Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Iron Man od twórców Dead Space powstanie na Unreal Engine 5

20.10.2023 10:26
😍
1
10
luk4szz
31
Centurion

Czyli stuttering i frame dropy na porządku dziennym

20.10.2023 10:39
2
1
odpowiedz
BajoJajo
16
Konsul

Czyli kolejny potworek optymalizacyjny.

20.10.2023 10:45
xKoweKx [stalker.pl]
3
2
odpowiedz
xKoweKx [stalker.pl]
143
Stalker

luk4szz no zupełnie jak w przypadku remake'u Dead Space - do dzisiaj stuttering nie został naprawiony, devsi kompletnie olali naprawianie tej gry

20.10.2023 10:52
Herr Pietrus
😍
4
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Herr Pietrus
230
Ficyt

Czyli stuttering i niestabilne 60 kl/s w 1080p i DLSS performance na RTX 4090.

No tak ale wtedy będzie już 6090, to może gra pójdzie w stabilnych 60 kl/s z DLSS balanced?

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2023-10-20 10:53:23
20.10.2023 13:40
Wiedźmin
4.1
Wiedźmin
44
Legend

Na UE5 będą między innymi te gry:
Robocop, STALKER 2, Silent Hill 2 remake, Dragon Quest XII, Gothic 1 remake, Witcher 4, Witcher 1 remake, Hellblade II, Mass Effect 5, Tomb Raider, Matrix, Mafia 4, Bioshock 4. Sporo popularnych marek powstaje na UE5. Sprzedaż nowych kart graficznych musi kręcić się żwawo jak koło fortuny z Magdą Masny :)

post wyedytowany przez Wiedźmin 2023-10-20 14:00:19
20.10.2023 20:27
Herr Pietrus
4.2
Herr Pietrus
230
Ficyt

Najbardziej boli ten ME5, Tomb Raider i Mafia 4. Wyjdą niegrywalne crapy, niezależnie od tego, czy pozostałe elementy tym razem zaskoczą, czy nie.... :(

20.10.2023 20:39
Wiedźmin
4.3
Wiedźmin
44
Legend

Jeszcze wypatrzyłem, że Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 też będzie na UE5. Przyda się wymiana karty graficznej, ale raczej nie ma sensu wymieniać 3090 na 4090. Niestety premiera kolejnej serii GeForce RTX 5000 przełożona została z jesieni 2024 na 2025 rok więc sobie poczekam.
https://geex.x-kom.pl/wiadomosci/geforce-rtx-5000-premiera-specyfikacja-wydajnosc/

post wyedytowany przez Wiedźmin 2023-10-20 20:42:57
20.10.2023 11:02
Link
5
odpowiedz
Link
18
Generał

luk4szz
xKoweKx [stalker.pl]:
Herr Pietrus
Podejrzewam, że to raczej decyzja wyłącznie szefa EA Games. Mogli kazać twórcy dalej naprawiać Dead Space, ale nie.

Tak jak szef CD-Projekt kazał twórcy wydać Cyberpunk 2077 zbyt wcześnie. Za to pozwalał twórcy dalej naprawiać Cyberpunk 2077. To wszystko zależy od decyzji szefowie firmy.

Co mogą zrobić devsi? Mają wylądować na ulicy i płacić duże kary za nieposłuszeństwo?

post wyedytowany przez Link 2023-10-20 11:05:02
20.10.2023 13:26
Little Joe
6
odpowiedz
Little Joe
193
Silent Man

Tak się zastanawiałem dlaczego każda niemal gra na UE 4-5 tak ssie optymalizacyjnie, i wydaje mi się że chodzi o to iż silnik jest mocno intuicyjny i względnie łatwy w obsłudze. Byle laik w tydzień potrafi stworzyć jakiś prościutki level i napisać z tutoriala jakąś mechanikę (sam od niedawna sobie hobbystycznie dłubię). I przez to że gra powstaje szybko, na optymalizacji skupiają się dopiero pod koniec.
A z tego co czytałem, żeby gra dobrze działała na UE proces optymalizacyjny trzeba uwzględnić OD SAMEGO POCZĄTKU dewelopingu, już na etapie projektowania podstawowych elementów gameplay'u, ale tu jest wymagana bardziej zaawansowana znajomość tegoż silnika. Sam lekko dziubnąłem i to jest temat-rzeka ile tam jest roztomajtych opcji do tego przeznaczonych. Ale trzeba to znać, wiedzieć jak, i stosować od początku projektowania.

post wyedytowany przez Little Joe 2023-10-20 13:28:04
20.10.2023 16:52
👎
7
odpowiedz
ssz56825076e7
2
Junior

Po co Unreal Engine 5 znów będzie najbardziej prądożerne sprzęty, wolę skromne silnik np. Apex Engine (gra Mad Max).

Wiadomość Iron Man od twórców Dead Space powstanie na Unreal Engine 5