Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Far Cry 7 postawi na nowy silnik i nieliniową fabułę z presją czasu (przeciek)

27.09.2023 19:12
Wrzesień
3
26
odpowiedz
4 odpowiedzi
Wrzesień
63
Stay Woke

Tytuł ponoć nałoży na gracza presję czasu. Będzie on musiał osiągnąć wyznaczone cele w ciągu 24 rzeczywistych godzin (tj. 72 godzin w grze)
Mam nadzieję, że to jednak nie przejdzie. Limit czasowy w grach (obojętnie ile by wynosił) to zawsze jest fatalny pomysł.

27.09.2023 19:12
4
8
odpowiedz
mieta33
29
Pretorianin

Gra na setki godzin i zwiedzania na czas? Nope!!!

27.09.2023 18:59
ODIN85
👍
1
ODIN85
34
Senator

Fajny pomysł. Ciekawe jak to wyjdzie.

27.09.2023 19:00
adam607a
😁
2
odpowiedz
1 odpowiedź
adam607a
56
Centurion

Prawie wszystkie Far Cry zaliczyłem? Więc czekam na kolejnego, bo to dobra gra.

27.09.2023 20:12
AIDIDPl
2.1
2
AIDIDPl
179
PC-towiec

Nie wiem czy zaliczyłeś wszystkie.

27.09.2023 19:12
Wrzesień
3
26
odpowiedz
4 odpowiedzi
Wrzesień
63
Stay Woke

Tytuł ponoć nałoży na gracza presję czasu. Będzie on musiał osiągnąć wyznaczone cele w ciągu 24 rzeczywistych godzin (tj. 72 godzin w grze)
Mam nadzieję, że to jednak nie przejdzie. Limit czasowy w grach (obojętnie ile by wynosił) to zawsze jest fatalny pomysł.

27.09.2023 20:41
3.1
FKa77
1
Centurion

Bardzo głupi pomysł bowiem nie każdy jest no life. Są ludzie którzy preferują eksploracje jakby to powiedzieć dość dokładną. Jeśli czas zapierdala gdy jesteś offline to już szczyt paranoi.

27.09.2023 21:31
Wrzesień
3.2
Wrzesień
63
Stay Woke

W sumie jedyna gra którą kojarzę, gdzie limit czasowy wydawał się fajnym pomysłem to było Nosferatu: The Wrath of Malachi. Ale to było 20 lat temu jak miałem więcej czasu, chęci i cierpliwości. Nie wiem, czy dziś by mi się w to chciało grać.

28.09.2023 00:31
Herr Pietrus
3.3
Herr Pietrus
230
Ficyt

Ale ten limit to będzie chyba na wykonanie konkretnej misji... I ponoć czas ma się zatrzymywać gdy wejdziemy do kryjówki (pytanie, czy będzie to możliwe podczas misji). Może to będzie miało jakiś sens - choć i tak brzmi to średnio interesująco, raczej kontrowersyjnie - wystarczy wykonać misję od początku do końca w jednej sesji - pytanie tylko o ich strukturę...

Ogólnie ciekawe jest to, że jeśli doba czasu rzeczywistego to trzy dni w grze, to będzie tam dosyć powolny cykl dobowy. W pół godziny czy godzinę nie zobaczymy dwóch kolejnych wschodów słońca, bo każda godzina rzeczywistej rozgrywki to będą ledwie trzy godziny w świecie gry...

28.09.2023 13:34
3.4
boy3
112
Senator

Najpopularniejszym cRPG z limitem czasowym jest fallout 1

27.09.2023 19:12
4
8
odpowiedz
mieta33
29
Pretorianin

Gra na setki godzin i zwiedzania na czas? Nope!!!

27.09.2023 19:16
5
1
odpowiedz
toyminator
81
Senator

Limit czasowy to głupota. Ale to nie byłby taki problem. 24 godziny, to wystarczająco dużo, żeby zrobić całą kampanię, i porobić coś więcej. A potem się bawić w zbieranie śmieci i robienie wyzwań.

27.09.2023 19:29
6
3
odpowiedz
Shars
91
Konsul

Każdy powinien grać tak jak mu się podoba. Presja czasu w porządku ale tylko w pojedynczych misjach, jakichś pobocznych wyzwaniach itp. Wiedząc że muszę robić fabułę bo goni mnie czas, nie miałbym z tego żadnej zabawy.

post wyedytowany przez Shars 2023-09-27 19:31:52
27.09.2023 19:30
Klimot221
7
odpowiedz
Klimot221
34
Pretorianin

FarCry na czas no nie.....

27.09.2023 19:33
Vociferus99
8
odpowiedz
Vociferus99
84
Pretorianin

Limit czasowy jak najbardziej powinien być - oczywiście jako opcja do włączenia po kliknięciu nowej gry. Za to jak ciekawie brzmi ten system przesłuchań.

27.09.2023 19:44
Persecuted
9
odpowiedz
1 odpowiedź
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Nienawidzę czsówek, zwłaszcza w grach z otwartym światem. Bo jak tu się cieszyć eksploracją, skoro zegar cały czas tyka?

A co do silnika, to Ubisoft i tak zaskakująco długo rozwijał (zbyt) wiele technologii jednocześnie, Anvil, Snowdrop, Dunia, Disrupt, Anno Engine. Star Wars: Outlaws i Avatar: Frontiers of Pandora powstają na nowej iteracji silnika Snowdrop, a zbliżające się odsłony Assassin's Creed to kolejna generacja Anvil, więc zgaduję, że Far Cry 7 powstanie na którymś z nich.

post wyedytowany przez Persecuted 2023-09-27 19:45:33
27.09.2023 20:10
NOWAHUTANACZASIE
9.1
NOWAHUTANACZASIE
16
Konsul

Był na Dune, teraz Snowdrop z tego co słyszałem.

post wyedytowany przez NOWAHUTANACZASIE 2023-09-27 20:10:54
27.09.2023 19:48
10
1
odpowiedz
Galimis
12
Centurion

Nie wiem czy to przejdzie, takie trochę zmuszanie do powrotu nawet jak mamy ochotę pograć w coś innego to czyste zło.
Zaraz mi to przypomina ARK gdzie musiałem włazić do gry żeby nakarmić dinozaury bo by pozdychały, ale wcale nie chciało mi się w to grać na ten moment, stworzyło to pewien obraz niechęci do gry. Już nie wspomnę że coś tam raz czy drugi wyskoczyło i w końcu sprawa rozwiązała się sama.
Gry powinny być przyjemnością nie jakimś obowiązkiem.

27.09.2023 19:49
11
odpowiedz
LukaszRei
57
Pretorianin

Pewnie otwarty świat tak rozwodnik fabułę, że 4owwnue dobrze mogłoby jej niebyc, tak jak w poprzednich częściach.

27.09.2023 20:09
MightyBlur
12
1
odpowiedz
MightyBlur
34
Centurion

Pomysł z grą na czas to kretynizm w czystej postaci. Natychmiast zainstalował bym mod zatrzymujący taki licznik jeśli w jakiejś alternatywnej rzeczywistości jakiś półmózg by rzeczywiście to wprowadził. No ale nie ma co o tym dyskutować bo to jest absurdalne.

27.09.2023 20:20
mgr. Kuba
13
odpowiedz
mgr. Kuba
154
-

Mi sie taki pomysl podoba. Cos innego i ciekawego. Jestem na tak i chetnie bym vos takiego sprawdzil ale ze to ubisoft to jakiekolwiek cuda by nie zapowiedzieli pisemnie to potem o tak wyjdzie szrot finalnie

27.09.2023 20:47
Asasyn363
14
odpowiedz
Asasyn363
164
Senator

Limit czasu jako opcja, tak. Jako narzucony z góry wymóg? Nie. Ostatnią grą w jakiej się z tym spotkalem było dawno temu Dead Rising i nigdy więcej nie chce tego w grach.

27.09.2023 20:49
Kadaj
15
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Kadaj
65
Konsul

Jak będzie limit czasowy, to nie kupię nawet w wielkiej promocji. Nienawidzę takiego podejścia w grach.

28.09.2023 07:10
15.1
CzyCieBoli
20
Konsul

Kadaj ile innych takich gier znasz z ciekawości?
Nie mówimy o questach na czas, masz idź i zabij, znajdź w ciagu 5 minut. bo to jest zupełnei co innego

27.09.2023 20:49
cycu2003
👎
16
1
odpowiedz
cycu2003
243
Legend

Najgorsza rzecz jaką istniała dla mnie w grach - robienie czegoś na czas. Granie to ma być przyjemność a nie śpiesznie się

27.09.2023 20:52
PredatorBack
17
1
odpowiedz
1 odpowiedź
PredatorBack
51
Centurion

Limit czasowy utrudnia eksplorację o odkrywanie lokacji w otwartym świecie. Nie lubię mieć na karku presji czasu, chyba że dotyczy to np. jednej - dwóch misji w grze.

28.09.2023 07:11
17.1
CzyCieBoli
20
Konsul

Ale to jest do głównego wątku. Który NIE musisz zrobić by wygrać grę. Jako bonus.

27.09.2023 21:01
pieterkov
👎
18
odpowiedz
3 odpowiedzi
pieterkov
150
Senator

Czyli będzie kolejny crap jak far cry 5: tłucz misje poboczne aż wbijesz próg % odblokowujący kolejny krok fabuły i będziesz mógł zrobić (zmęczony i znużony poboczniakami) jedną banalną i nijaką misję główną, po której wrócisz do zbierania kolejnych % poboczniakami.
Jedno wielkie MEH

27.09.2023 21:08
18.1
zanonimizowany1291595
39
Legend

Z informacji wynika, że nie będzie...

27.09.2023 21:37
18.2
Kothe
19
Generał

Obowiązku grać w każdą grę nie ma.
Jak dla mnie to takie odmóżdżacze są potrzebne, żeby sobie ograć dla relaksu po pracy, bezstresowo zrobić rozpierduchę bez potrzeby zbytniego zaangażowania.

27.09.2023 21:59
BlurekPL
18.3
BlurekPL
137
Generał

oh, miło widzieć że nie tylko mi FC5 sie nie podobał, nie nazwałbym go crapem bo pare rzeczy robi dobrze, ale jak ta gra mnie niemiłosiernie wkur***ła czasami, już w New Dawn bawiłem się lepiej, a do FC6 i jego dodatków jeszcze nawet nie podchodziłem, bo musi mi przyjść ochota na taką grę

27.09.2023 21:01
Bierzgal
👎
19
odpowiedz
Bierzgal
127
Konsul

Chyba niczego nie cierpię w grach bardziej jak presja czasu. Nie podobało mi się w Dead Rising, nie podobało mi się w XCOM 2, o ile nie będzie tego badziewia można wyłączyć to dziękuję, postoję.

27.09.2023 22:39
Herr Pietrus
20
odpowiedz
Herr Pietrus
230
Ficyt

Tytuł ponoć nałoży na gracza presję czasu. Będzie on musiał osiągnąć wyznaczone cele w ciągu 24 rzeczywistych godzin (tj. 72 godzin w grze)
Chyba ich po... kręciło.
Mam nadzieje, ze to tzw. próby balon.

A nie, czekaj, to taki lekki bait, a ja, jak koledzy wyżej, praktycznie już nie czytam newsów na GOL-u!
Odliczanie ma zatrzymywać się w momencie wejścia do kryjówek i innych bezpiecznych miejsc.
To już coś. Ale i tak presja czasowa w sandboxie brzmi słabo, choć trzy doby na misję to może nie jest wielka presja (zależy od misji)...

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2023-09-27 22:46:49
27.09.2023 22:53
21
odpowiedz
Nomis
65
Pretorianin

Widzę,że tu ludzie narzekają na presje czasu i po części się zgodzę i po części nie. Tzn. jak już mają dać presję czasu to by była " ukryta" pod ostatnim poziomem trudności.Tylko by on nie dawał żadnych nowych mechanik czy sprzętu ( by gracza nie " zmuszać do niego") tylko by dawał ten limit czasowy dla tych graczy co już się zaznajomili z grą i szukają wyzwania. Coś jak zrobili w Darkest Dungeon, wiadomo ono samo w sobie jest trudne i oparte dużo na RNG ale pierwsze poziomy trudności możesz przejść na spokojnie kiedy już " najtrudniejszy" dodaje limit czasu 100 tygodni(wiem,że to inne gatunki gry i do takiego DD można przysiąść na 10 minut by zrobić ekspedycje i wyłączyć ale wiecie o co mi chodzi). Takie rozwiązanie wydaje mi się najlepsze, oczywiście pod warunkiem,że ten Far Cry będzie miał dobre możliwości by go ogrywać kolejny raz a nie,że raz się zagra i można zapomnieć(np. by wybór kogo najpierw uratować zmieniałby jak wygląda odbijanie kolejnej osoby pod kątem wrogów i ich uzbrojenia/liczebności itp.). Oczywiście pamiętajcie,że to tylko moje zdanie i można się nie zgadzać - pozdrawiam.

post wyedytowany przez Nomis 2023-09-27 22:56:31
27.09.2023 23:10
Krecik1218
22
1
odpowiedz
Krecik1218
107
Pretorianin

Z punktu widzenia fabuły ma to sens a 24h to sporo czasu. Weźmy na przykład Far Cry 5:

spoiler start

Jak wystarczająco wnerwisz Johna, to ten na ciebie czeka w kościele i przetrzymuje tam twoich przyjaciół. Zanim tam się udasz i ruszysz fabułę do przodu, to możesz jeździć po swiecie i zajmować się pierdołami. To nie jest realistyczne.

spoiler stop


W grze mam już dokładnie 24h i 85% fabuły, została końcówka. Od paru godzin i tak ją odwlekam i robie zadania poboczne. Więc mogę założyć mniej więcej, że po 20 godzinach miałem 85% fabuły, ok. 85% zadań pobocznych, 50% znajdziek.

Pomysł w nowym FC może być spoko, jeśli fajnie uda się zbudować tą presję i jeśli fabuła faktycznie będzie nieco nieliniowa. Na dokończenie zbieractwa zawsze może być czas po wypełnieniu głównego wątku.

27.09.2023 23:13
23
odpowiedz
wojtek750
61
Pretorianin

Ten pomysł albo nie przejdzie w ogóle albo przejdzie ze znaczącymi zastrzeżeniami, np. czas będzie liczony tylko w trakcie wykonywania głównych misji.

Znacie jakiś przykład gry na czas w otwartym świecie?

28.09.2023 00:06
24
odpowiedz
realsolo
218
Generał

"Tytuł ponoć nałoży na gracza presję czasu. Będzie on musiał osiągnąć wyznaczone cele w ciągu 24 rzeczywistych godzin (tj. 72 godzin w grze)."

No to skip.

28.09.2023 00:13
Butryk89
😁
25
odpowiedz
Butryk89
158
Senator

Ja na miejscu wielu dzisiejszych twórców gier AAA nałożyłbym taki czas na powiedzmy 15 minut na przejście, żeby gracz nie zdążył ogarnąć ilość błędów, brak optymalizacji, wtórność i głupotki.

28.09.2023 01:12
Link
26
odpowiedz
Link
18
Generał

Wrzesień
Limit czasowy w grach (obojętnie ile by wynosił) to zawsze jest fatalny pomysł
Nie zawsze. Dlaczego? O ile limit czasowy ma sens tylko w wybrane questy i momenty, bo to buduje emocji. Kto pamięta na przykład finałowy rozdział Resident Evil 2 (pierwotna wersja), ten wie. To był niezapomniany moment w moim odczucie. Kto pamięta ucieczki bohaterka w finałowym rozdziału Metroid Fusion, ten wie. Kto pamięta finał Dead Space, ten wie.

Nawet limit czasowy w grze "60 Seconds" ma sens, bo to wymusza gracze do podjęcia decyzji, jakie rzeczy powinno zabrać. Frostpunk też ma limit czasowy, ale też oferuje aktywna pauza, więc nie mam problemu z tym. Za to buduje emocji, jak wielkie zagrożenie powoli zbliża się do mojego miasta.

Jak widzisz, limit czasowy coś wniesie do rozgrywki i ma wpływ na emocji gracza zgodnie z oczekiwanie twórcy gier.

Za to limit czasowy dla niektóre gatunki gry przez CAŁĄ grę, to nie przejdzie i uważam to za głupi pomysł. Psuje to zabawy. Na przykład większości gry z salonu gier, gdzie limit czasowy tylko przeszkadza grający, niż pomaga.

Limit czasowy nie jest zły, ale to musi mieć umiar i musi być dobrze zrealizowany. To zależy od scenariusza i styl rozgrywki.

Tak jak większości elementy gry. Mogą być dobrze zrealizowane, albo mogą zostać zepsute. Sandbox w GTA i Red Dead Redemption pomaga, ale za to sandbox w przeciętne gry już niekoniecznie.

post wyedytowany przez Link 2023-09-28 01:13:14
28.09.2023 02:03
27
odpowiedz
tadere
32
Centurion

Czyli Far Cry 7 to Pikmin gier z otwartym światem, tego się nie spodziewałem.

28.09.2023 07:09
28
odpowiedz
CzyCieBoli
20
Konsul

Tytuł ponoć nałoży na gracza presję czasu. Będzie on musiał osiągnąć wyznaczone cele w ciągu 24 rzeczywistych godzin (tj. 72 godzin w grze).

Zajebista sprawa. Koniec z głównym wątkiem przejęcia ziemi przez kosmitów który czeka bo gracz zbiera truskawki dla przechodzącego czerwonego kapturka i robi sidy.
Tylko skoro teraz o tym wiem, to trochę niszczy tę wspaniałą niespodziankę

28.09.2023 07:55
😂
29
odpowiedz
Wlodi89LCT
30
Pretorianin

Znając ubisoft, można śmiało przypuszczać, że do sklepu wstawią "dodatkowy czas".

post wyedytowany przez Wlodi89LCT 2023-09-28 07:56:16
28.09.2023 08:43
FbO'Up3k
😉
30
odpowiedz
FbO'Up3k
33
Centurion

Powiem wam ,że cieszy mnie info o kolejnym Far Crayu gierka z reguły dobrze jest zrobiona ma tam swoje aspekty spieprzone niektóre ale takie do ogólnego pobrania spoko. Z tym co ty Tom tu mówi to bym poczekał oni wiecznie coś z tym zmieniają. Ale to ck koledzy pisali wyżej pierd.. system czasowy jakiś jak wprowadza to moim zdaniem pogrzebie ten tytuł o ile to przejdzie w projekcie.

28.09.2023 09:15
31
odpowiedz
Samaritan
19
Konsul

Zależy jak to zrobią, ale porzucenie Dunii i zmiana koncepcji gry na ratowanie członków rodziny brzmi jak krok w dobrą stronę. Oby wyszło z tego coś konkretnego - nie liczę na wielki hit, ale ta seria potrzebuje odświeżenia.

28.09.2023 10:20
MANTISTIGER
😂
32
1
odpowiedz
MANTISTIGER
80
Generał

O Nowy Far Cry jednak to samo tylko w nowy ładniejszym papierku zawartość stara.

28.09.2023 10:42
33
odpowiedz
Perwol
19
Pretorianin

Najpewniej będzie tak samo "udana" jak szóstka.

28.09.2023 10:49
34
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Nie mam problemów z limitami czasowymi (jak w Fallout 1 czy Pathfinder Kingmaker) - szkoda czasu na maksowanie wszystkiego co tylko szkodzi na dłuższą metę balansowi w grze...
Dzisiaj nie robi się takich gier gdzie trzeba mieć wszystko (najlepszy sprzęt, masę leczniczych przedmiotów, najwyższy poziom etc.) by mieć szansę na ukończenie gry.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2023-09-28 10:52:01
28.09.2023 13:31
35
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1255967
74
Generał

Przecież ubisoft jak zawsze nie umie w fabuły i nawet jakby ktoś zginął bo wolno grałeś to cut-scenka byłaby raczej żenująca niż dramatyczna
Jak chcą coś nowego zrobić to niech zastąpią dżunglę czy las mroźnymi dzikimi ostępami albo chociaż pustynią z mocnymi akcentami przetrwania i polowań

post wyedytowany przez zanonimizowany1255967 2023-09-28 13:32:11
28.09.2023 14:53
Darkowski93m
35.1
Darkowski93m
180
Generał

No rzeczywiście, elementy survivalowe i polowania są bardzo nowatorskie xD Przecież wcale nie mamy na rynku pierdyliarda gier survivalowych...

28.09.2023 19:23
35.2
zanonimizowany1255967
74
Generał

Ale zwykle to gry indie na pustej, często generowanej mapie i bez fabuły. A tu jest gra AAA z dużą, ręcznie robioną mapą ale po jakimś czasie odbijanie obozów nudzi wiec nowy elementy przetrwania i budowy by to rozruszały

Wiadomość Far Cry 7 postawi na nowy silnik i nieliniową fabułę z presją czasu (przeciek)