Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość CD Projekt wydał ogromne pieniądze na ratowanie reputacji Cyberpunka 2077

06.10.2023 11:56
1
PCMREpic
38
Konsul

Czyli połowę tego ile kosztują gry AAA. 250 to taka średnia jeżeli chodzi o ten segment. Dodatek, który starcza na tyle ile całe gry AAA i w dodatku jest dużo lepszy niż większość gier AAA z ostatnich lat. Fakt, że wielu rzeczy nie musieli robić mając już je w podstawce, a to pewnie obniża sporo koszta.

06.10.2023 12:00
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Wlodi89LCT
30
Pretorianin

Nie powiedziałbym, że finał okazał się taki szczęśliwy.
Po aktualizacji 2.01 gra jest w dużo gorszym stanie niż przed nią.
Poprawiono głośność radia psując odgłosy silnika i opon naszego pojazdu.
Dużo graczy zgłasza zmianę poziomu wszczepów z V+ na I, czy znikające przedmioty z eq.
Gra dużo częściej wysypuje się do pulpitu.
Masa nowych błędów w zadaniach.
I wiele innych...
Do tego na gogu nie można wrócić do wersji 2.0. Jest tylko opcja powrotu do 1.63.

06.10.2023 12:06
2.1
tybet2
154
Generał

Chciałem napisać: to spirać wersję z goga 2.0 ale patrzę w necie że ludzie piszą, że to ma jakiś DRM. To prawda, że na gogu instalacja tego dodatku wymaga połączenia z netem? To by była zła zmiana:/

06.10.2023 12:14
2.2
1
Wlodi89LCT
30
Pretorianin

Gra jest bez DRM, ale wymaga neta żeby ją pobrać.
I nie wiem dlaczego miałbym piracić grę skoro mam ją kupioną?

06.10.2023 13:32
Miodowy
2.3
Miodowy
96
Nigdy nie był młody

Szczęśliwy finał nie zależy od stanu gry po patchu, tylko po wynikach sprzedaży w stosunku do kosztów.

07.10.2023 12:39
2.4
FKa77
1
Centurion

Prawda. Cos z tym updatem jest nie halo.

06.10.2023 12:13
3
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

[1]
bo dodatki do Wiedźmina 3 i C2077 pokazały jak bardziej skondensowana zawartość jest lepsza od otwartych, ogromnych światów.

06.10.2023 12:20
RoyPremium
4
4
odpowiedz
5 odpowiedzi
RoyPremium
15
Pretorianin

Najważniejsze, że CDP może sobie pozwolić na takie wydatki i to jest prawdziwy suckes, jaki wypracowano przez lata.

06.10.2023 12:53
Cainoor
👍
4.1
1
Cainoor
271
Mów mi wuju

Dokladnie. Mamy firme, ktora stac na takie inwestycje i jeszcze pewnie zobaczy z nich swietny ROI

06.10.2023 15:05
4.2
Cordite
44
Generał

no nie do konca bo na produkcje i promocje CP 2077 wzieli publiczny hajs z dotacji, a jeszcze wczesniej sprzedali sie na gieldzie czego efektem byla wlasnie porazka Cyberpunka i odejscie ekipy odpowiedzialnej za sukces ich poprzednich gier. faktycznie jest sie czym cieszyc i co pochwalac.

post wyedytowany przez Cordite 2023-10-06 15:05:38
06.10.2023 15:15
4.3
1
Samaritan
19
Konsul

Ludzie z cedepu odchodzili wcześniej, nie ma sensu tłumaczy złego zarządzania wymogami akcjonariuszy.

06.10.2023 23:14
Cainoor
4.4
2
Cainoor
271
Mów mi wuju

Cordite co ty piszesz? Hajs z dotacji to jakiś promil. Wiesz ile $$$ wzięli konkretnie?
A giełda służy do pozyskiwania funduszy na rozwój działalności i to naturalna droga dla wielu spółek. Dorośnij.

07.10.2023 16:15
4.5
bluesme
92
Konsul

Jak spojrzeć na więcej niż zyski przy premierze, to przez kolejne lata tytuły CDPu zarabiają kupę kasy.

06.10.2023 12:28
Valthiar
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
Valthiar
30
Pretorianin

A wystarczyło wynająć kilku studenciaków - maniaków gier - żeby przed premierą przetestowali. Byłoby taniej i bez wstydu na cały świat.

06.10.2023 12:34
5.1
1
zanonimizowany1376576
5
Generał

Trzeba było zrobić i wydać grę najpierw tylko na PC-ty tak jak Larian Baldur's Gate 3, a dopiero później tylko na nowe konsole.

post wyedytowany przez zanonimizowany1376576 2023-10-06 12:34:30
06.10.2023 15:08
5.2
Cordite
44
Generał

przeciez wszystkie problemy wziely sie z tego, ze po zmianie polityki studia zaczeli od nich odchodzic developerzy, a na ich miejsce nie mogli znalezc nikogo z doswiadczeniem przy pracy nad ich wlasnym autorskim silnikiem. nie bez powodu przesiadaja sie teraz na silnik Unreala. teraz devow beda mogli zmieniac jak rekawiczki i dopieszczac sobie swojego EGSa

06.10.2023 12:38
Szefoxxx
6
1
odpowiedz
Szefoxxx
81
Doradca

Bzdury, dodatek i wersje na nowe konsole i tak by powstały, więc niby z jakiej racji miałyby być wliczane w koszty "ratowania reputacji".

Co najwyżej 2.0 wymagało dodatkowej kasy, ale to się raczej przeplatało, a nie wszystko to były zmiany, które wymagały nie wiadomo ile, więc faktem jest, że nie wiadomo ile dokładnie poszło nadmiarowo, ale pewne jest, że to dużo mniej niż się przedstawia.

06.10.2023 13:03
7
odpowiedz
1 odpowiedź
noobmer
48
Generał

Moge psioczyć na CDP (samo w sobie studio i ta poprawność polityczna, BLM itd) ale teraz (dopiero na premierę DLC) ogrywam CP i cóż, nadal odlatuje lata do przodu przy dzisiejszych grach AAA. Mimo wszystko trzeba docenić ze gry nie porzucili jak ma to w zwyczaju przykładowo takie EA. Możemy mieć tylko nadzieje ze nie powtórzą tego błedu przy premierze kolejnych gier

post wyedytowany przez noobmer 2023-10-06 13:03:41
06.10.2023 15:34
7.1
Tasdeadman
52
Generał

Nie porzucili bo nie mogli, bo mieli zobowiązania inwestorskie. EA też nie porzuca tytułów przy których obiecano dodatkowe zyski w postaci DLC.
Właśnie z tym miało EA problem przy BF4, bo stan premierowy był zły i postanowili naprawić grę przesuwając wydanie DLC za co dostali pozwy od inwestorów.

06.10.2023 13:07
8
2
odpowiedz
7 odpowiedzi
radas_b
69
Generał

No to teraz podsumujmy ale jabłka do jabłek a gruszki do gruszek
Koszty CP2077 313 milionów dolarów w tym:
173 miliony - tworzenie gry
140 milionów - marketing
Koszty doprowadzenia do 2.0
40 - milionów
Koszt dodatku
63 miliony - tworzenie DLC/naprawianie poprzednika
21 milionów - marketing

Sumując
276 milionów na tworzenie gry i 161 na marketing.

Wychodzi na to że ponad jedna trzecia kasy którą płacą gracze idzie na to, żeby sobie później mogli trailer obejrzeć albo Keanu Reevesa pląsającego na konferencji Xboxa. I żeby nie było, że CDP jest jakieś odosobnione w tym bo inni też tak robią. Ale to pokazuje na czym skupiają się obecnie wydawcy. Zamiast inwestować w grę to lepiej w marketing (bardzo często kłamliwy w ostatnim czasie) bo ludzie to łykają.

post wyedytowany przez radas_b 2023-10-06 13:10:43
06.10.2023 13:24
8.1
tynwar
86
Senator

Faktycznie marketing gier ogólnie jest mało sensowny. Raz, że drogi, to małe studia i tak nie stać na marketing, dwa, że to mocno wykosztuje niepotrzebnie duże studia, których zna i tak niemal każdy gracz. A wystarczyłyby głupie, krótkie trailery, zapowiedzi i w sumie pokaz gameplayu. A tak duża część kasy idzie na reklamy w różnych miejscach jak reklamy na witrynach internetowych, banery reklamowe, telewizja, itd. Jednak ostatecznie trailery, zapowiedzi czy puszczenie w sieć gameplaya to jakiś śmieszny ułamek kosztów marketingu na witrynach internetowych, telewizji, banerach reklamowych itd. gdzie taki marketing kosztuje kupę szmalu, a przez ten marketing dowiedzą się głównie osoby niezainteresowane. Po kiego to ja nie wiem, ot głupota wydawców, którym wydaje się, że jak duże i znane studio będzie reklamować w tych formach to dużo więcej ludzi kupi. Aczkolwiek lepszy taki marketing niż ten gier mobilnych, gdzie wali ściemą na kilometr i nawalono toną fejkami w reklamie. Target takich reklam jest oczywisty, to ludzie naiwni skorzy do wydania kupę szmalu na mikrotransakcje. Nie ma gorszych reklam.

06.10.2023 13:44
Asasyn363
😢
8.2
Asasyn363
164
Senator

Ah żeby te 161 milionów poszło na dodanie odatkowej zawartości i mechanik do gry.

06.10.2023 16:23
8.3
2
PCMREpic
38
Konsul

Marketing to podstawa handlu. Bez tego nie da się sprzedać w tak dużych ilościach niczego.
Dotyczy to każdej branży. Poczytaj sobie o eksperymencie CocaColi, która w stanach zawiesiła kompletnie akcje marketingowe. Zero reklam, bilbordów, jakiekolwiek wzmianki o Coca-Coli w mediach. Efekt, taki, że obroty spadły do takiego poziomo, że dłuższy czas spowodowałby kłopoty finansowe.
Nie ma na świecie chyba osoby, która nie słyszała o tym napoju, a i tak muszą miliardy rocznie na marketing ładować.

06.10.2023 16:30
8.4
radas_b
69
Generał

Dotyczy to każdej branży. Poczytaj sobie o eksperymencie CocaColi, która w stanach zawiesiła kompletnie akcje marketingowe. Zero reklam, bilbordów, jakiekolwiek wzmianki o Coca-Coli w mediach. Efekt, taki, że obroty spadły do takiego poziomo, że dłuższy czas spowodowałby kłopoty finansowe.
A to zabawne. Nie jestem sobie w stanie przypomnieć żebym w ostatnich latach gdzieś widział reklamę Coli poza tym, że była w promocji w jakiejś sklepowej gazetce.

06.10.2023 20:51
8.5
tynwar
86
Senator

PCMREpic
Może i faktycznie reklamy są dla takich ułomów, co nie wiedzą jak dowiedzieć się o różnych rzeczach. Gracze powinni sami wiedzieć jak znależć czy jest nowa gra, czy coś zostało zapowiedziane itp. To powinna być podstawa dla graczy. Ale jestem w stanie oczywiście uwierzyć w to, że jest cała masa ułomów, które nie umieją sobie wyszukać. Ja nigdy nie potrzebowałem reklam, żeby skosztować coca coli czy pepsi i nie będę potrzebował jeśli chcę sobie kiedyś kupić. Ale wiem, że są ludzie, którzy nie potrafią sobie znależć podstawowych artykułów potrzebnych do godnego życia, więc muszą puszczać w kółko reklamy o srajtaśmie, chusteczkach i kij wie jeszcze czego tak podstawowego, bo idioci sobie nie będą w stanie niczego kupić, mimo że to są podstawowe rzeczy.
Nawet nie wspomnę, że te prawie wszystkie reklamy ściemniają w czymś jak to wieczne "jeszcze lepsze, skuteczniejsze i gówno wie co jeszcze" albo zabija więcej bakterii z stałym 99% ubitych bakterii i innych absurdów reklamowych, które powinny być zakazane.

post wyedytowany przez tynwar 2023-10-06 20:52:16
07.10.2023 11:30
pawextelinfo
8.6
1
pawextelinfo
25
Centurion

Dotyczy to każdej branży. Poczytaj sobie o eksperymencie CocaColi, która w stanach zawiesiła kompletnie akcje marketingowe. Zero reklam, bilbordów, jakiekolwiek wzmianki o Coca-Coli w mediach. Efekt, taki, że obroty spadły do takiego poziomo, że dłuższy czas spowodowałby kłopoty finansowe.
A to zabawne. Nie jestem sobie w stanie przypomnieć żebym w ostatnich latach gdzieś widział reklamę Coli poza tym, że była w promocji w jakiejś sklepowej gazetce.

Marketing to nie tylko reklama.
Wejdź do pobliskiego baru i poproś o polococte
Otwierasz knajpe i po chwili odwiedza cie gosci od colo lub pepsi. to samo z browarami

07.10.2023 18:09
8.7
marcban
83
Konsul

Niestety tak to działa. Każda firma jest zainteresowana maksymalizacją swojego zysku, bo po to firmy istnieją. A zyski można często o wiele bardziej podnieść wydając miliony na reklamę i marketing niż te same miliony na podniesienie jakości produktu czy zmniejszenie jego ceny.

post wyedytowany przez marcban 2023-10-07 18:10:10
06.10.2023 13:27
Xartor
9
odpowiedz
1 odpowiedź
Xartor
141
Konsul

To nie dowodzi kosztowności tworzenia gier tylko ułomność firmy.

Gra przez większości cyklu tworzenia była w limo i tak naprawdę wszystkie prace trwały 2, 3, lata gdzie gra została wypruta za wartości a o kasie na marketing to szkoda gadać.

post wyedytowany przez Xartor 2023-10-06 13:27:48
06.10.2023 16:30
9.1
darkhulk
42
Centurion

Wydawać 100 mln na marketing to powinno się robić przy produkcie za 1 milion, a nie gierka co kosztuje 100-200 zł. Rozumiem samochody, samoloty czy kampery za setki tysięcy, a tutaj co mamy ?

06.10.2023 14:05
NightBosman
😂
10
odpowiedz
NightBosman
85
Konsul

Działaność wydawnicza i promocja marki to jest "naprawa wizerunku" co!? XD

06.10.2023 14:23
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Tweety32
124
Konsul

Przy podstawce bawiłem się świetnie, a Dogtown wprowadził nową jakość - jak to wygląda! Jaki klimat! Gram i jestem zachwycony.
A błędów naprawdę nie uświadczyłem. Nic się nie zacina, nie wywala, postacie i przedmioty poruszają się jak trzeba, nic nie lata, nie miga, jest po prostu dobrze.

06.10.2023 15:14
11.1
Cordite
44
Generał

w samym dodatku problemow technicznych moze i nie bylo ale za to w podstawce przywitaly nas te same bugi, ktore siedzialy w grze od jej premiery 3 lata temu. sam dodatek to zlepek misji w tunelowych lokacjach w ktorych przeciwnicy robia za dekoracje bo nie posiadaja nawet namiastki SI. sama walka z bossami oczywiscie nastawiona na oskryptowane efekciarstwo. nawet jak w sekwencji masz strzelic do obiektu to robisz to poprzez wybranie dialogu :D

post wyedytowany przez Cordite 2023-10-06 15:14:58
06.10.2023 14:49
ziomisław_paliblant
12
odpowiedz
ziomisław_paliblant
36
Chorąży

Słabo im to ratowanie wyszło.

06.10.2023 14:54
13
odpowiedz
xan11pl
81
Generał

Zacząłem grać od nowa, i faktycznie ludzie pisząc o postaci Jackiego mieli rację, a ja za pierwszym razem tego jakoś nie dostrzegłem kompletnie. Widać ewidentnie, że cały ten fragment poznawania się Jackiego z V miał być dla nas, graczy grywalnym fragmentem, a na ostatnią chwilę cały wątek został wycięty, i zamiast tego dostajemy jakiś kompletnie beznadziejnie wpleciony time skip z przebłyskami ich wspólnych akcji. Widać, że motyw zagrania Silverhanda przez Keanu został wymyślony tak jakby na ostatnią chwilę, i cały prolog był chyba pisany od nowa, czy tam właśnie obcięty do postaci time skipu. Przez co postać Jackiego jest nam kompletnie obojętna, bo my jako gracz nie zdążyliśmy go ani porządnie poznać, ani się z nim zżyć jakoś, ani poczuć do niego jakiejś sympati czy antypatii, nic zupełnie. A dla fabuły i naszego bohatera jest on bardzo ważny,
ale my tego nie czujemy.

06.10.2023 17:22
Vamike
14
odpowiedz
3 odpowiedzi
Vamike
109
Generał

jest ktoś moze obiektywnie ocenić cyberpunka na ps 4 na dzień dzisiejszy?

07.10.2023 09:01
SpoconaZofia
14.1
SpoconaZofia
80
Legend

Lepiej odpuść. Tak jak redzi odpuścili poprzednią generację konsol. To była ślepa ścieżka dla nich. A wiadomo, że nie będą ładowali kasę w coś, co nie są w stanie naprawić.

07.10.2023 13:35
tgolik
14.2
tgolik
143
Generał

Sprzedaj PS4 za 1000 zł kup używkę PS5 za 1900 zł i zachowasz swoją starą bibliotekę i będziesz miał dostęp do nowych gier.
Nawet Sony odpuszcza już wspieranie PS4 - Horizon Forbidden West był na obu konsolach a dodatek, jak u Redów Phantom Liberty, tylko na PS5.

post wyedytowany przez tgolik 2023-10-07 13:36:32
08.10.2023 01:29
Vamike
14.3
Vamike
109
Generał

tgolik

PS 4 za tysiaka....? To ledwo realne ; d....w sumie można ograc na ps 4 i ten sam egzemplarz bedziec działać na ps 5 ,... niedługo ps 5 slim

06.10.2023 18:14
\/
😉
15
odpowiedz
\/
33
Lara x Panam

Na premierę zeszło im 13mln CP2077 po 200zł co daje 2.6mld zł
Ofc czysty zysk był sporo mniejszy, ale podstaw ekonomii V tłumaczyć nie będzie bo to banał.
Mimo to już wtedy byli grubo do przodu, dlatego mogli sobie pozwolić na DLC za marne 370 mln zł., które też im przyniesie zysk.

06.10.2023 21:43
16
odpowiedz
punisher38
2
Junior

Napiszcie w koncu o tym, że patch 2.01 uceglił gre na xboxach. Save’y z Phantom of Liberty nie działają

06.10.2023 22:22
John_Wild
😐
17
odpowiedz
5 odpowiedzi
John_Wild
40
Okropnie_Wściekły_Dzik

Przypominamy z kolei, że budżet „podstawki” wyniósł 1,2 miliarda złotych Ogromne koszty, aż niewyobrażalne jak na tak kiepską grę. Nawet p łatce 2.0 gra nie w sobie niczego co by mnie zachęciło do jej poznania. Mam 16 h przegrane, z czego zaczynałem chyba z 10 razy. Nie wiem, widocznie się nie znam.

06.10.2023 22:37
Bukary
17.1
2
Bukary
229
Legend
Image

Nie wiem, widocznie się nie znam.

To nie kwestia "znania się". Mnie np. zupełnie nie podchodzi seria GTA, choć zdaje sobie sprawę, że to świetne gry.

Jeśli chodzi o CP2077, to spędziłem w grze kilkaset godzin (pewnie ponad 400) i nie mam dość. Ciągle odkrywam coś nowego, choć teoretycznie wykonałem wszystkie misje i zlecenia. Codziennie też jakiś zakątek Night City mnie zaskakuje pod względem wizualnym. Łatka 2.0 i dodatek bardzo zmieniły sposób rozgrywki (kombinacja nowego drzewka atutów i przebudowanie wszczepów to strzał w dziesiątkę), więc pewnie przejdę CP2077 po raz trzeci.

To jednak dla mnie oczywiste, że gra nie wszystkim musi przypaść do gustu. A już zwłaszcza nie dziwię się posiadaczom konsol, gdy narzekają na błędy i niedogodności.

06.10.2023 22:58
John_Wild
17.2
John_Wild
40
Okropnie_Wściekły_Dzik

Też nie lubię GTA. Nigdy nie porównywałbym CP2077 do tej serii, co tak często było na forum robione. Po CP2077 spodziewałem się gry eksploracyjnej. Miasto pełne pierdulencji do zwiedzenia, sekrety, dziwne miejscówki z własną historią itp. A może są takie rzeczy? Może za krótko grałem?
Historia mnie kompletnie nie interesuje. Tzn. niech sobie będzię jakaś tam. Nie chciałbym jednak by odwracała moja uwagę od szlajania się po świecie gry.

post wyedytowany przez John_Wild 2023-10-06 23:01:08
06.10.2023 23:12
Bukary
17.3
1
Bukary
229
Legend
Image

Miasto pełne pierdulencji do zwiedzenia, sekrety, dziwne miejscówki z własną historią itp. A może są takie rzeczy?

IMHO: są. :)

Główny wątek, misje poboczne i zlecenia skłonią gracza do "zwiedzania" wielu ciekawych miejsc (w samym dodatku masz port kosmiczny, sekretny bunkier, kasyno, zrujnowany wieżowiec, potężny stadion sportowy, zalane tunele serwisowe, muzeum historii naturalnej itd.). Poza tym można działać "na własną rękę": w grze znakomicie działa parkour (po zainstalowaniu odpowiednich wszczepów), więc wertykalna eksploracja daje sporo frajdy. Tzw. "sekretów", które pozwalają zdobyć unikalne przedmioty czy pojazdy, też jest sporo.

06.10.2023 23:20
Cainoor
17.4
Cainoor
271
Mów mi wuju

O ile gusta są różne, to nazywanie obecnie Cyberpunka kiepska gra jest zwyczajnie nietrafione. To jedna z najlepszych, o ile nie najlepsza, gra tego typu na świecie. Gra ma piękna grafikę, wspaniały klimat, miodna rozgrywkę, ciekawa fabule. All in one ;)

post wyedytowany przez Cainoor 2023-10-06 23:20:26
06.10.2023 23:23
John_Wild
😊
17.5
John_Wild
40
Okropnie_Wściekły_Dzik

nazywanie obecnie Cyberpunka kiepska gra jest zwyczajnie nietrafione. Ok, ok...Nie bij ;) Nie odmawiam ogromu pracy włożonej w grę. Może po prostu nie dla mnie. Ale spróbuję jeszcze raz :)

07.10.2023 00:33
18
odpowiedz
TheFrediPL
101
Generał

Ukończyłem dodatek dziś, robiąc wszystko, i dupy mi jakoś nie urwał, jest spoko, i tylko tyle niestety. Przy w3 który w sercach miał mistrzowską fabułe, a w krwi i winie gdzie otwartą mape miał świetną to ten dodatek wypada blado, nie ma świetnej fabuły, i świetnej eksploracji. I jeszcze naprawdę masa bugów, zarówno w 2.0 i 2.01.

A i nowe zakończenie, jest strasznie mało satysafkcjonujące.

post wyedytowany przez TheFrediPL 2023-10-07 00:36:02
07.10.2023 09:17
19
odpowiedz
1 odpowiedź
onek
40
Pretorianin

Zatrudnili fachowców z zachodu to im tyle wyszło

07.10.2023 13:31
tgolik
19.1
1
tgolik
143
Generał

Większość jest z Zachodu dawnego Związku Radzieckiego, czyli Ukrainy.

07.10.2023 20:52
20
odpowiedz
2 odpowiedzi
Felipesku
64
Konsul

Dziwi mnie, że położyli się z własnym silnikiem. Szkoda, bo by mieli kasę jak inne firmy a tak teraz są w tyle.

Ale moim zdaniem ten silnik nie jest zły graficznie, może po prostu dorobić do niego narzędzia i usprawnić jeszcze trochę i będzie git bo jeśli chodzi o sprzęt to jest coraz mocniejszy więc w zasadzie na przyszłość da on radę.

08.10.2023 11:45
20.1
onek
40
Pretorianin

Na zachodzie gadaja ze ta gra pod wzgledem technologicznym to szczyt mozliwosci technologiczych teraz. Wiec silnik CDprojetu to najwekszy techologiczy sukces Polski w dziejach ( chyba poza husarja )

Oczywiscie trzeba miec na uwadze czym sie wyroznia ten silnik bo ta gra to nie GTA ani RDR2 . Tu chodzi o filmowosc i to jest szczyt nieosiagalna dla nikogo w tej chwili. .

post wyedytowany przez onek 2023-10-08 11:46:41
09.10.2023 12:54
20.2
Jaya
62
Generał

Mnie wręcz przeciwnie.

CP77 to był skok na głęboką wodę, gdzie pływak się dławił, ale dopłynął do brzegu.

Następny skok przy następnej grze na tym silniku może będzie w lepszym stylu dopłynięciem.

Wydaje się, że UE5 zdobywa powoli monopol na swoje rozwiązania, ale za rok dopiero poznamy czy jest dobra jakość/(wymagania+błędy). Im większy silnik tym trudniej zadbać o brak błędów.

09.10.2023 13:15
-eca-
😁
21
odpowiedz
-eca-
59
Pancor Jackhammer

CD Projekt wydał ogromne pieniądze na ratowanie reputacji Cyberpunka 2077

Pewnie Redakcja również na tym skorzystała. Jakieś drobne euro - dolary wpadły.

post wyedytowany przez -eca- 2023-10-09 13:17:11
09.10.2023 13:52
22
odpowiedz
Jaya
62
Generał

Głównie wybrnęli z sytuacji bo rynek gier dość stoi z poziomem w miejscu.

Jeśli bym miał porównać stan startowy 1.0 z wersją 2.01 to jestem zadowolony ze zmian, ale ilość błędów dalej jest podobna.

Wywalili lvl'e przeciwników i broni na rzecz jakości wszczepów, można się ubrać jak się chce, a nie jak wg jakaś "moda na menela".

Dało by się lepiej ogarnąć te tematy, ale jest lepiej. Wolałbym więcej tego typu zmian w grze - bo myślę, że to łatwiejsze niż trudne do naprawy błędy.

Dało by się zrobić przełączanie granatów/rakietnicy, przy hakowaniu działek ten tryb asysty można by zamienić dodać - po prostu napierdzielaj, bo najczęściej nic to działko nie robi, zmiana double tap na po prostu alt+kierunek... dużo tego typu znajdzie się drobnicy do poprawienia/usprawnienia/urozmaicenia.

-------------------

Gra ma bardzo podobną liczbę błędów jak na premierze, tak może 2/3 w ilości.

- znowu przywołałem auto i było do góry nogami - już nie liczę ile razy prawie mnie przejechało gdy przyzywałem.
- co jakiś czas - może po kupnie auta nie można żadnego przyzwać.
- cała masa elementów wisi w powietrzu - jest niedociągnięta do podłoża, od obezwładnionych przeciwników po wiszące w powietrzu przedmioty, czy drobniejsze jak kurczak krojony w dziwnym miejscu na stole z dziurą.
- dalej mam czasami okropne miganie światła, ale i tak najgorsze jak dziwnie migało w cutscenkach podczas podróży z Dex'em.
-jest mniej cutscenkowych błędów, ale 2x kojarzę błąd gdy po wymordowaniu Voodoo Boy'sów stoi tam taka dziewczynka przy drzwiach do kościoła. Wypierdziela się na nią stolik czy coś i zespaja - nie pamiętam co to było.
- Stabilność gry też jest podejrzana, Starfield ma dużo mniej problemów z wychodzeniem do pulpitu, albo trzeba wyjść zrestartować grę. Czasami zapis gry mieli bez końca.
- AI i chodzenie - dzieją się bardzo dziwne rzeczy w wielu sytuacjach. I tak najbardziej denerwują elementy pod nogami które blokują ruch, albo nie można celować bo postać nagle skacze/teleportuje się do góry.

Misja z Panam ataku na jaskinię - nie dość, że debilna bo mam ochotę strzelić jej w łeb, chciałbym inaczej załatwić sprawę (jest zaskoczenie bez zaskoczenia) - to jeszcze wnętrze jaskini wygląda dużo gorzej niż w Skyrimie. Ciemno jest i nie ma latarki a pod nogami jakiś gruz jak się z auta wysiądzie, ciężko się gdzieś schować, a to jeszcze przy wczytywaniu gry jakieś kolory się wyłączyły i restart całej gry trzeba było zrobić.
-auta poza tym w każdej cutscence okropnie "sztucznie" jeżdżą . Też towarzysze do walki za bardzo pchają się pod ostrzał - nie dziwne, że nie ma companionów jak np. w Skyrimie.
-nie będę wymieniał bardziej sporadycznych typów problemów - lista byłaby dłuższa

--------------

Podniósł bym ocenę po premierze mimo wszystko, ale widać, że jest ciężki kłębek błędów do rozplątania.

Wiadomość CD Projekt wydał ogromne pieniądze na ratowanie reputacji Cyberpunka 2077