Iron Man od twórców Dead Space powstanie na Unreal Engine 5
Czyli stuttering i niestabilne 60 kl/s w 1080p i DLSS performance na RTX 4090.
No tak ale wtedy będzie już 6090, to może gra pójdzie w stabilnych 60 kl/s z DLSS balanced?
Na UE5 będą między innymi te gry:
Robocop, STALKER 2, Silent Hill 2 remake, Dragon Quest XII, Gothic 1 remake, Witcher 4, Witcher 1 remake, Hellblade II, Mass Effect 5, Tomb Raider, Matrix, Mafia 4, Bioshock 4. Sporo popularnych marek powstaje na UE5. Sprzedaż nowych kart graficznych musi kręcić się żwawo jak koło fortuny z Magdą Masny :)
Najbardziej boli ten ME5, Tomb Raider i Mafia 4. Wyjdą niegrywalne crapy, niezależnie od tego, czy pozostałe elementy tym razem zaskoczą, czy nie.... :(
Jeszcze wypatrzyłem, że Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 też będzie na UE5. Przyda się wymiana karty graficznej, ale raczej nie ma sensu wymieniać 3090 na 4090. Niestety premiera kolejnej serii GeForce RTX 5000 przełożona została z jesieni 2024 na 2025 rok więc sobie poczekam.
https://geex.x-kom.pl/wiadomosci/geforce-rtx-5000-premiera-specyfikacja-wydajnosc/
Podejrzewam, że to raczej decyzja wyłącznie szefa EA Games. Mogli kazać twórcy dalej naprawiać Dead Space, ale nie.
Tak jak szef CD-Projekt kazał twórcy wydać Cyberpunk 2077 zbyt wcześnie. Za to pozwalał twórcy dalej naprawiać Cyberpunk 2077. To wszystko zależy od decyzji szefowie firmy.
Co mogą zrobić devsi? Mają wylądować na ulicy i płacić duże kary za nieposłuszeństwo?
Tak się zastanawiałem dlaczego każda niemal gra na UE 4-5 tak ssie optymalizacyjnie, i wydaje mi się że chodzi o to iż silnik jest mocno intuicyjny i względnie łatwy w obsłudze. Byle laik w tydzień potrafi stworzyć jakiś prościutki level i napisać z tutoriala jakąś mechanikę (sam od niedawna sobie hobbystycznie dłubię). I przez to że gra powstaje szybko, na optymalizacji skupiają się dopiero pod koniec.
A z tego co czytałem, żeby gra dobrze działała na UE proces optymalizacyjny trzeba uwzględnić OD SAMEGO POCZĄTKU dewelopingu, już na etapie projektowania podstawowych elementów gameplay'u, ale tu jest wymagana bardziej zaawansowana znajomość tegoż silnika. Sam lekko dziubnąłem i to jest temat-rzeka ile tam jest roztomajtych opcji do tego przeznaczonych. Ale trzeba to znać, wiedzieć jak, i stosować od początku projektowania.
Po co Unreal Engine 5 znów będzie najbardziej prądożerne sprzęty, wolę skromne silnik np. Apex Engine (gra Mad Max).