Te proste elementy rozgrywki w Baldur's Gate 3 odkryto „żenująco późno”, gracze dzielą się historiami
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jak mogę używać broni półtoraręcznej jako broń jednoręczną walcząc tylko jedną bronią bez tarczy. Mam postać z perkiem do walki jedną bronią i fajny mieczyk i chętnie bym tak powalczył.
Pomoże ktoś?
Mnie nadal zaskakuje system ekwipunku..
czemu nie można grupować jednym guzikiem rzeczy? XD np mam w bagu strzały ognia, często są rozdzielone z jakiegoś powodu. Pewno dlatego że najpierw wpadają do głównego, a potem ja sam ręcznie mozolnie przerzucam i robię porządek.
przydały by się makra
juz nie mówiąc że jak mam rozdzielone strzały TO PO CO na hot barze widzę dwa razy? XD
no durne rzecyz ale UX cierpi na tym i powoduje łącznie pewno stracone godziny przez całą rozrywkę
Ale w czym problem? Broń musi mieć w opisie "versatile", zakładasz ją i gra automatycznie dopasowuje dmg np. z 1d6 robi 1d8.
Via Tenor
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jak mogę używać broni półtoraręcznej
Musisz miec poltora reki... duh...
półtorej - dla rodzaju żeńskiego
półtora - dla rodzaju męskiego i nijakiego
czyli w tym przypadku: półtorej ręki
częsty błąd to np. półtorej kilograma, półtorej roku
poprawnie: półtora kilograma, półtora roku
Już nie wspomnę o zmorze ostatnich miesięcy: oboje gdy mowa o 2 mężczyznach
Nie wiem czemu ludzie zapomnieli o wyrazie: obaj
obaj - to tylko mężczyźni
obie - to tylko kobiety
oboje - to tylko kobieta + mężczyzna
Opcji wyłączenia widoczności hełmu szukam w takich gierkach na samym początku. ; p
Po co dźwigac w plecaku 50 kilogramów sera, lepiej trzymac tam zwłoki zeby rzucać nimi w przeciwników.
Można całkowicie rozwalić cały system walki - wystarczy podczas trybu turowego podejść jakąś postacią do przeciwników. następnie otworzyć ekwipunek i bez żadnych ograniczeń w akcjach przeciągać materiały wybuchowe na podłogę pod stopami przeciwnika, możemy robić to ile razy chcemy, bez żadnych ograniczeń. Co uważam osobiście za kardynalny błąd gry a nie celową mechanikę.
Następnie oddalić się i w jakiś sposób np zaklęciem, ognistą strzałą, butelką ognia alchemicznego zaprószyć ogień i wygrać walkę już w pierwszej turze.
Tak samo możemy rzucać w przeciwników plecakami wypełnionymi alkoholem, bombami prochowymi, strzałami prochowymi, fajerwerkami, ogniem alchemicznym aby następnie wystrzelić jakimś źródłem ognia w ten plecak im więcej materiałów w plecaku tym bardziej spektakularna eksplozja - ta akcja jednak ma swoje ograniczenia jeśli postanowi wykonać rzut plecakiem, jeśli położymy go przeciągając z ekwipunku - nie ponosimy żadnego kosztu akcji. Uwaga ta sztuczka działa tylko na plecaki, nie dotyczy sakiewek.
Wreszcie możemy swoją drużynę stopniowo ,członka po członku angażować w walkę. Rozgrupuj drużynę i skradaj się każdym pojedyńczym jej członkiem i rób zamieszanie na polu bitwy lub eliminuj przeciwników zzapleców w trybie skradania.
Bardzo ciekawie działa mod na nieograniczoną ilość miejsc w drużynie - zaangażuj wszystkich do drużyny następnie rozgrupuj drużynę na 2 lub 3 mniejsze "podrużyny" a następnie delektuj się rozgrywką polegającym na tym że każda z "podrużyn" idzie gdzie indziej i realizuje inne zadania. Pozwala to rozegrać zabawę w taki sposób aby przypominała serial śledzący na przemienienie osobne wątki. Jeśli znudzi ci się jeden wątek przeskakujesz do drugiej "podrużyny" i tak na zmianę. To akurat bardzo fajne zupełnie nowe doświadczenie growe nigdy dotąd w grach RPG niespotykane.
Klikając TAB na klawiaturze, otrzymacie dostęp do czterech kart ekwipunku każdego z towarzyszy. Ułatwia to przenoszenie przedmiotów.
omg, serio? A wiedzą, że jak klikną prawym przyciskiem myszy to pojawia się menu kontekstowe? Pewnie nie <facepalm>