale w Starfieldzie to już jak najbardziej xDD Widać że ludzie tutaj nie są ani trochę obiektywni.
Pająk wyznacza nowe standardy
Nie wyznacza żadnych standardów biorąc pod uwagę fakt, że gra wyszła tylko na nową generację i mamy końcówkę 2023 roku więc nie powinno nikogo dziwić, że przy takiej oprawie i ilości klatek nie ma tych ekranów ładowania
https://postimg.cc/gallery/NXKkCGx
Technicznie i graficznie to zlepek gier z kilku ostatnich lat gdzie niektóre elementy są lepsza, a niektóre gorsze i niektóre z takich gier pamiętają jeszcze poprzednią generację.
Jak coś robiło w tym roku wrażenie pod względem graficznym technicznym to tylko dodatek do Cyberpunka z odpalonym Path Tracing
https://postimg.cc/gallery/54WgnVC
Kingdom Come, Red Dead Redemption 2, The Last of Us 2 i Cyberpunk ustawiły pewną poprzeczkę.
KCD - fotorealizm flory (zwłaszcza w lasach)
RDR2 - odwzorowanie świata
TLOU2 - animacje twarzy
Cyberpunk - gra świateł i cieni (najlepsze wykorzystanie możliwości Ray Tracing)
Całościowo raczej najlepiej wyglądają RDR2 i Cyberpunk - Phantom Liberty na Pc.
Oglądam i kompletnie nie rozumiem fenomenu tej gry... godzinę dwie polatać po mieście na linkach - ale po co więcej?
Dokładnie taki jest cel, abyś po dwóch godzinach miał wrażenie obcowania z dziełem sztuki.
ja przeszedłem jedynkę i bawiłem się wspaniale, to latanie po mieście jest niesamowicie przyjemne i wciągające, do tego po prostu były fajne misja i fabuła
o fifie można powiedzieć "godzinę pokopać piłkę i po co więcej", a o tony hawk's pro skater "godzinę pojeździć na deskorolce", więc nie ma sensu sprowadzać do takich argumentów
dodam tylko, że może obok Bloodborne jest to jedyny ex Sony, który mi się podoba i naprawdę świetnie się w to GRA zamiast oglądać pretensjonalne wyciskacze łez o wyobcowaniu przez zombie/mechy/itd.
Spider-Man 2 to śliczna gra, naprawdę mało który tytuł może dorównać „pająkowi” w kwestii jakości obrazu. Nie chodzi tu o fotorealizm, ray tracing czy inne tego typu wodotryski (choć wszystkie one są świetnie zrealizowane), bo konkurencja też jest w tym mocna. Spider-Man 2 przoduje moim zdaniem w budowie miasta. Wszystkie budynki w zasięgu wzroku mają nieporównanie więcej detali niż w Spider-Manie z 2018 roku, zasięg rysowania został drastycznie zwiększony.
ale nikt sie nie nabrał lol
jest nawet gorzej niz w spiderman1 remastered jesli chodzi o draw distance i lod
https://twitter.com/KJovian/status/1715076289462247655
Jak coś się linkuje to czyta się patrzy na to co się wysyła
PS2 dzwoniło, bo ktoś ukradł jej ogień xD Ta gra jest zabudowana jak Fallout76 Spiderman podczas bujania się po mieście zmienia się w sześcian jak mogli wypuścić takiego gniota?
Ty dzwonisz typie od dwóch dni. Skończ już się poniżać.
Ten cały wspaniały RT w Spajderze nie polega czasem na tym, że widać jedynie uproszczone odbicia na budynkach w czasie rzeczywistym? RT to nie tylko odbicia w szybach.
Tego jest więcej, Digital Foundry to analizował. Przede wszystkim RT jest używane w obu wersjach (perf i fid) bo jest sporo wody. Kałuże i co robi jednak wrażenie w sprzęcie za 2.2-2.4k to fakt, że nie tylko mamy odbicie z szyb w budynkach, to jeszcze widać co jest w środku i nie ma tam tekstur 2d tylko dzieje się jakieś "życie".
Gra ma wszystko czego oczekuje się po grze ze Spider-Manem, i jest dużo lepiej niż w pierwszej części :D.
O Wolverina jestem spokojny :)
Latasz za mną i mnie obrażasz więc nie zamierzam z tobą dyskutować. To, że źle wypowiadam się o fikcyjnym bohaterze - facecie w rajtuzach i jego przygodach nie oznacza, ze możesz mnie personalnie atakować. To tylko wymyślona postać leci ignore, bo jestem przeciwnikiem tego typu działań w sieci
Rozmawiasz ze samym sobą, przykre. A do moderatora info: puknij się w głowę i zajmij się osobami, które faktycznie szkodzą. Np. tym wyżej.
Ja nie obrażam nikogo, wyrażam swoją opinię na temat różnych gier. Jak ci się nie podoba moja opinia to możesz podzielić się swoją, nikogo nie obrażamy. Tobie tez pewnie niebpodobala się jakaś gra i wystawiłeś jej negatywną ocenę, po to jest forum by dyskutować a nie obrażać się
Serio zachwycacie się tymi 9-12 sekundami? To chyba nie graliście w natywną wersję PS5 gry Ghost of Tsushima. Gra potrafiła wczytać save'a z menu głównego poniżej 3 sekund. TO dopiero robiło wrażenie.
Ciężko to przyznać ale dzięki takiej jakości Sony będzie zamiatać MS'em aż miło. Ehh
Tak wszyscy gadają, że 3rd person samograje..... ale jednak przydały by się takie gry na X...
Nie wyznacza żadnych nowych standardów, ale ta ekipa się ostatnio Starfieldem zachwycała, więc ten..
Gra wygląda dobrze, momentami prawie bardzo dobrze, ale na rynku jest sporo ładniejszych gier
Na konsolach poniekąd wytacza.
Duża mapa z dalekim zasięgiem rysowania, do tego RT i NPCe za oknami większości budynków, wszystko to działające w 60FPS.
Ciekawe czy to maks co można z PS5 wyciągnąć przy takiej mapie, gdzie jest możliwość w miarę szybkiego przemieszczania się we wszystkich płaszczyznach.
Chyba to jest już maks.
Na plus świetna optymalizacja, ale oprawa zupełnie nic nie urywa. Momentami wygląda wprost słabo.
Troszkę wybaczam przez dynamiczną rozgrywkę i szybkie poruszanie się, ale serio to zawiodłem się pod tym względem. Sama produkcja OK, zwłaszcza świetne nowe moce, ale za mało tu porządnych misji, a za dużo śmieci do zbierania.
,,Pewnym bonusem dla posiadaczy telewizorów 120-hercowych jest fakt, że tryb jakości na takim sprzęcie da się odpalić w 40 klatkach na sekundę, co znacząco poprawia płynność względem 30 fps-ów.,,
Moglby ktos wyjasnic/podac zrodlo o jakiej dokladniej nazwie technologii tutaj mowa? Czy to tzw. potocznie sztuczna interpolacja klatek czy cos w tym stylu?
Co daje odswiezanie 120Hz na tv skoro gra sama generuje 30 fps?
z gory dzieki za RZETELNE informacje
malkontentom za pyskowki i krotkie ,, madrosci ,, tym badrdziej mowie nie
VRR. Musisz mieć w miarę nowy tv z hdmi 2.1. Polecam bo te 10 klatek robi różnicę.
Wiele gier w trybie quality śmiga nawet w 60 klatkach.
Oznacza to dokładnie to o czym mówię. Jeśli masz telewizor 60hz to tryb jakości działa w 30fps. Jeżeli masz telewizor 120hz, to tryb jakości działa w 40fps. To duża różnica w płynności te 10 klatek więcej i tyle ;)
Tu nie ma żadnej technologii, po prostu gra zamiast 30 fpsów wyświetla 40 klatek. Często gry na konsole, które są dobrze zoptymalizowane i wyświetlają 30 klatek (bo ekrany TV są tradycjnie 60hz) mogą wyświetlać trochę więcej. Problem tego jest związny zapewne z tearingiem - rozrywaniem klatek. Mamy ekran 60hz a gra celuje w 40, a to nie jest dzielnik 60. Przy 120hz, mamy 40FPSów, czyli 1 klatka na 3hz (odświeżenia ekranu). Nie każdy ekran TV 120hz ma w końcu VRR.
To jest jeden temat, drugi jest związany z samym VRR. W grze dostępne są 2 rodzaje, ten pierwszy to standardowy VRR, ale ten drugi pozwala na odblokowanie klatkażu i dostosowanie do odświeżania ekranu. I teraz w wersji Fidelity dostajemy od 40 do 60 klatek, a w performance od 60 do 80.
Jako źródło powyższego odwołuje się do materiału Digital Foundry o porównaniu wersji.
Oraz jak interesuje Cię ten temat, to jest materiał z Ratcheta i Clanka od DF, poświęcony porównaniu 40 fpsów na 120hz ekranie, do 30 fpsów i 60 fpsów na 60 HZ ekranie.
Generalnie, wbrew prostej matematyce wrażenia z 40 fpsów na 120hz są zbliżone bardziej do 60 fpsów niż 30.
Oglądałem filmik i naprawdę trzeba pochwalić że na takim sprzęcie da się grać z raytacingiem
porównanie Marvel's Spider-Man Remastered vs Spider-Man 2
https://www.youtube.com/watch?v=k3-kFa89-9M
A pamiętajmy że zastosowano tam podobno układ podobny do
AMD Radeon RX 5700 XT czyli coś koło RTX2070 czyli dziś to już 4 letnie karty
Z mojej perspektywy mogę napisać, że mając już 6 letni PC z dwoma dyskami SSD na Sata, do teraz cieszy mi się głowa, jak widzę, jak wszystko pięknie śmiga i się wczytuje nawet na takich starych już dyskach. Nic mnie bardziej nie irytowało, jak długie ekrany ładowania czy to gier czy systemu. Na HDD czekasz 2 minuty na załadowanie etapu, po prostu odechciewało się grać. Skrócenie ekranów ładowania do kilku sekund czy zera, to jest rewolucja i obojętnie czy byłoby to możliwe na starszych dyskach SSd czy tylko na Pcie 4.0, to trzeba Sony i MS przyznać, że zmusili w ten sposób innych twórców, żeby w ten sposób optymalizowali swoje gry. Dla mnie osobiście Dyski SSD i ich możliwości w rękach zdolnych ludzi to gamechanger, większy niż RT, VRR, 120 klatek na sekundę czy DLSS/FSR.
Co do SP2, to dawać to na PC. Jedynka była świetnie przeniesiona i pewnie dwójkę czeka podobny zabieg. A że PS5 jest za słabe na 60 klatek i 4K, to czego tu się spodziewać, jak z tym i mocne PC mają kłopoty a tu a mamy konsolę za 2400 zł.
Fajnie, że Sony trzyma się tego, co dało im wygraną w ostatniej generacji, czyli wysokobudżetowych gier, które wyciskają ostanie soki ze sprzętu.
"Wyobraźcie sobie, że widzicie z daleka drzewa i już nie są tylko „plastikowymi” detalami, ale rzucają na ziemię naturalne cienie i jest pod nimi po prostu ciemniej. Naprawdę robi to różnicę."
Tak, wyglądają wprost niesamowicie. Tryb jakości.
Chłopie? Ty widziałeś te screenshoty, które opublikowałeś? Bo chyba zrobiłeś artykuł pod gównoburzę w komentarzach. Ta gra wygląda jak średniak poprzedniej generacji. Ma swoje momenty, ale to są "momenty".
Zrobić grę na 9h i zgarniać laurki... Ja prdl. A i tak w necie od cholery filmów z bugami...
Wiemy, 49 goty 2023.
kampania na 10-12 godzin a połowa z tego to same cutscenkin i fillery.
Przeciwnicy to gąbki na obrażenia, których Spiderman powinnien kłaść na 2 strzały.
MJ ma paralizator który one-shot'uje najsilniejszych mobów (pewnie po to aby podlizać się ESG score)
Widzę pewną stronniczość na tej stronie. Otóż Microsoft jest be, a Sony wspaniałe. Ludzie, przecież to są tylko gry i wielkie korporacje, które za nimi stoją. Przestańcie się tym tak podniecać. Cały konflikt przypomina mi to konflikt typu który majonez jest lepszy, Kielecki czy Winiary? Żeby tak dorosły, poważny człowiek fanatycznie czegoś bronił i równie fanatycznie coś krytykował xD Weźcie spójrzcie w lustro i szczerze zastanówcie się nad waszym życiem.
DF było brutalne tym razem zestawiając to z prawdziwym NY
Ta gra to największa porażka ostatnich lat już GTA 5 ma lepiej zrobione miasto a to gra z PS3
Uzasadnij to w końcu typie, bo na razie robisz z siebie błazna, falconie.
Ale pis... PC się zesrały, ta strona zawsze była zgrają ameb i dalej po tylu latach nic się nie zmienia.
Sam nie grałem, ale oglądam u pewnego streamera, i daje mi to wystarczająco by widzieć że jest to kolejny zwykły, nic nie wnoszący open world's, chociaż przyznam że wygląda ładnie. Jestem przekonany że jakby to nie był pająk tylko jakiś wymyślony bohater z poza Marvela to takich zachwytów by nie było, trochę jak z hogwartem który jest identyczny pod względem gameplayu do Atlasa a oceny się różnią na rzecz HP. I żeby nie było jestem w stanie takie coś zrozumieć że ktoś coś lubi ze względu na klimat, sam uwielbiam GoT bo klimat mnie urzekł, ale w życiu bym tego nie nazwał wyznaczaniem standardów czy coś w tym stylu, bo to w gruncie rzeczy dalej zwykły openworld.
Co do fanboyow sony co mówią że pceciarze się zesrali, to niby czemu mieliby to zrobić, pewnie za dwa lata wyjdzie na pc, jeszcze ładniejsze.
W dzisiejszych czasach być fanbojem ps5, Xboxa czy PC to trzeba być odrealnioną cio... będąc na utrzymaniu rodziców. Potwierdzam notarialne, pisd... PC kolejny raz się zesrały, ale na tym portalu to normalka.
Mam ps5 ale to nie znaczy, ze muszę bronić kiepskiej gry robionej za duże pieniądze. To fani Spidermana są wyjątkowo agresywni i obrażają ludzi, którym ta gra się nie podoba. Fani innych gier nie zachowują się w ten sposób, może to kwestia wieku?
Wyznaczanie nowych standardow na konsoli to przejscie z 30 na 40 FPS przy przecietnej grafice. Brawo !!!
Juz nie mowiac o tym, ze to kolejne generyczne, nudne jak flaki z ojelem TPP. Jedynka zdecydowalem sie nawet nie brudzic swojego SSD.