Twórcy Cities: Skylines 2 tłumaczą się z optymalizacji; kwestia modów podzieliła fanów
"Warsztat Steama i inne tego typu systemy nie będą wspierane" - no chyba ich powaliło. Do tego słaba optymalizacja. Moje pieniądze zobaczą jak świnia niebo
Paradox dalej się stacza. Wyobrażasz sobie EU5 czy Hoi5 bez Steam Workshop i tysięcy modów? Ja nie.
Ale widzisz, poinformowali z wyprzedzeniem o wszystkim, nie ukrywają tego, i każdy może podjąć decyzję.
Mody mnie mało interesują ale co im przeszkadza ten warsztat, ogromny regres pod tym względem. Czyli Nexusa też nie bedzie obsługiwać? No to powodzenia.
A czemu Nexusa miałoby nie obsługiwać?
Chodzi o platformy zintegrowane a nie zewnętrzne możliwości wrzucania modów.
Mnie martwią te obawy dotyczące wydajności. No cóż zobaczymy jak będzie, w tego typu grach nie potrzebuję 60fps płynnych, grafikę mogę dać na low byleby gra pozostawała responsywna.
„CS 2 ma być next-genowym tytułem i jako taki ma pewne wymagania sprzętowe”
Czytaj: "mamy w pompce dopracowanie gry, przecież możecie kupić rtx 4090+core i9 13gen, to se pogracie. Aha, nie zapomnij wziąć preorder!!!"
Akurat tutaj oglądając gameplaye poziom symulacji może być rzeczywiście trudny do zoptymalizowania pod procka na Unity. Ja tutaj obstawiam nie brak chęci do optymalizacji tylko błędną decyzję na samym początku, czyli pozostanie na Unity i przez to problemy z ogarnięciem multi-cora.
Z tego co pamiętam, Highrise City (nowszy klon Cities: Skylines) jest stworzony właśnie na Unreal Engine.
I czy lepiej działa niż Cities: Skylines? Może i grafika jest ciut lepsza, gra chodzi trochę płynniej*, ale przy okazji posiada również więcej błędów graficznych oraz innych bugów - we wczesnej wersji gry wywalanie na pulpit było na porządku dziennym.
*trzeba jednak dodać, że HC nie posiada zaawansowanej inteligencji ruchu ulicznego w odróżnieniu od CS.
Akurat w wypadku GPU to mogę detale zjechać na minimum, ale na ograniczenia procka przy większym mieście nic się nie poradzi. Jedyna opcja to rozsądne wykorzystanie z muticora a to jest trudne na Unity (tak by gra jechała na minimum 4 rdzeniach na full a nie jak CS1 na maks dwóch).
Bardzo możliwe. Po prostu nie da się pewnych rzeczy przeskoczyć. Sam nie widziałem ani jednego gejmpleja, ale jeśli gra będzie działać podobnie do pierwszej części to nie będzie tak tragicznie - dla mnie osobiście 20fps w dużym mieście nie psuło w jakiś znaczący sposób zabawy.
Gra ma być next-genowa, czyli rozumiem że wychodzi na PS 6 i następce Xboxa Series? Next-gen sprzed 4 lat, jest od 3 lat current genem ale wygląda na to, że nikt tego nie ogarnia. Ja rozumiem, że to określenie nie odnosi się już w 100% do samych konsol i generacji, a często do jakości oprawy graficznej tylko jestem ciekaw jak będą nazywać przyszłą generację. Widzę to tak:
Ps5- next gen
Ps6 - ultra next gen
Ps7 - super ultra next gen
Ps8 - super ultra hiper next gen
No bo przecież trzeba będzie wytłumaczyć jakoś dlaczego gra o budowaniu miast ma w minimalnych 20- rdzeniowy i 40- wątkowy procesor, kartę z 16Gb Vram i 64 GB ramu. Spoko powiedzą że gra ma być iście super ultra next next genowa i lud to kupi.