Gothic i Gothic 2 na Switcha nie wyglądają jak na zwiastunach, ponieważ THQ Nordic nie zdążyło z optymalizacją
Już serio brak słów na to jak głęboko w dupie wydawcy mają graczy i jak niedorobiony szajs wciskają im w dniu premiery. Nawet portu 20 letniej gry nie są w stanie dopracować tak, żeby na premierą ukazał się w stanie w jakim powinien. Nawet to trzeba łatać po premierze.
e tam bez przesady z tą grafiką. To tylko jakieś ulepszenie graficzne, no przecież nie dadzą grze standardu graficznego sprzed 5 czy nawet 10 lat. To nie są boskie ulepszenia, więc cudów nie ma. Dla wielu ludzi dużej różnicy nie robi. Aż tak to nie trzeba robić halo z tego powodu. Ktoś kto woli grać w najładniejsze nie zagrałby i tak, a ktoś kto chce przyzwoitej rozgrywki zagra nie dlatego, że grafa jest dobra lub zła itd. To ulepszenie graficzne to bardziej opcja dla tych ceniących rozgrywkę, ci docenią, że mają taką możliwość zagrania w lepszej oprawie co dodatkowo umili rozgrywkę. Nie ma co się oszukiwać, te ulepszenie graficzne najważniejsze nie jest w tej grze ani nawet jakoś ważne. Jeżeli ktoś bardzo pragnął tych ulepszeń graficznych, to najwidoczniej oszukuje siebie i nie dostrzega, że gra najładniejsza i tak nie jest.
A i tak jest o tyle dobrze, że postanowili zdjąć ulepszeń graficznych, by dało się grać, choć mogli opóżnić premierę.
Nie wiem, czy dostrzegasz tą subtelną różnicę, ale zaprezentowana na zwiastunie wersja posiada zaimplementowany, z pecetowej modyfikacji zresztą, renderer DX11. Który jednocześnie sprawia, iż gra sama w sobie ma kilkunastokrotnie poprawiony performance, działa o wiele lepiej, niż bez tego renderera. To nie jest tylko jakieś tam ulepszenie graficzne, ten DX11 naprawdę poprawia działanie gry.
Powiem tak, ja np. nie jestem idiotą, i nie leciałem specjalnie do sklepu po Switcha z językiem na brodzie, bo wydają na niego moją ulubioną gierkę. Ale jakbym miał tego switcha, i miał kupić grę za 250 złotych, to wolałbym KUR CZĘ poczekać te dwa miesiące dłużej, i dostać w 100% dopracowany produkt, a nie jakieś nie grywalne barachło.
ALE co jest najlepsze, oni jawnie PRZYZNAJĄ się do tego, że wydali grę wcześniej w niekompletnej wersji, żeby już zgarnąć pitos zanim ludzie się nie daj rozmyślą. I o ile ogólnie szanowałem wydawcę THQ Nordic, to stracili w moich w tym momencie wiele takim zagraniem.
A ty jeszcze ich bronisz, serio trochę godności... Jak damy się tak wykorzystywać jako gracze, to dojdzie do tego, że twórcy będą rzucać kompletnie niegrywalne ochłapy w stanie PreAlpha, a będą żądać sobie za nie po 200 euro.
To Nintendo switch obsługuje biblioteki direct x 11? Nie.
Piszę o tym, co widzę na trailerze. A na trailerze ewidentnie widzę dokładnie ten sam renderer, pochodzący z modyfikacji na PC. Jeżeli użyli takiego zagrania na trailerze, którego w ogóle nie są w stanie osiągnąć na Switchu z powodów technicznych, no to jeszcze lepiej z ich strony.
Co ciekawe, na trailerze z G1 tego renderera nie użyli.
Kurczę, kupiłbym te Gothiki, chciałbym zobaczyć jak to wypada na padzie i przed TV leżąc na kanapie. Tylko ta cena… pamietam jak ponad 20 lat temu kupiłem Gothica za dokładnie 59zl - w wielkim pudle, z talia kart z grafikami z gry i z bardzo fajnie wykonanym medalionem Śniącego. Chyba mapa jeszcze była. Teraz miałbym płacić za niego 5 razy więcej z jakiego powodu? Czasy się zmieniły, jasne, ale tu tez działa amortyzacja, to nie jest najnowsza technologia itp.
tylko, że ówcześnie 59 to mogło być warte obecnych dobrych 250 zł. Ale oczywiście nie ukrywam, że gdyby taki zestaw sprzedali do switcha, to pewnie cena do 500 zł na spokojnie.
Poza tym nie jesteś wybitny z matmy. 5x59=295 =/= 250. Mnożnik o wartości 4 jest dużo bliższy równaniu, którego wynik końcowy wynosi 250, aniżeli mnożnik o wartości 5.
tynwar
Kiedyś gry były o wiele droższe na tle zarobków. W drugiej połowie lat 90' i samym początku XXI wieku nowości AAA i AA kosztowały 100-150zł przy zarobkach kilka razy niższych niż obecnie, dlatego piractwo w Polsce było na większą skalę.
Gothic na premierę w Polsce wiosną 2002 roku kosztował więcej niż on podał, bo 99,99 zł, a u nas gra debiutowała cały rok po światowej.
Ty tak na serio? Obrazić się po tym jak zwrócono uwagę. Stare, znałem XD.
no spoko, ale obrażanie się z byle powodu jak zwrócenie uwagi jest słabe, a tym bardziej przejmowanie się postami z internetu.
No ok, ale nie wiem po co to piszesz do mnie ;p.
Jak można prawie dwudziestoletnią grę nie zoptymalizować na sprzęt, który bez problemu powinien to uciągnąć?
Znacznie więcej pracy i serca oddał Kistru do swojego najnowszego gothicowego filmiku niż THQ Nordic do tych portów, a wirujący atak golema Alkimia powinna zaimplementować do remaka ;)
Dziwne, że prawie nikt tego nie zauważył po premierze pierwszej części.